Jääkö säästöön?
Paljonko pystyt laittamaan kuussa säästöön rahaa ja paljonko tililläsi on nyt? Mihin säästät? Haaveilen, et joskus saisin säästettyä aitoon louis vuittoniin 🤩
Kommentit (45)
Kylläpä nyt on säästäväistä ja hyvin tienaavaa porukkaa liikkeellä. AP:n haave ei vaikuta sen todellisemmalta. Jos pitää säästää saadakseen turhanpäiväisen brändituotteen, ei se taida olla säästäväisen ihmisen hommaa. Vuittonin hinnalla ja varmasti yli sata toimivampaa laukkua. Älä törsää turhaan "muotiin"!
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on aikaa työaikana jutella täällä vauvassa?
Vuorotyö ja menen tänään yöhön. : )
Tilillä aina mahdollisimman vähän, toivottavasti alle 100€ palkkapäiväö edeltävänä viikkona.
Säästöön menee 900€ suunnillen kuukaudessa tasaisesti osakkeisiin, rahastoihin ja ETFn Nordnetin kautta, sekä ~50€ kryptoihin; ETH ja BTC
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinä toisten työvuorot tiedät? Iltavuoroni alkaa vasta kello 14.00., muuta kysyttävää?
Pyrin laittamaan säästöön vähintään 100 euroa kuukaudessa. Nyt tammikuussa olen laittanut säästöön 200 euroa. Säästötililläni on tällä hetkellä muistaakseni 2367,94 euroa. Se on todella vähän, joskus aikaisemmin on ollut yli 10 000 euroa, mutta viime vuonna rahaa kului enemmän kuin koskaan aiemmin elämäni aikana, ja siksi rahatilanteeni on nyt näin huono. Minulla ei ole mitään erityistä säästökohdetta.
Kaiken mahdollisen olen dumpannut osakkeisiin.
Jos olisin pitänyt tilillä tai patjan alla, olisin kohtuu varakas.
Tässä yhdessä välissä oli pakko käyttää kaikki säästöt, joten ei muutamaa satasta enempää ole pääomaa vielä. Mutta säästöön laitan 1475 € nettotuloistani 350 €. Se on melko iso osa, joten ei sitä kummoisia tule kuluteltua. Vuokralla asun, velkaa ei tällä hetkellä ole.
Ei jää mitään säästöön. Palkasta menee 1/3 ulosottoon ja Kelalta joudun hakemaan toimeentulotukea.
Tässä kuussa tulee jäämään noin puolet, normaalisti keskimäärin vähän vähemmän. Säästän (ja sijoitan) sitä varten, että voisin jäädä pois työelämästä omien rahojen varaan ainakin lähes kokonaan. Tästä tavoitteesta on tosin vasta noin 1/5 kasassa, eli vielä rämmitään ja räpiköidään...
Vierailija kirjoitti:
No onpahan vaan, kun ei töitä huvita tehdä. :)
Säästötilille menee palkasta suoraan 500 ja nyt korona-aikana yleensä ennen seuraavan palkan tuloa noin 300 lisää. Lisäksi lyhennän asuntolainaa 1200, minkä lasken säästämiseksi itselleni myös. Säästöt on tarkoitettu matkustamiseen ja auton vaihtoon, näihin molempiin on tilillä nyt 5000 ja lisäksi ylimenevät kodin laittoon jne. Osakkeissa mulla on nyt kiinni noin 100 000 joten annan niiden nyt olla enkä yritä pistää lisää sinne. Palkka on 4500 brutto.
Säästän suoraan palkasta tilille 450 ja sijoitusrahastoon 150. Parempaan en pysty koska olen sinkkuäiti.
Koti, auto velattomia. Joskus talletan enemmänkin esim bonuspalkka ja veronpalautus.
Säästän kodin remontteihin ja uudempaan autoon.
800€ yritän laittaa säästöön joka kuukausi. Asuntolainaa lyhennän saman verran ja sehän on kuin itselleen säästäisi. Helsingissä asun, niin asunnon arvokin vaan kasvaa. Velattomana muutan kauas pois täältä.
Eläketuloni on 1500 e / kk netto. Pyrin laittamaan siitä 500 euroa säästöön. Asumiskulut on n. 400 euroa / kk, vaikka asun omistusasunnossa. Ja minulla on L. Vuitton käsilaukku! Tosin kopio, kirpparilta vitosella
ostettu!
Vierailija kirjoitti:
1700 e/kk palkastani 500 e siirrän säästötilille. Siellä nyt 6500 e. Normitililläni nyt noin 1200 e. Tosin olen nyt sairauslomalla ja seuraava palkkani tulee olemaan vain 800 e/kk eli siitä ei jää säästöön mitään
Jos pakollisten menojen jälkeen käteen jää kuussa n.800€,siitä on täysin mahdollista säästää vähintään 500€, enemmänkin.
Vaihtelee kuukausittain muutamasta satasesta reiluun tonniin. Yleisempää kuitenkin muutama satanen kuin yli tonni. En säästä mihinkään erityiseen, mutta nyt säästyy väkisinkin, kun ei voi matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhdessä välissä oli pakko käyttää kaikki säästöt, joten ei muutamaa satasta enempää ole pääomaa vielä. Mutta säästöön laitan 1475 € nettotuloistani 350 €. Se on melko iso osa, joten ei sitä kummoisia tule kuluteltua. Vuokralla asun, velkaa ei tällä hetkellä ole.
Tämä hlö on varmaankin työttömäksi jäänyt,joka on nyt toim.tulotuen ja kelan varassa- joutunut syömään säästönsä ennen tuille pääsyä.
Työtön yh, joka on tttuen asiakas ja jonka vuokramenot ovat n. 700€, saa asumistukineen, lapsilisineen ja minimielareineen muiden tukien kanssa tuon mainitun n. 1400€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee kuukausittain muutamasta satasesta reiluun tonniin. Yleisempää kuitenkin muutama satanen kuin yli tonni. En säästä mihinkään erityiseen, mutta nyt säästyy väkisinkin, kun ei voi matkustella.
Niin ja juuri nyt näyttää olevan säästötilillä 15 800 e, mutta ennen seuraavaa tilipäivää pitää varmaan siirtää sieltä käyttötileille muutama satanen.
Kuukaudessa laitan rahaa sijoituksiin ja säästöön yhteensä noin 300 euron edestä, joskus enemmänkin, en koskaan vähempää.
Tällä hetkellä hätävaratilillä on noin 1500, hupirahastossa ehkä 800 ja sitten erilaisissa sijoituksissa (rahastoissa, osakkeissa yms) vajaa 12000.