Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia ovat luonnehäiriöisten lapset?

Vierailija
03.08.2006 |

Vai onko heillä edes mitään yhteistä piirrettä? Vai ovatko yleensä ihan tavallisia niinkuin meidän " normaalien" lapsetkin. Enkä tarkoita pelkästään ihan pieniä lapsia vaan yli 10 vuotiaita. Ihmettelen tässä vain kun tiedän yhden luonnehäiriöisen naisen jonka lapsi on (mielestäni) ihmeellisen tasapainoisen oloinen... Vai näkyvätkö oireet kenties murkkuiässä ja onko oppinut pitämään pelot ym hyvin sisällään? Kommentteja ja asiallisia tietenkin...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet löytänyt sellaisen terveen miehen joka sinua kestää? Jos näin tökerösti asian ilmaisen. Itse olen ongelmaisena huomannut, että harva mies kestää jos ei ole luonteeltaan peruspulliainen.

Vierailija
2/28 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ehdotuksesta, mutta itse ainakin käyn jo terapiassa asian takia joten turha vatvominenkaan ei ole hyvästä.

terv.öö oisko 19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen muistan että pelkäsin häntä aina. Hän oli kavereiden keskuudessa todella pidetty ja ihmettelin aina mielessäni kun minulle puhuttiin että isäsi se on sitten niin ja niin mukava ym. Kotona ei sitten ollutkaan niin mukava.. Tai tarkemmin sanottuna ei puhunut kotona oikeastaan mitään.. Etenkään äidille. Päissään sitten kyllä tuli tanaa, keleä ym... T. 25

Vierailija
4/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla myös alkoholiongelma. Veljenikin sairastui aikuistuttuaan ja teki itsemurhan. Kovin on kova hinta.

Noh, itse olen sitten sekoitus määräilevää jääräpäätä ja ylikilttiä suorittajaa. Mikä tarkoittaa että saatan vetää itseni täysin piippuun muiden ihmisten takia: yritän tehdä kaiken (siis aivan kaiken, kotona, työssä, harrastuksissa, ystäväpiirissä) 200-prosenttisesti kunnes fysiikka pettää uupumuksen takia.

Mutta se mikä minut pelasti on, että tarpeen tullen saatan joskus löytää itsestäni kyvyn sanoa ei. esim. marssin murkkuna lastensuojeluun ja kerroin mikä tilanne meillä on kotona (viinaa, väkivaltaa, nälkää) ja niinpä minut huostaanotettiin.

Vierailija
5/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olikohan isäni luonnehäiriöinen. Niin samankaltaisia ajatuksia kuin mm 19 ja 22 mainitsivat, minulla mielessä ollut aina....

Vierailija
6/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kärsi mielenterveysongelmasta jonka ymmärsin vasta varhaisaikuisuudessa. Olen sitä nyt työstänyt mielessäni äitini kuoleman jälkeen ja miettinyt että lapsuuden kokemukseni voivat ehkä aiheuttaa ulkopuolisen oloni sosiaalisissa tilanteissa. Minulla on ystäviä ja sosiaalista elämää, mutta missään en oikein tunne olevani " kotona" , jotenkin aina tunnen olevani vähän pihalla ja erilainen. Sekavasti selitetty mutta jos joku ymmärtää...

Vierailija
7/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

25: Ei saata olla luonnehäiriöstä lainkaan kyse, sillä 19 ja 21 eivät sanoneet, että heidän vanhempansa olisivat nimenomaan luonnehäiriöisiä, enkä itse ainakaan sitä heidän tekstiensä perusteella automaattisesti oletakaan.

Vierailija
8/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sellaisia saamattomia nyhväkkeitä kuten isänsäkin. Äiti oli oikein kotimonsteri!

Vierailija
9/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kiltti ja helppo lapsi.

Nyt olen kuitenkin avohoidossa ja toivon, että tämä ketju katkeaisi ja omat lapseni saisi normaalin lasuuden. Oikeastaan synnytyspelon vuoksi pääsin juttelemaan aivan mahtavan psykiatsrisen sairaanhoitajan kanssa ja sen jälkeen olen käynyt psykiatriaan erikoistuneella lääkärillä. Pystyn nykyään tiedostamaan mielenterveydelliset ongelmat. Käynnit jatkuu edellleen ja jatkossa haetaan kelan psykoterapia tukea ja sitten sinne.

Ongelmia pystyy salaamaan varsin pitkään ja näyttämään tasapainoiselta, mutta alamäkeni oli pitkä ja loiva, mutta varma.

Vierailija
10/28 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaativa persoonallisuus diagnosoitu. Huomaan tyttäressäni samoja piirteitä vaikka toki yritän häntä kasvattaa. Nuo piirteet on kuitenkin lapsella vaan opittuja kun minulla ne taas on varhaislapsuudessa syntyneitä henkisiä vammoja. Niitä tyttärelläni ei ole joten en ole kovin huolissani. Mies on ihan terve kummiskin.

Vierailija
11/28 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä masentuneempi olin, sitä sosiaalisemmalta vaikutin, ja sitä enemmän hymyilin. Vuosia vei edes tajuta tämä. Vieläkään en oikein osaa uskoa, että minulla olisi OIKEASTI jotain arvoa jollekulle, vaikka minulla on ihana mies ja lapsi, jotka varmasti välittävät. Olen oppinut tulemaan toimeen hyvin erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa, ja toimimaan aina niin kuin " kuuluu" , mutta koskaan en kai pääse eroon siitä, että sisälläni tunnen aina olevani jotenkin vähän enemmän yksin kuin muut; en tunne kuuluvani täysin joukkoon, vaan olen aina ikäänkuin pikkuisen ulkopuolelle suljettu (siis muut eivät minua ulkopuolelle sulje, mutta ... no; vaikea selittää) Olen ihan onnellinen ja tasapainoinen, mutta sellainen tietty alakulo kuuluu kuitenkin koko ajan elämään; en muista kuin muutaman lyhyen hetken, jolloin se olisi ollut poissa.

Äitini on pahasti psyykkisesti sairas, enkä ole koskaan saanut lapsena mitään tukea asian suhteen. Itseasiassa se selvisi minulle vasta aikuisiän kynnyksellä. Tottakai tiesin jo varhain, että äiti on kummallinen, mutta kun kaikki " suojelivat" minua siltä käyttäytymällä niinkuin kaikki olisi ok, luulin itsekin, että tehtäväni on ensisijaisesti pitää kulisseja pystyssa ettei vain kukaan saa tietää mitä kotimme seinien sisäpuolella tapahtuu.

Vierailija
12/28 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin mieheni 11 vuotta sitten baarista ;) On täysin kunnollinen, ei mikään deeku,pettäjä, valehtelija tms. Aivan mahtava isä lapselle. Miehenä myös ok vaikka romantiikka ei ole hänen parhaita puoliaan..... Kestää mua ihan hyvin :) 16

Vierailija
13/28 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaan ole KOSKAAN NÄLKÄ. Ja juuri mikään ruoka ei kelpaa. On kyllä aika laiha poika.

ap

Vierailija
14/28 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi oli kuin minun itseni kirjoittamani, paitsi minulla ei ole vielä lapsia eikä miestä. Itse jouduin isän alkoholismin takia peittämään todelliset tunteeni ja kuljin vuosia naamio päällä ja käyttäydyin aina niin kuten minun odotettiin tietyssä tilanteessa käyttäytyvän. Lopulta sitten ei psyyke enää kestänyt ja masennuin vakavasti. Kuten sinäkin tunnen itseni usein ulkopuoliseksi riippumatta siitä missä ryhmässä olen. Se on minusta paha tunne. Lisäksi alakulo seuraa mukana varmaan läpi loppuelämäni. Silloin tällöin yhä se pikkutyttö, jonka isä hylkäsi, itkee sisälläni. En tiedä pääseekö siitä tunteesta koskaan eroon vaikka yrittäisi prosessoida asiaa vuosia.

Vierailija
15/28 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas samanlainen ilmoittautuu. 19:n kirjoitus oli kuin minun kynästäni myös!

Aian tunnen oloni kummalliskesi sosiaalisissa tilanteissa. Tuntuu, että en osaa kirjoittamattomia sosiaalisia sääntöjä, en ymmärrä niitä. Olen pohdiskellessani tullut siihen tulokseen, että koska olen koko ikäni oppinut mukautumaan toisten mielialoihin ja juttuihin, koska olen hyvä siirtämään omat tunteeni syrjään ja osaan valehdella hyvin, minulla ei ole ymmärrystä siitä, mikä on normaalia missäkin tilanteessa.

Olisi hirveän mielenkiintoista keskustella kanssanne enemmänkin! Haluaisitteko vaihtaa sähköpostilla ajatuksia?

Vierailija
16/28 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin eli hyvin tasapainoista elämänvaihetta minun ollessani pieni. Itse huomasin äitini ongelmat vasta teininä. Kärsin tällöin paljon äitini ongelmista ja häpesin häntä. Nykyään elän normaalia elämää, vakaassa parisuhteessa, käyn töissä. Osaan käsitellä ongelmia ja olen tyytyväinen elämääni. En sairasta luonnehäiriötä. Häpeän tunne on kuitenkin voimakas elämässäni. Häpeän sukulaisiani ystävien edessä, sekaista kotia jos joku tulee käymään, miestäni, itseäni jos menen vaikka kauppaan ilman meikkiä.......

Vierailija
17/28 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kans yhden naisen joka kyllä päälle päin osaa olla fiksu ja herttainen mutta kotona kaikkea muuta. Rasittavaa olla hänen luonaan kylässä kun mollaa ja haukkuu miestään koko ajan. Onneksi heillä ei (vielä) lapsia.

Vierailija
18/28 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin luonnehäiriöinen (toinen vanhemmistakin oli)

ja minua loukkaa syvästi ihmisten pahansuopaiset puheet oikeasti persoonallisuushäiriöisistä ihmisistä. ihan kun joku tahalleen käyttäytyisi vaikeasti.

Vierailija
19/28 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut kirjan: Naamiona terve mieli.

Vierailija
20/28 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ja vanhemmallasi samanlaiset pers häiriöt? Onko näillä yhteyttä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän