TIS-Suomi 2021 Official
Kommentit (4981)
Vierailija kirjoitti:
Bolivar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julialta ei kyllä dramatiikkaa puutu. Vaatteita myöten. Aeh, ois varmaan kauheeta riidellä ton kans.
Vastenmielistä, että Juliasta on tehty 100% uhri ja Henkasta syypää kaikkeen, vaikka koko soppa lähti eskaloitumaan Julian jatkuvista tulitikkuleikeistä Lärin kanssa. Harva tuntuu enää muistavan, että Henkka katseli aika pitkään Julian jokailtaista imuttelua ja lusikointia lärin kanssa, ennen kun viskasi lusikan nurkkaan ja alkoi paneskella hällävälimeiningillä Joannan kanssa
Ja sitä ennen Julia kävi ihan kuumana siihen partamieheen, jonka nimeä en muista. Mies ei tainnut innostua.
Jep. Ilmeisesti kun partamies ei lämmennyt, kiinnostus siirtyi Läriin. Kova olisi ollut hinku edetä pidemmälle, mutta ikävä kyllä Lärikään ei siihen lämmennyt.
Luulen että Julia olisi saattanut pettää jo ennen Henkkaa, jos olisi saanut sinkuilta vastakaikua. Henkka ehkä huomasi tämän videoilta ja päätti sitten itsekin heittää homman lekkeriksi. Tämä siis vain spekulaatiota sen pohjalta mitä tv:stä on näytetty.
Henkka meni silminnähden rikki Julian käytöksestä ja videosta, jossa totesi kylmästi ja lyhyesti "oo rehellinen itsellesi". Henkka oli videossaan kertonut kaipuustaan ja rakkaudestaan.
Julia jo ensimmäisestä jaksosta alkaen liimautui aluksi tukkimieheen ja sen jälkeen Läriin ja alkoi yhtäkkiä soimaanaan Henkkaa valehtelusta.
Spoileri Extrasta:
Julian oudon videon taustalla, ja miksi Julia piti Henkkaa valehtelijana, oli Henkan väite alkujaksojen aikana siitä, ettei tiedä kuka on Joanna. Julia oli havainnut ihastumista Henkassa (Samaan aikaan Julia oli itse ollut ihastunut jo kahteen sinkkuun.)
Julia manipuloi Henkan pettämään.
On erikoista kuinka suuri osa pitää vain Henkkaa syyllisenä ja pitää esimerkiksi Julian käytöstä viimeisellä iltanuotiolla ihailtavana. Minä näin vain teatraalisen draama queenin.
Onko vaan niin, että joltain on jäänyt ensimmäiset jaksot katsomatta tai muisti vaan on lyhyt?"Julia manipuloi Henkan pettämään"? Kai Henkka on aikuinen ihminen ja ihan itse vastuussa tekosistaan.
Tämä. Pettämisen teki Henkka ihan itse eikä siitä voi syyttää Juliaa tai ketään muutakaan. Jos vaan on selkäranka ja vankka moraalinen kompassi niin ei tuossa tilanteessa olisi pettänyt. Henkalla kyllä oli paljon henkisiä ongelmia, jotka selkeästi vaikuttivat käytökseen ja hänen on syytä mennä
terapiaan.
Juuri näin. Eihän Henkka pystynyt selittämään tekoaan millään. Julia toivoi kertovan miksi sama teko piti toistaa uudelleen ja uudelleen. Kerta kameroiden edessä olisi riittänyt.
Henkka ei ole valmis parisuhteeseen ennenkuin terapiassa selvittää kuka hän todella on.Koska myönsi ettei todellakaan tiedä kuka Henkka on.
Hyvä kun ovat voineet selvittää välinsä ja Julia uudessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aidosti sitoutunut ja rakastunut ihminen ei olisi lähtenyt tuollaiseen syöksykierteeseen pelkän monitulkintaisen videon perusteella.
.
En olisi tästäkään niin varma.Itselläni on persoonallisuushäiriö, ja olisin voinut kovan stressin alla toimia näin mikäli kokisin, että toinen saattaa hylätä minut vaikka olisin miten sitoutunut ja rakastunut. Pitää siis itse ehtiä ensin. Tältä se omaan silmääni Henkankin osalta näytää, mutta toki en tiedä hänestä oikeasti mitään.
Täällä on nyt Henkan puolustajia ja Julian haukkujia, että teki väärin, kun antoi täyslaidallisen Henkalle iltanuotiolla. Luulen, että Juliaa loukkasi juuri eniten tämä, että Henkka toisti tätä pettämistä joka mahdollisessa välissä. Ja millään videolla ei katunut tekojaan.
moni nainen on jännänainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistujat aina jauhaa henkisestä kasvusta tuon 3 viikon ryyppyloman aikana, mikä kuulostaa omaan korvaan aivan bull shitiltä.
Kuitenkin pakko todeta että ehkä Julia on sitten hieman kasvanut kuvausten aikaan tai kuvausten jälkeen kerta nykyään seurustelee Esan kanssa. Esa kun vaikuttaa olevan täysi vastakohta näille mystisille jännämiehille joista Julia aiemmin on kertonut ja näyttänyt syttyvänsä. Olisi sitä ehkä hetken voinut yksinkin olla mutta ainakin edistystä noihin edellisiin suhteisiin verrattuna.
Henkkaa en tosin laskisi perinteiseksi jännämieheksikään, tuntuu olevan lähinnä vain ihan hukassa oman pääkoppansa kanssa. Joka tapauksessa ehkä Julia sai nyt tarpeekseen itsensä satuttamisesta ja draamasta parisuhderintamalla.
Julia itse on selvästi (narsistisia piirteitä paljon omaava) jännänainen, sehän oli itse heti kurottelemassa toista oksaa ja Henkkakin tämän huomasi, josta koko vyyhti sai sitten alkunsa.
Henkka on varmaan ennenkin törmännyt näihin, kun huomasi heti, että nyt oli hilkulla ettei jäänyt musta-maija käteen ja, että nyt täytyy päästä irrottautumaan tästä keinolla millä hyvänsä ja tiesi myös, että näiden kanssa ei kannata lähteä kiistelemään ja riitelemään, kun sitten on piru irti, vaan näytellä roolinsa ja ottaa vaikka syyt niskoille ja poistua vikkelään takavasemmalle, kun se oli tälläisessä tapauksessa se paras keino hoitaa asia.
Tämä! Olen täysin samaa mieltä.
Jännänaisen uhri ja meitä on paljon kirjoitti:
moni nainen on jännänainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistujat aina jauhaa henkisestä kasvusta tuon 3 viikon ryyppyloman aikana, mikä kuulostaa omaan korvaan aivan bull shitiltä.
Kuitenkin pakko todeta että ehkä Julia on sitten hieman kasvanut kuvausten aikaan tai kuvausten jälkeen kerta nykyään seurustelee Esan kanssa. Esa kun vaikuttaa olevan täysi vastakohta näille mystisille jännämiehille joista Julia aiemmin on kertonut ja näyttänyt syttyvänsä. Olisi sitä ehkä hetken voinut yksinkin olla mutta ainakin edistystä noihin edellisiin suhteisiin verrattuna.
Henkkaa en tosin laskisi perinteiseksi jännämieheksikään, tuntuu olevan lähinnä vain ihan hukassa oman pääkoppansa kanssa. Joka tapauksessa ehkä Julia sai nyt tarpeekseen itsensä satuttamisesta ja draamasta parisuhderintamalla.
Julia itse on selvästi (narsistisia piirteitä paljon omaava) jännänainen, sehän oli itse heti kurottelemassa toista oksaa ja Henkkakin tämän huomasi, josta koko vyyhti sai sitten alkunsa.
Henkka on varmaan ennenkin törmännyt näihin, kun huomasi heti, että nyt oli hilkulla ettei jäänyt musta-maija käteen ja, että nyt täytyy päästä irrottautumaan tästä keinolla millä hyvänsä ja tiesi myös, että näiden kanssa ei kannata lähteä kiistelemään ja riitelemään, kun sitten on piru irti, vaan näytellä roolinsa ja ottaa vaikka syyt niskoille ja poistua vikkelään takavasemmalle, kun se oli tälläisessä tapauksessa se paras keino hoitaa asia.
Hyvin kyllä huomasi. Vaikka olisihan sen voinut hoitaa ehkä toisinkin ja päästä samaan lopputulokseen. Itse olin aikoinaan tyhmempi, enkä huomannut ja huonosti siinä sitten tietenkin kävi.
Sama juttu, näin on käynyt useille tutuillekin.
Vierailija kirjoitti:
VPstä ja Annasta tuli mieleen, että noin räväkkä ja hissukka kun pariutuu, niin on aivan totta että sille räväkälle jää helposti se aktiivinen ja kannatteleva rooli suhteessa. Anna oikeasti kyseli ja hieman jopa nyhti VPltä kuulumisia ym iltanotskillakin, kun taas VP... noh oli passiivinen.
Minä koin Annan aseman keskustelun johtajana niin, että hän ei antanut VP:lle tilaa esittää omia spontaaneja näkemyksiään, vaan johdatti häntä kertomaan ennalta mietityn Annan suunnitteleman narratiivin.
Vp on ihana! Toivoisin että uskaltaisin lähestyä häntä kun (jos) on nyt vapailla markkinoilla
-Joensuulainen
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt Henkan puolustajia ja Julian haukkujia, että teki väärin, kun antoi täyslaidallisen Henkalle iltanuotiolla. Luulen, että Juliaa loukkasi juuri eniten tämä, että Henkka toisti tätä pettämistä joka mahdollisessa välissä. Ja millään videolla ei katunut tekojaan.
Mielestäni Henkka toisti aika moneen otteeseen että tietää tehneensä väärin, eikä yrittänyt selitellä asiaa mitenkään omalta kannaltaan hyväksyttävämmäksi. Juliasta taas sai sen kuvan, että ei myönnä tehneensä itse mitään väärää, vaikka oli kaikista varatuista, ihan alusta alkaen, eniten oma-aloitteisesti sinkkujen perään. Hänellä on nyt kuitenkin oikeus käyttää uhrin ja pyhimyksen sädekehää, koska Läri ei lämmennyt hänen vonkauksilleen. Jos Läri olisi ollut helppoudeltaan samaa tasoa kuin Joanna tai kiimamiika, niin ihan takuulla olisi heidänkin peitto heilunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Henkka toisti aika moneen otteeseen että tietää tehneensä väärin, eikä yrittänyt selitellä asiaa mitenkään omalta kannaltaan hyväksyttävämmäksi. Juliasta taas sai sen kuvan, että ei myönnä tehneensä itse mitään väärää, vaikka oli kaikista varatuista, ihan alusta alkaen, eniten oma-aloitteisesti sinkkujen perään. Hänellä on nyt kuitenkin oikeus käyttää uhrin ja pyhimyksen sädekehää, koska Läri ei lämmennyt hänen vonkauksilleen. Jos Läri olisi ollut helppoudeltaan samaa tasoa kuin Joanna tai kiimamiika, niin ihan takuulla olisi heidänkin peitto heilunut
Villi veikkaus, että Julia on TAAS eksynyt tänne manipuloimaan ja slittelemään asiat muille itselleen parhain päin, jos ei niin vastaava tapaus on kuitenkin kyseessä kuin hän tai vastaavat.
Mitähän Anna tarkoitti Iltaroviolla, että Jokke paljastui oikeassa elämässä ihan erilaiseksi kuin ohjelmassa? Ehkä tuli ulkomaailmassa selväksi, ettei pidä Annasta. 🙈
Tiedän että eri pariskuntia ja tilanteita ei voi suoraan verrata keskenään mutta en voi silti olla ajattelematta miten räikeä ero on suhtautumisella siihen että nainen pettää (esim Mira) kuon siihen että mies pettää (Henkka). Enkä edes ole feministi. Henkalla riittää puolustelijoita ja ymmärtäjiä koska hänellä on vaikeaa itsensä kanssa. Jopa syytetään Juliaa hänen tekosistaan. Mutta kyllä Mirakin ihan yhtä lailla kipuili itsensä kanssa. Toki Miran puolison Valto käyttäytyi tyylikkäämmin kuin Julia mutta silti. On sekin totta että Julian ihastus Läriin selvösti triggeröi Henkkaa mutta ei hänen paneskelujaan voi kokonaan sen piikkiin laittaa. Anteeksi, meni vähän tunteisiin :)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että eri pariskuntia ja tilanteita ei voi suoraan verrata keskenään mutta en voi silti olla ajattelematta miten räikeä ero on suhtautumisella siihen että nainen pettää (esim Mira) kuon siihen että mies pettää (Henkka). Enkä edes ole feministi. Henkalla riittää puolustelijoita ja ymmärtäjiä koska hänellä on vaikeaa itsensä kanssa. Jopa syytetään Juliaa hänen tekosistaan. Mutta kyllä Mirakin ihan yhtä lailla kipuili itsensä kanssa. Toki Miran puolison Valto käyttäytyi tyylikkäämmin kuin Julia mutta silti. On sekin totta että Julian ihastus Läriin selvösti triggeröi Henkkaa mutta ei hänen paneskelujaan voi kokonaan sen piikkiin laittaa. Anteeksi, meni vähän tunteisiin :)
En usko että Mirakaan olisi saanut niskaansa sellaista ryöpytystä kuin sai, jos Valto olisi kiehnännyt sinkkunaisten kimpussa toisella puolella ja selvästi ollut pyrkimässä vaikka mihin heidän kanssaan. Hänen käyttäytymisessään ei ollut mitään kyseenalaista, mutta Julian käytöksessä oli paljonkin. Näitä kahta tapausta ei siis oikein voi verrata keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Aika massiivinen ero, miten näihin kahteen keissiin suhtaudutaan.
Minua ihmetyttää Julian esiintymisessä se että jatkuvasti tuntui kuin hän lukisi vuorosanoja. Viimeisellä iltanuotiollakaan ei näkynyt sekoilua sanoissa. Ainoastaan harjoiteltu puhe. Oliko koko reissu suunniteltu ja tiesi ettei Henkka pysty vastustamaan kiusauksia?
Oma mielipiteeni on, että Julia olisi pettänyt ja jättänyt Henkan heti sen partamiehen tai Lärin takia. Mutta kun kumpaakaan ei kiinnostanut, niin piti sitten lopussa ottaa ainoa mies jolle kelpasi, eli Esa. Henkkakin on tosi rikkinäinen ihminen, ja heillä on varmasti ollut jo paljon ongelmia luottamuksen yms. kanssa ennen temppareihin menoa.
En voinut aikaisemmin sietää Mirkkua, koska yleensä joka toinen sana oli joku kirosana, mutta viimeisellä iltanuotiolla sai sympatiat. Mirkulla on huono itsetunto ja siitä kumpuava mustasukkaisuus on varmaan raastava tunne. Toivottavasti tajuaa, että ansaitsee miehen, joka aidosti haluaa olla hänen kanssaan. Harmi, että niitä lapsuusajan traumoja toistelee ja aikuisenakin osaa kiintyä vain ihmisiin joilta ei saa vastarakkautta. Mika oli ihan eri ihminen Pepsulle ja toivottavasti löytää ihmisen jonka kanssa haluaa olla. Suoraselkäistä Mikalta myöntää, että vaikka Pepsun kanssa juttu ei toiminut, niin halusi erota Mirkusta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä perinteisen parisuhteen kannattajana (yksikään tietämäni tai kuulemani "vapaa suhde" ei ole koskaan toiminut/kestänyt, vaan aina toinen kärsii jollain lailla siitä ja lopuksi tulee ero. Ei ne aidot rakkauden tunteet ole enää suhteessa mukana, jos voi olla samalla lailla muiden kanssa) hieman vahingoniloinen, koska tuolla jakson twitter-chatissa kaikki hehkuttaa miten Annan ja VP:n vapaa seksi on niin paljon parempaa, hienompaa, älykkäämpää ja nykyaikaisempaa kuin "rajoittuneiden" monogaamisten suhteet. Uhotaan kovasti, että Annalla ja VP:llä ainoana kestää suhde koska se o niin upea ja vahva ja rakastava! Kohta he saavat sitten extrasta nähdä, että toisin kävi ja erohan se sieltä tuli. Vaikka kuinka hehkutettiin, miten ihQ ja ihana feministinen vapaa suhde!
Sama niillä parilla youtubettajilla (Oona ja Juhana) jotka ovat kyllä ihan viihdyttäviä, mutta ideologia paistaa todella räikeästi ja kauas kaikesta puheesta, normi heteroparit haukutaan maanrakoon ja toivotaan kaikille eroa, kun taas Mitteä ylistetään täydelliseksu mieheksi ja Annaa äärimmäisen älykkääksi. Jankataan ettö Annalla ja VP:llänon niin täydellinen suhde, joka kestää varmasti. No seuraavalla videolla putoaa heilläkin sit leuka lattiaan. :D
Luulin jo, että olen ainoa,joka on tehnyt samat havainnot Oonasta ja Juhanasta. Annaa ja Mitteä ylistetään juurikin jatkuvasti ja heteropareja (varsinkin syntyperäisiä miehiä) arvostellaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas väitän että Miralla ja Henkalla on ihan yhtä paljon sekä puolustelijoita että arvostelijoita. Itse olen ainakin lukenut noin miljoona Miraa ymmärtävää kirjoitusta. Ja kyllä Henkkakin on saanut ihan mukavasti "rakentavaa palautetta" toimistaan, hän ei vain ole julkisuudessa asiasta puhumassa. Ihan jo hänen muutamasta ig kuvastakin löytyy kyllä törkykommentteja.
Minun mielestä molemmat Henkka ja Mira toimivat todella tyhmästi pettäessään puolisoitaan. Mira on heistä kahdesta varmaankin saanut enemmän negatiivista palautetta, mutta mielestäni se ei johdu sukupuolesta, vaan siitä, että Mira valehteli asiasta eikä olisi pettämistä ainakaan heti kertonut Valtolle, Henkka sentään myönsi heti mokansa.
Jos nyt siitä lähdetään, niin kaikilla väärin tekevillä ihmisillä on jotain ongelmia, osalla pienempiä ja osalla pahempia. Mutta jos tekee toista kohtaan väärin, on minusta täysin oikeutettua suuttua siitä kuten ihan kuka tahansa. Ei sillä ole petetylle väliä, oliko pettäjä masentunut vai mielenterveydeltään normaali, kun pettämisestä syntyvä viha on siitä huolimatta samanlaista.
Kyllähän lähes kaikilla rikollisillakin on ongelmia, kuten esimerkiksi monilla tuomituilla pedofiileilla on omia lapsuuden kaltoinkohtelun kokemuksia, mutta kyllä ihmiset silti heidän tekosistaan suuttuu (ja kovasti suuttuukin).