Onko muille pitkään työttöminä olleille kunnan sossuvirkailija tuputtanut palvelujaan pyytämättä?
Hah, sain kirjeen työkkärissä aktivointisuunnitelman laadissani mukana olleelta kaupungin sossuvirkailijalta, ja en ole ikinä mitään sossusta apuja työttömyytenikään takia tarvinnut.
Kirjeessä ko. sossuvirkailija kertoo olevansa minun henkilökohtainen aikuissosiaalityöntekijä - mitä helvettiä? Kyllä mä ihan osaan itse sinne kyseiseen lafgaan mennä, jos tarvitsen taloudellista apua. On loukkaava lähetellä tuonkaltaisia kirjeitä. Mä haluan itse valita sossuvirkailijani, jos oikein henkilökohtainen pitää olla senkin, ja jos tarvitsen edes sossun tukea.
Kommentit (25)
Ei.
Yli 10 vuotta on nyt jatkunut työttömyys ja ainoat yhteydenotot ovat kerran vuoteen tapahtuva soitto ja ehkä kerran kahteen vuoteen sähköpostiin putoava työtarjous, johon pitää karenssin uhalla lähettää hakemus. Sitten on tietysti niitä mol.fi -sivuston "tehtäviä", jotka hoituvat parissa minuutissa.
Muun ajan saan olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu
Monialaisessa yhteispalvelussa selvitetään, mitä palveluja tarvitset työllistymisesi edistämiseksi ja kanssasi laaditaan monialainen työllistymissuunnitelma. Suunnitelma voi sisältää julkisia työvoimapalveluja, sosiaali- ja terveyspalveluja sekä kuntoutuspalveluja.
/TE-toiminston nettisivut
Korulauseita ja sanahelinää, riittää kun lukee työttömien kertomuksia kyykytyksestä tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä valtiossamme on vain yksi ongelma, että kaikille ei tilaa riitä, nimittäin työpaikkarintamalla, ja ennen kaikkea normipalkkaa maksavia työnantajia ei ole tarpeeksi!
Ja ikääntyneitä työttömiä ei huoli kukaan työnantaja töihinsä.
Nuoria eivät taasen huoli, koska eivät osaa mitään ja pienten lasten äitejä, koska epäilevät, että kohtahan se on äippälomalla jälleen ja lasten sairastelujen takia paljon poissa töistä.
Näinhän se menee. Ja sen sijaan että asioita muutettaisiin tai ennen kaikkea asenteita muutettaisiin, haikaillaan halpatyövoiman tuomisesta jostain jumalattomasta kehitysmaasta.
se oli varoituskirje TYPistä. Mulle tuli kansa kun oln ollu 6 kk työttömänä. Pian tulee pakkokutsu heidän puheille ja he pakottaa kuntouttavaan työtoimintaan tai 6 kk karenssi ja työssäolovelvoite eli orjuus tai kuolema ellet suostu siihen.Ja se ei lopu ikinä.. Joka ei usko kokeilkoot itse. Ps. Tällä hetkellä ne lukee sun terveystiedot kaikki, etenkin mt toimiston.
Mulle tuli sellainen, kun raahustin kohti työkyvyttömyyseläkettä. Siinähän täytyy ilmoittautua työttömäksi ensin, vaikka olisi työpaikka (!) ja silloin otti yhteyttä ihana sossuvirkailija, ja ilmoitti että auttaa kaikessa paperinpyörityksessä ja siinä, että asiat menee niinkuin kuuluu eikä tule mitään turhia jumituksia ja viivästyksiä, kun joku paperi tai allekirjoitus puuttuu. Oli todella tervetullut apu byrokratian rattaisiin, ei siellä pärjää maalaisjärjellä.