Jos sinulla olisi tilillä nyt n.2000 euroa
Niin kävisitkö päivittäin pizzeriassa tai ostaisit kotiin?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt tilillä noin 2000 euroa. Se on tässä vaiheessa kuukautta ihan normaali määrä rahaa, joka kyllä kuluu ihan tavalliseen elämiseen ilman päivittäisiä pizzoja.
Kolme teini-ikäistä lasta, nettotulot taloudessa 6700 euroa ja ihan elämiseen menee nekin rahat.
On siinä korkeat elinkustannukset jos noista NETTOTULOISTA ei jää säästöön vaan kaikki menee. Meillä nelihenkinen perhe ja nettotulot suunnilleen puolet tuosta ja me säästetäänkin niistä joka kuukausi plus maksellaan lainat yms
Jaa. Pe mulla oli tilillä 2300 e, nyt on laskujen ja lainanlyhennyksen jäljiltä noin 1300 e. Kuukauden menot yksinhuoltajana joka saa vaan yhdestä lapsesta lapsilisän ja elarit, toinen on 17 ja opiskelee muualla, hänenkin vuokran ja elämisen maksan, kaikki menee kyllä elämiseen ja pizzalla saatan käydä 14.2. jos tilillä on vielä rahaa sen verran.
Jos olis noin paljon rahaa, niin ottaisi kyllä kunnolla ilon irti. Sisäfilettä ja punaviiniä kaupasta, lapsille uusia leluja ja joku lomareissu on ekana. Loput humputeltais viihteeseen.
Käyttötilillä varmaan on tällä hetkellä tuon verran ellei ylikin. Vähän liikaa jos kortti sattuu häviämään, mutta palkkapäivän ja laskujen jälkeen pistän taas pari tonnia rahastoihin ja on taas hyvä summa arkiostoksiin.
En syö joka päivä pizzaa enkä tilaa ruokaa kotiin. Ehkä juuri siksi tililläni on reilusti yli 2000 e.
köyhä.. kirjoitti:
Jos olis noin paljon rahaa, niin ottaisi kyllä kunnolla ilon irti. Sisäfilettä ja punaviiniä kaupasta, lapsille uusia leluja ja joku lomareissu on ekana. Loput humputeltais viihteeseen.
Ilmankos olet köyhä, jos sinusta 2000 euroa on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Suloista. ☺️ Mun 10 v tekis varmaan tällaisen aloituksen.
Samaa mietin. Täällä on taas lapsia linjoilla.
20 000 on nyt tilillä, enkä tilaisi pizzaa. Saan pizzaa aina kun haluan. Jos pari tonttua ilmestyisi vaikka veikkauksista, ostaisin jotain luxusta, kuten kunnon patjat sänkyyn ja loput säästöön, ollaan taloa katseltu ja kerään sitä varten vähän pääomaa.
Voisin ostaa yhden pitsan. Tai kaksi koska miehelle myös. Sitten maksaisin sähköpostissa roikkuvat laskut pois ja parin kuun vastikkeet etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ostaa yhden pitsan. Tai kaksi koska miehelle myös. Sitten maksaisin sähköpostissa roikkuvat laskut pois ja parin kuun vastikkeet etukäteen.
Kuulostaa tylsältä. Eläisit vähän ja laittaisit rahaa haisemaan. Harvoin sitä noin isoja summia kuitenkaan tileillä on.
Kauhistuisin, että miten nyt pärjään ja kuka ne on varastanut, ja alkaisin elämään suu säkkiä myöten. Enkä todellakaan kävisi pizzalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt tilillä noin 2000 euroa. Se on tässä vaiheessa kuukautta ihan normaali määrä rahaa, joka kyllä kuluu ihan tavalliseen elämiseen ilman päivittäisiä pizzoja.
Kolme teini-ikäistä lasta, nettotulot taloudessa 6700 euroa ja ihan elämiseen menee nekin rahat.
On siinä korkeat elinkustannukset jos noista NETTOTULOISTA ei jää säästöön vaan kaikki menee. Meillä nelihenkinen perhe ja nettotulot suunnilleen puolet tuosta ja me säästetäänkin niistä joka kuukausi plus maksellaan lainat yms
Joo, kuulosti minustakin vähän siltä, että pari keskiluokkaista koettaa elää prameampaa elämään kuin mihin olisi oikeasti varaa. Liian iso ja kallis tönö vuokra-tontilla, pari velka-Volvoa tai -Audia pihassa, kalliimpaa harrastetta penikoille, niin siinäpä se sitten onkin.
Mulla on reilu 2000e ja en käy pitseriassa koska täällä ei niitä ole.
Soittaisin heti pankkiin ja poliisille jos tilillä olisi noin vähän rahaa. Minne on kadonnut 29 000e? En tilaile pizzaa kuin ehkä kerran vuodessa.
Jos tilillä olisi 2000e, olisin hädissäni. Joku olisi pöllinyt sieltä useamman kymmenen tuhatta. Pizzaa en siinä vaiheessa varmaan ostelisi.
Perhepizza kotiin toimitettuna. Sitten nipistäisin itseäni, sillä ei tuollaisia rahoja tule koskaan olemaan tilillä.
Jos minulla olisi noin paljon rahaa ostaisin 400 euron iPad 2020:n Gigantista. Saisin sen toki nytkin, mutta sitten pitäisi elää niin vähällä siihen kun seuraavan kerran saan rahaa, että en taitaisi pystyä siihen. Yritän nyt säästää, että saisin oikeasti tuon pian ostettua. Parikin hyvää noin 5 euron pakastepizzaa aion toki varmasti ostaa ennen kun saan seuraavan kerran rahaa.
Tilaisin virosta tai muualta ulkomailta tonnilla viinaa varaston täydennykseksi. Pari sataa tosin voisi käyttää muuhun viihteeseen. Lopuilla sitten ostelisin ruokaa yms.