Prisman kotiintilaus maksaa siis 9.90 per tilaus?
Onko yhtäkään kauppa joka tuo ilmaiseksi kotiin jos vaikka ostaa yli 40 eurolla?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin vaikka kaksikymppiä, jos tuo tilaussivusto olisi vain toimiva. Se S-ryhmän foodie-"palvelu" on järkyttävä. Pitää olla masokistisia piirteitä, jos tuota haluaa käyttää.
Sanopa muuta. Tästä syystä käytänkin k-ryhmän vastaavaa.
Olen tilannut muutaman kerran prismasta eikä mitään ongelmia.
AP. Ajattele niin että tilaat vaikkapa 150 tuotetta kotiin,vessapaperipaalista lähtien,kaikkea mahdollista. Kun jaat sen 9.90 jokaiselle ostokselle,ei siitä tule paljoa lisää per ostos.
Lasken kyllä sillekin hinnan,ettei mun tarvitse nyt korona aikana ravata kaupassa.
Tuoreita haen tarpeen mukaan pikkukaupasta,leipää ja leivänpäällyksiä,semmoisia joita ei voi kauaa säilöä.
Kumma juttu,kuukauden lopussa mulla on vielä "kaupparahoista" säästöön laitettavaksi.
Kyllä se kannattaa,vaikka en olekaan heräteostaja. Jos semmoinen tilaisi niin varmaan säästäisi enemmän,kaikki höpönlöpö jäisi pois.
Itselläni kauppareissu kestää reilun tunnin, mutta kotiinkuljetus meille maksaa on 14,90 €. Itse arvotan oman ajan hinnaksi 20 € / tunti silloin kun kyse on asioista joista itse en pidä. Eli jos kahdenkympin tuntihinnalla tai halvemmalla ei tarvitse tehdä epämiellyttävää asiaa, niin silloin ostan palvelun. 837
Kauppa taitaa tehdä itseasiassa tappiota tai ihan minimivoittoa noissa kotiinkuljetuksissa. Porukkaa ovat joutuneet palkkaamaan lisää, kun kotiinkuljetukset lisääntyneet vuodessa hirveästi. Meillä päin vielä ovat ulkoistaneet kotiinkuljetukset taksifirmalle, joka vie suurimman osan toimitusmaksusta, näin kaupalle jää ihan muutamia euroja keräilyyn ja pakkaamiseen.
4,90 noutopalvelun keräilymaksu, en tarvitse kotiinkuljetusta. Työmatkalla käyn noutamassa valmiiksi kerätyt ostokset noutopisteestä ja ajelen kotiin. Kauppareissuun menee siis muutama minuutti sen sijaan, että lähtisi erikseen ajelemaan kauppaan, kiertäisi sen läpi ja keräisi tavarat ja jonottaisi kassalle.
Joensuun Prismalla ainakin kotiinkuljetuksen hinnat ihan sikamaisia:
16,90-19,90 € (S-etukortilla)
24,90-27,90 € (ilman S-etukorttia)
Onneksi Citymarketilla se on tuon 9,90 €.
Vierailija kirjoitti:
Tuotanto ja logistiikka on yhä tehokkaampaa mutta hinnat vain kasvaa. Voisivat tehdä tukussa standardiostoskoreja ja optimoida kuljetuksia niin saisivat ehkä asiakkaita. Sillä välin käyn Lidlissä.
Standardiostoskorit eivät varmaan olisi kovin kysyttyä tavaraa. Ihmisillä on liikaa erilaisia mielipiteitä, mitä ostoskorin tulisi sisältää, jotta se sopii oman perheen käyttöön.
Miksi luulet kaipassa olevan pitkän juustohyllyn, jos kaikille maistuu sama juusto?
K-kauppa vie voiton kyllä tässä. Tuo halvemmalla vaikka tuotteet k-kaupoissa onkin kalliimpia niin on silti edullisempaa tilata sieltä.
Nopealla selailulla kukaan ei kai edeltävillä sivulla maininnut sitä merkittävää pointtia, että kun tilaa kotiin, niin säästää ajan, vaivannäön ja heräteostosten hinnan lisäksi oman auton bensassa ja muissa käyttökuluissa! Se kompensoi jo ihan hyvin kaupan kuljetusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Just tuon takia käyn vaan siellä prismassa itse omalla autolla.
Ja oman auton käyttö ei maksa mitään?
Minusta ihan kohtuu hinta 10-20€, kun laskee bensat ja muut auton kulut ja jotakin arvoa omalle ajalle ja kun kilometrejä kertyy 10-30 km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hintavaa teillä. Esim. meillä Tanskassa kuljetushinta on alkaen 1,20€. Pahimpaan ruuhka-aikaan taitaa olla 5,2€. Minimitilaus on 53€. Ja kuljetuksen saa seuraavaksi päiväksi valitsemaansa aikaan, tai voi pyytää jättämään ovelle yöllä, ns. Flex-kuljetus.
(Kruunut euroiksi muunnettuna).Sua ei sitten pahemmin valvota millä se sun kuljettaja elää? Onhan se hienoa jos ei omatuntoa löydy...
Kun koronakriisi alkoi, tämä nimenomainen kuljetuspalvelu tarjosi työpaikan sadoille, kyllä, SADOILLE! uusille työntekijöille! Ei, omatunto ei siitä kolkuta pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Nopealla selailulla kukaan ei kai edeltävillä sivulla maininnut sitä merkittävää pointtia, että kun tilaa kotiin, niin säästää ajan, vaivannäön ja heräteostosten hinnan lisäksi oman auton bensassa ja muissa käyttökuluissa! Se kompensoi jo ihan hyvin kaupan kuljetusmaksuja.
miksi laskisin sille mitään arvoa,kun ei ole autoa talousessa,ei edes fillaria. Ihan euroilla pitää maksaa junasta tai bussista.
Edestakainen matka ois 5:60€ ja jos 9:90€ saan kahden viikon tavarat kotiin itse kantamatta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hintavaa teillä. Esim. meillä Tanskassa kuljetushinta on alkaen 1,20€. Pahimpaan ruuhka-aikaan taitaa olla 5,2€. Minimitilaus on 53€. Ja kuljetuksen saa seuraavaksi päiväksi valitsemaansa aikaan, tai voi pyytää jättämään ovelle yöllä, ns. Flex-kuljetus.
(Kruunut euroiksi muunnettuna).Ulkomailla taitaa olla enemmän kotiinkuljetusta käyttäviä ja koko toimitusketju tehokas, jolloin hinnatkin ovat alhaisemmat.
En tiedä kuinka kova kilpailu Tanskassa on eri ketjujen välillä, mutta kauppojen voi olla kannattavaa tarjota kotiinkuljetuksia jopa vähän tappiolla jos sillä saadaan itselle lisää asiakkaita.
Miksi se on näin ”Ulkomailla”? Tanskassa on saman verran ihmisiä kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa taitaa tehdä itseasiassa tappiota tai ihan minimivoittoa noissa kotiinkuljetuksissa. Porukkaa ovat joutuneet palkkaamaan lisää, kun kotiinkuljetukset lisääntyneet vuodessa hirveästi. Meillä päin vielä ovat ulkoistaneet kotiinkuljetukset taksifirmalle, joka vie suurimman osan toimitusmaksusta, näin kaupalle jää ihan muutamia euroja keräilyyn ja pakkaamiseen.
Miksi kaupan pitää saaada voitto kuljetuksesta jos eivät tee sitä itse vaan ovat ulkoistaneet?
Muutama euro ja 1 tekijä taitaa yhdellä kävelykierroksella tehdä parin-kolmen asiakkaan keräilyt.
Varastostahan nuo pitäisi suoraan kerätä, eikä kiertää ympäri hehtaarihallia.
No ei oo paljoa kun tilaa 200-300€:lla kerralla. Samalla saa boonusta tuon kuljetuksen verran, eli käytännössä ilmaista. Ainoa huono puoli on että eivät tuo olutta, joten ne joutuu kuitenkin hakemaan.
Mä tilaan kerran kuussa yhden isomman tilauksen. Siinä on esim. Jauhoja, kuivahiivaa, pastaa, säilykkeitä, vauvan maidot, vaipat ja soseet, vessapaperia, koiran ruokaa, juureksia, kivennäisvettä, limsaa yms. Kaikkea mikä säilyy pitkään ja mitkä painavat paljon tai on muuten hankala kuljettaa vauvan kanssa. Viikottain käydään kaupassa hakemassa huonommin säilyviä tuotteita.
Pidin aluksi kalliina mutta kyllä tuo helpottaa elämää koko hintansa edestä. Vielä kun olutta saisi tilattua tuota kautta. :D Saako muuten edes alkoholitonta tilattua? En ole ikinä koittanut, tuli nyt vasta mieleen.
Tää tulee korvaamaan foodien, ja toimii jo https://www.s-kaupat.fi/