Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektion kokeneet äidit ja uusi raskaus!

Vierailija
03.08.2006 |

Mulla arpi on vaakatasossa ja jostain syystä sain paljon kiinnikkeitä aikoinaan. Joskus ne tekee kipeää kun vaihtaa esim. liian nopeasti asentoa taikka kantaa jotain painavaa yms.

Olen raskaana ja nyt pelottaa tuleva! Kuinka kipeäksi vatsa voi tulla raskauden edetessä? Viimeksi minulla oli valtava vatsa! Poksahteleeko ne kiinnikkeet poikki vai joustavatko ison vatsan kanssa? Sektiosta on aikaa jo 8 vuotta, onko sillä mitään merkitystä! Sitten vielä kiinnostaisi tietää että miten tuo leikkaus vaikuttaa vatsan muotoon ja siihen että missä vaiheessa vatsa alkaa pullottaa? Olen vasta 9 viikolla raskaana ja huomasin eilen että alhaalta vatsa näyttää jotenkin " epämuodostuneelta" . Vasemmalta puolelta pullottaa enemmän kuin oikealta. Turvotusta tuntuu olevan tai jotain...

Olen kovin kiitollinen jos vastaat ja kerrot kokemuksistasi :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätäsektio arpi on kestänyt hyvin ilman kipuja ainakin näin rv 39 saakka, synnytys mietityttää minuakin, kipuja ei ole ollut

Vierailija
2/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt olen rv 30. Luulen, että minulla on kiinnikkeitä, koska erinäisiä kipuiluja on riittänyt. Juuri sellaisia äkkiä tulevia, repäiseviä kipuja, ja saattavat kestää vuorokaudenkin jos kipu on alkanut esim. nostamisen yhteydessä. Arpi on tosi siisti, vaakaan tehty, ja varsinaisesti siinä arven alueella ei mitään kipuja tai kiristelyä tunnu, vaan kovimmat kivut tuntuvat kohdun sivuilla. Tuleva synnytys vähän pelottaa, että miten kohtu kestää.

Minulle lääkäri sanoi, että suositus sektion jälkeen uudelle raskaudelle olisi noin vuosi toipumisaikaa. Mutta sanoi myös senkin, että ei ole katastrofi vaikka tulisi heti sektion jälkeen raskaaksi, kun ei se kohtu ja arpi kuitenkaan joudu kovaan venytykseen ennenkuin raskauden loppupuolella. Esim. meillä ei ollut mitään ehkäisyä sektion jälkeen eikä lääkäritkään siihen millään lailla painostaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 25. raskausviikolla, esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla eli vaakaviilto, tulin uudelleen raskaaksi kun esikoinen 9,5kk, ei oo mitään ongelmia ollut sektiosta toivuin nopeesti, ei tullut mitään kiinnikkeitä tms. Mitän tuntemuksia haavalla ei ole ollut ja raskaus sujunut hyvin. Kysyin sektion jälkeen lääkäriltä uudesta raskaudesta, hän sanoi ettei ole mitään aikarajaa.

Vierailija
4/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyneet sektiolla. ikäeroa on 1v 10kk ja 1 vko. molemmat raskaudet sujuneet ongelmitta,ei mulla oo mitään kiinnikkeitä...

arvet parantuneet hyvin, sijaisevat bikinirajassa.

Vierailija
5/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranin suht nopeasti tuosta. Tosin arpea kiristi, kiristää vieläkin vaikka tästä on aikaa jo 7 vuotta ja väliin mahtuu 4 raskautta. Tulin raskaaksi sektiovauvan ollessa 7kk vanha, ja todellakin pelkäsin alussa että maha repeää, koska ihan raskauden alussa tuo kiristys tuntui todella pahalle. Luulen kuitenkin että arvet jne joustavat ja ns. tottuvat mahan kasvuun koska loppuraksudessa ei enää kiristyksen tunnetta ollut. Vasta synnytyksen jälkeen alkoi tuntumaan uudestaan.

Vierailija
6/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnikkeitä on varmasti, sillä kivut olivat varsinkin vkolla 6-8 tosi pahoja. Koko arpea särki sieltä sisältä. Arpi on vaakatasossa, kiireellinen sektio takana. Meinaan lääkäriltä kysyä tuntuuko kohtu kestävältä, koska kipuja on paljon. Pelottaa jos joudun alatiesynnytykseen että kestääkö kohtu rasituksen.. Minullakin on muuten toinen puoli vähän pulleampi, arpi on aika ruma ja vähän vinossa. Tosin parantuminenkin oli hidasta ja vaikeaa, mm. haava märki 4 viikkoa ym.

Vierailija
7/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektion jälkeen 2½ vuoden päästä. Mitään ongelmia minulle ei ollut toisen raskauden kanssa. Ensimmäisetä sektiosta paranin nopeasti ja minulle ei onnekseni tullut mitään kiinnikkeitä tms. Joten siis minulla ainakaan ei raskausajat poikenneet millään tavalla ensimmäisen eikä toisenkaan kanssa. Arpi ei kiristänyt missään vaiheessa vaikka toisella kertaa kilojakin tuli lisää reippaasti..

Toiseen kysymykseen kuinka pian sektion jälkeen uudestaan raskaaksi, niin muistelen että joku ois joskus sanonut, että ois hyvä odottaa ainakin vuosi, mutta en tiedä pitääkö paikkaansa. Oikean vastauksen osaavat antaa sinulle varmaankin neuvolasta.

Vierailija
8/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla ja haava siis vaakasuuntainen. Toivuin sektiosta hyvin, eikä haava ole myöhemmin haitannut. Ei edes kuopusta odottaessa, vaikka molemmissa raskauksissa mahani oli todella suuri. Hyvin arpi kesti.

Vatsa oli ulkonäöllisesti ihan tavallisen vauvamahan näköinen =)

Itse jännitin sitä, miten arpi kestää synnytyksen ja supistelut, mutta hyvin meni alatiesynnytyskin.

Onnea matkaan!

Vierailija:

Mulla arpi on vaakatasossa ja jostain syystä sain paljon kiinnikkeitä aikoinaan. Joskus ne tekee kipeää kun vaihtaa esim. liian nopeasti asentoa taikka kantaa jotain painavaa yms.

Olen raskaana ja nyt pelottaa tuleva! Kuinka kipeäksi vatsa voi tulla raskauden edetessä? Viimeksi minulla oli valtava vatsa! Poksahteleeko ne kiinnikkeet poikki vai joustavatko ison vatsan kanssa? Sektiosta on aikaa jo 8 vuotta, onko sillä mitään merkitystä! Sitten vielä kiinnostaisi tietää että miten tuo leikkaus vaikuttaa vatsan muotoon ja siihen että missä vaiheessa vatsa alkaa pullottaa? Olen vasta 9 viikolla raskaana ja huomasin eilen että alhaalta vatsa näyttää jotenkin " epämuodostuneelta" . Vasemmalta puolelta pullottaa enemmän kuin oikealta. Turvotusta tuntuu olevan tai jotain...

Olen kovin kiitollinen jos vastaat ja kerrot kokemuksistasi :)

Vierailija
9/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee synnytysten väli olemaan 1v.10kk ja juuri kätilön ja lääkärin kanssa oli puhetta, että kroppa on tässä ajassa täysin palautunut edellisestä kerrasta. On kuulemma eri asia, jos alla on monta sektiota. Yksi ei vielä vaikeuta tilannetta suuntaan tai toiseen, jos on kohtuullinen väli raskauksissa.

Heikentyneen sektiohaavan näkee kuulemma muuten jo ultratessa ja yleensä tuntuu silloin myös kipuja haavan alueella. Näin minulle kerrottiin.

Vierailija
10/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilemme toisesta, mutta odotamme vielä joitakin kuukausia ennen raskautumisen yrittämistä. Sektion tehnyt lääkäri sanoi minulle, että raskauksien välillä tulee olla vähintään vuosi. Tosin kaikki lie yksilöllistä, toiset paranevat nopeammin kuin toiset.

Vierailija
11/11 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minulla ei kyllä kiinnikkeitä ollutkaan ja haava on pystyversio eli vetoketju navasta karvoitukseen asti.

En ainakaan huomannut että edellinen sektio olisi vaikuttanut seuraavan raskauteen.

Toinenkin tuli sitten sektioilla, leikattiin samaan arpeen. Toisenkaan jälkeen ei ollut kipuja eikä leikkaushaava ole ollut mitenkään arka tms. muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi