Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku avata mikä pointti on tanssimisessa?

Vierailija
19.01.2021 |

Mitä hauskaa siinä on?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ihan rehellisesti sanoen ole koskaan ymmärtänyt mikä pointti tanssimisessa on. Oikeastaan se näyttää vähän nololta minun mielestä. Aikuiset ihmiset siellä heilahtelee musiikin tahdissa...

Vierailija
22/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi selväpäisenkin miehen saada pillua kun tanssittaa ensin naista ja kehuu sitä niin illalla sitten avautuu reidet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: Eiköhän se sukupuoliseen kanssakäymiseen tähtäävää toimintaa perimmiltään ole...

Tottakai, mutta sen voi selittää itselleen, että tarvittaessa oma asennoituminen poistaa seksuaalisen keimailun ja jäljelle vain täysin puhdas liikunnan riemu. 

Vierailija
24/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

helpompi selväpäisenkin miehen saada pillua kun tanssittaa ensin naista ja kehuu sitä niin illalla sitten avautuu reidet.

Eikö samaan lopputulokseen voisi päästä myös muilla keinoilla?

Paviaaninaaraat näyttävät punertuvaa perää kiima-aikana (vrt. punahuulet+silikoni) ja riikinkukkourokset levittävät perssulkansa täyteen mittaansa (bodari peilin edessä), joten jos soidinmenot siirrettäisiin nettiin, parinmuodostus olisi paljon helpompaa.

Aí että niin on jo tehty, no en mää sitten vaan tiedä, menkää humpalle.

Vierailija
25/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän hyvin tanssimisen hauskuuden, vaikka olen itse rytmitajuton. Sen sijaan en ymmärrä mitä hauskaa on vaikkapa jääkiekossa tai jalkapallossa, tai jollain tasolla ymmärrän sen, kun sitä harrastaa itse, mutta en ymmärrä niitä katsojia. Tai jotkut rallit. Ne pitäisi kieltää ihan vain ilmastotekona, kuskataan (lentokoneilla?) autoja ympäri planeettaa ja sitten ajetaan jossain häiriten paikallisten ihmisten ja eläinten elämää. Ja jotkut lentelee lentokoneilla katsomaan sinne radan varteen sitä kun autot lunta tai hiekkaa pölisten menee parissa sekunnissa ohi tai sitten luullaan itse olevansa jossain kisassa mukana jos on ollut omalla autolla liikkeellä ja mennään kaasu pohjassa 120 lasissa taajamassa.

Mutta takaisin tanssiin. Sillä voi kertoa vaikka kokonaisen tarinan kuten baletissa. Sillä voi ilmaista tunteita. Purkaa stressiä. Parantaa tasapainoaistin toimintaa. Se on terveellistä jos ei ihan huipulla ammattilaisena tanssi. Harrastuksena siinä on oikeastaan vain hyviä puolia. Jos on rytmitajuton kuten minä eikä kehtaa paljoa heilua muiden nähden, niin voi yksin kotona ollessaan pistää jotain hyvää musiikkia ja jorailla ihan itsekseen.

Ps. Kumpi on heterompaa: mies tanssii naisen kanssa vai mies repii vaatteita pois päältään kun miespuoliset joukketoverit tulevat joukolla päälle? Jostain syystä vastaus on ilmeisesti jälkimmäinen...

Vierailija
26/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssimista voi opetella. Tanssikoulussa. Se koukuttaa ja on ihanaa. Ei siis tartte nolona heilua holtittomasti, jos ei halua, voi edistyä siinä. Oppiminen tuottaa iloa.

Vierailija
27/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ymmärrän hyvin tanssimisen hauskuuden, vaikka olen itse rytmitajuton. Sen sijaan en ymmärrä mitä hauskaa on vaikkapa jääkiekossa tai jalkapallossa, tai jollain tasolla ymmärrän sen, kun sitä harrastaa itse, mutta en ymmärrä niitä katsojia. Tai jotkut rallit. Ne pitäisi kieltää ihan vain ilmastotekona, kuskataan (lentokoneilla?) autoja ympäri planeettaa ja sitten ajetaan jossain häiriten paikallisten ihmisten ja eläinten elämää. Ja jotkut lentelee lentokoneilla katsomaan sinne radan varteen sitä kun autot lunta tai hiekkaa pölisten menee parissa sekunnissa ohi tai sitten luullaan itse olevansa jossain kisassa mukana jos on ollut omalla autolla liikkeellä ja mennään kaasu pohjassa 120 lasissa taajamassa.

Mutta takaisin tanssiin. Sillä voi kertoa vaikka kokonaisen tarinan kuten baletissa. Sillä voi ilmaista tunteita. Purkaa stressiä. Parantaa tasapainoaistin toimintaa. Se on terveellistä jos ei ihan huipulla ammattilaisena tanssi. Harrastuksena siinä on oikeastaan vain hyviä puolia. Jos on rytmitajuton kuten minä eikä kehtaa paljoa heilua muiden nähden, niin voi yksin kotona ollessaan pistää jotain hyvää musiikkia ja jorailla ihan itsekseen.

Ps. Kumpi on heterompaa: mies tanssii naisen kanssa vai mies repii vaatteita pois päältään kun miespuoliset joukketoverit tulevat joukolla päälle? Jostain syystä vastaus on ilmeisesti jälkimmäinen...

Olen ajatellut samalla tavalla.

Ei voi olla homompaa hommaa kuin jalkapallo tai jääkiekko maalintekemisen jälkeen, no ehkä pohjanmaan kansallisurheilu paini, jossa hikiset miesten vartalot kietoutuvat toisiaan vasten ja 69 asennossa kitkeriä pieruja päästellään kumppani  nenään.

Tanssimisessa on sentään jossain määrin järkeä ja tarkoitus päästä lähempään tekemiseen naisten kanssa, mutta poikapaini Peräseinäjoen liikuntahallissa...........

Mun mielestä twerkkausta voisi alkaa jo rahoittaa raha-automaattiyhdistyksen varoista, sillä mitä enemmän meille tulee kamankäytöllä ympärileikatun mulkkunsa tunnottomaksi saaneita tulokkaita, sitä tärkeämpää on oppia kuinka niistä vehkeistä saadaan lasti lentämään.

Vähentää väkivaltaa ja vihapuhetta.

Vierailija
28/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee niin fyysisesti kuin henkisesti hyvä olo. Mikään ei ole niin ihanaa kuin antautua musiikin ja liikkeen vietäväksi. Siis voisin tanssia aina, kaikkialla.

Vierailija
29/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa ajatella että joku ei tajuaisi tanssista tulevaa hyvää oloa. Onko aloitus trolli? Tai ehkä sellaisiakin sitten on jotka ei sitä koskaan ole kokenut, tai sitten ei vaan ole rytmitajua.

Tanssihan on ihan parasta tunteiden ilmaisua keholla, tai ihan vaan katoamista musiikkiin. Ei tosiaan tarvitse olla mitään suvunjatkamisajatuksia. Mä kuntoilen mieluiten tanssin avulla, siinä kun ei edes huomaa että liikkuu kun keskittyy liikesarjaan tai musiikkiin.

Vierailija
30/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssiminen on ihanaa ja mahtavaa liikuntaa!

Vierailija
31/40 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikella tekemisellä pitää olla joku pointti niin mikä pointti on esimerkiksi seuraavilla asioilla?

Juoksu

Formulat

Jääkiekko

Seksi ehkäisyn kanssa

Huvipuistossa käynti

Elokuvien katselu

Piirtäminen ja maalaaminen

Kodin sisustaminen kauniiksi

Painonnosto

Minkään asian keräily

Av-palstailu

Lemmikin omistaminen

Biletys

Vierailija
32/40 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tanssinut aina mielelläni,nautin siitä.  Siinä ollaan ikäänkuin osa rytmiä. Tanssin paljon myös kotona itsekseni, rytmi vaan kuljettaa. Saan siitä hyvän olon, fiilistä ja kuntoiluakin tulee siinä sivussa. Nuorempana kävin sambatunneilla, nyt keski-ikäsenä ei enää ole oikein vuorotyön takia aikaa, muta kotona rytmi liikuttaa aina kun on siihen sopiva fiilis ja hetki sitä aikaa.

Vierailija
33/40 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seinäperuna,ei edes kukkanen kirjoitti:

Mua ei ole kukaan koskaan hakenut tanssimaan,paitsi kerran,sitten se kysyi mennäänkö meille vai teille ja jätti lattialle kun sanoin että ei,menen kotiin.

Siis tanssi on turhaa,

Millaisissakohan tansseissa käyt. Lähde kavereiden kanssa discoon, voitte tanssia porukalla koko illan. Ei tartte jäädä odottamaan jotain hakijoita.

Tuli lattialle tilaa kun menin,ei auttanut. Lavatansseissakin jäin aina seinäperunaksi.

En tiedä,missä oli vika,ravintolassakin kuulin aina "vahdi meidän laukkuja/juomia sen aikaa"

Ei käynyt flaxi ei.

Ei häissäkään,ei juhlissa,ei missään koskaan kukaan,ei edes pahin kännikala!

Oikeasti surullista.

Vierailija
34/40 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssiminen on luterilaisen kasvatuksen omaaville ihmisille ainoa kirkon hyväksymä esileikki.

Ei ole mitään sen miellyttävämpää kuin hakea tanssiin neitokaista ja käännellä häntä sirosti tanssilattialla kuin fiskarsin kympin auraa.

Itseasiassa kirkkokin on suhtautunut paritanssiin nihkeästi, herätydliikkrissä suhtautuminen on vielä jyrkempää.

Lestadiolaisuus(suurinnkirkon sisäinen herätysliike) tuomitsee kaikenlaisen tanssin(lasten piirileikeistä lähtien) täysin.

Vierailija
35/40 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssi on tätä.

Vierailija
36/40 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka ei tykkää tanssimisesta. En tykkää myöskään vastakkainasettelusta, joten nauttikaa tanssijat tanssista ja antakaa muille heidän jääkiekkonsa ja paininsa.

Joskus nuorena tuli vielä yökerhoissa tms käytyä kavereiden kanssa tanssilattialla, mutta nyt voin sanoa että se oli enemmän sosiaalisen paineen vuoksi, kuin omasta mielenkiinnosta. Koulun liikunnanopet oli aina voimistelu- ja tanssinaisia, joten tanssia oli aina ja inhosin sitä D:

Mutta nyt aikuisena ei onneksi tarvitse, joten voin olla tanssimatta. Jätän väliin myös baletit, nykytanssit ja tanssit tähtien kanssa. Katson jotain kiinnostavampaa.

Vierailija
37/40 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssi on monipuolista liikuntaa. Se estää myös dementiaa, koska aivot tarvitsevat rytmiin perustuvaa monipuolista eri askelversioilla tapahtuvaa liikettä.

Esileikistä en todellakaan tiedä. Minä tanssin lähes päivittäin ihan yksin ilman mitään muuta tarkoitusta kuin liikunta.🙈

Vierailija
38/40 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ilmeisesti tämä tanssin merkitys pariutumisessa on vastausten perusteella jotenkin ylikorostunut.

Vierailija
39/40 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän vois oppia tanssimaan? Olen kyllä nuorena tanssinut, mutta nykyään tuntuu vaivauttavalta. Olen vähän kömpelökin.

Vierailija
40/40 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tanssia, ja sitten on tanssia ja vielä tanssia... eli joku poskivalssi baarissa on ihan eri asia kuin lavatanssi tai showtanssi/jazztanssi/hipho tanssitunnilla, baletista puhumattakaan. Eri tansseilla on yhteistä kehon liikkeen yhdistäminen musiikin rytmiin, mutta siinä missä joku hidas nojailu tanssilattialla ei nosta sykettä muuten kuin fyysisen läheisyyden takia, niin vaikkapa discotanssitunnilla sykkeen saa 160-180 lyöntiin helposti. Tanssi voi olla myös akrobaattista, se ei välttämättä tapahdu aina kahden jalan päälle vaan joskus istuallaan, makuullaan, jopa päällään (esim. breikissä). Se voi olla henkisesti hyvinkin helppo tapa "tyhjentää pää", kun joutuu muistelemaan askeleita, koreografiaa, kuuntelemaan musiikkia samalla kun tekee. Se on myös mitä parhainta aivojumppaa. Lisäksi tanssimisesta tulee hyvä mieli.