+Millainen perhe ei tilaa paperista sanomalehteä?
Varmasti on joku hyvin sivistymätön perhe. Meidän perheessä lapsetkin lukevat paperista sanomalehteä. Olemme sivistysperhe.
Kommentit (52)
Laitaoikeistoa kannattavat eivät tilaa paperista lehteä.
Oletteko käyneet painotalossa viime aikoina?
Sanomalehden jokaista sivua varten tehdään kertakäyttöinen painolevy, joka menee siitä riskiin. Joka sivulle omansa. Vielä tänäkin päivänä (viime vuonna kävin tutustumassa). Se materiaalin tuhlaus yllätti, luulin että nykyään tehtäisi jollain modernimmalla menetelmällä.
Toiset eroaa kirkosta ja säästää ... toiset eroaa mediasta ja säästää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti ole enää montakaan julkaisua, jota viitsisi lukea.
Media rappeutuu niin kovaa vauhtia, että ollaan parin vuoden päästä keskiajalla ja nyt oikeasti pimeällä sellaisella.
Mua alkaa pelottaa kun joskus erehdyn lukemaan hesaria.Ja sitten et kuitenkaan osaa antaa mitään konkreettista esimerkkiä niistä kamaluuksista joita Hesarissa lukee.
Kysyttiinkö sitä?
Ilman mitään esimerkkejä kyseessä on vain pelkkä väite joka tuskin pohjautuu mihinkään todellisuuteen vaan henkilön omaan poliittisen kannan värittämään kokemukseen.
Ylen opintovapaalla oleva toimittaja kirjoitti:
Laitaoikeistoa kannattavat eivät tilaa paperista lehteä.
Sen valitettavasti huomaa mielipiteistä. Kun henkilö lopettaa kaiken omaa mailmankuvaansa haastavan tiedon vastaanottamisen niin ne mielipiteet alkavat yleensä kallistua vielä entistäkin enemmän sinne johonkin laitaan.
Hyvä yhdistelmä on digi arkisin ja paperilehti viikonloppuisin. Paperilehdestä ei raaski kokonaan luopua, kun on jo lapsena siihen kotona tottunut. Viikonloppuna on luksusta syventyä siihen rauhassa. Työpäivinä digi riittää, kun ei pidempään keskittymiseen ole aikaa kuitenkaan. Samalla säästyy luontoakin.
Haluan lukea lehden aamiaisella, en enää sen jälkeen. Koska tähän tavoitteeseen pääsemiseen pitäisi usein tehdä lumitöitä, jotta voisi hakea lehden (jos se edes olisi tullut) laatikosta niin olen kokenut paperilehden täysin turhaksi.
Provohan tämä tietysti on. Itse olen tilannut Hesarin jo opiskeluajoista lähtien kotiini, vaikka asun ihan toisessa maakunnassa.
Yksi sellainen syy, että ei tilaa lehteä voi olla hinta. Jos on rahasta tiukkaa niin n. 500e/vuosi voi tuntua aika suolaiselta hinnalta. Sen takia en tilaa meidän paikallislehteä, koska hinta on aika sama Hesarin kanssa, mutta kokoa on vain muutama aukeama.
Sellainen, joka ei halua tuhota luontoa ja lukea päivän vanhoja uutisia.
Sivistystä ylläpitävänä ihmisenä en lue uutislehtiä enkä omista telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Toiset eroaa kirkosta ja säästää ... toiset eroaa mediasta ja säästää. :)
Jotkut jopa molemmista.
Tämän lisäksi voi erota sukupuolirooleista ja säästää vielä enemmän.
Kysyttiinkö sitä?