Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi rakentava lähestymistapa (mies jättää aamupalatarpeet pöydälle)?

Vierailija
19.01.2021 |

Taas kerran mies lähti töihin jättäen keittiön pöydälle juuston, voin, avoimen leipäpussin. Lisänä on vielä sottainen kauha, millä eilen illalla nosteli yöpalaa itselleen, sekä likaiset astiat. Minä olen kotona etätöissä, mutta toisen jälkien siivoaminen (usein!) saa minut näkemään punaista. Minua ei siis haittaa muuten talon perussiivous ja tavaroiden järjestely, pöytien pyyhkiminen yms. mutta minusta jokaisen kuuluisi siivota omat päivittäiset sotkunsa kuten roskat, astiat, likapyykit.

Asiasta on yritetty puhua ties millä tavoin, hetkeksi käytös voi muuttua mutta aina palataan vanhaan. Sotku häriritsee sekä minua että lapsia. Jos jätän siivoamatta, me joudumme koko päivän työskentelemään likaisessa keittiössä. Mies on sitä mieltä, että hän ei sotke, hän on uhri joka elää meidän sotkuissamme (!) mutta on hajamielinen ja joskus unohtaa. Hänestä se siivoaa, jota asia häiritsee. Sitäpaitsi hän siivosi kerran kahvikuppini pöydältä, joskus joulukuussa, joten kai on reilua että minä siivoan hänen jälkensä. Se on arjen auttamista ja tasapuolisuutta. Miten tällaista asiaa voi lähestyä? Onko kenelläkään muulla tällaista? En haluaisi sanoa, koska en halua nalkuttaa. Olen opetellut elämään kaikenlaisten minua häiritsevien asioiden kanssa talossani, olen aika zen enkä tahdo alkaa siivousmarttyyriksi. Mutten jaksaisi kantaa vastuuta ihan perusasioista, missä toinen heittäytyy vaan osaamattomaksi.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakentava tapa on korjata ne aamupalatarpeet pöydältä ja olla hiljaa sekä rakastaa miestään.

Voisit edes kerran miehen tullessa töistä vartoilla paita hampaissa.

Jos olisit mun ukkoni, niin sinulla ei olisi hampaita millä mussuttaa sitä prkleen aamupalaa. Problem solved.

ratkaisetko kaikki ongelmat väkivallalla? Taidat olla hoitaja jolla on pääsy insuliiniin?

Vierailija
42/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tilanteeni on hyvin samantapainen. Mies on jotenkin passiivis-aggressiivinen, suuttuu tavattoman herkästi, loukkaantuu ja kokee, ettei häntä arvosteta, jos vaikkapa pyydän laittamaan juomalasin tiskikoneeseen eikä pöydälle.

Hän on ikään kuin kaapannut ylivallan, minun pitää alistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekö miehesi valitsit? Mistä löysit tollasen kultakimpaleen? Ai että naiset on fiksuja!

Vierailija
44/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että sinä  ja lapset ette syö sitä aamupalaa ollenkaan?

taas niin keksittyä miesvihapaskaa kuin olla ja voi 

Vierailija
45/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekö miehesi valitsit? Mistä löysit tollasen kultakimpaleen? Ai että naiset on fiksuja!

Ja se kuuluisa naisten vaisto, joka on aina oikeassa! Ei toimi palstan ulinaisilla ilmeisesti =D 

Vierailija
46/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnnä ne johonki pussiin niin on poissa teidän tieltä. ottakoon sieltä

Vierailija
47/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin että sinä  ja lapset ette syö sitä aamupalaa ollenkaan?

taas niin keksittyä miesvihapaskaa kuin olla ja voi 

En tiedä kertoiko kukaan, mutta tässä ei puhuta sinusta. Ellet ole ap:n mies, niin voit rentoutua. Vai mikä ihmeen pakko sinut pistää kollektiiviloukkaantumaan kaikkien miesten puolesta, muodostaako kaikki maailman miehet jonkun yhden organismin yhdessä?

Vierailija
48/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin uhalla, että asia häiritsee teitä muita, jättäisin tarvikkeet pöydälle. Enkä sanoisi mitään. Tarvittaessa teille muille sitten omat voit yms.

Vierailija
49/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patalaiskat lehmät taas heittämässä ruokaa roskiin. 

Vierailija
50/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakentava tapa on korjata ne aamupalatarpeet pöydältä ja olla hiljaa sekä rakastaa miestään.

Jos olisit mun ukkoni, niin sinulla ei olisi hampaita millä mussuttaa sitä prkleen aamupalaa. Problem solved.

Onneks sulla ei ole ukkoa. Ukkojen onneks.

Vierailija
51/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi esimerkki  ::  Vanhemmat, opettakaa lapsillenne kotitaloushommia!!

Vierailija
52/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi esimerkki  ::  Vanhemmat, opettakaa lapsillenne kotitaloushommia!!

Näin on, ap:n äiti laistanut hommistaan ja tyttärestä tullut ihme vinkuja.

Vierailija
53/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin ex-mieheltäni 😂 En tiedä itsekään miksi katselin sitä patalaiskaa vätystä niin kauan.

Vierailija
54/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Missä on sinun ehdotus ongelman ratkaisemiseksi?

Vierailija
55/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks sulla ei ole ukkoa. Ukkojen onneks.

On mulla. Mutta sillä on aivot ja se osaa siivota sotkunsa, toisin kuin palstan onnettomat olmit.

Vierailija
56/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin siivoat, tuo jatkuu.

Lakkaat siivoamasta. Syötte lasten kanssa jonkin aikaa muuta vaikka muroja, puuroa tms niin ei tarvi välittää noista ongelmista.

Vierailija
57/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilalle menneet elintarvikkeet pitää laittaa roskiin. Toinen vaihtoehto on, että mies syö ne itse. Tai sitten niin radikaali ratkaisu, että mies laittaa ne takaisin jääkaappiin.

Vierailija
58/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n viestistä:

"Asiasta on yritetty puhua ties millä tavoin, hetkeksi käytös voi muuttua mutta aina palataan vanhaan. Sotku häriritsee sekä minua että lapsia. Jos jätän siivoamatta, me joudumme koko päivän työskentelemään likaisessa keittiössä. [..] En haluaisi sanoa, koska en halua nalkuttaa. Olen opetellut elämään kaikenlaisten minua häiritsevien asioiden kanssa talossani, olen aika zen enkä tahdo alkaa siivousmarttyyriksi. Mutten jaksaisi kantaa vastuuta ihan perusasioista, missä toinen heittäytyy vaan osaamattomaksi."

Naiset on kyllä onnistuttu aivopesemään ja syyllistämään todella tehokkaasti, kun jopa tällaisessa tilanteessa naisen suurin huoli tuntuu olevan ettei vaan syyllisty nalkuttamiseen tai tuohon myyttiseen "siivousmarttyrointiin", ja miten se on nainen jonka on aina vaan joustettava ja totuteltava elämään p*skassa, kun mies taas perseilee ja passuuttaa itseään. Ja sitten ihmetellään miksi suomimies ei kelpaa ja syntyvyys sen kun laskee. Se, miksi kukaan lähtisi tällä odotustasolla parisuhteeseen perhettä perustamaan on kyllä suuri mysteeri.

Vierailija
59/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ukkohan se patalaiska lehmä on, olet oikeassa.

Vierailija
60/82 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pöydälle jätetty, nehän menee pilalle. Mä heittäisin roskiin, joka kerta. Ostaisin itselleni omat, vaikka eri jääkaappiin tai jotain, riippuu minkälainen talo teillä on. Luulen, että parin kerran jälkeen oppii, kun jää aamupala syömättä sitten seuraavana aamuna. Aivan uskomatonta touhua aikuiselta. Onneksi en ole törmännyt.