IPA oluet. Kuka niitä juo?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
H i n t i t ja neidit
Itseasiassa en tunne yhtään homoa enkä neitiä joka tykkäisi IPA-oluista.
Vierailija kirjoitti:
H i n t i t ja neidit
Saako kysyä - kumpaanko kategoriaan Sinä lukeudut?
Olen opetellut juomaan olutta vasta aikuisiällä. Perus keskioluesta en pidä vieläkään mutta löydettyäni IPAt ymmärsin, kuinka hyvää olut voi olla.
T. N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah ne on ihania! Niitä juo ihmiset, jotka eivät pidä makeasta. Mitä katkeramman ja ruosteisemman makuinen IPA, sitä maukkaampi!
Minusta tuo on hunajainen maku... ja mä en ole hirveästi makean perään.
Karvaus siinä dominoi. Ale on hunajaista.
Mä en kyllä huomaa karvautta ollenkaan, tai sitten en osaa määritellä sitä. IPAa ihan juon.
Ipoja kun juodaan urakalla, saadan tunteikas olo.
Ne jotka haluavat festareilla nopeasti oluen, ei todellakaan jonoa, ja pystyvät jo juomaan sen.
Vierailija kirjoitti:
Eiks ipa tarkota ilvestä?
Indian Pale Ale. Alkujaan brittiläinen olut jonka säilyvyyttä kuljetusten aikana Intiaan parannettiin normaalia suuremmalla humalan käyttämisellä joka toimi säilytysaineena.
Itse pidän noista mutta laittaa mahan käymään, eli passaan.
Samaa ihmettelin. Testi jäi pariin kulaukseen.
Kyselyikäinen vauhdissa taas?
Joku päivä saatat oppia, että makuja on monenlaisia, ja se on ihan OK. Se ei ole väärin tai sinulta poissa, jos joku pitää erilaisista juomista / ruoista kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
40-59 v hyvin toimeentulevat miehet yleensä
Sukupuoli ja ikäryhmä meni väärin.
T. 60+ nainen
Ne jotka eivät pidä makeista litkuista ja pliisuista lagereista.
IPA maistuu tosi kitkerältä paskalta kyllä, itse joisin mielellä tummaa saksalaista vehnäolutta, mutta se on hitsin kallista ja niitä 8,5 prosenttisia on vain pieni valikoima Alkossa eikä kaupoissa juuri ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah ne on ihania! Niitä juo ihmiset, jotka eivät pidä makeasta. Mitä katkeramman ja ruosteisemman makuinen IPA, sitä maukkaampi!
Minusta tuo on hunajainen maku... ja mä en ole hirveästi makean perään.
Karvaus siinä dominoi. Ale on hunajaista.
Mä en kyllä huomaa karvautta ollenkaan, tai sitten en osaa määritellä sitä. IPAa ihan juon.
Perinteinen West Coast IPA vs. nämä nykyiset mehupojat.
IPA olut on hyvää
t. 54v nainen