Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?

Vierailija
21.01.2021 |

Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.

Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.

En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.

En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.

Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.

Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩

🤗🤗🤗

Kommentit (1075)

Vierailija
1041/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko täällä on kaikki Suomen paikkakunnat lueteltu? On tullut asuttua kolmella paikkakunnalla ja vain yhteen voisin muuttaa uudelleen, jos ei mitään muuta paikkaa löytyisi.

Vierailija
1042/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järvenpää. En mene sinne koskaan paitsi jos ohi ajaessa tulee hätä.

Itse joudun käymään Järvenpäässä muutaman kerran vuodessa sukuloimassa. Aina nousee vähän oksennusta suuhun. 

mikä vika Järvenpäässä on? eikse oli ihan siisti paikka? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummi

Miten se onkin niin ankea? Ja typerät liikennejärjestelyt. Ei mitään tekemistä. Ravintolat menee aikaisin kiinni, ei edes mäkkäri ole auki kuin päivällä. Se hienoin ravintola Cittarin vieressä oli ensin kiva paikka, sain pieniruokaisena tilata lasten annoksen jotta jaksoin syödä jälkkärinkin, olin tyytyväinen ja laitoin siitä someenkin kehut. Seuraavalla kerralla kun menin, niin olisi pitänyt lastenannoksesta maksaa aikuisten annoksen hinta, muuten ei saanut tilata lasten annosta. Joten eipä tarvinnut sielläkään enää käydä, ei yksin eikä viedä perhettä ja kavereita, eikä kehua instassa tai facessa.

Vierailija
1044/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku

Vierailija
1045/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomen pikkupaikkakunnat (alle 70k asukasta) on samanlaisia. Osa isommistakin kaupungeista on sisäänpäin lämpiäviä esim. Turku.

Aika jännä, että olen asunut Italiassa pikkupaikkakunnalla, niin siellä oli tosi yhteisöllistä eikä kenestäkään juoruiltu. Ihan ihmettelivät siellä kun kerroin minkälaista on asua Suomessa pikkukylässä: jätetään ulkopuolelle ja juorutaan, kukaan ei auta jos on hätä.

Olisin voinut jäädä ikuisesti tuonne asumaan mutta työpesti loppui... 

Mä en kyllä tuota ihan usko, että italialaisessa pikkukylässä ei ulkopuolisista juoruta.

Kyllä ihmiset on samanlaisia joka paikassa, joka maassa, jotkut vaan osaavat esittää halutessaan ystävällistä.

Onhan niitä elokuvia tehty jos mistä maasta ja paikkakunnasta, että joku muualta muuttaa sinne, ja siellä ei oteta kovin hyvin vastaan, milloin ostavat/perivät talon Ranskan maaseudulta milloin Italiasta tai Kreikasta, ja tietysti USAn pikkukaupungit on myös hyvin sisäänpäin lämpiäviä. Ja se on ihan inhimillistä, en tiedä onko mahdollista olla ulospäinlämpiävää pikkupaikkakuntaa tai edes maata.

Vierailija
1046/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä. Asuin siellä opiskeluiden takia nuorempana pariinkin otteeseen. Missään muualla ei minulle ole huudettu pyörätiellä ja missään muualla ei ole ollut yhtä sisäänpäin lämpenevää porukkaa. Jyväskyläläiset on olevinaan jotakin vaikka suurin osa on vaan törppöä porukkaa...

Vierailija
1047/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki

Vierailija
1048/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori.

Jokaisessa koulussa jossa olin, oli huono henki ja jotenkin ilkeämielinen ilmapiiri. Opettajat katsoivat kiusaamista läpi sormien.

Vierailija
1049/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea pistää järjestykseen kolmen kärkeä, mutta pk-seutu on sellainen kokonaisuutena että sinne en ihan herkästi uudelleen muuttaisi. En, vaikka Kauniainen onkin kokematta.

Jotenkin vaan kaikki siellä on niin vääränlaista itselle + yhdessä noista kolmesta koin koulukiusaamista käytännössä koko peruskoulun ajan. Ei tosiaan ole ikävä ja nytkin tuli inhottava olo kun miettii tuota aikaa. Olisi pitänyt muuttaa pois sieltä heti täysi-ikäistyttyä ja ottaa kerralla kunnolla etäisyyttä.

Vierailija
1050/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et äänestä kokoomusta, niin Espoossa ovat juttukaverit aika vähissä. 

Joensuun Rantakylä oli aika tyly lähiö ysärillä. Kaukana keskustasta, aivan tasainen lentokenttä koko alue, ei mitään muotoja eikä juuri luontoa. Julkinen liikenne oli bussi 2-3 kertaa päivässä. Talvi on pitkä ja kylmä. 

Turku oli omanlaisensa. Ei traumaattinen, mutta kuin umpio. Jos et ole Turusta etkä lähistöltä, niin olo on kuin ulkomailla.

Vierailija
1051/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, Helsinki ja Helsinki.

Ei tosin ole paikan vika vaan sen mitä siellä tapahtui. Elämäni vedettiin vessasta alas oikein kunnolla.

Vierailija
1052/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä-Lahti-Joensuu-linnakkeelle pisteet. Savolaisuuden viimeinen etuvartioasema!

Mulla ei ole Joensuusta kuin pelkästään positiivisia kokemuksia. Ihania, mukavia ja puheliaita naisia.

-Savolainen

Vierailija
1053/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinävesi. Kauhea paikka, henkisesti. Nurkkakuntaisuutta, kiusaamista, eripuraisuutta. HYI.

Vierailija
1054/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Leppävaara - kammottava paikka lapsiperheelle. Lapselta varastettiin koulussa koko ajan tavaraa. Synttärilahjaksi saatu huppari pöllittiin ekana päivänä, kun oli koulussa huppari päällä. Narkkareita, jengejä, huumekauppiaita yms. koko kylä täynnä.

Vierailija
1055/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon Leppävaara - kammottava paikka lapsiperheelle. Lapselta varastettiin koulussa koko ajan tavaraa. Synttärilahjaksi saatu huppari pöllittiin ekana päivänä, kun oli koulussa huppari päällä. Narkkareita, jengejä, huumekauppiaita yms. koko kylä täynnä.

minkälaisesta koulusta? ylä-aste vai mikä? mitä kaikkea varastettiin.

Vierailija
1056/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahe. Sinne synnytty ja siellä kasvettu. Kun tajusin, että voin sieltä lähteä poiskin niin lähdin. Ei ole ikävä. 

Vierailija
1057/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on pepusta !

Vierailija
1058/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menette paikkakunnille jotka inhottaa tai jossa negatiivista? Itse pysyisin poissa. Ei mikään ole pakollista. Ellet sitten muuttokuormaa ole hakemassa.

Olin vauva, kun vanhempani veivät minut sille paikkakunnalle, missä olen eniten traumatisoitunut.

Heti peruskoulun jälkeen muutin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Olin käynyt siellä lomamatkalla, ja se vaikutti ihan kivalta paikkakunnalta. Vaan eipä ollut kiva siellä asua. Yhden lukuvuoden jälkeen muutin paikkakunnalle, jossa en ollut aikaisemmin käynyt.

Monella paikkakunnalla olen asunut. Usein ensivaikutelma on kiva, mutta vasta jonkin aikaa asuttuaan voi tietää, viihtyykö paikkakunnalla oikeasti.

Vierailija
1059/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpää/saunakallio

Vierailija
1060/1075 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme