Muilla kitiseviä kolmevuotiaita?
Lähes kolmenvanha tyttömme on pikkuhiljaa muuttunut rasittavaksi. Pikkusisko syntyi puoli vuotta sitten, mutta en kuitenkaan yhdistäisi tähän. Pitää kovasti siskostaan ja touhuaa tämän kanssa ihan nätisti.
Puhe alkaa olla kitinää lähes koko päivän, ainakin kun tylsistyttää vähänkin. Koko ajan pyytää leikkimään omaan huoneeseensa, eikä yksin leikkimisestä tahdo tulla mitään. Leikkipuistossa on arka, ei ota kontaktia vieraisiin ja haluaa pysytellä hyvinkin lähellä minua. Jos joutuu kaupassa toiselle puolelle hyllyä saa kohtauksen. Loukkaantuu ja alkaa itkemään, jos joku muu kuin minä häntä hiukankin komentaa. Uhmaa on ollut jo vuoden verran ja se on tasoittumassa. Järjestän kahdenkeskistä aikaa tytön kanssa joka päivä leikin ja touhun muodossa.
Jäähypenkki on käytössä tarvittaessa ja sillä uhkaaminen saa kitinän loppumaan yleensä joksikin aikaa.
Tyttö oli 1-2 vuoden iässä perhepäivähoidossa 3päivää viikossa ja tuntuu, että reippaudessa on menty aimo askel taaksepäin kotona olon aikana. Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (2)
3v poika kitisee, marisee ja vinkuu 90% hereilläoloajasta... tai ainakin tuntuu siltä:D Ja kun ei saa kitinästä edes mitään selvää mitä pikkumies puhuu... tosi kivaa:((
Alku tekstisi on kuin meiltä mutta poika on kyllä edelleen supersosiaalinen leikkipuistoissa ja kaupassakin touhottaa mielellään omiaan. Mutta äidin seura on nyt hänen mielestään parasta... ja jatkuva " mutku mä haluun" -natina..
Noh, aikansa kutakin.