Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kaksion vuokra on 1500€/kk, paljonko siihen voi kaksi ihmistä saada asumistukea?

Vierailija
10.01.2024 |

Eli jakavat vuokran tasan keskenään, kumpikin maksaa 750€/kk. Ovat kämppiksiä, ei avioliitossa tai avoliitossa.

Jos ei ole mitään tuloja, paljon tuohon voi saada asumistukea? Entä muita tukia? Vai pitäisikö olla tuloja? Voiko tuollaisessa asunnossa elää pelkillä tuilla?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela piste fi

Vierailija
2/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio noin kallis. Itse maksan omakotitalolainaa puolison kanssa. Oma osuuteni lainasta on 550e kk. Uusimaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on Helsingissä (mihin vuokrataso viittaa) niin periaatteessa kai voisi asua tuossa tt-tuella. Siinä hyväksytyt asumiskustannukset ovat jotain vajaa 700€/kk yhdelle, joten ei tuo kovin paljon rajan yli mene. Jos vuokra olisi 1400€/kk niin silloin ei olisi mitään ongelmaa.

Vierailija
4/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko tuo? Eikö molemmilla pidä olla oma vuokrasopimus ja osoite? Joskus tuollaisessa asuin, niin henkliö 2 oli mulla alivuokralaisena ja osoitteeseen merkattiin as 2. En tiedä, miten nykyään toimii.

Vierailija
5/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksio noin kallis. Itse maksan omakotitalolainaa puolison kanssa. Oma osuuteni lainasta on 550e kk. Uusimaa. 

No et sitte lukenu aloitusta!

Vierailija
6/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei yhtään.

t. veronmaksaja eli asumistuen maksaja

Vierailija
7/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela piste fi

Joo, siellä on laskuri ja kumpikin laskee omansa!

Laskekaa tarkkaan ja kertokaa tarkkaan että ootte kämppiksiä!

Vierailija
8/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on. Ja jos joku on tuloton ja tukien varassa niin ei se asuntolainaa saa.

Ja ei, ei ole kyse minusta, mietiskelen vain ihan teoriassa kun niin usein sanotaan miten tuilla voi asua Helsingin keskustassa.

Vierailija
9/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just saying.

Vierailija
10/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat vuokrat siellä statissa.

Vierailija
11/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin. Kuka hullu maksaa yhdessäkään kaksiosta noin paljon? 

Vierailija
12/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu panotarkastaja paikalle ja olette hommissa, niin teidät katsotaan pariskunnaksi ja tuet lähtee välittömästi.

Vierailija
13/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ootte eri sukupuolia, niin teidät katsotaan avopariksi. Ei käy selitykset Kelalle.

Vierailija
14/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan mutta joku kuitenkin tekee niin. Itse asiassa aika yleistä Helsingissä. Onhan täällå vuokra-asuntoja joiden kk-vuokra on 10 000€. Ihan normaalia, että vähän isomman asunnon vuokra on useita tuhansia.

Elämä on.

Kiinnostaisi vain kuka noissa yleensä asuu. Tai tiedänkin sen verran, että monesti esimerkiksi suurlähetystöjen henkilökuntaa (suurlähetystö maksaa vuokran), ulkomailta vierailevia proffa, ulkomaankomennuksella olevia yritysjohtajia, putkiremonttia paossa olevia lapsiperheitä jne. Eli joko on omaa rahaa ja väliaikainen tarve tai työnantaja maksaa ja on väliaikainen tarve.

Mutta jäin vain miettimään, että pystyisikö tuollaisessa oikeasti elämään tukien varassa jos jakaa vuokran tarpeeksi monen kesken.

Vierailija
15/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei yhtään.

t. veronmaksaja eli asumistuen maksaja

Ei ne rahat asumistuen saajalle jää. Ne menevät sen ahneen asuntosijoittajan taskuun.

Vierailija
16/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ootte eri sukupuolia, niin teidät katsotaan avopariksi. Ei käy selitykset Kelalle.

Samaa sukupuolta.

Vierailija
17/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa pääsee halvemmalla. Kaksio 650e.

Vierailija
18/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan mutta joku kuitenkin tekee niin. Itse asiassa aika yleistä Helsingissä. Onhan täällå vuokra-asuntoja joiden kk-vuokra on 10 000€. Ihan normaalia, että vähän isomman asunnon vuokra on useita tuhansia.

Elämä on.

Kiinnostaisi vain kuka noissa yleensä asuu. Tai tiedänkin sen verran, että monesti esimerkiksi suurlähetystöjen henkilökuntaa (suurlähetystö maksaa vuokran), ulkomailta vierailevia proffa, ulkomaankomennuksella olevia yritysjohtajia, putkir

Et sitten Kelan sivuilta osaa katsoa? Asumistuissa on vuokrakatto. Yhdessäkään kaupungissa tuella ei maksella tuollaisia vuokria.

Vierailija
19/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa pääsee halvemmalla. Kaksio 650e.

Kyllä mutta eihän sitä nyt voi siellä asua, pitää olla Hesan keskusta koska he ovat näitä "minäminä haluan"-tyyppejä.

Vierailija
20/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks eri vuokrasopimusta varmaan pitää tehdä kämppiksille, muuten kela katsoo avopariksi. Olkoot sukupuolet tai seksuaalisuudet mitä tahansa. Ja avopareilla katsotaan tulot yhteisiksi.