TIS-Suomi 2021 Official
Kommentit (4981)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuu on aina varatulla.
Et sitten ymmärrä miksi ne sinkut ovat tuolla???
Formaatin idea: sinkut viettelee ja varattu päättää mitä parisuhteelleen tekee.
Eipäs vaan vastuu on ihan molemmilla!
Vai onko mielestäsi ok varastaa auto?
Tai murtautua jonkun kotiin???Oletko syytön ja viaton sillä perusteella että lukot oli helppo murtaa?
Nyt on sellaisia perusteluja että en tiedä onko edes järkeä vastata, mutta vastaanpa lyhyesti:
Sinkku ei ole tuolla eikä oikeassa elämässä vastuussa kenenkään parisuhteesta. Ollessani osa yhteiskuntaa sitoudun sen sääntöihin (en varasta autoa tai murtaudu kotiin), tai maksan törttöilystäni hinnan. Sitoutuessani parisuhteen sääntöihin päätee sama asia. Sinkku ei ole sitoutunut parisuhteen sääntöihin.
Seurausetiikkaa pidemmälle siis et ole sinäkään moraalikehityksessäsi päässyt. Saman tason saavuttavat yleensä jo alakouluikäiset, joten vähän surullista. Mutta eiköhän se elämä kouli, harva haluaa olla esim tuollaisen henkilön ystävä. Ja juorut kevytkenkäisyydestä kulkee aina. Jännä, että joiltakin todella puuttuu omatunto, ei kiinnosta kuinka paljon tuskaa tuottaa jollekin, kun "Hei, mähän olin se vapaa!" Näille jos jollekin toivoisi sitä petetyksi tulleen kokemusta. Ehkä sitten voitonriemuinen virnotus häviäisi.
Seurausetiikassa on aika monta eri väylää. Kun ei ole olemassa mitään universaalia ja yhtä moraalikäsitystä. Oon pahoillani, että sua on petetty ja se on jättänyt tuollaisen aggressiivisen katkeruuden sun elämään, mutta turha kohdistaa sitä vihaa niihin sinkkuihin. Tosi outoa myös toivoa pahaa ihan tuntemattomille ihmisille. Toivottavasti olet avun piirissä.
Itse asiassa mua ei ole petetty, mutta mun rakasta pikkusiskoa on, joka on varmaan maailman herkin, hyväntahtoisin ja kiltein ihminen. Kuvio ei päättynyt kovin kauniisti ja tiedostan, että varmasti siksi mulla on niin vahvat mielipiteet asiasta. Kunpa vaan nuo jokainen pettäjä ja pettäjän mukaan tietoisesti lähtevä tajuaisi, ettei se ole mitään leikkiä, ja mitä pahimmillaan asiasta voi seurata.
Vierailija kirjoitti:
On psykologi saatavilla.
SPOILER Ruutu+
Jokseenkin ällöttävä, kun Joanna ja Peppi kikattelevat kameralle kahdestaan mm. siitä, että Mikalla syvempiä fiiliksiä Pepsuun kuin Mirkkuun koskaan ja Joanna meinaa revetä vieressä. "Kai se taas viereen tulee tirsks" "päätyyn asti mennään" tirsk!!
Joo pelin henki olla tollanen, mut ällöä silti. Mirkku-parka.
Asian voi tietenkin nähdä noin, että Mirkku on tilanteen uhri. Mä näen asian niin, että Peppiina tekee palveluksen Mirkulle. Harvalla naisella on mahdollisuus nähdä kuvamateriaalia, kuinka mies paljastaa tunteensa todellisen syvyyden ja luonteensa petollisuuden. Mirkun pitäisi nyt päättää, että bensantuoksuinen kaivinkonemies saa lähteä elämästä ja nauttia huvilan antimista.
Peppiinalla ei ole minkäänlaisia tunteita Bensalenkkaria kohtaan, pelaa hyvin. Samanlaisia hunaja-ansoja on ollut muillakin kausilla.
Nyt haluan esittää kysymyksen kaikille teille, joiden mielestä varatun paneminen on ok niin kauan kuin on itse sinkku:
Kuinka avoimesti olet tätä mieltä in real life...?
Eli oletko kertonut reilusti myös ystäväpiirissäsi, ja varsinkin parisuhteessa eläville ystävillesi että ajattelet näin?
Hiljaista tuli, kuten arvelinkin... ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihmisten käytöstä saa arvostella, ulkonäköä ei. Nämä kun eivät ole missikisat, niin jätetäänkö Julian ja sen toisen joanna mikälie, ulkonäön haukkuminen pois. Kuulostaa aika karmealta että täällä haukutaan hyvällä omatunnolla toiset hiusrajasta hampaisiin. Varsinkaan kun en usko että keskiverto kirjoittajilla täällä itsellään ei peilistä aamuisin kurkista ruusuilta tuoksuva tuhkimo, niin tuo on pelkästään huonoa käytöstä, ja kannattaa miettiä miltä tuntuisi omalle kohdalle.
Joannalla vasta huonoa käytöstä on ollutkin, kun nussii yleisön edessä varattua miestä moneen kertaan ja päälle vielä nauraa ja virnuilee vittuilevasti terveiset tämän puolisolle ("Näin pääs käymään. :)))") . Että ehkä Joannakin olisi voinut miettiä, miltä tuntuisi omalle kohdalle.
Tuo "vastuu on aina varatulla" on ihan täyttä paskaa, jonka naiset on keksineet jotta voivat oikeuttaa sen että panevat varattuja miehiä ja ovat "salarakkaita". (Ja kyllä, olen itsekin nainen) Kyllä molemmat ovat vastuussa tekemisestään ja vaikka se sinkku ei omaa parisuhdettaan rikokaan, niin jos tietoisesti paneskelee varattua niin kyllä hän siinä tietää aiheuttavansa tuskaa ja surua sille petetylle puolisolle. Ihan samalla tavalla se sinkku osallistuu sen suhteen rikkomiseen, siis jos tietää toisen olevan varattu eikä välitä.
Naurettavaa tuollainen, että se on muka ihan ok että sinkku tekee tietoisesti noin, vaikka tietää satuttavansa muita, mutta sitten sitä kyllä moralisoidaan jos joku sanoo tälle sinkulle pahasti. :D Siitähän voi tulla paralle paha mieli! Voi v i t t u miten tekopyhää.
Katkerat palstamammat on vihasia kauniille nuorelle Joannalle koska tämä muistuttaa omasta korkeasta iästä ja siitä kuinka oma mies petti ja jätti.
Minusta koko ohjelma on ihan hölmö, siellä parikymppiset sinkut jakaa parisuhdeneuvoja, anna mun kaikki kestää. Ja nuo pariskunnat -hah, onko ne edes oikeita parisuhteita. Esimerkiksi se Anna(?) ja hänen kumppaninsa, A tarvitsee vain jonkun lähettyville jolle voi ”esiintyä” ja jolle kelpaa, toinen rassukka tyytyy seuraamaan vierestä, minun mielestä he ovat kämppäkavereita, ei parisuhteessa. Niin tekemällä tehty tehty ohjelma ettei mitään rajaa.
Joanna on yhtälailla pettämisessä mukana, miten varattu Henkka. Formaatin idea ei ole tuottaa etovaa naurua kameralle ja kerskua saaneensa varatun miehen munaa, tahallinen ilkeily varatun tyttöystävälle Julialle vielä vittumaisella virheellä tätä kertoen. Jos normaalisti Kaksi sinkkua harrastaisivat sitä itseään, se olisi aivan normaalia kanssa käymistä, ei mitään nokankoputtamista saati kommentoitavaa. Joannalta Henkan paneminen tietoisesti ja sen "hieromista" varatun tyttöystävän "naamalle" etoo minua pahasti. Kertoo kyllä tämän Joannan omasta moraalista kaiken. Kaikki yhdeksän kautta katsoneena vain Miran ja Markuksen toiminta oli onnistunut minua etomaan aiemmin heidän tehdessä Valtolle temput. Tässä ei onneksi Markus eli sinkku hieronut asiaa vielä Valton "naamalle". Pikemmiten salasivat asiaa ja varoivat satuttamasta Valtoa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihmisten käytöstä saa arvostella, ulkonäköä ei. Nämä kun eivät ole missikisat, niin jätetäänkö Julian ja sen toisen joanna mikälie, ulkonäön haukkuminen pois. Kuulostaa aika karmealta että täällä haukutaan hyvällä omatunnolla toiset hiusrajasta hampaisiin. Varsinkaan kun en usko että keskiverto kirjoittajilla täällä itsellään ei peilistä aamuisin kurkista ruusuilta tuoksuva tuhkimo, niin tuo on pelkästään huonoa käytöstä, ja kannattaa miettiä miltä tuntuisi omalle kohdalle.
Joannalla vasta huonoa käytöstä on ollutkin, kun nussii yleisön edessä varattua miestä moneen kertaan ja päälle vielä nauraa ja virnuilee vittuilevasti terveiset tämän puolisolle ("Näin pääs käymään. :)))") . Että ehkä Joannakin olisi voinut miettiä, miltä tuntuisi omalle kohdalle.
Tuo "vastuu on aina varatulla" on ihan täyttä paskaa, jonka naiset on keksineet jotta voivat oikeuttaa sen että panevat varattuja miehiä ja ovat "salarakkaita". (Ja kyllä, olen itsekin nainen) Kyllä molemmat ovat vastuussa tekemisestään ja vaikka se sinkku ei omaa parisuhdettaan rikokaan, niin jos tietoisesti paneskelee varattua niin kyllä hän siinä tietää aiheuttavansa tuskaa ja surua sille petetylle puolisolle. Ihan samalla tavalla se sinkku osallistuu sen suhteen rikkomiseen, siis jos tietää toisen olevan varattu eikä välitä.
Naurettavaa tuollainen, että se on muka ihan ok että sinkku tekee tietoisesti noin, vaikka tietää satuttavansa muita, mutta sitten sitä kyllä moralisoidaan jos joku sanoo tälle sinkulle pahasti. :D Siitähän voi tulla paralle paha mieli! Voi v i t t u miten tekopyhää.
Katkerat palstamammat on vihasia kauniille nuorelle Joannalle koska tämä muistuttaa omasta korkeasta iästä ja siitä kuinka oma mies petti ja jätti.
Sellaset teoriat sieltä. 😂😂 joo sori vaan, mutta minä (joka kirjoitin nuo kommentit että kyllä sinkkukin on vastuussa siitä, jos osallistuu pettämiseen) olen vain muutaman vuoden Joannaa vanhempi, onnellisesti pitkässä parisuhteessa, eikä mua oo ikinä petetty. Mulla vaan on moraali ja empatiakyky muita ihmisiä kohtaan, myös sellaisissa asioissa joita en ole itse kokenut. Joannan ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, mutta jos siiä on sinun mielestäsi paljonkin kadehtimista niin katsopa uudestaan ne meikittömät kohtaukse hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt haluan esittää kysymyksen kaikille teille, joiden mielestä varatun paneminen on ok niin kauan kuin on itse sinkku:
Eli oletko kertonut reilusti myös ystäväpiirissäsi, ja varsinkin parisuhteessa eläville ystävillesi että ajattelet näin?
Itsehän olen pannut 2 kaverin tyttiksiä. Kummatkin vielä hyviä kavereita ja oikeastaan iloisia että "paljastin" lumput. Toinen tapahtui mökkibileiden jälkeen yöllä nukkumaan laittaessa ja toinen kaverin ollessa työreissussa. Tapahtuneen jälkeen oon ilmoittanu kaverille et tyttös on lumppu heitä kamat pihalle. Kamut ei oleet ees vihasia koska tiesivät että tämä olisi tapahtunut jokatapauksessa jossain vaiheessa jonkun muun kanssa. En heidän mielestä tehnyt mitään väärää sinkkuna, kunhan nopeutin luonnollista prosessia ;-)
No onpas avarakatseisia ja suuria sieluja nämä sinun ystävät! :D
Tässä tarinassasi on yksi keskeinen yksityiskohta joka paljastaa sen valheeksi... ;-)
(kerron sen myöhemmin, mutta odottelen ensin hetken löydätkö sen itse kun nyt luet sepustuksesi uudestaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä minäkin vähän jo vanhempana ihmettelen. Ei tosiaan tee hyvää firman maineelle. Eikä sen puoleen osallistujan omalle maineellekaan. Monet lukijat ovat esim. Iltasanomissa ja Iltalehdessä olleiden Tempparit juttujen jälkeen olevalla kommenttipalstalla kiinnittäneet huomiota siihen, etteivät ohjelmassa juopottelevat ja kumppaniaan pettävät vielä kypsymättömät nuoret osaa ollenkaan miettiä muuta kuin tätä hetkeä, on kivaa juopotella ja "reipastella" tässä ja nyt.
On muuten aika jännää, että jos vähän kypsyneempi lukija sitten iltapäivälehden kommenttipalstalla erehtyy ihmettelemään, eivätkö tv-ohjelmassa esiintyneet nuoret yhtään mieti tulevaisuuttaan, eli mitä tulevat maineestaan kiinni pitävät työntajat, tulevat potentiaaliset seurustelukumppanit ja näiden sukulaiset, mitä Temppareilla mokailevien nuorten omat sukulaiset ja tuttavat ym ajattelevat huuruisesta tai kumppaniaan pettävästä esiintymisestä ohjelmassa. Nuorihan voi yhdellä härskillä oman kumppanin pettämisellä menettää aikaisemman nuhteettoman maineensa vaikka vuosikymmeneksi. Aina joku tuntee kasvot tv-ohjelman perusteella. Tällaiset kommentit ovatkin saaneet kypsyneiltä lukijoilta runsaasti peukkuja. Ainoa huono puoli tallaisten kommenttien suhteen on se, että olen huomannut toimituksen poistavan tällaiset kommentit hyvinkin nopeasti. Yleensä siis koko kommenttiosasto poistetaan ennätysnopeasti. Ilmeisesti tällaiset aikuisten kommentit ovat "lyhytikäisiä", eivätkä siis lehtien toimitusten suosiossa.
Tähän edelliseen kommentiin sopii kuin nyrkki silmään juuri Seiskan nettisivulta lukemani juttu, jossa temppareiden 5 jaksossa hyvin näkyvästi esiintynyt nykyisin sinkkuneiti valittelee, että hän on yrittänyt nykyisin pysyä pois julkisuudesta, mutta "sitä julkisuutta tulee aina jostain". Ja edelleen: "Nykyisin tuntuu siltä että ihmiset eivät halua tutustua minuun sellaisena kuin olen", hän harmittelee. Kun hän tapaa uuden ihmisen, niin tämä kertoo: "Minä muuten katsoin sinua telkkarista". Kukaan ei varmaan ole kertonut tälle neidille, että kaikkihan sarjaa katsoneet tunnistavat hänet temppareista, eikä se tunnistaminen välttämättä sitten olekaan hänen kannaltaan positiivista.
Työkaverini kertoi ehkä vuosi sitten pojastaan ihan harmistuneena juttua, että hänen poikansa oli löytänyt seurustelukumppanin, jonka oli jo tuonut näytille vanhemmilleenkin. Sitten poika sai parikin vinkkiä, että katsopa Ruudusta temppareiden tiettyjä jaksoja. Poika oli katsellut. Seuraavana iltana vei neidin ravintolaan ja hyvän illallisen jälkeen totesi, että hän on ihmetellyt, miksi niin monet katsovat heitä niin pitkään. Kertoi olevansa kovin pahoillaan kun täytyy kertoa nyt katsoneensa temppareita ja havainneensa, että he ovat luonteeltaan niin erilaisia, että hänen täytyy päättää seurustelu tähän iltaan. Tuttavani kertoi olleensa kovin harmistunut tuon suhteen päättymisestä siihen, että poikansa kumppani oli pojan mielestä mennyt julkisuudenkipeyttään pilaamaan maineensa vuosikausiksi
Jep, Joannakin kertoi just ihan muutama päivä sitten instastoryssaan, että hänen siskoltaan oli kyselty viestillä "miltä tuntuu kun siskos on valtakunnan ykköshuora?" Tästäkin totta kai uhriutui kovasti, tällainen käytös ei missään nimessä ole ok! Mutta varatun paneminen on kyllä ihan ok, siinä ei mitään väärää.
Varmaan saa Joanna perheineen nauttia tästä maineesta vielä pitkään. :) Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on analyysisetä komea tällä kaudella . Vaikea uskoa että olisi sinkku. Varmasti on rakastunut, muuta syytä ei ole tuohon hehkuun
Moisio hakkaa nykyään ulkomuodossa Kurosen 6-0.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mua ei ole petetty, mutta mun rakasta pikkusiskoa on, joka on varmaan maailman herkin, hyväntahtoisin ja kiltein ihminen.
Vielä löytyy sinisilmäisiä, jotka kuvittelevat että heitä ei ole petetty. Sinua "ei ole petetty" koska kukaan ei ole jäänyt kiinni.
Asian voi tietenkin nähdä noin, että Mirkku on tilanteen uhri. Mä näen asian niin, että Peppiina tekee palveluksen Mirkulle. Harvalla naisella on mahdollisuus nähdä kuvamateriaalia, kuinka mies paljastaa tunteensa todellisen syvyyden ja luonteensa petollisuuden. Mirkun pitäisi nyt päättää, että bensantuoksuinen kaivinkonemies saa lähteä elämästä ja nauttia huvilan antimista.
Peppiinalla ei ole minkäänlaisia tunteita Bensalenkkaria kohtaan, pelaa hyvin. Samanlaisia hunaja-ansoja on ollut muillakin kausilla.
Tämä. Kyseessä on palvelus Mirkulle. Pettäminen tulisi heidän suhteessaan aivan varmasti esille ennemmin tai myöhemmin. Uutta matoa koukkuun Mirkku!
SItä paitsi se "Lone Wolf" tatutointi on todella mauton :-)
Vierailija kirjoitti:
Tätä ohjelmaformaattia lukuunottamatta ei voi kukaan mistään tietää, mitä satuja se varattu on kertonut sinkulle. Itse olen kuullut ainakin seuraavia: avoin suhde, just eroamassa, seksi on loppunut, lasten vuoksi yhdessä, ei ole tullut vastaan ketään sellaista kuin sinä, ei ole enää rakkautta, jne. Henkilökohtaisesti en vaan halua mihinkään monimutkaiseen kuvioon lähteä tai olen ollut varattu, niin ei ole tullut langettua.
Minä en ainakaan lähde ketään sinkkua tuomitsemaan ja tämän mielipiteen tuon esiin, kun asiasta keskustellaan yleisellä tasolla. Sitten jos jotain ystävääni on petetty, niin Inhoan molempia osapuolia ihan solidaarisuudesta. Sillä sinkulla on varmasti omia ystäviä lohduttamassa häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mua ei ole petetty, mutta mun rakasta pikkusiskoa on, joka on varmaan maailman herkin, hyväntahtoisin ja kiltein ihminen.
Vielä löytyy sinisilmäisiä, jotka kuvittelevat että heitä ei ole petetty. Sinua "ei ole petetty" koska kukaan ei ole jäänyt kiinni.
Tästä viestistä ei voi tuntea kuin myötätuntoa, sun kohdalle on sattunut niin paskoja miehiä, että kuvittelet sen olevan joku luonnonlaki että "kaikki miehet pettää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä haukuttu ihan Joannan lisäksi myös esim Julia. Toivottavasti nämä ihmiset ei oikeasti itse lue näitä, varmaankin kieli poskella kirjoitettuja ulkonäön haukkumisia. Kaikki naisista tuolla ovat nättejä nuoria naisia.
Vierailija kirjoitti:
Useaa miestä ei naisen suhdestus kiinnosta lainkaan. Hyvä se on tietää, että osaa suunnitella tapaamisen sen mukaan.
En itsekään arvosta Joannaa, mutta kyllä nämä haukkumisviestit menevät yli. Aikuiset ihmiset haukkuu teiniä... Turha myöskään haukkua h^oraksi, jos/kun raha ei ole liikkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä viestistä ei voi tuntea kuin myötätuntoa, sun kohdalle on sattunut niin paskoja miehiä, että kuvittelet sen olevan joku luonnonlaki että "kaikki miehet pettää".
Kiitos myötätunnosta, se lämmittää aina... Mutta mä olen mies. En kuvittele että miehen pettävä käytös olisi millään tavalla luonnonlaki tai että kaikki miehet pettävät. Suurin osa pettää, joten todennäköisyys pettävälle käytökselle edes kerran suhteen aikana on valitettavan iso.
"...pääsäännöstä poiketa"