Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TammiTuhinat elokuussa***

03.08.2006 |

[color=green]la 2.1. [/color]

[color=red] Moonchild: N26, M26. IVF. [/color]

[color=green]la 12.1. [/color]

[color=red] Miiruskainen: N33, M33. IVF. [/color]

[color=red] vm.71: N34, M38. IVF. SEKS (2) [/color]

[color=red] Sirputi: N29, M33. PAS [/color]

[color=green]la 14.1. [/color]

[color=blue] aurinko76: PAS. TAYS [/color]

[color=green]la 17.1. [/color]

[color=red] Katariina77: IVF.[/color]

[color=red] Minniska: N36, M32. 2. inssi. MKS [/color]

[color=red] Mary_1: N36, M39. Clomit. SEKS[/color]

[color=red] Ibiza79: N26, M30. ICSI. TAYS (2)[/color]

[color=green]la 20.1. [/color]

[color=blue] AliinaK: N25, M25. Luomu. OYS[/color]

[color=green]la 23.1. [/color]

[color=red] kurnau: N34, M35. 1.PAS. SSS[/color]

[color=red] muksuja2: 2.IVF. Sveitsi (2)[/color]

[color=green]la 24.1. [/color]

[color=blue] Ainukka: 3. IVF. [/color]

[color=blue] aksu123: 1. IVF. Kätilöopiston sairaala[/color]

[color=green]la 25.1. [/color]

[color=red] angut: N39, M39. 3. IVF. Naistenklinikka[/color]

[color=green]la 30.1. [/color]

[color=blue] Gaia: N28, M30. IVF. EKKS [/color]

[color=blue] ihmeidenaika78: [/color]

[color=blue] Siili74: 1. IVF.[/color]

[color=blue] @mour: N31, M33. 2. ICSI.[/color]

[color=blue] Monnax: N28, M34. 1. IVF 1. PAS. Naistenklinikka (2)[/color]

Tuplat tulossa:

vm.71

Ibiza79

muksuja2

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki on? Tiputtiin toiselle sivulle ja kuukausikin vaihtui, joten nostelin vähän meitä ylös.

Jos on jotain päivityksiä listaa, jota ette osaa tehdä, niin let me know.

(.) Voin paremmin, kiitos lääkkeiden. Ruokahalu ei ole palautunut ja syömisen tai lähinnä syömätttömyyden kanssa taitaa kohta olla ongelma. Masu KASVAA ja kasvaa?? Nolotttaa vähän, kun multa kysytään päivittäin, että kauanko aion vielä tehdä töitä!!?!

MITÄ TEILLE KUULUU? Tulkaa sanomaan vaikka vain " hep" .

Olisi muuten kiva nähdä teidän masuja :) Kaks' plussan sivuilla huomasin, että heillä on profiilit, johon voi laittaa kuvan...

t. Kurnau rv 15+1 (ja kyllä aika menee nopsaan!)

Vierailija
2/38 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on töitä painettu niin tiiviisti että ei ole jaksanut eikä ehtinyt ruveta kirjottelemaan.

Viikot menee tosi nopeesti ja onhan tuo mahakin kasvanut ihan mukavasti :) Kuun puolessa välissä on rakenneultra, pääsee taas pikkusta moikkaamaan.

Eipä tässä sen ihmeempiä.

Hauskaa loppukesää kaikille vatsan kasvattajille! :)

Terkuin; Moonchild 18+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan =).

Mukavaa kuulla, Kurnau, että voit vähän paremmin! Täällä on myös masu kovasti kasvanut vaikka säännöllisen epäsäännöllisesti joudunkin oksentamaan. Tänään oikein huvitti kun asiakas töissä kysyi ystävällisen tietämättömänä " syntyykö kohta...?"

Olisi tosiaan mukavaa nähdä miten isoja masuja teillä muilla on!

Vointi on kokonaisuutena aika hyvä. Välillä kohdussa tuntuu voimakastakin vihlontaa, pistämistä, jne... mutta toivon ja uskon että nämä kuuluvat asiaan?

Puheenvuoro seuraavalle...

@mour 14+2

Vierailija
4/38 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas.

Vielä on viikko lomaa jäljellä... onneksi. Pahoinvointi ei tahdo millään hellittää. Minä en pahemmin oksentele, ihan vaan satunnaisesti, mutta kärsin todella pahasta olosta, oksettavasta. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia, mutta silti jo vähän pelottaa töihin paluu loman jälkeen, miten siellä jaksaa, koska huonon päivän sattuessa en ole lomallakaan jaksanut juuri muuta kuin makoilla.

Massu mulla on kipuillut viime viikosta asti ja alkuun sitä säikähdin sen verran, että soitin jo neuvolan terkalle, mutta ilmeisesti kyse on " kasvukivuista" , vaan mistä sitä tietää. Olisi vaan kiva tietää miltä supistukset tuntuu, että tietäisi omien kipujen ja viiltelyiden olevan jotain muuta.

Minulla ei vielä mitään kunnon vauvamahaa ole, vaikka kyytiläisiä on kaksi, mutta johtuu varmasti pitkälti siitä, että se vähäinenkin maha on vielä makkaroiden alla piilossa. Tällä viikolla olen kuitenkin todennut kohdun kasvaneen sen verran, että sen tuntee selkeästi kovana ulkopuoleltakin.

Monnax ja Möykkyläiset rv 14+3

Vierailija
5/38 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut tämän viikon aikana aikamoisia kipuja ja paikantaisin ne kohdun alueelle. Erityisesti vasen puoli kiukuttelee.

Kiva kuulla, että teilläkin on, ajattelinkin, että kuuluu asiaan. Vauvahan kasvaa koko ajan hurjaa vauhtia...

kurnau 15+4

Vierailija
6/38 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä masu kasvaa kasvamistaan ja vauvojen liikkeet tuntuu jo kunnolla,pieniä potkuja tulee tasaiseen tahtiin.Eilen alkoi kivuttomat supistukset,niitä tuli päivän mittaan ihan kiitettävän monta kertaa,täytyy alkaa hidastamaan tahtia, ettei tarvisi prenalle makaamaan niiden takia,kakkosen aikana jouduin täysin vuodelepoon samasta syystä kun supparit avasivat paikkoja liian aikasin.

Ens viikolla nla käynti ja siitä viikon päästä olisi kauan odotettu rakenneultra,näkisi pienokaisia pitkästä aikaa ja muutenkin tietoa että kaikki olisi kehittynyt normaalisti.

Eipä tässä tällä kertaa mitään muuta,voikaahan paksusti....

rv 17+4

Vierailija
7/38 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vointi on ihan hyvä, masua kasvatellen. Ja nyt vähän muuttolaatikoita pitää pakkailla, kun loppu kuusta on muutto edessä.

Seuraava neuvola 15.8 odotan jo innolla, että pääsee kuulemaan pikkuisten sydänäänet.

Rakenneultra 29.8 siellä sitten saa seuraavan kurkistuksen, mitä Himpulalle ja Vimpulalle kuuluu?

Helteisin terveisin Ibiza + Himpula ja Vimpula rv 16+5

Vierailija
8/38 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointi täälläkin ihan hyvä. Etovat olot on melkein taakse jääneet, joskus harvoin yllättää huono olo. Maha kasvaa hurjaa vauhtia, kohtu tuntui jo melkein navassa neuvolan tätin kokeillessa. Kasvukipuja täälläkin jonkin verran, varsinkin öisin.

Neuvolassa kävin siis viime viikolla ja kaikki oli ok. Hb oli jopa noussut! Eli ei väsymys ainakaan siitä johdu. Ehkäpä tuo pieni vilkas mies vaan verottaa äidin voimia. Sokerirasitukseen passittivat, kun oli viimeksi arvot himpun verran koholla. Keskiviikkona pitäisi mennä, ei yhtään huvittaisi. Tiedossa pahaa oloa ja yökötystä. Rakenneultraan sain ajan kuun lopulle.

Ihanaa, että kesä vielä jatkuu. Täällä ainakin tosi lämmintä. Pitää lähteä päikkäreiden jälkeen rantsuun. Harmi vaan Venäjällä taas metsät palaa ja kivat savunkatkut ulkona.

Gaia 14+6 (meillä ei vieläkään ole masuasukille lempinimeä keksitty)

Vierailija
9/38 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nla tänään ja viime kerralla otetusta papa-kokeesta löytyi ylläri: emätintulehdus??? Ei kyllä oireile... Antibioottia vaan napaan.

Hb aavistuksen laskenut, nyt 125.

Sydänäänet kuuluivat hyvin ja kohtu minullakin napaan saakka.

Rakenneultran varaan huomenna kolmen viikon päähän ja 4D varattiin 27.9.

Kovasti odottelen kirpun liikkeitä: pari kertaa on ollut sellainen olo, että mikähän toi oli. Menevät niin nopeasti, etten osaa kyllä varmaksi sanoa.

Ihanaa, kun kesä vielä jatkuu näin kauniina :)

kurnau 15+6

Vierailija
10/38 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitko yhtään kuvailla noita sun suppareita?

Mä olen näitten omien tuntemusteni kanssa niin ulapalla, että haluaisin kovasti tietää, miltä kivuttomat supparit tuntuu.

Luulen tunnistavani hetkelliset viiltävät kivut kasvukivuiksi, mutta sitten minulla on myös vannemaista puristavaa tunnetta alavatsalla usein juuri rasituksen jälkeen ja mietin kovasti, että mitä se on.

Vierailija
11/38 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasit juuri itse aika hyvin kivuttomia suppareita,kohtu menee aivan kovaksi ja juuri sellainen kiristävä tunne,ei kipeitä mutta silti tuntuu.kestää muutama kymmen sekunttia.Varsinkin rasituksen jälkeen tulee helpommin.rv.20-30 kohtu harjoittelee tulevaa synnytystä varten kivuttomilla suppareilla joten norm. Mulla vain viime raskaudessa alkoi kivuttomat avaamaan paikkoja liian aikasin,ja nyt kun on vielä tuplat tuossa niin pelko on suurempi.Mulla jäi sunnuntaihin supistukset sen jälk. ei ole enää tullut.Toivottavasti sait mun selostuksistani jotain selvää...

Vierailija
12/38 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain selvää.

Enkä mä muuten niin huolissani näistä kiristyksitä ja paineen tunteista olisikaan, mutta kun meilläkin tuplista kyse, niin pelkään, että turha rasitus saattaa sitten aikaistaa asioita vähän liikaakin.

Mutta nyt voi siis päätellä, että rasitus (mm. shoppailu) aiheuttaa mulla kivuttomia suppareita, joten tiedänpähän nyt vähän hidastaa tahtia ja ottaa rauhallisemmin, etten itse omalla toiminnallani vaaranna tätä raskautta.

Se on jotenkin niin hullua, että vaikka nyt on ne " kriittisimmät viikot" on ohitettu, niin seuraava pelko on se, että nämä " möykyt" lähtee syntymään ihan ennen aikojaan, se riski kun on vielä suurempi, kun tuplista on kyse. Huoh... eikö tästä hermoilusta pääse koskaan. :)

Vierailija
13/38 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt varmaan alkamassa se energinen kausi...

Oon tänään pakkaillut tavaroita muuttoa varten ja pesukone pyörii, kun haluan viedä kaikki vaatteet (takit ym..)uuteen kotiin...

sitten oon puhelimella hoitanut monta asiaa joita oon vaan lykännyt...

Huomenna olis hammaslääkärin tarkastus!

Ibiza + Himpula ja Vimpula rv 17

Vierailija
14/38 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa!

Mukana vielä ollaan, en ole vaan ollut koneen ääressä.

Mulle kuuluu sellaista, että olen nyt kolme viikkoa saikulla. Mulla on ollut kohdun laskeuma. Tilanne on parantunut kummasti levolla, joten nyt tällä hetkellä kaikki ok. Tilanne tosin meni yhtäkkiä niin pahasti, että jouduin pari viikkoa sitten katetroitavaksi äitipolille. Siellä jo mietittiin laskeumarenkaan asentamista ja jos pissivaiva olisi toistunut, olisin itse joutunut opettelemaan katetroinnin. Joten tällästäkin voi siis tulla.

Olen vasta toka kertaa raskaana, joten harvinaista tässä tilanteessa. Kävin eilen taas sairaalassa ja kohtu oli ok, ultrassakin vauveli oli oikein reipas. Rakenneultra ja muu tarkistus on viikolla 21.

Muuten kaikki on ok, nautin nyt elämästä lepäillen, lenkkeilyä ei voi ajatellakaan. Esikoinen on hoidossa, joten nyt minulla on sitä omaa aikaa. Maha on kasvanut ihan mukavasti, tosin joitakin omia housuja pystyn käyttämään. Henpasta en tällä hetkellä tiedä, noita neuvolakäytejä on turhan harvoin, ensi viikolla sitten sen testaus.

Kannatinkipuja en ole tässä raskaudessa kovasti kärsinytkään, paitsi viime sunnuntaina useita tunteja ja kovinkin kovia. Mutta ehkäpä tämä massu paisuu nyt sitä tahtia, että nekin tosiaan kuuluu asiaan. Sain lääkäriltä joitakin asentoohjeita, jotka voivat auttaa. Konttausasento voi kuulemma auttaa, koska kohtu suoristuu siinä ja toinen neuvo on käydä kipupuolelle kyljelleen, jos siis vain toiselle puolelle sattuu. Suppareita on nyt tähän asti luojan kiitos ollut todella harvoin.

Näin se tammikuu sitten lähestyy, vaikka välillä se on tuntunut hyvin kaukaiselta, vaikeina hetkinä siis.

Kuullaan taas ja ei muuta kuin nautitaan massuista!!

Minniska ja maha-asukki rv18

Vierailija
15/38 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään neuvola käynti ja kaikki ok.Meillä on niin kiva th, että ultraa joka kerta,ihanaa katsoa kun ne sielä liikkuu,sykkeet oli aika lailla samat molemmilla. verenpaine oli vähän alhaalla 104/58 ei ihme kun huippaa välillä kun nousee nopeesti ylös,saa ainakin salmiakkia syödä hyvällä omalla tunnolla, sehän tunnetusti nostaa verenpainetta.Painoa tullut pari kiloa koko raskauden aikana,omasta takaa muutenkin muutama kilo ylimääräistä.Ens kerralla täytetäänkin äitiysavustus paperit.Sitä ennen rakenneultra 29.8. pian on jo puolessa välissä tämä odotus ja pitäis pikku hiljaa hankkia tarvittavat tavarat ettei tarvi viime hetkillä ,kun ei tiedä omaa kuntoa ja tilaa mikä on.niin ja uutena oli tullut kysely tuberkuloosi rokotteesta joka annetaan vastasyntyneelle, jos ei ole riskiä niin sitä ei enää suositella annettavaksi,siitä tuli äitiyskorttiin tarra että ei suositella bcg-rokotusta.

Eipä tässä tällä kertaa ihmeempiä.Voikaa hyvin

vm.71+ eemeli & iida rv.18+5

Vierailija
16/38 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen pitkästä aikaa tänne kesäisten työmatkojen jälkeen. Olen aina silloin tällöin ehtinyt käydä lukemassa kuulumisianne, mutta aikaa ei ole ollut kirjoittamiselle...

Mukava lukea kuulumisianne. Kiva että pääsit Kurnau vaikean vaiheesi yli.

Meillä on mennyt kaikki kyllä aivan luvattoman hyvin. Kesäkuun alussa mulla oli kovan väsymyksen seurauksena etovaa oloa, mutta muuten olo on ollut mitä parhain. Äkkinäiset mielenvaihtelutkin vaivasivat jossakin vaiheessa, mutta niitä en juuri laske edes ongelmaksi ;-)

Raskauden alussa minulla putosi paino hieman, mutta kohta olen kaiketi pääsemässä normaalipainooni, joka ei sekään kyllä ole mikään kovin korkea. Olen huomannut että entiset hirmuahmatin ruokailuannokset ovat vaihtuneet pienempiin, mutta yritän kuitenkin syödä melko usein. Marjat ja hedelmät sekä jugurtti on ollut tämän kesän hittiherkku. Kuumuus on kaiketi aiheuttanut sen ettei ruokakaan niin kovin maistu. Näläntunne tulee tosi harvoin. Mieluumminkin aina tuntuu että maha on tosi täynnä.

Potkutteluja kuuntelemme ja tunnustelemme aktiivisesti mieheni kanssa. Melkein aina kun istahdan ja pysähdyn, mahassa alkaa melkoinen teutarointi. Se tuntuu tosi ihanalta, kun joka päivä saa muistutuksen kullannupulta olemassaolostaan. Ensimmäisen potkun tunsin jo 24.7. (15+3). Istukka on asettunut kohdun takaseinään, jolloin potkut kuulemma tuntuvat jo näin aikaisessa vaiheessa.

Jatketaanpa tarinointia seuraavalla kerralla, ettei tekstistä tule mammuttipitkä...

Onnellisia sekä hyväntuulisia odotusaikoja kaikille!

Miiruskainen 18+4

Vierailija
17/38 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola kuulumisia:

Paino +500g/vko

RR 155/90 (mitattiin heti kun päästiin sisään)

Hb 121

Pissa puhdas

Sydänäänet kuuluivat molemmilta heti ei tarvinnut etsiskellä, syke 140-150

Maitoa on tullut silloin tällöin. Mielenkiintoista!

Ibiza + Himpula ja Vimpula 17+6

Vierailija
18/38 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut lomilla ja palstapimennossa, mutta nyt arjen aherrus taas alkanut ;). Olen ihan vihreänä teidän muiden kasvaneista masuista, mulla vielä pystyy peittämään vaatteilla, tosin joutuu jo vähän asettelemaan ryppyjä oikeisiin kohtiin.. Ensi viikolla kait sitten kerron töissä asiasta.

Vointi on ollut tosi hyvä, ja nyt vaan odotellaan sitä energistä kautta! Meilläkin nimittäin muutto päällä, ja kaikki vielä ihan hujan hajan. Olin viikko sitten neuvolassa, siellä oli asiat kunnossa. Seuraava ultra sitten 20+ viikolla. Liikkeitä en ole vielä pahemmin tuntenuut, ehkä jotain pientä.

aurinko 18+3

Vierailija
19/38 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa kärsitty kohta viikon verran ja veto ihan pois. Ja tietty esikoinen sai samaan aikaan jonkun uhmakauden. Tekee vaan pahojaan eikä mikään oo oikein hyvin. Tietty voi tuo flunssa tehdä toisellekin kurjan olon ja siksi kiukuttaa. Päiväunille menokin yhtä tappelua. Joudun nukuttamaan vaunuihin kävelyllä, mitä ei tosiaan jaksaisi kipeänä tehdä. Huoh!

Onko teillä muilla pelkoja raskauden etenemisestä? Monnax taisi ainakin kirjoittaa ennenaikaisen synnytyksen pelosta. Itse pelkään, että vauva vaan yhtäkkiä kuolee. En tiiä mistä tuo pelko tulee, mutta sama oli esikoisella. Helpotti vähän sitten, kun alkoi kunnolla liikkeet tuntemaan. Ei tuo onneksi normaalielämää haittaa tuo pelko, mutta joskus vaan tulee mieleen. Etenkin yksin ollessa tai yöllä herätessä.

Aiotteko muuten ottaa vakuutuksen vauvalle ennen syntymää? Meillä oli esikoisella ja varmaan otetaan nytkin. Mietin vaan, että missähän vaiheessa sen ottaisi. Kohta puoliin varmaan, kun loppuvaiheessa voi sitten tulla kaikkia vaivoja, mitkä voi vaikuttaa vakuutuksen saamiseen.

Ultraa odottelen kovasti, että pääsee varmistamaan, että kaikki kunnossa. Loppukuusta olisi aika.

Toivottavasti muut ootte säästyneet kesäflunssalta. Ja muutkin ikävät vaivat hus. Mukavia masunkasvatuksia ja lämmintä elokuun loppua. (Itse kyllä tykkäisin jo vähän viileämmistäkin keleistä.)

Gaia 16+2

Vierailija
20/38 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs päivä loman jälkeen töissä. Pahoinvointi alkaa ilmeisesti helpottaa, koska oksettava olo on vaihtunut lähinnä etovaan oloon ja sen kanssa olen täällä töissäkin pärjännyt.

Tänään tosin on ollut aika raskas päivä, tuntuu, että maha ei ole hyvä mitenkään päin ja selkääkin särkee. Tuossa äsken istuttiin henkilökunnan miitingissä ja totesin, että mun varpaat on ihan hirveät nakit eli aika reippaasti turvoksissa, koukistaminen tuntuu ikävältä ja jalkapöytiin on sukkien kirjonnoista jäänyt aikamoiset kuviot.

Niin ja jotta vaivat ei vaan pääsisi loppumaan, niin närästys on lisääntynyt ja verenpainekin, ainakin itse mitattuna on kohonnut. Mulla aiemmin alapaine ollut 70 paikkeilla, nyt se on yli 80, tänään 87, vaikka yläpaine oli ihan ok.

Tänään on pitkä, kahdentoista tunnin työpäivä ja huomenna vielä aamuvuoro, mutta sitten pääsee viikonlopun viettoon.

Onneksi mulla on maanantaina neuvola piiiiitkästä aikaa, joten pääsen valittamaan kaikki vaivani jonkun muun analysoitavaksi.

Mutta kaiken kaikkiaan ihan mukavasti menee ja mitä enemmän maha paisuu (vaikka samalla painaakin), sitä luottavaisempi olo tulee.

Se kyllä vähän harmittaa, että liikkeitä en vielä tunnista, vaikka mulla on sentään kaksi potkijaa matkassa....

Monnax ja Möykkyläiset 16+1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi