Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muille pitkään työttöminä olleille kunnan sossuvirkailija tuputtanut palvelujaan pyytämättä?

Vierailija
20.01.2021 |

Hah, sain kirjeen työkkärissä aktivointisuunnitelman laadissani mukana olleelta kaupungin sossuvirkailijalta, ja en ole ikinä mitään sossusta apuja työttömyytenikään takia tarvinnut.

Kirjeessä ko. sossuvirkailija kertoo olevansa minun henkilökohtainen aikuissosiaalityöntekijä - mitä helvettiä? Kyllä mä ihan osaan itse sinne kyseiseen lafgaan mennä, jos tarvitsen taloudellista apua. On loukkaava lähetellä tuonkaltaisia kirjeitä. Mä haluan itse valita sossuvirkailijani, jos oikein henkilökohtainen pitää olla senkin, ja jos tarvitsen edes sossun tukea.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaupunki?

Vierailija
2/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos jollain on noinkin. Itselläni tilanne onnpäinvastoin, enkä siis saa tarvitsemaani apua, vaikka sitä todella tarvitsisin. Olen siis mielenterveysongelmasta ja noh muistakin ongelmista kärsivä pitkäaikaistyötön. Ongelmat pahenevat koko ajan ja sitä apua ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi.

Vierailija
4/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten onko aikuissossutyöntekijällä valtuudet päästä mun työttömyyskorvauksen maksajatahoni (=mun tapauksessani kela) ilman minun lupaani katselemaan mun kelatietojani, esim. että saanko toimeentulotukea työmarkkinatuen lisäksi? 

Sehän noita nilkkejä kiinnostaa meidän työttömien kohdalla, koska kunta joutuu maksamaan pitkään työttömänä olleesta sen kuntasakon eli 70% kelalle työttömän itsensä saamastaan työttömyystuesta.

Kumma, kun kunta järjestää kaikenmaailman työkykyarvioita työttömilleen ja matkakorvausta pitäisi oikein työttömän hakea kunnan lafgasta, ja ilmoittaa jopa työttömän työssä olevan puolisonkin nimi jne. hakemuksessaan. Miksi? --  puolison, joka maksaa joka kuukausi kunnallisveroakin enemmän kuin itse sossutyöntekijä omasta pikkupalkastaan.   Kuitenkin työttömille kaikille kyseinen matkakorvaus maksetaan yhtenäisesti kaikille, jotka tuonlaisiin tyhjänpäiväisiin työkykyarvioihin joutuvat osallistumaan karenssilla uhattuna. Miksi sitä pitää erikseen sitten hakea kunnan sossulafgasta?

Vierailija
5/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisivät nuokin sossuvirkailijat lasten ongelmiin kaupungissamme, jotka työttömien ympärille ängeävät työkkärivirkailijan seuraksi hiillostamaan työtöntä, jolta nyt vaan puuttuu se työpaikka. 

Vierailija
6/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä valtiossamme on vain yksi ongelma, että kaikille ei tilaa riitä, nimittäin työpaikkarintamalla, ja ennen kaikkea normipalkkaa maksavia työnantajia ei ole tarpeeksi!

Ja ikääntyneitä työttömiä ei huoli kukaan työnantaja töihinsä.

Nuoria eivät taasen huoli, koska eivät osaa mitään ja pienten lasten äitejä, koska epäilevät, että kohtahan se on äippälomalla jälleen ja lasten sairastelujen takia paljon poissa töistä.

Vierailija
7/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tunkenut elämääni ihan piti väkisin kotiini päästä. Perk.... Le. Kyttää kaikki kelan tiedot ja työkkärin helvetin ahdistava ja lipevä tyyppi en niin ystävällistä ja ymmärtävää sitten ehtoja luettelemassa. Tähän pitää saada muutos kenellä voimia tehkää joku aloite. Ei enää mitään yksityisyyttä kun tiput tukien varaan.

Vierailija
8/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen muuta ratkaisua ole kuin lakata nostamasta yhteiskunnan tukia, niin sitten ei yhteiskunnalla ole sanomista siihen, miten elät ja olet.

Vierailija
9/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita asianmukainen kirjallinen valitus ainakin ala-arvoisen toiminnan harjoittajan ylemmille tasoille;rattaistoon ei kannata tuhlata aikaa. muuten kyllä tuo entinen valtiovarainministeri oli varmasti tietoinen "painostuksestaan" hankkia kansalaisten maksama x0000eur n koulutus virka-alaisten kautta; miten olisi käynyt jos ei olisi hankittu? Itsekustannuksella ne muttkin joutuvat maksamaan koulutuksiaan, transitiokustannuksia vaikkei maksukykyä ja ostovoimaa ole kun yksilösiellä jossain määritetään vanhan kaavan mukaan syhypääksi siiuhen että vuosikaudet politiikka johta downgreidaamiseen ja ruokajonoihin. ne jotka täällä käyvät provosoimassa tyhmyyksissään jotain yhteiskuntaluokkaa käskysanoilla, hankkikoon itselleen sen oman narunsa.

Vierailija
10/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole rahasta, sossu tulee olemaan yhteydessä siksi että oot ollut niin kauan tekemättä mitään että sinun tilanne pitää kartoittaa, ootko syrjääntynyt alkoholisti vai miks työ ei maistu..

Vierailija
11/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vain alkua sille, että iso osa työttömistä siirtyy kunnille asiakkaiksi maaliskuun alussa. Siellä halutaan jo nyt tervehtiä uusia asiakkaita osoittamalla, että tervetuloa, täällä me odotamme ja etsimme sinulle pientä puuhaa.

Kannattaa ilman muuta valittaa kunnalle siitä, että työtön ehkä joutuu tekemään jotain.

Vierailija
12/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole rahasta, sossu tulee olemaan yhteydessä siksi että oot ollut niin kauan tekemättä mitään että sinun tilanne pitää kartoittaa, ootko syrjääntynyt alkoholisti vai miks työ ei maistu..

Riittäskö kartoitukseen, "hv, ei kiinnosta teidän hyysäys, töihin en mene. Voitte vaikka viedä saunan taa, jos ei kelpaa"?

Vierailija
13/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu

Monialaisessa yhteispalvelussa selvitetään, mitä palveluja tarvitset työllistymisesi edistämiseksi ja kanssasi laaditaan monialainen työllistymissuunnitelma. Suunnitelma voi sisältää julkisia työvoimapalveluja, sosiaali- ja terveyspalveluja sekä kuntoutuspalveluja.

/TE-toiminston nettisivut

Vierailija
14/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kunnan sossutantta ylipäätänsä tulee mukaan te-toimistossa pidettävään aktivointisuunnitelman tekoon?

Etenkin jos ja kun työtön ei koskaan ole kunnan sossusta mitään sossutukiaisia hakenutkaan ja ei tarvitse tai ennemminkin ei tukiapurahaa edes saisikaan (Huom: Työttömän puolison tulot vaikuttavat toimeentulotuen saamiseen ), vaikka hakisikin edes ensisijaista perustoimeentulotukea kelasta?

Jos kunta on niin surkea työnantajana, ja paikkakunnalla on niin surkeita yksityissektorinkin saatika julkisen puolen työnantajatahoja, niin ei mahda minkään; ja ilmaiseksi orjaksi vaan yritetään pakottaa, ettei vaan kunnan tarvitsisi osallistua sillä tietyllä prosenttiosuudella työttömyyskorvauksen maksajaksi. 

Vierailija
15/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä kuuluu esmerkiksi Tuupovaaran kuntaan, paljonko on työttömiä siellä? Suurin osahan onkin eu-tuettuja maatilan ja karjatilan omistajia.

Vierailija
16/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuarmeijalle pitää keksiä tekemistä. Tuo on yksi tapa työllistää itsensä.

Julkinen sektori on paisunut hirveäksi. Veroja pitää taas korottaa.

Vierailija
17/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tunkenut elämääni ihan piti väkisin kotiini päästä. Perk.... Le. Kyttää kaikki kelan tiedot ja työkkärin helvetin ahdistava ja lipevä tyyppi en niin ystävällistä ja ymmärtävää sitten ehtoja luettelemassa. Tähän pitää saada muutos kenellä voimia tehkää joku aloite. Ei enää mitään yksityisyyttä kun tiput tukien varaan.

Siis kotiisi asti oikein tunkeneet sossun virkailijat? 

Ei hyvää päivää, mihin tässä valtiossa on kadonnut yksityisyyden suoja, että jopa omaan kotiin tulevat tarkastamaan työttömän olot?

Vierailija
18/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työkkäritapaamisissa nenäkkäin käynyt viiteen vuoteen. Silloinkin siellä oli vain se te-keskuksen työntekijä.

Päivitykset yms. hoituu puhelimitse nykyään.

Vierailija
19/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kunnan sossutantta ylipäätänsä tulee mukaan te-toimistossa pidettävään aktivointisuunnitelman tekoon?

Etenkin jos ja kun työtön ei koskaan ole kunnan sossusta mitään sossutukiaisia hakenutkaan ja ei tarvitse tai ennemminkin ei tukiapurahaa edes saisikaan (Huom: Työttömän puolison tulot vaikuttavat toimeentulotuen saamiseen ), vaikka hakisikin edes ensisijaista perustoimeentulotukea kelasta?

Jos kunta on niin surkea työnantajana, ja paikkakunnalla on niin surkeita yksityissektorinkin saatika julkisen puolen työnantajatahoja, niin ei mahda minkään; ja ilmaiseksi orjaksi vaan yritetään pakottaa, ettei vaan kunnan tarvitsisi osallistua sillä tietyllä prosenttiosuudella työttömyyskorvauksen maksajaksi. 

Ovat olleet liian pitkään työttöminä ja joutuvat sen seurauksena, mutta monialaisen voi välttää sillä että työtön itse aktivoituu siinä vaiheessa kun olisi ajankohtainen ja esittää työllistymissuunnitelmaansa vaihtoehtoja, esimerkiksi koulutukseen hakeutuminen on käypä.

Vierailija
20/25 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö kysellyt, kukas tuo tyyppi silloin tapaamisessa? Ei esitellyt itseään?

Itse olisin kieltäytynyt ilman pätevää syytä. En mä halua omia asioitani ruodittavan tuntemattomien ihmisten kanssa.

Mitä sossun palveluja hänellä sitten oli tarjota sulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän