Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisman kotiintilaus maksaa siis 9.90 per tilaus?

Vierailija
19.01.2021 |

Onko yhtäkään kauppa joka tuo ilmaiseksi kotiin jos vaikka ostaa yli 40 eurolla?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan kaikki elintarvikkeetkin saksan amatsonista. Tulee koti ovelle ilman kuluja. Prime jäsenyys toki maksaa.

Vierailija
62/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hintavaa teillä. Esim. meillä Tanskassa kuljetushinta on alkaen 1,20€. Pahimpaan ruuhka-aikaan taitaa olla 5,2€. Minimitilaus on 53€. Ja kuljetuksen saa seuraavaksi päiväksi valitsemaansa aikaan, tai voi pyytää jättämään ovelle yöllä, ns. Flex-kuljetus.

(Kruunut euroiksi muunnettuna).

Ulkomailla taitaa olla enemmän kotiinkuljetusta käyttäviä ja koko toimitusketju tehokas, jolloin hinnatkin ovat alhaisemmat.

En tiedä kuinka kova kilpailu Tanskassa on eri ketjujen välillä, mutta kauppojen voi olla kannattavaa tarjota kotiinkuljetuksia jopa vähän tappiolla jos sillä saadaan itselle lisää asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hintavaa teillä. Esim. meillä Tanskassa kuljetushinta on alkaen 1,20€. Pahimpaan ruuhka-aikaan taitaa olla 5,2€. Minimitilaus on 53€. Ja kuljetuksen saa seuraavaksi päiväksi valitsemaansa aikaan, tai voi pyytää jättämään ovelle yöllä, ns. Flex-kuljetus.

Sua ei sitten pahemmin valvota millä se sun kuljettaja elää? Onhan se hienoa jos ei omatuntoa löydy...

Vierailija
64/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiinkuljetusta ei olla käytetty, mutta kauppakassipalvelua (itsenouto) säännöllisesti. Kauppalasku on keräilymaksuineenkin perheessämme alentunut, koska heräteostokset jäävät pois. Lisäksi se 1,5 h kaupassa pyöriminen - oli korona tai ei - ei kuulu lempiharrastuksiimme.

Tuota olen aina ihmetellyt, miten voi mennä tunti tai puolitoista ruokakaupassa?

Kun käyn itse, valtaosa tuoretuotteita, jotka täytyy itse pakata ja punnita - aikaa menee noin vartti ja yleensä pari kassillista tavaraa näin korona-aikaan, jottei tarvitse jatkuvasti käydä. Keskimäärin menee noin 40-60€/käyntikerta. Joskus enemmän, harvoin vähemmän.

Ai niin ja käyn yhdessä Suomen suurimmista Prismoista - yleensä vartti riittää, kun maksaa itsepalvelukassalle.

Meidän Prismassa itsepalvelukassoille ei pääse kärryillä, ne on vain koriasiakkaille.

Vierailija
65/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa nouto Peismasta tuo 9,90. Jos tuovat kotiin on 19,90. Joku lähiK-kauppa tuo 5e, mutta vain kaupunkialueella. Vaihtelua hinnoissa on. Ilmaisesta en ole kuullut.

Vierailija
66/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän oiva työpaikka jollekkin ruikuttajalle, rupeet vitosella keräileen ihmisten ostoksia ja kuljetat ne heille kotiin, kun on nii saakelin kallista.

Vierailija
67/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-luvulla ne kuljetukset oli ilmaisia, ja vielä 70-luvun alussakin.

Mulla oli vauva v 73 ja tilasin puhelimella kaupasta ostokset ja kotiin tuotiin veloituksetta.

Tähän kun päästään, niin heti alan ostaa ko kaupasta.

Maailma näytti muutenkin aika erilaiselta 60-luvulla 😄

Vierailija
68/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käypä hinta jos ostaa vaikka viikon ruuat kerralla. Itse käyn mielummin kerran päivässä ostoksilla. Yhden kerran tilasin kun tulin sairaalasta ja toivuin vielä kotona niin ihan hyvin pelasi palvelu. Jos voisi olutta tilata myös niin tulisi varmaan useammin tilattua.

Vierailija
69/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin vaikka kaksikymppiä, jos tuo tilaussivusto olisi vain toimiva. Se S-ryhmän foodie-"palvelu" on järkyttävä. Pitää olla masokistisia piirteitä, jos tuota haluaa käyttää.

Vierailija
70/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuo on kova hinta siihen nähden, minkä vaivan itse kokisin säästäväni tilaamalla kotiin. Omat ostokseni ovat myös 20-30 euron luokkaa, joten siihen 25-30 % päälle kuljetusmaksua on paljon. Minulla ei myöskään täällä 80 neliön asunnossani ole niin isoja säilytystiloja, että haluaisin useamman kuukauden kuiva-aineistokset tehdä kerralla. Ymmärrän kyllä, että tuo 9,90 ei kata edes kuluja ja lähinnä hämmästelenkin tämän kotiinkuljetuksen suosiota esim. pienituloisten tuttavieni keskuudessa. Saa olla aika kova koronapelko, että tuon kokee järkeväksi.

Saatko viikon ruuat parilla kympillä? Aika taito. Meitä on nelihenkinen perhe reilusti pienemmässä asunnossa, ja ihan kätevästi toimii kuljetus kun täyttää pakastimen ja kuivakaapin kerran kaksi kuussa. Lisäksi esim kauramaitoja jotka säilyvät huoneenlämmössä, ja painavia juureksi jotka säilyvät jääkaapin vihanneslaatikossa. Samalla otan tuoreita noin viikoksi, kalaakin. Mieluummin ammattikuski ja -kantaja hissittömän talon kolmoskerrokseen kuin minä lastenrattailla lumessa kahden alle kaksivuotiaan kanssa.

Tietenkin jos ei yhtään kykene tai halua suunnitella ruokatalouttaan, niin sitten käy joka päivä lähikaupassa. Mulle aivan paras nettitilauksessa on se kauppalista, joka jää sinne muistiin. Kopion sen uuteen tilaukseen ja lisäilen tarvittavat, menee 10 min rutiinilla.

Vierailija
71/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei sitten pahemmin valvota millä se sun kuljettaja elää? Onhan se hienoa jos ei omatuntoa löydy...

Asun itse myös ulkomailla ja täällä kotiinkuljetuksia tekevät ovat ihan kaupan palkkalistoilla, eivät siis yksityisyrittäjiä samaan tapaan kuin esimerkiksi Wolt kuljettajat.

Vierailija
72/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuon takia käyn vaan siellä prismassa itse omalla autolla.

Onks sun auto ja aika ilmaisia? Sit voit tuoda meidänkin ruuat samalla.

Vierailija
73/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotanto ja logistiikka on yhä tehokkaampaa mutta hinnat vain kasvaa. Voisivat tehdä tukussa standardiostoskoreja ja optimoida kuljetuksia niin saisivat ehkä asiakkaita. Sillä välin käyn Lidlissä.

Vierailija
74/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa käyn työpaikalla kun etäily kyllästyttää, niin samalla kätevästi matkalla Lidlistä ostokset. Ei kyllä nappaisi käydä prismassa tai cittarissa vaikka hinnat olisi hyvätkin, ovat niin isoja että joutuu vaeltamaan liikaa kaupan sisällä. Olen opettanut koko perheen Lildlin tuotteille niin ei tarvi muualla käydä ollenkaan.

Vierailija
75/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuo on kova hinta siihen nähden, minkä vaivan itse kokisin säästäväni tilaamalla kotiin. Omat ostokseni ovat myös 20-30 euron luokkaa, joten siihen 25-30 % päälle kuljetusmaksua on paljon. Minulla ei myöskään täällä 80 neliön asunnossani ole niin isoja säilytystiloja, että haluaisin useamman kuukauden kuiva-aineistokset tehdä kerralla. Ymmärrän kyllä, että tuo 9,90 ei kata edes kuluja ja lähinnä hämmästelenkin tämän kotiinkuljetuksen suosiota esim. pienituloisten tuttavieni keskuudessa. Saa olla aika kova koronapelko, että tuon kokee järkeväksi.

Saatko viikon ruuat parilla kympillä? Aika taito. Meitä on nelihenkinen perhe reilusti pienemmässä asunnossa, ja ihan kätevästi toimii kuljetus kun täyttää pakastimen ja kuivakaapin kerran kaksi kuussa. Lisäksi esim kauramaitoja jotka säilyvät huoneenlämmössä, ja painavia juureksi jotka säilyvät jääkaapin vihanneslaatikossa. Samalla otan tuoreita noin viikoksi, kalaakin. Mieluummin ammattikuski ja -kantaja hissittömän talon kolmoskerrokseen kuin minä lastenrattailla lumessa kahden alle kaksivuotiaan kanssa.

Tietenkin jos ei yhtään kykene tai halua suunnitella ruokatalouttaan, niin sitten käy joka päivä lähikaupassa. Mulle aivan paras nettitilauksessa on se kauppalista, joka jää sinne muistiin. Kopion sen uuteen tilaukseen ja lisäilen tarvittavat, menee 10 min rutiinilla.

Viikon ruokia en saa tuolla rahalla, mutta kahden - kolmen päivän ruuat kylläkin. Käyn kaupassa kolmisen kertaa viikossa. Meitä on kaksi, minä ja teinityttö. Autolla ajelen kauppareissut, tekee myös ihan hyvää päästä ihmisten ilmoille välillä täältä etätöiden parista.

Vierailija
76/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan asiallinen hinta keräily + kuljetus. Vaiko orjatyöllä ne sulle pitäisi toimittaa?

Vierailija
77/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13,90-18,90 Jyväskylässä, riippuen toimitusajasta. Ihan ok hinta, itse jos kävisi Prismassa ostamassa vastaavat ostokset niin menisi siihen pari tuntia. Plus stressi ajaa liikenteessä ja väistellä ihmisiä kaupassa koronan pelossa.

Väistellä ihmisiä kaupassa koronan pelossa :D

Vierailija
78/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuon takia käyn vaan siellä prismassa itse omalla autolla.

Onks sun auto ja aika ilmaisia? Sit voit tuoda meidänkin ruuat samalla.

En ole edellinen, mutta auto vie saman verran rahaa kävin kaupassa tai en. Ja aikaa mulla on, ihan yhtä lailla se nettitilaus vie aikaa, senkin olen usein tehnyt.

Vierailija
79/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa toimitusmaksu riippuu mihin vyöhykkeeseen viedään. Matkan pituudesta kiinni tietysti.

Vierailija
80/97 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin vaikka kaksikymppiä, jos tuo tilaussivusto olisi vain toimiva. Se S-ryhmän foodie-"palvelu" on järkyttävä. Pitää olla masokistisia piirteitä, jos tuota haluaa käyttää.

Sanopa muuta. Tästä syystä käytänkin k-ryhmän vastaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän