Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IPA oluet. Kuka niitä juo?

Vierailija
19.01.2021 |

siis aivan järkyttävää kuraa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-59 v hyvin toimeentulevat miehet yleensä

Maistuu myös meille hyvin toimeen tuleville eläkeläismiehille. Vaimot ei yleensä tykkää, ovat enemmän valkkari ja kuohari linjalla. Meidän makuun nuo ovat ällöjä. Toki joskus kalan ja rapujen kyytipoikana kuivaa valkkaria tulee otettua.

Vierailija
42/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea vastaus: "Ne, jotka pitävät IPA-oluista."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon harvokn lageriq ja silloknkaan se ei ole sitönhalvempaa pirkkaa tai vastaavaa bulkkilageria.

Juon yleensä Alea, joskus se on IPAa. Bitter on myös hyvää.

Sour on jäänyt pariin kertaan, se vaatinee omanlaisensa makuhermot.

Alkoholittomissa juuri ipat ln juotavimpia.

Tykkään myös kotikaljasta.

Sourit on ihania! IPA on liian kitkerää.

Vierailija
44/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IPA maistuu tosi kitkerältä paskalta kyllä, itse joisin mielellä tummaa saksalaista vehnäolutta, mutta se on hitsin kallista ja niitä 8,5 prosenttisia on vain pieni valikoima Alkossa eikä kaupoissa juuri ollenkaan

Minä taas juon tilanteen mukaan monen laisia oluita. IPA, tummat oluet, vehnäoluet yms. Peruslager hikisen päivän janojuomana käy, vaikka ei ne mitään fiilistelyoluita ole. Minusta on mukavaa, että on erilaisia makuja.

Vierailija
45/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IPA maistuu tosi kitkerältä paskalta kyllä, itse joisin mielellä tummaa saksalaista vehnäolutta, mutta se on hitsin kallista ja niitä 8,5 prosenttisia on vain pieni valikoima Alkossa eikä kaupoissa juuri ollenkaan

Minä taas juon tilanteen mukaan monen laisia oluita. IPA, tummat oluet, vehnäoluet yms. Peruslager hikisen päivän janojuomana käy, vaikka ei ne mitään fiilistelyoluita ole. Minusta on mukavaa, että on erilaisia makuja.

Nimenomaan, ei tarvitse juoda IPA:a jos se maistuu omaan suuhun kitkerältä paskalta. Saisi kyllä tämä craft beer -hömpötys jo vähän laantua - mennyt siihen että kuka tuottaa kuvottavimman makuyhdistelmän korneimmilla lisukkeilla (adjunct).

Vierailija
46/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, ei tarvitse juoda IPA:a jos se maistuu omaan suuhun kitkerältä paskalta. Saisi kyllä tämä craft beer -hömpötys jo vähän laantua - mennyt siihen että kuka tuottaa kuvottavimman makuyhdistelmän korneimmilla lisukkeilla (adjunct).

... ja keksii oluelleen typerimmän nimen sekä räikeimmän näköisen tölkin.

Vierailija
47/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Menu olut on parasta. Aina lähtee kaupasta muutama laatikko mukaan 7. ja 22. päivä. 

Vierailija
48/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pave Maijanen joi

Entä se äitinsä?

Vierailija
49/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aikoihin enää juonut ns. bulkkioluita enkä siten vetäissyt mitään ryyppykännejä. Ostan mieluummin viikonlopuksi pari artesaaniolutta ja maistelen niitä ja katson elokuvia.

Joulun aika on kiva kun kaupoissa on erilaisia joulu / talvioluita. Ne ovat tummia, täyteläisiä, maukkaita. Kesällä taas sitruksiset wheat alet ovat raikkaita ja virkistäviä. Hazy Pale Ale on tämän hetken suosikkini.

Vierailija
50/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut kaksi. Ensimmäisen ja viimeisen. 

Vierailija
51/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappara kantajat ovat siirtyneet juomaan IPA olutta, miksiköhän,ei tarvitse muuta kuin katsoa SM-liigan sarjataulukkoa.

Vierailija
52/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarimikkona olen tehnyt havainnon, että IPAt ovat korkeakoulutettujen luovien alojen ammattilaisten suosiossa. Niiden, jotka kokoontuvat baareihin kuuntelemaan laadukasta livemusiikkia. Niiden, joiden juominen ei ole humalahakuista.

Baariduunarina tehnyt saman havainnon. Tohon lisään vielä sen, että kun näkee samoja naamoja ja oppii sillai tuntemaan mitä juovat ja miten juovat, niin on eroa. IPA on seurustelujuoma ja niitä otetaan 1-2, max 3 ja kotiin. Jos asiakas jää ottaa humalatilan, niin se IPA vaihtuu tavalliseen olueeseen. En ole ikinä nähnyt, että joku juo IPA oluesta kännit. Se on ruokajuoma, saunajuoma, seurustelujuoma. Ipa on myös sellaista, että siitä joko tykkää tai ei tykkää yhtään. Siinä ei ole mitään välimuotoa.

Vierailija
53/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa meille vähäpätöisille, oi suuresti viisas ja ikuisesti kunnioitettu, rakastettu johtajamme AP, mitä sallitte ja suotte meidän juovan?

Vierailija
54/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ns. "artesaanioluita" juovia, jotka vain peittelevät alkoholismiaan sillä että juovat "hienostuneempia" juomia. Lipulta siinä ei ole kyse mausta, vaan siitä, että saa viinaa koneeseen.

Vierailija
55/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen typerien aloitusten tekujähullun yritelmä. 

Sinut tunnistaa kilometrin päästä, yrittäisit edes.

Muista ne lääkkeet...

Vierailija
56/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarimikkona olen tehnyt havainnon, että IPAt ovat korkeakoulutettujen luovien alojen ammattilaisten suosiossa. Niiden, jotka kokoontuvat baareihin kuuntelemaan laadukasta livemusiikkia. Niiden, joiden juominen ei ole humalahakuista.

Baariduunarina tehnyt saman havainnon. Tohon lisään vielä sen, että kun näkee samoja naamoja ja oppii sillai tuntemaan mitä juovat ja miten juovat, niin on eroa. IPA on seurustelujuoma ja niitä otetaan 1-2, max 3 ja kotiin. Jos asiakas jää ottaa humalatilan, niin se IPA vaihtuu tavalliseen olueeseen. En ole ikinä nähnyt, että joku juo IPA oluesta kännit. Se on ruokajuoma, saunajuoma, seurustelujuoma. Ipa on myös sellaista, että siitä joko tykkää tai ei tykkää yhtään. Siinä ei ole mitään välimuotoa.

3 dipaa koneeseen niin sehän vastaa kuutta keskiolutta :D

Vierailija
57/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 40 vee pienituloinen nainen, onks toi sit mun voimaeläin?

Vierailija
58/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 40 vee pienituloinen nainen, onks toi sit mun voimaeläin?

Olet oman elämäsi setämies!

Vierailija
59/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää saippuan mausta, niin miksipä ei Ipakin menisi..

Vierailija
60/62 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki IPA oluet eivät ole samanmakuisia, vaan variaatiota todellakin löytyy. Olen vasta myöhemmällä aikuisiällä löytänyt oluet, ja ennen tätä join käytännössä vain voimakkaita punaviinejä. Useimmin löydän IPA oluesta itselleni mieluisen maun, joka ei ole liian raikas eikä tunkkainen. Kokeilen toki myös lagereita, sekä tummia että vaaleita ja voin kyllä juoda myös ihan tavallista Karhua. Yleensä olutostokset teen alkosta tai suoraan panimosta, sen verran oluthipsteri kai sitten olen. Kokeilen eri oluita ja ostan vain harvoin useaa samaa laatua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi