Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka tyytyväisiä osa-aikatyöhön ja soviteltuun

Vierailija
20.01.2021 |

päivärahaan? Mielestäni hyvä systeemi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion pyrkiä tähän samaan. Kokopäivätyö oravanpyörässä on liian uuvuttavaa.

Vierailija
2/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras. Saan saman kuin kokopäivätyötä tekevät. Teen 5 tunnin työpäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskin on ihan ok.

Vierailija
4/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo monta vuotta enkä ikinä suostuis kokopäiväiseen duuniin.

Vierailija
5/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi kokopäivätyötä. Täydellinen ratkaisu tuo osa-aikatyö.

Vierailija
6/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei pääse työkkäristä eroon.

Vierailija
7/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se omasta mielestä aivan loistava järjestely, mutta ei sillä paljoa tutuille kehuskella..

Vierailija
8/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä. Ei mene niin paljon aikaa hukkaan töissä ja työkkäri pysyy tyytyväisenä.

Vierailija
9/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippujärjestely, pitää työkkärinkin pois niskasta.

Vierailija
10/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä systeemi. Päivärahat vaan laahaa aina jäljessä.

Vierailija
11/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko siis saatte rahaa kuukaudessa?

Vierailija
12/30 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella loistava systeemi ainakin itselle. Oon n kahden pienen lapsen äiti enkä ikinä suostuisi kokopäivätyöhön nyt.

Vierailija
13/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siis tuo edellinen kahden pienen lapsen äiti.

Parhaimmillaan oon saanut nettona 1900e, mutta yleensä se on siinä 1700e paikkailla. Mun työssä on lisätyömahdollisuus aika ajoin ja jos jaksan ja omat aikataulut antavat periksi niin saatan välillä tehdä pari kokonaista päivää. Niistä saa sitten vähän extrapalkkaa mut jos tekee paljon lisätöitä niin se toki vähentää aina sitten Kelan päivärahaa ja siinä jää "tappiolle". Tää järjestely on tosiaan itselle tällä hetkellä kaikkein parhain.

Vierailija
14/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tässä kuussa sain bruttona ansiosidonnaista 1429e ja palkkaa 1829e, ensi kuussa sitten vastaavasti vähemmän molempia, koska työtuntejakin on vähemmän. Viime vuonna bruttotuloni olivat keskimäärin 2940e per kk, josta ansiosidonnaisen osuus oli noin kolmannes.

Tykkään, kun käteen jää saman verran kuin kokoaikatyöstä, mutta toisaalta pidän tätä kannustinloukkuna. Ei hirveästi motivoi etsiä kokoaikatyötä, kun saan saman käteen työskentelemällä 2-3 päivää viikossa.

Työni on määräaikainen ja jos sopimustani ei jatketa etsisin ensisijaisesti kokoaikatyötä, koska se olisi tässä vaiheessa järkevintä oman urakehitykseni kannalta.

Vierailija
15/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Paitsi etten saa mitään soviteltua päivärahaa.

Vierailija
16/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras. Saan saman kuin kokopäivätyötä tekevät. Teen 5 tunnin työpäivää.

Kannattaa huomioida, että perustepalkka ja päiväraha laskee, kun tulee 26 viikkoa täyteen. Ellei sulla nyt ole paljon parempi palkka kuin aiemmin huomioidussa perustepalkassa. 

Vierailija
17/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Ei ikinä kokopäiväisesti töihin!

Vierailija
18/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tässä kuussa sain bruttona ansiosidonnaista 1429e ja palkkaa 1829e, ensi kuussa sitten vastaavasti vähemmän molempia, koska työtuntejakin on vähemmän. Viime vuonna bruttotuloni olivat keskimäärin 2940e per kk, josta ansiosidonnaisen osuus oli noin kolmannes.

Tykkään, kun käteen jää saman verran kuin kokoaikatyöstä, mutta toisaalta pidän tätä kannustinloukkuna. Ei hirveästi motivoi etsiä kokoaikatyötä, kun saan saman käteen työskentelemällä 2-3 päivää viikossa.

Työni on määräaikainen ja jos sopimustani ei jatketa etsisin ensisijaisesti kokoaikatyötä, koska se olisi tässä vaiheessa järkevintä oman urakehitykseni kannalta.

Siis miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista? 1429+1829= 3258 euroa ja palkka + soviteltu päiväraha ei voi olla enempää, kun perustepalkka jonka mukaan ansiosidonnaista maksetaan. 

Vierailija
19/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista? 1429+1829= 3258 euroa ja palkka + soviteltu päiväraha ei voi olla enempää, kun perustepalkka jonka mukaan ansiosidonnaista maksetaan. 

Koska tässä kuussa maksettu soviteltu laskettiin tietysti viime kuun palkan eli 1470e mukaan. Tarkistin laskurilla, että voin saada palkkaa 3000e ja saisin silti vielä lähes 160e ansiosidonnaista kiitos korotetun suojaosan.

Vierailija
20/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kokopäivätöistä ITSE haluaa osa-aikaiseksi ei saa heti sitä soviteltua. Karenssia pukkaa, koska sun pitää ilmoittautua työkkäriin siinä vaiheessa.

Työkaveri yritti tuota keissiä, mutta jatkoi kuitenkin kokoaikaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi