Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jääkö säästöön?

Pennitön
20.01.2021 |

Paljonko pystyt laittamaan kuussa säästöön rahaa ja paljonko tililläsi on nyt? Mihin säästät? Haaveilen, et joskus saisin säästettyä aitoon louis vuittoniin 🤩

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1400 e/kk laitan tuloista säästöön. Menee nyt harmittavasti suurin osa BN:n säästötilille, pörssi tuntuu olevan täysin rikki, eikä minulla riitä uskoa tämän nousun jatkumiseen ilman reilumpaa korjausta. Ennestään säästöjä 52 t ja osakkeita 17 t.

Vierailija
42/45 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna jäi säästöön n. 30 000 €. Varaudun keittiöremonttiin lähivuosina, siihen menee ehkä kymppitonni.

Muun rahan aion sijoittaa etf-rahastoihin ja kotimaisiin osakkeisiin. Avasin tällä viikolla osakesäästötilin ja Nordnetin arvo-osuustilin.

Tavoitteena on kerätä varallisuutta, jotta voin halutessani jäädä työelämästä pois ennen virallista eläkeikää. Asunto on velaton ja lisäksi minulla on kaksi sijoitusasuntoa, joista saan vuokratuottoa. Kolmatta en aio ostaa vaikka nyt olisi käteiskassa olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan liikaa makaa rahaa tileillä ja lisää tulee,  enkä jaksa työntää niitä  enää minnekään. Hävettää kun en jaksa  eikä kiinnosta koko ajan sijoitella.  Olen kuukausilahjoittaja joissakin hyväntekeväisyys jutuissa, Naisten Pankissa yms.

Olisin onnellisempi  vähemmälläkin rahalla. Onneksi aikuiset lapset ottavat rahaa vastaan.

Itsellä sama vika. 40+ ikää. Talot, autot ja mökit velattomia ja miehen kanssa molemmat ollaan hyväpalkkaisia. Yhteiset rahat meillä ja joulukuun yhteinen NETTO joka tuli meidän yhteiselle tilille oli 25 000. Kyllä.

En minäkään jaksa enää sijoitella kuin joskus. Meillä on osakkeita ja omistusasuntoja ja tileillä lojuu liikaa rahaa. Ei vaan tarvita enää mitään kun kaikkea on. Raha on menettänyt merkityksensä. Yhtään vittoonia en omista, ei kiinnosta.

Vierailija
44/45 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää ihan hyvin säästöön. Säästöjä kertyy palkasta väkisinkin, kun ei kiinnosta ostaa mitään. Ja toisaalta en kyllä kiellä sitäkään, että säästöt tuo mulle mielenrauhaa. Säästöjä on itsellä vajaa 50 000, lisäksi säästän molemmille lapsille 60 e kk, lapsilla noin 4000 e kummallakin säästössä. Olen nelikymppinen.

Merkkilaukut ei kiinnosta. Matkustamisesta sitten taas olen aina pitänyt, mutta sattuneesta syystä sekin nyt tauolla. Olen tosi huono ostamaan mitään materiaa itselleni.

Vierailija
45/45 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää säästöön tonni joka kk. Omistan vuittonia, mutta osakkeina. En innostum susirumista laukuista.