Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori nainen kaatoi vahingossa teeveden lapsen päälle ja sai tuomion

Vierailija
20.01.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007751236.html

Tietenkin ikävä asia lapsen kannalta, vaikka toipuukin hyvin, mutta onko asianmukaista tuomita nuorta äitiä tapaturmasta? Hyvä tietenkin tutkia kaikki tällaiset varmuuden vuoksi, ettei ole tahallisesta perheväkivallasta kyse, mutta kun on kyse onnettomuudesta, niin eikö ole turhan ankaraa yhteiskunnalta rangaista tällaisesta?

Rangaistaanko myös kaikkia liikenneonnettomuudessa vammoja saaneiden lasten vanhempia, olettaen siis, että olivat kuljettajia? En itse muista yhtäkään tapausta. Toisaalta tulee mieleen se tapaus, jossa lapsi tipahti hoitopöydältä lattialle ja mursi reisiluun. Siinäkin syytteen sai nuori äiti.

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tuomio kun se sisaruksensa kuoliaaksi ajanut teini ei saanut mitään rangaistusta. Tai Porvoon puukottajaisä..

Vierailija
182/185 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2v kaatoi eilen vahingossa kuumat kahvit mun päälleni. Saako mun 2v nyt syytteen?? 

Okei naljailu sikseen. Pakko sanoa, et tuon aktiivisen taaperon kanssa sattuu ja tapahtuu. Voimia tuolle äidille, tuskin hän lapseensa tähtäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äiti olisi käyttänyt seksyäälistä väkivaltaa täysin tahallisesti, olisi selvinnyt suhteellisesti pienemmällä tuomiolla. Mitä tahattomampi teko, sen kohtuuttomampi rangaistus, on Suomen Oikeuslaitoksen motto. Veropetos, euronkin, on sitten se kaikista suurin rikos, etenkin jos vahingossa ilmoitat verosi väärin.

Tämä. Olemme samaa sarjaa Venäjän kanssa nykyisin. 

Vierailija
184/185 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä?

Vierailija
185/185 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tosiaan tuomioksi 40 päiväsakkoa -> 1400 euroa ja lisäksi 15 000 euron korvaukset lapsellensa.

Melkoiseen taloudelliseen ahdinkoon joutui nuori äiti tuon tuomion myötä. Millaisia rangaistuksia lapsia hoitaville miehille on määrätty tapaturmien sattuessa, vai onko oikeuteen asti edes päädytty?

Aivan kohtuutonta.

- AP

En ota kantaa siihen, onko sakko aiheellinen vai ei. Mutta kyllä mietityttää miten tällaisissa tapauksissa, joissa vanhempi määrätään maksamaan korvauksia lapselle, käy perheen taloudelle? 15 000 on iso summa aika monelle, mistä lapsi nyt jää paitsi kun äiti joutuu laittamaan perheen elatukseen menevät rahat tuohon? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi