Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TammiTuhinat elokuussa***

03.08.2006 |

[color=green]la 2.1. [/color]

[color=red] Moonchild: N26, M26. IVF. [/color]

[color=green]la 12.1. [/color]

[color=red] Miiruskainen: N33, M33. IVF. [/color]

[color=red] vm.71: N34, M38. IVF. SEKS (2) [/color]

[color=red] Sirputi: N29, M33. PAS [/color]

[color=green]la 14.1. [/color]

[color=blue] aurinko76: PAS. TAYS [/color]

[color=green]la 17.1. [/color]

[color=red] Katariina77: IVF.[/color]

[color=red] Minniska: N36, M32. 2. inssi. MKS [/color]

[color=red] Mary_1: N36, M39. Clomit. SEKS[/color]

[color=red] Ibiza79: N26, M30. ICSI. TAYS (2)[/color]

[color=green]la 20.1. [/color]

[color=blue] AliinaK: N25, M25. Luomu. OYS[/color]

[color=green]la 23.1. [/color]

[color=red] kurnau: N34, M35. 1.PAS. SSS[/color]

[color=red] muksuja2: 2.IVF. Sveitsi (2)[/color]

[color=green]la 24.1. [/color]

[color=blue] Ainukka: 3. IVF. [/color]

[color=blue] aksu123: 1. IVF. Kätilöopiston sairaala[/color]

[color=green]la 25.1. [/color]

[color=red] angut: N39, M39. 3. IVF. Naistenklinikka[/color]

[color=green]la 30.1. [/color]

[color=blue] Gaia: N28, M30. IVF. EKKS [/color]

[color=blue] ihmeidenaika78: [/color]

[color=blue] Siili74: 1. IVF.[/color]

[color=blue] @mour: N31, M33. 2. ICSI.[/color]

[color=blue] Monnax: N28, M34. 1. IVF 1. PAS. Naistenklinikka (2)[/color]

Tuplat tulossa:

vm.71

Ibiza79

muksuja2

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä jo pidempään sivusta seuraillut tammituhinaketjua ja nyt sitten lopulta itsekin päätin rohkaistau ja kirjautua mukaan :-D! Koska raskaaksi tuleminen kesti meillä piiiitkään ja useampia erinäisiä hoitokokeiluja ja oli omassa päässä luokiteltu jo mahdottomaksi asiaksi, niin nyt sitten kun viikkoja on lumovata 16+6 ja masukin pullistelee, ei voi muuta kun uskoa tämän lopultakin todeksi. Kova pelko edelleen jyllää toisinaan, mutta viime päivinä olen niin älyttömän onnessani pyöriskellyt peilin edessä yhä uudelleen ihmetellen, että kyllä se vaan on niin, että tähän asti on päästy ja maha on ihan oikeasti alkanut kasvamaan!!! Voi tavaton kun on makeeta!!! Hehkukutusta ja onnenhuumaa....aaah.

Vierailija
22/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa taas!

Kovaa työkiirettä, kun kirin alkuraskauden rästit pois alta: paljon ei enää onneksi ole jäljellä.

Masu pyöristyy nyt kauniisti ja oloni on ihan yes. Ruokahaluttomuutta vain on ja huomasin, että painoni on pudonnut n. kuukaudessa 2,5 kg. No alussahan mulle tuli heti plussaa, joten ei sillä kai niin tarkkaa ole.

Mulla on tällä hetkellä painoa +3,5 kg. Saanko teiltä udella, paljonko painonnousua on ollut? Ja mitä sen pitäisi olla? Meikäläinen kun ei neuvolasta kostu oikein mitään :(

Ja sitten mittanauhat esiin!!! Paljonko teidän vatsanympärys on, navan kohdalta mitattuna? Painoindeksini oli 21,7 ja nyt masu on 87 cm.

Jään innolla odottelemaan tuloksianne,

kurnau rv? (olen mennyt sekaisin laskuissa...?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis painoindeksini ENNEN raskautta...

Vierailija
24/38 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedustelin painonnoususta heti ensimmäisellä neuvolakäynnilla, koska minulla ylipainoa n. parikymmentä kiloa ennen raskautta, enkä todellakaan usko, että mun kroppa jaksais ottaa vastaan jotain 25kg:n painonnousua, mikä kaksosisa voisi tulla.

Sain ohjeeksi, että viikolle 20 voi hyvin mennä ilman lisäkiloja ja enintään painoa siihen mennessä saisi tulla nelisen kiloa ja tuon puolen välin jälkeen painoa voisi tulla n. 500g/vko eli kaiken kaikkiaan voisin päästä n. kymmenellä lisäkilolla, vaikka kaksosia odotankin,

En nyt sitten tiedä, että miten tuo onnistuu.

Kuitenkin nyt, kun viikkoja on 16+3, niin minulle on painoa tullut reilun kilon verran ja sekin viimeisen parin viikon aikana.

Tai no, sekin vähän riippuu... jos iltapainon ottaa, niin vaaka näyttää 1-1,5 kg enemmän kuin aamulla, mutta se taitaa kyllä pitkälti johtua turvotuksesta

Vyötärönympärystä en viitsi edes mittailla, kun mitat on alunalkaenkin olleet turhan suuria :)

Huolestuttaa vaan se, että nyt kun pahaolo alkaa hellittää, niin jos ruokahalukin voi alkaa kasvaa. Onneksi närästys pitää kuitenkin syömishalut kohtuullisena ja makeaa mun ei edelleenkään juurikaan tee mieli... esim. suklaata ei ollenkaan.

Vierailija
25/38 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Kurnau kun laittelet galluppeja... ;-)

Oliko sulla tulossa yksi vai kaksi?

Mun painoindeksini ennen raskautta oli 19,6 tähän mennessä lisää on tullut n. 2 kg. Mulla aluksi putosi paino, mutta nyt kun on masu alkanut kasvaa niin saavutin normaalipainon ja menin hieman ohikin. Mahan ympärys oli näin ilta-aikaan 81 cm. Oletteko muut huomanneet että maha olisi aamulla pienempi ja illalla isompi? Mulla ainakin muutos on selkeä...

On kyllä tosi ihanaa kun tuntee pienen liikkeet sisällään. Nyt ne eivät ole enää vain potkuja silloin tällöin, vaan joskus tunnen kuinka hän pyörii ja vääntelee pesässään... Se pistää oikein hymyksi. Voin jo selvästi kuvitella pikkuisen lapsen sisälläni... Ihanaa...

Kurnau, jos haluat tarkastaa viikkosi ja päiväsi, niin Aydin Tekayn sivuilta kiekosta näkee kaiken... http://www.tekay.fi

Itse olen rekisteröitynyt sinne ja tarkstan aina oman raskauden tilan sekä kirjoittelen omaan päiväkirjaani tärkeitä tapahtumia. Päiväkirjan tiedot näkyvät vain itselle. Lisäksi sivuilla voi käydä katsomassa kunkin viikon kohdalla mikä on ajankohtaista etc. Aika hyvät sivut. Mulla oli kyllä sisäänkirjautuessa joitakin pieniä probleemia...

Aurinkoisia aikoja kaikille niin henkisesti kuin fyysisestikin!

Miiruskainen rv 19+1

Vierailija
26/38 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

navan kohdalta meikäläisen mitta on 88 cm. Painoindeksi ennen raskautta oli 21.

Kävin eilen neuvolassa ja painoa on tullut nyt pari kiloa ja viikkoja kasassa 19. Katsoin esikoisen neuvolakortista ja siinäkin paino oli ruennut nousemaan viikon 18 tienoilla.

Mahamitta on aika iso, menee kuulemma neuvolan käyrällä niin, että eka mitan kohdalla tulee pompsahdus ylös (jos on aikaisempia raskauksia) ja vasta sen jälkeen käyrä hakee oman mittansa. Eilen mulla meni yläkäyrän yli ja luultavasti massuni kasvaa keskikäyrällä. Esikoiselta mahani oli pieni.

Hemppa oli vain 106, joten aloitan raudan.

Olen nyt kolmatta viikkoa saikulla sen kohdun laskeuman vuoksi. Olo nyt aika hyvä ja ensi viikolla kokeilen työntekoa. Saa nähdä miten käy. Sitten viikko töitä ja äitipolille kontrolliin ja rakenneultraan. Jännityksellä odottelen, josko siellä saisi selville kumpi on tulossa.

Mahassa on välillä kova meno päällä, mieskin on tuntenut liikkeitä käsi mahan päällä. Maha-asukki majailee varsinkin illalla poikittain aivan alamahassa, näin ainakin luulen.

Niin Kurnau!!! Jos päivität joskus listaa, mun la on 16.1, siihen se sitten muutettiin.

Vointeja mammat!!

Minniska ja maha-asukki rv19

Vierailija
27/38 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään rakenneultrassa ja sieltä on mukavaa kerrottavaa. Molemmat muruset ovat kasvaneet hyvin. Toisellahan oli se niskaturvotus 2.4 ja nyt tutkittiin " softfacts" oikein tarkkaan, eikä mitään epäiyttävää löytynyt. Eli hyvillä mielin ollaan.

Saikku jatkuu 50% kun nuo liitokset ovat taas löystyneet siihen malliin, että en pääse paljoa liikkuumaan. Yritän kuitenkinkäydä töissä niin kauan kuin mahdollista.

Paino oli muuten noussut 5kg kuudessa viikossa, mutta eipä ihme kun olin 3 viikkoa Suomessa äidin patojen ääressä :-). Alkuraskauden pahoinvointi laski normaalipainoani vähäsen, yhteensä on kai tullut tähän mennessä 4kg. Painoindeksi ennen raskautta oli 21. Masua en ole mitannut, mutta gynen mielestä se on pieni, omasta mielestäni valtava näille viikoille.

Mukavaa jatkoa kaikille!

t. muksuja2 rv18+0

Vierailija
28/38 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Toivo76!

Masu kasvaa hyvää vauhtia... Teen asiakaspalvelutyötä ja kuulen lähes päivittäin mielenkiintoisia kommentteja. Hämmästys on suuri jos kerron lasketun ajan olevan vasta ensi vuoden puolella :).

Tällä hetkellä masun ympärys on aamuisin n.88 cm ja iltaisin tuohon saa lisätä yleensä 5-10 cm lisää. Painoa on tähän mennessä tullut

+1.7 kiloa eli aika vähän käsittääkseni kuitenkin? Painoindeksini ennen raskautta oli 26 mutta luulen liikunnallisella taustalla olleen tuohon jonkin verran osuutta.

Kävin viikonloppuna kokeilemassa mammajoogaa ja yllätyin sen rankkuudesta... Ihmettelin epämukavia asentoja jotka varmaankin isommalla vatsalla saattavat tuntua hankalilta. Mielestäni puolitoista tuntia oli myös liian pitkä aika vaikka se sisälsikin alku- ja loppurentoutuksen. Olisi mukavaa kuulla teidän muidenkin kokemuksia jos olette kokeilleet mammajoogaa? Ja muutenkin; mitä ja millaista liikuntaa jaksatte/voitte tällä hetkellä harrastaa?

Perjantaina neuvolassa huomattiin että verenpaineeni oli nousemaan päin... siihen pitää kiinnittää jatkossa huomiota. Ajattelin jättää ruuasta pois kaiken näkyvän suolan -- toivottavasti siitä on apua. Hemoglobiini oli toistaiseksi OK (120) mutta terveydenhoitaja suositteli kuitenkin viikosta 18 eteenpäin rautalisää.

Kaiken kaikkiaan vointi on parempi kuin alussa ja pahoinvointi on enää vain lievänä riesana (oksennan kerran-pari päivässä). Masussa on välillä mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia; viiltelyjä, pistoksia, kouraisuja ja erilaisia kipuja. Ne huolestuttavat mutta yritän ottaa rauhallisesti ja uskon että ne kuuluvat asiaan kunhan eivät jää pysyviksi.

Hyvää masun kasvatusta kaikille!

@mour 17+0

Vierailija
29/38 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt sitten viikon saiaraslomalla supistusten takia. Kivuttomat supparit muuttuivat eilen, jos ei nyt kivuliaiksi, niin ainakin turhan napakoiksi ja tänään sitten käväisin lääkärissä. Kohdunsuulla on kaikki ihan niinkuin pitääkin, onneksi, mutta stressitöntä olemista, lepoa ja vain kevyttä liikkumista suositteli lääkäri.

Ensi viikolla minulla on ylimääräinen aika neuvolalääkärille verenpaineen ja nyt näiden suppareiden takia. Tosin, nuo paineet on kyllä viime viikosta tasaantuneet aikasta hyvin.

Niin ja pahoinvointi on taas osittain palannut, nyt viimeiset kolme päivää ovat olleet aika kurjia ja muutama aamukin on alkanut pönttöä halaillessa.

Monnax ja Möykkyläiset rv 17+2

Vierailija
30/38 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teillä muillakin pahoinvointi jatkuu. Mulla ei tosin mitään massiivista se ole (onnksi) ollut alussakaan, mutta edelleen ilmenee ajoittain. Jostain kun luin, että pahoinvoinnin pitäis helpottaa, mutta näköjään se siis jatkuu muillakin -huoh. Luulen tunteneeni ekan vaavin liikkeen toissapäivänä -ihana mulahdus!! Mahtavaa, on tämä niin ihmeellisen ihanaa odottaa!!!

Toivo76 rv 18+2

Vierailija
31/38 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä olen aivan kypsynyt pahoinvointiin ja oksentamiseen. Nytkin nenää ja kurkkua kirvelee älyttömästi.

On mulla sikäli hyvä tilanne, että en oksenna joka päivä, mutta nyt viimeisen viikon sisään pahoinvointi on taas aikalailla lisääntynyt ja se on siirtynyt aamuun tai siis pahoinvointia on koko päivän, mutta oksut on siirtynyt aamuun.

Joo, tällästä täällä :).

Huomenna olis ylimääräinen neuvolalääkäri, joka alunperin varattiin verenpaineiden takia, mutta nehän mulla on nyt palautunut ihan normaaleiksi, käyn nyt sitten juttelemassa suppareista ja massusärystä.

Kyllä on kunto käynyt jotenkin onnettomaksi, eilen illalla oltiin miehen kanssa kävelyllä ja jo pieni mäki sai mut puuskuttamaan aikalailla. Ei mun kunto etukäteenkään mikään hyvä ollut, mutta se, että reipas kävely on muuttunut jo näillä viikoilla taapertamiseksi, on ollut yllätys.

Monnax + Möykkyläiset rv 17+5

Vierailija
32/38 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma meni mukavasti, ei tullut ongelmia...oli vaan liian kuuma, melkein 40 jokapv!!!Liikaa mulle.

Lueskelin vähän teidän kirjoituksia...kaikilla kaikki ok?

Mun pahoinvointi ja etominen loppuneet.

Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli hienosti. Paitsi mun hemo edelleen vaan 100!! Rautaa menee, mutta...80 on se raja, että vauvalle olisi jotain haittaa.

Paineet alhaalla 98/60. Pissis ok.

Sydänäänet olivat hyvät ja aika voimakkaat. Kuitenkin vain 120-130x/min.

Jos oikein muistan edellisissä raskauksissa oli 140-150 syke sikiöllä.

Voikohan tuosta sykkeestä päätellä sukupuolta???

Jokos te muut tiedätte kumpaa odotatte?

Meillä perjantaina rakenneultra, selviääkö siinä?

Masu kasvanut aikalailla, eipä voi enää peitellä :)

Kertoilkaahan mitä kuuluupi!

angut ja muru 18+6

Vierailija
33/38 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa käytiin pari viikkoa sitten. Ei siellä edes kysytty haluammeko tietää sukupuolta ja mielestäni kuva oli niin epäselväkin että ihme jos ammattilainenkaan osaa siitä mitään katsoa...:) Emme kyllä edes halua tietää.

Tänään oli neuvola, hemoglobiini oli noussut edelliskerrasta melkein lähtötilanteeseen ( nyt 139 ) verenpaine 120/68. Sykkeet hyvät, mutta tuolla meidän neuvolassa ei ole ikinä mitattu sykkeitä, miksihän?!

Eipä tässä sen kummempia, vatsa kasvaa kovaa kyytiä!

Moonchild 22+1

Vierailija
34/38 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon neuvolakorttiin merkattu sykkeeksi 150. Oliko niin että tytöllä on nopeampi syke?

Vierailija
35/38 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen rakenne ultra ja kaikki oli vaaveilla kohdallaan.

Sukupuolia kysyin, mutta lääkäri sanoi ettei niitä nyt nää.

Kilpirauhaslääkitystä lisättiin, seuraava kontrolli 4 viikon päähän.

Maanantaina neuvola täällä uudella paikkakunnalla!

Vierailija
36/38 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra kuulumisia:Molemmat on kasvaneet hienosti tasatahtiin ja vastasi täysin viikkoja.Toinen istukka etuseinämässä ja toinen takaseinämässä.Lapsivettä norm.Harmi vain kun molemmat piti niin tiukasti jalat yhdessä ettei saatu selville kumpaa laatua on tulossa.Nyt sitten seuraava tähtäys on etteivät ennenaikaisesti lähde syntymään vähintään vko. 34 ja siitä sitten aina viikko kerrallaan eteenpäin 37-38 olisi tavoite.Tuntuu vain niin kaukaiselta vielä, kun juuri puoliväli on saavutettu.Seuraava lääkärikäynti+ultraus on 6 viikon päästä ja siitä sitten alkaa tiheämpi seuranta ä.polilla tietysti tavalliset nla käynnit siinä välissä,että hyvissä käsissä ollaan.Hyvää odotusaikaa kaikille!

vm.71+eemeli&iida rv 20+5

Vierailija
37/38 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra oli eilen ja tänään neuvola. Sai taas huokaista helpotuksesta, kun kaikki kunnossa. La siirtyi melko reippaasti, kun laskivat sen alkionsiirron mukaan. Eli 2.2.07 on nyt sit la. Helmikuulle mentiin, mutta jos ette potki miuta pois, niin tuhisen mielelläni täällä tein kanssa :).

Vauva vastasi viikkoja 18+2, kun niitä la:n mukaan oli 17+5. Eli omien laskujen mukainen la 30.1. pitää täysin paikkaansa. Mutta mennään nyt tuon neuvolakortin mukaan, eli miulle voi päivittää la:ksi 2.2.

Neuvolassakin kaikki oli ok, paitsi hb oli laskenut. Oli viimeksi noussut (135) ja nyt taas laskenut (113). Terkkarikin ihmetteli moista pudotusta, mutta sovittiin etten vielä aloita rautaa, kun olo ihan hyvä.

Nyt ei kerkeä muuta, kun pitää ryhtyä siivouspuuhiin, kun isi on vapaalla. Pitää puuhata, kun energiaa taas riittää!

Gaia 17+6

Vierailija
38/38 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uudella paikkakunnalla todella mukava täti mukavampi kuin vanha.

Paino +530g/viikko yhteensä 5,6kg

RR 126/66

SF 31cm

Vauvojen sykkeet A) 140 ja B) 152

Sain kelan paperit ja synnytysvalmennus ajat.

Ibiza + Himpula ja Vimpula 20+5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän