Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisman kotiintilaus maksaa siis 9.90 per tilaus?

Vierailija
19.01.2021 |

Onko yhtäkään kauppa joka tuo ilmaiseksi kotiin jos vaikka ostaa yli 40 eurolla?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä pääse tuolla hinnalla edes omilleen. Ensin joku keräilee sinun ostoksesi hyllystä ja pakkaa ne. Sitten kuljettaja tuo ne sinulle kotiin. Kun otetaan huomioon palkat, tilausjärjestelmän ja nettisivujen suunnittelu sekä auto bensoineen, hyvä jos pääsevät edes omilleen.

Tilausjärjestelmää ja nettisivuja ei tarvitse suunnitella joka asiakkaalle erikseen. Aika äkkiä on siis nämä maksettu alta pois. Ja työntekijät ovat töissä muutenkin. Hyvä, että heillä on jotain tekemistä, kun asiakkaita on vähemmän.

Ruokakaupat ovat joutuneet palkkaamaan runsaasti verkkokaupan työntekijöitä, eli tilauksen keräilijöitä ja kuskeja. Eivät he ole mitään joutilaita vanhoja työntekijöitä, joilla ei olisi muuten mitään tekemistä töissä.

Vierailija
42/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia käyn vaan siellä prismassa itse omalla autolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla. Ihan uskomatonta kiskontaa. Joskus tilaan Matsmartilta ja isoissa kaupungeissa heiltä saa ilmaisen toimituksen,  siinä on vaan se huono puoli että tuoreksia ei voi tilata. Tilaisin itse myös ostokset kotiovelle mutta muuten olisin ihan peeaa, parempi itse kävellä ruuhka-ajan ulkopuolella Prismaan parin kilsan päähän. Toisaalta siinä tulee samalla päivän hyötyliikunnat tehtyä.

Jokuhan ne kerää ja tuo sinun sijastasi, se maksaa.

Vierailija
44/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän maksaa joka tilaa.

Tilaisin vanhalla systeemillä. 100 euron tilaus ilman lisämaksua.

Vierailija
45/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ostan 20e edestä, siihenkö pitäisi maksaa 10e extraa. Heh. Järjettömin idea koskaan, vaikka olisi Elon Musk niin ihan periaatteesta en koskaan maksaisi näin paljoa.

Osta yhdellä kertaa kaikki kuiva-aineet ym. säilyvät jutut pariksi kolmeksi kuukaudeksi, niin kymppi kuljetuksesta ei tunnu missään.

No se on kyllä ihan hyvä idea. Toivottavasti ne roudaa myös wcpaperi paaleja.

T: sama

Kyllä vaan.

Itse tilaan Cittarista, kun se kuljettaa meillepäin. Jouluksi tilasin pelituolin 18,7 kg. Senkin toivat siinä ruokaostosten mukana. Olen toiselle lapselle tilannut astiaston Teemaa jne. Kaikki tulee.

9.90 euroa per kuljetus on ihan hyvä ratkaisu tässä perheessä. Sen saisin kulumaan heräteostoksiin kaupoilla anyway. Mä olen niin tyrkkyjen perässä menijä. Ei tule tilattua karkkeja, eikä suklaalevyjä... kun niitä joutuu miettimään siinä ostoskoritilanteessa. Tarviinko mä tuota oikeasti? En tarvii. Tämän takia olen nyt ollut kaksi vuotta ilman suklaata. :)

Vierailija
46/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupassa ei ole järkeä niikauan kuin ne poimitaan myymälästä! Hölmöläisten hommaa.

Isosta tukusta robotti paiskomaan autoon. Tulevaisuuden killeri, taatusti halvemmalla kuin sikakalliit kivijalat.

Vierailija
47/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä itkee kallista hintaa, niin miettikää paljonko maksaisi kaksi bussilippua! Siitä tulee jo iso osa katettua tuosta kympin kuljetusmaksusta, jos laskee bussilipun hinnan kauppaan menolla ja paluulle.

Nojaa, moni kun yhdistaa liikunnan ja kauppareissun. Eli menevät prismaan joko kävellen tai polkupyörällä.

Kaksi asiaa samalla iskulla, liikuntaa ja ostoksia. 

Jos maksat kotiinkuljetuksesta, niin saat extratappion siitä kympistä ja et saa myöskään liikuntaa.

Vierailija
48/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-ryhmällä samaa luokkaa täällö. Olen tilannut kaksi kertaa ja niissä on tullut kaupanpäälle aina pussillinen jotain ilmaisnäytteitä. Ihan ok minusta, ja kannattaa tietenkin tilata suurempi määrä kerralla vaikka ei alennusta tulisikaan.

Vierailija
49/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiinkuljetusta ei olla käytetty, mutta kauppakassipalvelua (itsenouto) säännöllisesti. Kauppalasku on keräilymaksuineenkin perheessämme alentunut, koska heräteostokset jäävät pois. Lisäksi se 1,5 h kaupassa pyöriminen - oli korona tai ei - ei kuulu lempiharrastuksiimme.

Tuota olen aina ihmetellyt, miten voi mennä tunti tai puolitoista ruokakaupassa?

Kun käyn itse, valtaosa tuoretuotteita, jotka täytyy itse pakata ja punnita - aikaa menee noin vartti ja yleensä pari kassillista tavaraa näin korona-aikaan, jottei tarvitse jatkuvasti käydä. Keskimäärin menee noin 40-60€/käyntikerta. Joskus enemmän, harvoin vähemmän.

Ai niin ja käyn yhdessä Suomen suurimmista Prismoista - yleensä vartti riittää, kun maksaa itsepalvelukassalle.

Vierailija
50/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmettä taas? Ap siis haluaa, että joku kerää hänen ostokset, pakkaa ne ja sitten joku vielä tuo ne kotiin. Ja kymppi on tästä liikaa? 

Vierailija
51/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap yhtään kauppaa jonka mielestäsi ei pitäisi maksaa työntekijälleen palkkaa ollenkaan?

Vierailija
52/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikaupassa ei ole järkeä niikauan kuin ne poimitaan myymälästä! Hölmöläisten hommaa.

Isosta tukusta robotti paiskomaan autoon. Tulevaisuuden killeri, taatusti halvemmalla kuin sikakalliit kivijalat.

Tähän! Kaksi kuljetusta kalliin ja erittäin tehottoman välivaraston kautta. Ja tavara ei taatusti parane välimyllytyksessä.

Vielä kun kylmälokerot yleistyvät tampuureissa,,,,

Vierailija
53/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl ei tekisi näin jos sillä olisi kotiinkuljetus!!!!! Lidl ei peri ylimääräisiä maksuja

Enymärrä miksi ostaa prismasta kunvoi ostaa halvemmalla lidlistä?? Saan lidlistä kaksi kassia ruokaa samalla rahalla kuin prismasta yhden eli kysyin vaaan ???

Saattaa olla osin näinkin. Kaikkia tuotteita ei löydy Lidlistä ja osa vastaavista ei kyllä maistu samalle. Asiointi Lidlissä ei ole mukavaa - en osaa perustella tarkemmin. Joitakin tuotteita käyn satunnaisesti ostamassa.

Vierailija
54/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä itkee kallista hintaa, niin miettikää paljonko maksaisi kaksi bussilippua! Siitä tulee jo iso osa katettua tuosta kympin kuljetusmaksusta, jos laskee bussilipun hinnan kauppaan menolla ja paluulle.

Nojaa, moni kun yhdistaa liikunnan ja kauppareissun. Eli menevät prismaan joko kävellen tai polkupyörällä.

Kaksi asiaa samalla iskulla, liikuntaa ja ostoksia. 

Jos maksat kotiinkuljetuksesta, niin saat extratappion siitä kympistä ja et saa myöskään liikuntaa.

Jaa kyllä mä harrastan liikuntaa ihan jossain muualla kuin keräillen ruuhkaprismassa tavaroita ja jonottamalla kassajonoissa.

Vierailija
55/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei ei rakkaat keskustelijat ole mitään "ylimääräisiä" maksuja kun joku jolla liksa juoksee kerää ne kamat teille ja kuljettaa teille kotiin. Oletteko jotain 1800-luvun alun jenkkidemokraatteja joiden mielestä rassukoiden pitäisi ilmaiseksi puurtaa teille?

Vierailija
56/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiinkuljetusta ei olla käytetty, mutta kauppakassipalvelua (itsenouto) säännöllisesti. Kauppalasku on keräilymaksuineenkin perheessämme alentunut, koska heräteostokset jäävät pois. Lisäksi se 1,5 h kaupassa pyöriminen - oli korona tai ei - ei kuulu lempiharrastuksiimme.

Tuota olen aina ihmetellyt, miten voi mennä tunti tai puolitoista ruokakaupassa?

Kun käyn itse, valtaosa tuoretuotteita, jotka täytyy itse pakata ja punnita - aikaa menee noin vartti ja yleensä pari kassillista tavaraa näin korona-aikaan, jottei tarvitse jatkuvasti käydä. Keskimäärin menee noin 40-60€/käyntikerta. Joskus enemmän, harvoin vähemmän.

Ai niin ja käyn yhdessä Suomen suurimmista Prismoista - yleensä vartti riittää, kun maksaa itsepalvelukassalle.

Kyllä meillä ainakin tuo 1,5h meni matkoineen jos ei enemmänkin kun ostettiin ruuat ja käyttötavaraa (pesuaineet yms.)

Tähän päälle palvelutiskissä ja kassajonossa jonottaminen, tavaroiden pakkaaminen niin ei ennen kuutta kotona oltu (pääsen 4 töistä)

Vierailija
57/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee 5-8 minuuttia itseni kauppavalmiiksi laittamiseen, 5 minuuttia bussin odotteluun, 20 minuuttia bussilla kauppaan, kaupassa 20-30 minuuttia riippuen ruuhkasta ja löydänkö helposti etsimäni, taas 5 minuuttia bussin odotteluun, 20 minuuttia kotiin ja 5 minuuttia ostosten purkamiseen.

Kokonaan siis vähintään 1,5 tuntia. Lisäksi bussilippu maksaa 2,80. Sen sijaan kun tilaan kotiin, minulla menee 5-10 minuuttia minuuttia ostoslistan tarkistamiseen ja maksamiseen ja 5 minuuttia laatikoiden purkamiseen kun ne tuodaan kotiovelle.

Vierailija
58/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ostetaan nyt korona-aikana usein 1,5-2 viikon ruoat kerralla. Yksi tilaus maksaa noin 200-400 euroa ja on noin kaksi täyttä kärryllistä tavaraa. (Sisältää yleensä muutakin kuin ruokaa.) Aika guru olet, jos tuon keräilet ja maksat vartissa.

Vierailija
59/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hintavaa teillä. Esim. meillä Tanskassa kuljetushinta on alkaen 1,20€. Pahimpaan ruuhka-aikaan taitaa olla 5,2€. Minimitilaus on 53€. Ja kuljetuksen saa seuraavaksi päiväksi valitsemaansa aikaan, tai voi pyytää jättämään ovelle yöllä, ns. Flex-kuljetus.

(Kruunut euroiksi muunnettuna).

Vierailija
60/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartti menee jo pelkästään siihen että pääsen sinne kauppaan autolla, toki meidän perheen ostokset viikoksi tekevät 250€ niin keräilyyn menee aikaa se tunti ja riippuen jonoista ja ruuhkista niin kotiin se puolituntia. Ei kaukana olla 2 tunnista mitä kauppareissuun meni aikaa.

Nyt en edes muista koska olisin käynyt Prismassa. Lähikauppa riittää kun tarvitsee ostaa maitoa ja leipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi