Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista arvostatte asumisessa, mitä muut eivät tunnu arvostavan?

Vierailija
20.01.2021 |

Haluatko asunnon olevan tietynlainen, sisustuksen tms?

Kommentit (694)

Vierailija
661/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvostan edullista hintaa, hyviä liikenneyhteyksiä ja loistavia lenkkeilymahdollisuuksia. Nämä toteutuu täällä Itä-Vantaalla, jota snobit kuitenkin pitää Mogadishuna, koska eivät oikeasti tiedä millaista täällä on.

Vierailija
662/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kuinka puuhellan luukku kilkattaa, tulen ääni kuuluu, lämpö säteilee, vaikka lattialla onkin vain kuusitoista astetta. Puulattialla silti tarkenee kävellä paljain jaloin. Eikä kukaan inise, voinko viedä kompostiin perunankuoret käärimättä niitä johonkin paperiin tai biojätepussiin.

Taloyhtiön yhtiökokous olen minä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon tontti, yli 30 hehtaaria omaa maata ja metsää ympärillä. Iso lämmin autotalli, oma uima-allas, pihasauna, kesäkeittiö ja patio. 

Vaikka iso tontti, niin kuitenkin hyvät kulkuyhteydet kotipihasta ja lyhyt työmatka.

Vierailija
664/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitiovaunun kolinaa. Sitä asiaa kukaan mun lähipiirissä ei ymmärrä, että se on yksi asia miksi mun mielestä on ihanaa asua Hki kantakaupungissa. 

Vierailija
665/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnonläheisyys, naapurit kaukana, talomateriaalina hirsi, niin kaukana asutuksesta että kissat voivat ulkoilla vapaasti

Vierailija
666/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudun rauhaa, omakotitaloa (asumme vuokralla) luontoa

Vierailija
667/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo ja ylin kerros!

Aiemmassa asunnossamme oli kaksi kylppäriä. Nyt ei ole, kaipaisin edes kahta wc:tä.

Vierailija
668/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, mitä kadehdin, on kävelymatka Hakaniementorille. 

Itse arvostan eniten asuinympäristöä. Meillä on ympärillä hoidettuja puistoja, luonnonsuojelualuetta ja avoimia rantoja. Rantaan ja nyt avantoon on 150m. Arvostan tilaa. Kahdestaan asuessamme on käytössä 350m2 omakotitalo. Se on juuri niin hyvä, että molemilla on tilaa hengittää, omaa tilaa ja rauhaa. En asu Helsingissä. 

Juu. Todella harva arvostaa hoidettuja puistoja, luonnonsuojelualuetta ja avoimia rantoja. Nuohan ovat kaikkien inhokkilistalla, kuten myös mainitsemasi oma tila ja rauha. Yök.

Vierailija
669/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskiallas seinää vasten eikä saarekkeessa, ja altaan yläpuolella astiankuivauskaappi. Tiskialtaan alla sivuille aukeavat ovet, eikä mitään liukuoviroskista jotka jumittaa aina. Ei-integroitu liesi jonka kytkimissä asennot 0-6. Ei-integroitu tiskikone josta näkee päälle päin että siinä on tiskikone, ja jossa käyttöpaneeli näkyy myös kun luukku on suljettu. Liesituulettimen yläpuolella maustekaappi. Lusikkalaatikoston ylimpänä ulosvedettävä leikkuulauta. 90-luvun keittiössä kaikki oli paremmin!

Vierailija
670/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkka- ja letkajenkkasali pitäisi olla joka asunnossa  -se vapauttaa mieltä ja pitää pirteänä.

Kerrostaloissa tuon tietysti voisi toteuttaa yhteisenä tilana.

Vierailija
671/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit kävelymatkan päässä, ettei tarvitse aina miettiä millä menee himaan.

Vierailija
672/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmassa asunnossamme oli kaksi kylppäriä. Nyt ei ole, kaipaisin edes kahta wc:tä.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä ylin kerros paras-ajattelua. Tai no lapsena varmaan, koska siistiä ja näkee pidemmälle.

Putkifirmassa työskelleenä voin sanoa, että usein ylimmiksissä kerroksissa on aina talvella kylmenpi, mitä alemmissa. ja jos jotain häiriöitä esiintyy lämmityksessä, niin ihan ekana se koskee ylimpänä asuvia. Vaikka alempana asuvat ei olisi huomannut mitään muutoksia.

Vierailija
673/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan huone korkeutta, mielenkiintoisia ikkunoita, joita on paljon, monta ilmansuuntaa, kaikilla huoneistoilla omat tuuletus kanavat, isot parvekkeet, joissa  vesijohto ja suihku, sekä takka, autotalli, edullinen vastike, varaava uuni, listat joka kohdassa, keittiön työtasoilla ym. Ihan ykkönen on kuitenkin sisäilman hyvä laatu. Laadukkaat luonnon materiaalit, pariovia, ikkunallinen kylpyhuone. 

Vierailija
674/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisen helppoutta.Asun keskustassa ja kaikki vieressä.Kaupat,kirjasto,museot,uimahalli,järvi ym.Autostakin voisi luopua.

Vierailija
675/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilliskeittiö. Avokeittiön puolustaja on kuin vegaanit: vain hän on oikeassa. En halua käryjä, meteliä ja sotkuja olkkariin. Avokeittiössä en osaisi kokata sillä antaumuksella, kun jatkuvasti saisi varoa roiskeita ja sotkua.

Mulle riittää puoliavoin keittiö, jossa on olohuoneeseen päin seinän sisään menevä liukuovi.

Vierailija
676/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan eniten suojaisaa puutarhapihaa. Siis omaa pihaa jossa voi oleskella tai puuhailla vähän muiden katseilta suojassa, ja jonka puut / pensaat ja muut istutukset tasaavat lämpötiloja, tuottavat happea ja hillitsevät hulevesiä. Pörriäisillekin saisi olla kukkia. Ei niin väliä onko piha pieni vai isompi, kunhan on.

Luulisin että tällainen oman rauhan tarjoava piha olisi monen muunkin mieleen, mutta eipä näy olevan! Suunnilleen 70-luvun jälkeen rakennetuissa omakotitaloissa on järjestäen vain nurmikenttä ja suuri terassi. Etupiha vielä asfaltoitu. Ja rivareihin ei tehdä enää pihoja ollenkaan :o Sen voisi kuvitella olevan koko rivitaloasumisen idea, että on oma piha. Nykyrivarit on vain kerrostaloasuntoja maan tasossa.

Minulle piha lisää elämänlaatua ja tykkään monesta tyylistä: voi olla huoliteltu tai villimpi, kasvimaalla tai ilman.

Vierailija
677/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnossa asuu vähintään 2 ihmistä, on vessoja oltava 2. Joista toinen on tietenkin kylppäri.

Vierailija
678/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeää on kodin valoisuus eli isot ikkunat.  Kaipaisin myös rivitaloasuntooni lasitettua verantaa, jotta olisi suojaa sateelta.  80-luvun rivitalossa on pienet makuuhuoneet.  Ne saisi olla isommat.  

Vierailija
679/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea keittiö, jossa on riittävästi säilytys- ja työskentelytilaa, jotta kaikki tarvittavan saa kaappeihin- ja laatikoihin. Keittiössä pitää olla riittävästi pöytätasoja, jotta mahtuu tekemään erilaisia ruokia ja levonnaisia.

Kolme vuotta olen asunut asunnossa, jossa keittiötila on olohuoneen yhteydessä ja nyt meni hermot siihen lopullisesti. 

Huonoja puolia: 

- kaappeja ja laatikoita liian vähän, osa astioista on lipaston laatikossa ja makuuhuoneen kaapissa; naapurit ovat vieneet isommat kattilat varastoon, kun keittiössä ei ole tilaa sellaisille

- yläkaapit niin matalat (matala huonekorkeus vaikuttaa), ettei jauhopussit ym. mahdu pystyasentoon hyllylle

- liian kapeat yläkaappien hyllyt --> isommat ruokalautaset piti antaa pois, kun mahtuneet

- työtilaa yhteensä noin metri --> ruuanlaitto- ja leipominen tuskanhien otsalle nostattavaa

- liesi liian lähellä jääkaappia ja sen kuumuus lisää jääkaapin sähkönkulutusta, välillä jääkaappi tuntuu ylikuumenevan

- kun uuni on päällä, koko asunnossa lämpötila nousee 1-2 astetta

- ruuankäry leviää koko tilaan, vaikka liesituuletin on päällä

Onneksi pääsen muuttamaan kuun lopussa pois asuntoon,jossa  on keittiö. Kylläjän tämmönen keittotila riittää sellaisille, jotka ei juuri ruokaa laita  eivätkä leivo itse. Ihan järjetöntä umpata niitä kaikkiin asuntoihin.

Vierailija
680/694 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha, kivat naapurit, lämmintä riittää ja vesi tulee menee. Kaikki palvelut aika lähellä,luontoa ympärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän