Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?
Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.
Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.
En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.
En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.
Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.
Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩
🤗🤗🤗
Kommentit (1039)
Lappeenranta on myös mainittu ja ääni täältäkin.
Ystäviä mahdoton saada, kulttuuria on hankala selittää jollei sitä itse koe. Puheliaita, uteliaita muttei iloisia. Harvemmin lupaukset pitää paikkansa, se on vain sitä puhetta. Erikoinen sekoitus savolaisuutta ja karjalaa, eli puheliasta kieroilua.
Aivan kamala paikka. Ja tosiaan kaupunkisuunnitelu vielä hirveämpää, Lappeenrannasta ollaan tekemässä Kouvolaa kovaa vauhtia kaikkine betonielementteineen ja puutalot puretaan.
Hyih kirjoitti:
Vaasa.
Aivan järkyttävän sisäänpäinkääntynyt paikka. Hyvällä lukioruotsilla ei saanut vuokra-asuntoa opiskellessa, koska ei ollut suomenruotsalainen. Sisäänpäinkääntynyt, muka-elitistinen kyräilypaikka. Hyi, ei ikinä enää. En suostu edes lomalla ajamaan Vaasan kautta enää.
Vaasa on Suomen pyrkyreiden ja kiusaamisen mekka. Kermaperseiden kaatopaikka, kuvottavin lovi mitä maa päällään kantaa. Demoninen pskaläävä.
Oma asenne kunnossa, niin kavereita löytyy joka kylältä. Helppo tietysti haukkua muut ja joku kaupunki, jos itsellä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Lappeenranta on myös mainittu ja ääni täältäkin.
Ystäviä mahdoton saada, kulttuuria on hankala selittää jollei sitä itse koe. Puheliaita, uteliaita muttei iloisia. Harvemmin lupaukset pitää paikkansa, se on vain sitä puhetta. Erikoinen sekoitus savolaisuutta ja karjalaa, eli puheliasta kieroilua.
Aivan kamala paikka. Ja tosiaan kaupunkisuunnitelu vielä hirveämpää, Lappeenrannasta ollaan tekemässä Kouvolaa kovaa vauhtia kaikkine betonielementteineen ja puutalot puretaan.
Olen käynyt kerran, jotenkin ihmeen tylyä oli käytös.
Kuopio, kyllä. Suojatyöpaikat, kyräily, ilkeily, veetuilu. Savolaisukot yrittävät olla hauskoja virnuilijoita toisten kustannuksella. Lähden ihan heti kun pois pääsen...
Iisalmi on omaan makuun ollut henkisesti kapeakatseinen ja kyräilevä pikkuporvarillinen paikka. Jos ei ruokakauppaa, lenkkipolkua ja pikkukirjastoa enempää kaipaa ja pitää yhteyttä ystäviin, niin toki sielläkin asuu kuten missä tahansa. Itse en viihtynyt.
"Vierailija
629/631 |
klo 15:45 | 24.1.2021
Espoo, Espoo, Espoo"
Olen taas yhtäjaksoisesti asunut Espoossa yli 10 vuotta ja tuntuu ainoalta paikalta suomessa missä viitsii asua. Lentokenttäkin on lähellä.
Kokemusta on pikkukaupungeista ihan tarpeeksi ja isommista junttiloista.
Oriveden Eräjärvi. Ei todellakaan oteta uusia ihmisiä hirveän lämpimästi vastaan. Kesäasukkaita kyllä kumarrellaan ja ollaan niin mielin kielin. Olin aika nuori tuolloin, mutta itseäni kiusattiin, myöskin kahta sisarustani ja kuulin monesti vanhempien puhuvan toisilleen kuinka oli iso virhe muuttaa kyseiseen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Pieksämäki. Todella nihkeää porukkaa.
Millainen on nihkeä porukka?
t. pieksämäkeläinen
p. s. en ota itteeni
Perho Keski-Pohjanmaalla 1979. Yksi kuukausi. Autoni oli jäänyt Ouluun, joten tulin junalla Kokkolaan ja sieltä bussilla Perhoon. Kukaan kunnan työntekijöistä ei ollut vastassa ja minulle selvisi läheisellä kioskilla (joka siihen aikaan illasta oli ainut auki oleva paikka), ettei kylällä ollut hotellia, motellia, majataloa tai mitään yöpymispaikkaa. Pyysin kioskista soittamaan kunnanjohtajalle noin yhdentoista maissa illalla. Kerroin. etten tule sijaistamaan, ja mikäli tilaan taksin Vetelistä, painun hus helvettiin! Ei mennyt kauaakaan, kun nuorehko kunnanjohtaja verkkariasussa ajoi kuplavolkkarilla paikalle ja vei minut yöksi johonkin vinttihuoneeseen. Siellä oli sänky ja pissalle haiseva patja! Ikkunasta näkyi outo rakennus, ja kuten arvelinkin, se oli paikallinen ruumishuone. Aamulla heräsin siihen, että alakerrassa oli ilmeisesti kehitysvammaisten kerhotoimintaa. Sain terveyssisaren vastaanottotilat käyttööni. Olin lopulta myös Vetelissä (mukava paikka) ja Kaustisilla (kiva).
Vierailija kirjoitti:
Oriveden Eräjärvi. Ei todellakaan oteta uusia ihmisiä hirveän lämpimästi vastaan. Kesäasukkaita kyllä kumarrellaan ja ollaan niin mielin kielin. Olin aika nuori tuolloin, mutta itseäni kiusattiin, myöskin kahta sisarustani ja kuulin monesti vanhempien puhuvan toisilleen kuinka oli iso virhe muuttaa kyseiseen paikkaan.
Hei! Oon asunut tuolla, melkein koko lapsuus/teini-iän, Muutin pois kun olin 18. Pakko sanoa et oot kyl oikeassa, Eräjärvi (kuten myös Orivesi) on aika..sisäänpäin lämpiävä paikka ja helpolla ei uusiin tutustuta ja on ns tiettyä 'kyräilyä' vanhemmat edelleen asuu siellä ja he tuossa totesivat että ne kylän ns 'pomot' yrittää saada uusia asukkaita sinne, mutta en usko että moni haluaa muuttaa sinne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäki.
Järkyttävä paikka.Vitsi! Kuka tietää 5 hyvää syytä pysähtyä Pieksämäellä? 😃
Asemaravintolassa on tosi hyviä kanawingssejä. Tilaa 5 annosta.
Kuusamo 80-luvulla , keppana piti hakea alkosta , oltiin lomamökillä viikko : D traumatisoiduin syvästi , ei oo terapia auttanut
Vierailija kirjoitti:
Oulu. Lestadiolaiset ja muut hyväveli-järjestöt jakavat keskenään työpaikat. Aina tuulee ja ihmiset on vittumaisia.
45 vuotta asunut , joo yksi johtavassa asemassa ollut lesti aiheutti mulle melkein potkut , syy selvisi vahingossa , ei oltu naimisissa miehen kanssa ja asuttiin yhdessä , sain emännän kuitenkin nalkkiin ja lähti kaupungista kuukauden päästä , muuten ei lesteistä eikä muistakaan pahaa sanottavaa ja tykkään oulusta
Turussa olen asunut ikäni ja sen olen huomannut että ilman suhteita et tule koskaan saamaan töitä, 2 ekaa duunia sain suhteilla. Nyt ei ole mitään suhteita ja työttömänä ollaan oltu jo 12v putkeen. Turussa pitkäaikaistyötön ei tule koskaan työllistymään.
Kemi.
Todella masentava henkinen ilmapiiri. Bonuksena huono sää sekä kesällä, että etenkin talvella, ja surkeat maisemat tehdaiden savujen varjossa ja hajussa.
Raahe hyvä kakkonen pikkasen parempien maisemien vuoksi.
1. Espoo
2. Mikkeli