Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TIS-Suomi 2021 Official

Vierailija
20.01.2021 |

Helmikuussa alkaa. Sinkut esitelty:
https://www.is.fi/viihde/art-2000007750572.html

Kommentit (4981)

Vierailija
4841/4981 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni henkan ja julian viimeinen iltanuotio parani loppua kohden

Vierailija
4842/4981 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni henkan ja julian viimeinen iltanuotio parani loppua kohden

hhups, en ehtinytkään katsoa ihan loppuun kun tämän kommentoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4843/4981 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä perinteisen parisuhteen kannattajana (yksikään tietämäni tai kuulemani "vapaa suhde" ei ole koskaan toiminut/kestänyt, vaan aina toinen kärsii jollain lailla siitä ja lopuksi tulee ero. Ei ne aidot rakkauden tunteet ole enää suhteessa mukana, jos voi olla samalla lailla muiden kanssa) hieman vahingoniloinen, koska tuolla jakson twitter-chatissa kaikki hehkuttaa miten Annan ja VP:n vapaa seksi on niin paljon parempaa, hienompaa, älykkäämpää ja nykyaikaisempaa kuin "rajoittuneiden" monogaamisten suhteet. Uhotaan kovasti, että Annalla ja VP:llä ainoana kestää suhde koska se o niin upea ja vahva ja rakastava! Kohta he saavat sitten extrasta nähdä, että toisin kävi ja erohan se sieltä tuli. Vaikka kuinka hehkutettiin, miten ihQ ja ihana feministinen vapaa suhde!

Sama niillä parilla youtubettajilla (Oona ja Juhana) jotka ovat kyllä ihan viihdyttäviä, mutta ideologia paistaa todella räikeästi ja kauas kaikesta puheesta, normi heteroparit haukutaan maanrakoon ja toivotaan kaikille eroa, kun taas Mitteä ylistetään täydelliseksu mieheksi ja Annaa äärimmäisen älykkääksi. Jankataan ettö Annalla ja VP:llänon niin täydellinen suhde, joka kestää varmasti. No seuraavalla videolla putoaa heilläkin sit leuka lattiaan. :D

Luulin jo, että olen ainoa,joka on tehnyt samat havainnot Oonasta ja Juhanasta. Annaa ja Mitteä ylistetään juurikin jatkuvasti ja heteropareja (varsinkin syntyperäisiä miehiä) arvostellaan.

Et todellakaan ole ainoa. Mua on vaivannut sama. Ja muutenkin koko pariskunta... Välillä löytyy tosi hyviä pointteja (joiden vuoksi videoita katsonkin), mutta usein jutut ovat tosi vastuuttomia ja aika ilkeitä. Alkavat muun muassa herkästi diagnosoimaan ihmisiä tv-sarjan perusteella. Ja nauravat Mikan kaivinkoneelle melkein joka kerta. Onhan se tietty ikävää, että joidenkin täytyy tehdä ihan fyysistä työtä, ei voida kaikki tienata tubessa.

Vierailija
4844/4981 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vanhempi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä perinteisen parisuhteen kannattajana (yksikään tietämäni tai kuulemani "vapaa suhde" ei ole koskaan toiminut/kestänyt, vaan aina toinen kärsii jollain lailla siitä ja lopuksi tulee ero. Ei ne aidot rakkauden tunteet ole enää suhteessa mukana, jos voi olla samalla lailla muiden kanssa) hieman vahingoniloinen, koska tuolla jakson twitter-chatissa kaikki hehkuttaa miten Annan ja VP:n vapaa seksi on niin paljon parempaa, hienompaa, älykkäämpää ja nykyaikaisempaa kuin "rajoittuneiden" monogaamisten suhteet. Uhotaan kovasti, että Annalla ja VP:llä ainoana kestää suhde koska se o niin upea ja vahva ja rakastava! Kohta he saavat sitten extrasta nähdä, että toisin kävi ja erohan se sieltä tuli. Vaikka kuinka hehkutettiin, miten ihQ ja ihana feministinen vapaa suhde!

Sama niillä parilla youtubettajilla (Oona ja Juhana) jotka ovat kyllä ihan viihdyttäviä, mutta ideologia paistaa todella räikeästi ja kauas kaikesta puheesta, normi heteroparit haukutaan maanrakoon ja toivotaan kaikille eroa, kun taas Mitteä ylistetään täydelliseksu mieheksi ja Annaa äärimmäisen älykkääksi. Jankataan ettö Annalla ja VP:llänon niin täydellinen suhde, joka kestää varmasti. No seuraavalla videolla putoaa heilläkin sit leuka lattiaan. :D

Luulin jo, että olen ainoa,joka on tehnyt samat havainnot Oonasta ja Juhanasta. Annaa ja Mitteä ylistetään juurikin jatkuvasti ja heteropareja (varsinkin syntyperäisiä miehiä) arvostellaan.

Et todellakaan ole ainoa. Mua on vaivannut sama. Ja muutenkin koko pariskunta... Välillä löytyy tosi hyviä pointteja (joiden vuoksi videoita katsonkin), mutta usein jutut ovat tosi vastuuttomia ja aika ilkeitä. Alkavat muun muassa herkästi diagnosoimaan ihmisiä tv-sarjan perusteella. Ja nauravat Mikan kaivinkoneelle melkein joka kerta. Onhan se tietty ikävää, että joidenkin täytyy tehdä ihan fyysistä työtä, ei voida kaikki tienata tubessa.

jep, välillä hauskaa ja hyviä juttuja, mutta sitten taas tuntuu, että hokevat vain termejä "toksinen (maskuliinisuus) ja "heteronormatiivisuus" aivan kuin lapsi joka on oppinut uuden sanan

Vierailija
4845/4981 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen et noi tän kauden osallistujat on ollu vasta lapsia sillon ku Suomessa alettiin tehdä omaa versiota Temppareista

Tuskin ikinä nähneetkään jenkkiversiota mistä formaatti lähtösin.

Varmaan aika eri näkökulma koko ohjelmaan ku vaikka itellä näin keski-ikäsenä.

Vierailija
4846/4981 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olen kyllä sitä mieltä, että Mikan kaivinkoneelle ei tarvitsisi naureskella (mitä se Kurosen ja Moision naureskelu ekstrassakin oli?!). Minusta se on hienoa ja oikein ihailtavaa.

Vierailija
4847/4981 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä olen kyllä sitä mieltä, että Mikan kaivinkoneelle ei tarvitsisi naureskella (mitä se Kurosen ja Moision naureskelu ekstrassakin oli?!). Minusta se on hienoa ja oikein ihailtavaa.

Minustakin se on hieno tavoite ja unelma, mutta olihan se huvittava tokaisu siellä kaiken henkisen kasvun ja uusien mahdollisuuksien keskellä :D

Vierailija
4848/4981 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikalla sentään oli jokin unelma ja tavoite. Anna, Mitte ja Sonya eivät osanneet sanoa mitään tavoitetta tulevaisuudelle vaan sanoivat että he vain elelevät päivästä toiseen ja menevät sen mukaan miltä tuntuu, ei ole ihmeempiä suunnitelmia.

Itse en jaksaisi noin päämäärätöntä elämää, mulla pitää olla aina joku projekti tms, jotta tuntuu mielekkäältä esim. käydä töissä ja hankkia rahaa, rakentaa yhteistä elämää puolison kanssa jne.

Vierailija
4849/4981 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julian pisteet putos kyllä pohjamutiin mun silmissä, kun näin hänen ja Henkan viimeisen iltanuotion. Oli niin julma ja näytti että oikein nautti siitä satuttamisesta ja henkisestä ylemmyydentunteesta, jota sai kohdistaa Henkkaan. Vielä kun Henkka silminnähden ahdistuneena kertoi, miten pettynyt oli itseensä kun mokasi ja pilasi heidän suhteensa, niin Julia vaan huusi päälle ja riemastui kun pääsi hieromaan asiaa Henkan naamaan, "Niin, se oli kerrasta poikki!" tai jotain tuonne päin. Ja sitten Henkkakin sanoi Julialle, että jos sä haluat puhua näistä asioista niin anna mun puhua. Julialle tuntui olevan tärkeämpää julistaa vain omaa paremmuuttaan ja sitä, miten mikään ei ollut todellakaan hänen vikansa.

Siis totta kai pettäminen on aina pettäjän vastuulla, Henkka teki väärin eikä voida sanoa että se olisi Julian vika. Mutta totuus on, että Julian typerä käytös provosoi Henkkaa ja jos Julialla olisi yhtään tunneälyä eikä olisi noin aggressiivinen ihminen, niin koko juttu olisi voinut mennä ihan toisin. Eli olisi hänkin laittanut Henkalle viestiä, että rakstan sua ja on ikävä tms, niin epävarma ja itsetunto-ongelmainen Henkka olisi saanut vahvistusta omalle suhteelleen ja tunteilleen, eikä olisi lähtenyt hakemaan lohtua Joannasta. Henkkahan yritti alussa siihen Julian videoon asti koko ajan vältellä Joannaa ja sanoikin sen Joannan typerän itkukohtauksen jälkeen ("yhyhyyy musta tuntuu et vä-välttelett...") että hän ei halua lietsoa tunteitaan Joannaa kohtaan, koska Joanma on hänelle houkutus. No, jos Julia ei olisi ollut niin kylmä vaan olisi laittanut rakastavam viestin, niin Henkka olisi ehkä jatkanut tällä linjalla eikä olisi langennut houkutukseen. Tunteilla on iham valtavan voimakas vaikutus herkkään ja itsetunto-ongelmaiseen ihmiseen, ja Henkkahan sanoikin syyksi siihen ekaan panemiseen että hänelle tuli Julian viestistä niin hylätty olo. Kun itse oli laittanut toiselle että mä rakastan sinuu jne.

Ja etenkin tuo viimesen nuotion käytös Julialta, selvästi näki että Henkka oli henkisesti aivan kappaleina mutta Julia vaan jatkoi raatelua.

Pettäminen on aina pettäjän vastuulla eikä mikään pallottelu tilanne kun sä petät/provosoit niin mäkin petän. Aikuinen ihminen osaa olla pettämättä vaikka edessä olis mitä houkutuksia. Tekosyitä voi tietty löytää tuhansia ja ainahan se on toisen vika jos eksyy vieraaseen petiin. Sillä pettäjä puhdistaa huonoa omaatuntoaan. En ole nähnyt jaksoa mutta mielestäni Julia teki oikein kun laittoi pisteen pettämiselle.

Pointti oli nimenomaan se, että aikuinenkaan ihminen ei aina osaa hillitä itseään, jos on jotain mielenterveysen/itsetunnon/itsehillinnäm ongelmia. Ei sitä sietää tai hyväksyä tarvitse, ja varmasti tuossa kohtaa parasta oliki juuri erota, mutta ei Juliak olisi myöskään tarvinnut hyökätä tuolla tavalla Henkan kimppuun kun tämä oli jo ihan maassa. Julia ei tehnyt oikein, kun löi jo maassa makaavaa henkisesti tuolla lailla ja siihen että "laittaa pisteen pettämiselle" (lol mikä ilmaisu) olisi riittänyt ihan se että olisi asiallisesti keskustellut ja todennut että haluaa erota.

Ja onpa tosi typerää tulla huutelemaan, jos et ole edes koko jaksoa katsonut etkä nähnyt, miten aggresiivisesti Julia siinä käyttäytyy. Ihan vaan sieltä sivusta huudat että joo Julia teki ihan oikein, vaikka en tiiäkään mitä se teki!

Tais osua omaan nilkkaan 😂

Mitä muuta pettäjä ansaitsee?päähän taputuksia voi voi Henkka parkaa kun joutui niin vihaisen

ja agressiivisen naisenaisen henkisen päällekarkauksen uhriksi. Voi voi aikuista miestä. Jos ei osaa olla pettämättä voi pysyä erossa parisuhteesta. Jos on mt ongelmia parempi hoidattaa itsensä kuntoon.

No se nyt pitää parisuhteessa muistaa, että toista ei voi omistaa. Ei kukaan tee mitään varausta toiseen huomiseen. Jos käytös on tuota niin toisella on ihan täysi oikeus, ja toki muutenkin, mennä sen mukavan ja mielenkiintoisemman mukaan. Pettäminen ei ole rikos etkä voi puhua siitä kuin jostain väkivallasta. Parisuhde on kahden välinen sopimus.

Itselleäsi osuu nyt ja liian kovaa selvästi.

Vierailija
4850/4981 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikalla sentään oli jokin unelma ja tavoite. Anna, Mitte ja Sonya eivät osanneet sanoa mitään tavoitetta tulevaisuudelle vaan sanoivat että he vain elelevät päivästä toiseen ja menevät sen mukaan miltä tuntuu, ei ole ihmeempiä suunnitelmia.

Itse en jaksaisi noin päämäärätöntä elämää, mulla pitää olla aina joku projekti tms, jotta tuntuu mielekkäältä esim. käydä töissä ja hankkia rahaa, rakentaa yhteistä elämää puolison kanssa jne.

No haloo, ei tuossa ole puoltakaan mitä ovat puhuneet. Jos vitsinä ekana vastannut, että vaikka kaivinkone, niin se on sitten se. Helppo kotisohvalta huudella, että minä sitä ja minä tätä, mutta menepä tuonne paineessa antamaan tunnin syvällinen pohdinta kameroille missä et kertaakaan sano mitään mitä voidaan leikata ihan irti kokonaisuudesta.

Vierailija
4851/4981 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Itse en Mikasta pitänyt yhtään ohjelmassa mutta se on hänen edukseen sanottava että työmoraali tuntuu olevan kohdillaan. Mikä ei taas ole mikään itsestäänselvyys kaikilla tuon ikäisillä miehillä (eikä naisilla), varsinkaan sellaisilla joille alko maistuu samaan tahtiin.

VP:n kysymys oli vähän erikoinen, "haluaako Mirkku että sä saat kaivinkoneen?". Miksi Mirkun täytyy Mikan kaivinkoneesta haaveilla? Eri asia jos on sitä täysin vastaan tms mutta ei kai nyt hyvässäkään parisuhteessa tarvitse ihan kaikkien haaveiden olla samoja. VP oli ihana mutta tuossa kohtaa hänestä sai vähän ylemmyydentuntoisen kuvan, että kun hänen elämänsä ja haaveensa koostuu Annan tyytyväisenä pitämisestä niin samaan on pyrittävä.

Vierailija
4852/4981 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä molemmat Henkka ja Mira toimivat todella tyhmästi pettäessään puolisoitaan. Mira on heistä kahdesta varmaankin saanut enemmän negatiivista palautetta, mutta mielestäni se ei johdu sukupuolesta, vaan siitä, että Mira valehteli asiasta eikä olisi pettämistä ainakaan heti kertonut Valtolle, Henkka sentään myönsi heti mokansa.

Hyvä pointti tässäkin. Ehkä katsojat kokivat Miran ikäänkuin pettäneen heitäkin valehtelulla. Minäkin ajattelen hänen saaneen melkoisen lynkkauksen esim tällä palstalla, vaikka oli niitä ymmärtäviäkin kommentteja myös. Henkka kyllä myönsi satuttaneensa Juliaa ja sitten kuitenkin toisti tätä useaan kertaan tietäen että se näytetään Julialle. Onko se sitten parempi kuin valehtelu sen takia ettei toista loukattaisi ja nöyryytettäisi julkisesti enää enempää.

Vierailija
4853/4981 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo, ei tuossa ole puoltakaan mitä ovat puhuneet. Jos vitsinä ekana vastannut, että vaikka kaivinkone, niin se on sitten se. Helppo kotisohvalta huudella, että minä sitä ja minä tätä, mutta menepä tuonne paineessa antamaan tunnin syvällinen pohdinta kameroille missä et kertaakaan sano mitään mitä voidaan leikata ihan irti kokonaisuudesta.

Mitähän oikein sekoilet? Minä ninenomaan puolustin Mikan kaivinkonetta ja sanoin että hänellä sentään oli jokin tavoite, toisin kuin monella muista osallistujista...

Vierailija
4854/4981 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vertaisi Miraa muihin tempparipettäjiin kuin Eliakseen. Nämä kaksi olivat petollisuudessaan ihan toisissa sfääreissä muihin verrattuna juurikin sen takia, että tietoisesti salailtiin asiaa.

Shitstorm oli molemmille aika vastaava, eikä sukupuolella ollut merkitystä.

Vierailija
4855/4981 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä nähnyt Henkan ja Julian iltanuotiota, mutta surullinen on kyllä heidän matkansa kaikkineensa. Henkka ostanut kihlat ja sit yhtäkkiä ajattelee kuvitelleensa koko rakkauden. Julia heti alkuun passiivisaggressiivisena toitottaa, että Henkan pitää olla rehellinen itelleen, kuitenkin unelmatreffeillä puhuu, että lapsetkin oli jo haaveissa, mutta nyt ei oo enää miestä. Uumoilen, että heilläkin ongelmana oikeasti, että eivät ole puhuneet asioista kunnolla ennen kuin temppareihin lähtivät. Itsetunnot matalalla ja "minulle ei nyt saatana vittuilla" - asenne, hyvä yhdistelmä.

Vierailija
4856/4981 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, täällä jotkut nyt kritisoivat Juliaa, kun hän reagoi iltanuotiolla Henkan tekemisiin liian voimakkaasti. Ei kukaan meistä oo missään sellaisessa asemassa, että voitaisi sanoa oliko reaktio "oikea" vai ei. Ja typerin argumentti nyt on se "en minä ainakaan olisi", koska ihmiset on erilaisia. Jokainen reagoi omalla tavallaan esimerkiksi petetyksi tulemiseen, ei ole mitään oikeaa tapaa reagoida. Toiset järkeilee enemmän ja osaa hallita tunteitaan, toisilla taas tunteet vie voimakkaana. Henkka petti Juliaa, siitä ei pääse yli eikä ympäri ja Julialla on täysi oikeus tunteisiinsa.

Vierailija
4857/4981 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vertaisi Miraa muihin tempparipettäjiin kuin Eliakseen. Nämä kaksi olivat petollisuudessaan ihan toisissa sfääreissä muihin verrattuna juurikin sen takia, että tietoisesti salailtiin asiaa.

Shitstorm oli molemmille aika vastaava, eikä sukupuolella ollut merkitystä.

Jännä miten eri tavoilla voi asiat nähdä. Minä taas ehkä viineisimmäksi vertaisin näitä kahta toisiinsa. Mira käyttäytyi saarella ystävällisesti muita kohtaan ja vaikutti herttaiselta ja mukavalta. Minulle jäi hänestä kuva ihan hyvänä tyyppinä joka on hukassa itsensä kanssa. Hän teki puolisoaan kohtaan hirveän väärin. Haastattelujaen perusteella hän murtui aikalailla itsekin tajuttuaan kunnolla tekonsa ja niiden seuraukset. Elias puolestaan manipuloi ja pelasi sinkuilla, plus muut ulkonäön arvostelut ja riidankylvämiset joita tvssä näimme. En nähnyt mitään aitoja katumuksen merkkejä hänessä tekojen paljastuttua. Toki nämä nyt ovat tietysti ruudun kautta välittyneitå mielikuvia ja niiden spelulointia.

Vierailija
4858/4981 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annalla on Onlyfans. Työtä se seksityökin on. 

Vierailija
4859/4981 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä molemmat Henkka ja Mira toimivat todella tyhmästi pettäessään puolisoitaan. Mira on heistä kahdesta varmaankin saanut enemmän negatiivista palautetta, mutta mielestäni se ei johdu sukupuolesta, vaan siitä, että Mira valehteli asiasta eikä olisi pettämistä ainakaan heti kertonut Valtolle, Henkka sentään myönsi heti mokansa.

Hyvä pointti tässäkin. Ehkä katsojat kokivat Miran ikäänkuin pettäneen heitäkin valehtelulla. Minäkin ajattelen hänen saaneen melkoisen lynkkauksen esim tällä palstalla, vaikka oli niitä ymmärtäviäkin kommentteja myös. Henkka kyllä myönsi satuttaneensa Juliaa ja sitten kuitenkin toisti tätä useaan kertaan tietäen että se näytetään Julialle. Onko se sitten parempi kuin valehtelu sen takia ettei toista loukattaisi ja nöyryytettäisi julkisesti enää enempää.

Henkan ja Miran ero on myös se, että monelle tuli Henkasta jo heti alussa kusipää-vibat. Täälläkin muistaakseni sanottiin, että on ylimielinen ja mulkeron oloinen. Mira oli taas alusta alkaen tosi ystävällisen ja kiltin oloinen, joten luulen, että se vaikutti myös reaktioon. 

Vierailija
4860/4981 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna julistaa taas insta storyssa, että hän dekriminalisoisi KAIKKI huumeet. Joo eikun heroiinit vapaakauppaan vaan, voi v*ttu että on kyllä tyhmä muija.

Sinähän välkky ja sivistynyt olet. Dekriminalisointi EI tarkoita heroiinin tai minkään muunkaan huumeen vapaata kauppaa. 

Se tarkoittaa sitä, että huumeiden käyttörikoksesta ei narkkia laiteta vankilaan, vaan hänet ohjataan suoraan vieroitukseen tms. hoitoon. Vankilassa narkki jatkaa narkkaamistaan, hoidossa saattaisi olla edes pieni mahdollisuus että narkki edes alkaisi hallitsemaan käyttöään, jopa pääsemään irti. 

Ketju on lukittu.