Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska Suomessa FFP2-maski pakolliseksi? Saksa harkitsee jo, Itävallassa tämä jo käytäntö

Vierailija
18.01.2021 |

Eli ilmeisesti suu-nenäsuoja ei estä aerosolien muodostumista ilmaan? Ja ilmeisesti uusi mutaatio tarttuisi aerosoleista? Ja siksi FFP2-maskit käyttöön?

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole niin älytön ja tietämätön että pitäisin maskia.

Vierailija
22/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo Itävallassa. Ei pidä paikkaansa.

Uutisissa puhuttiin koko naaman peittävästä maskista..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25.1. alkaen on.

Vierailija
24/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ymmärrä, miksi ihmiset eivät ota vastuuta epidemian leviämisen estämisestä. Joku maskin käyttö on ihan olematon vaiva. Samalla vaivalla kun laitat housut jalkaan, niin varmaan voit heittää sen maskin naamalle, jos se pelastaa jonkun ihmisen hengen.

Oma käsitykseni on että liiaksi päästetty trollit trollaamaan, hallituskin ollut vastaan suojautumista ja alunperin nettiseurantaakin alkoivat tehdä sillä ajatuksella että maskit haitaksi.

Vaikka Aasiassa ovat vuosikausia menestyksellisesti hengityssuojaimia käyttäneet. Jostain syystä vain täällä sitten eivät parin miljardin ihmisen kokemusta ota tosissaan vaan etsivät mallia muualta. Vauvan lisäksi hommafoorumilla olleet huolehtivaisia kanssaihmisistä, lehdistöstä lähinnä Verkkouutiset asiasta kirjoitellut niistä mitä seurannut.

Vierailija
25/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin kotona pitäisi AINA käyttää vähintään FFP2:sta, siellähän niitä tartuntoja tapahtuu.

Totta, jos kukaan taloudessa aduva ei ole suojannut itseään kodin ulkopuolella.

Oisko sittenkin hekpompi käyttää maskia kodin ulkopuolella, jotta kotona ei tarvitse suojata itseään... ehkä?

Vierailija
26/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FF2P-maski suojaa käyttäjäänsä, joten eikö silloin riittäisi, että vain he käyttävät niitä, jotka haluavat suojata itsensä? Turhahan tuolloin on muiden maskittomuudesta motkottaa, kun on joka tapauksessa itse suojassa siellä FF2P-maskinsa takana.

Maskipakkokin perustuu vain ja ainoastaan siihen ajatukseen, kun normimaskit suojaavat toisia, mutta ei maskinkäyttäjää itseään juuri lainkaan.

En mä ymmärrä, miksi ihmiset eivät ota vastuuta epidemian leviämisen estämisestä. Joku maskin käyttö on ihan olematon vaiva. Samalla vaivalla kun laitat housut jalkaan, niin varmaan voit heittää sen maskin naamalle, jos se pelastaa jonkun ihmisen hengen.

Vertaisin ennemmin liian kireisiin alushousuihin, jotka kuitenkin valuu koko ajan, joista olet jatkuvasti tietoinen ja jotka vielä jotenkin saa silmälasit huurustumaan!

Vierailija
27/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa puhuttiin koko naaman peittävästä maskista..?

Nauroin eilen tälle, että mitä jengiä siellä Ylellä oikein on töissä? 25.1. lähtien ffp2-maskista tulee pakollinen kaupoissa ja busseissa, junissa jne. Ihan tavallinen ffp2, ei tarvii koko päätä laittaa pakettiin :D

Vierailija
28/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FF2P-maski suojaa käyttäjäänsä, joten eikö silloin riittäisi, että vain he käyttävät niitä, jotka haluavat suojata itsensä? Turhahan tuolloin on muiden maskittomuudesta motkottaa, kun on joka tapauksessa itse suojassa siellä FF2P-maskinsa takana.

Maskipakkokin perustuu vain ja ainoastaan siihen ajatukseen, kun normimaskit suojaavat toisia, mutta ei maskinkäyttäjää itseään juuri lainkaan.

Koska aikuisen ihmisen tulee ihan itse huolehtia suojaamisestaan, eikä vaatia muita tekemään suojaamistaan puolestaan.

En todellakaan ymmärrä, miksi nykymaailmassa on valloillaan tuollainen velttoperseasenne, että vaaditaan toisia tekemään asioita omasta puolesta sen sijaan että hoidettaisiin omat asiat itse. Minusta tuo on jotenkin sellainen heikompaan ainekseen viittaava piirre.

Vierailija
29/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma käsitykseni on että liiaksi päästetty trollit trollaamaan, hallituskin ollut vastaan suojautumista ja alunperin nettiseurantaakin alkoivat tehdä sillä ajatuksella että maskit haitaksi.

Vaikka Aasiassa ovat vuosikausia menestyksellisesti hengityssuojaimia käyttäneet. Jostain syystä vain täällä sitten eivät parin miljardin ihmisen kokemusta ota tosissaan vaan etsivät mallia muualta. Vauvan lisäksi hommafoorumilla olleet huolehtivaisia kanssaihmisistä, lehdistöstä lähinnä Verkkouutiset asiasta kirjoitellut niistä mitä seurannut.

Kerro sitten miksi japanissa on vuosittain marraskuussa paha influenssa jos maskit auttavat?

Vierailija
30/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan koskaan. Finnairillakin on maskipakko, mutta Finnair ei kuitenkaan hyväksy venttiilisiä maskeja.

FFP2:ssa ei välttämättä ole venttiiliä.

Itse käytän noita tilanteissa joissa kaikki muut ei käytä.

Mutta vieläkin suojaavammassa ffp3-maskissa on venttiili.

Siksi ihmettelenkin, että miksi Finnair sallii esim. kankaisen naamarätin, kauniimmalta nimeltään kangasmaskin, jonka suojateho voi olla hyvin heikko, jopa lähes olematon, mutta ei salli erittäin tehokkaasti sekä itseä että muita suojaavaa ffp3-hengityssuojainta.

Vierailija
31/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

FFP3 ja 2, silmälasit ei huurru, tiiviitä. Helppo hengittää mutta ei kannata pitkään puhua. 

Vierailija
32/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aikuisen ihmisen tulee ihan itse huolehtia suojaamisestaan, eikä vaatia muita tekemään suojaamistaan puolestaan.

En todellakaan ymmärrä, miksi nykymaailmassa on valloillaan tuollainen velttoperseasenne, että vaaditaan toisia tekemään asioita omasta puolesta sen sijaan että hoidettaisiin omat asiat itse. Minusta tuo on jotenkin sellainen heikompaan ainekseen viittaava piirre.

Nämä samat veltot yleensä vielä jaksavat joka käänteessä narista siitä kuinka heillä on "oikeuksia" ja "vapauksia" ja blablabla.

Luulisi että aikuinen ihminen ymmärtää niin paljon että vapauden mukana tulee vastuuta ja että poikkeustapauksissa ja -tilanteissa niistä omista oikeuksista saattaa väliaikaisesti joutua karsimaan. Mutta ei, kun minä, minä ja minun oikeus.

Vierailija
33/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

FFP2 venttiilitön Prismassa lähes 6 euroa 10 kpl

Vierailija
34/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahullu kirjoitti:

Miksei yksintein FFP3-maskeja?

Ffp3 on venttiilillinen (uloshengitysventtiili) ei siis suojaa muita. Ffp2 on myös ilman venttiiliä ja suoja paljon parempi kuin noilla kirurgisilla ja etenkin kankaisilla maskeilla. Ffp2 olisi siis paras vaihtoehto yleiseen käyttöön ja niitä saa nykyisin jo alle euron kappalehintaan. Suosittelen.

Vierailija
35/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän maskit ole tähänkään mennessä näkyneet millään tavalla tartuntamäärissä.

Mitäpä jos unohdetaan nyt tämä kulunut levy ja siirrytään muihin keinoihin? Maskit on jo nähty ja toimimattomiksi todettu.

Miten niin ei ole näkynyt tartuntamäärissä? Jokaisessa maassa, jossa maskipakko on asetettu voimaan, tartuntamäärät ovat räjähtäneet.

Vierailija
36/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntamme perustuu siihen, että muitakin autetaan eikä välitetä vaan siitä omasta perseestä.

Vierailija
37/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten vaadi terveydenhoitoa, vaan hoida velttoperse ihan itse itsesi, kun sairastut.

Vierailija
38/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallassa mietitään koko naaman peittävää suojaa.

Niin että millä se henkilöllisyys todistetaan sellainen maski päällä?

Suomessa tapaukset laskussa. Mihin tarvitaan maskipakkoa?

Vierailija
39/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat veltot yleensä vielä jaksavat joka käänteessä narista siitä kuinka heillä on "oikeuksia" ja "vapauksia" ja blablabla.

Luulisi että aikuinen ihminen ymmärtää niin paljon että vapauden mukana tulee vastuuta ja että poikkeustapauksissa ja -tilanteissa niistä omista oikeuksista saattaa väliaikaisesti joutua karsimaan. Mutta ei, kun minä, minä ja minun oikeus.

Kasvomaski ei auta viruksen leviämisessä pätkääkään. Päinvastoin se on potentiaalinen terveysriski käyttäjälleen.

Vierailija
40/121 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Oletko koskaan miettinyt nyt koronapandemian aikana, että mitä maailmassa oikein tapahtuu? Määräyksistä ja rajoituksista huolimatta tuntuu, että tilanne menee koko ajan vain huonompaan suuntaan.

Päivän uutisten perusteella media on hysterian ja pelon lietsomisessa sekä leviämis- että kiihtymisvaiheessa.

Median viimeisin näkökulma on haastatella yhtä riutunutta monisairasta henkilöä ja yleistää hänen kohtalonsa koskemaan kaikkia.

Lehdet ja uutismediat kilpaa uutisoivat kuukaudesta toiseen käsidesiä, saippuaa, turvaväliä, maskipakkoa, karanteenia ja yleistä pelkopaniikkia.

Koronavirukset ovat yleinen flunssaa aiheuttava virusryhmä. Flunssaa aiheuttavat sadat eri virukset, joista yleisimpiä ovat rinovirukset (yli puolet taudeista), koronavirukset ja RS-virukset.

Suomessa sairastetaan miljoonia flunssia vuodessa.

Suomessa sairastuu influenssaan vuosittain 5–15 prosenttia eli n. 800 000 henkilöä. Influenssa testataan vain, jos potilas alkaa olla sairaalahoidon tarpeessa eikä varmaa taudinkuvaa ole. Nielun tai sierainten tikkunäytteet pystyvät kuitenkin löytämään vain noin 60 % todellisista influenssa tapauksista. Siksi niiden käytöstä ei ole juuri hyötyä. Vain laboratoriotutkimuksin varmistetut influenssatapaukset ilmoitetaan valtakunnalliseen tartuntatautirekisteriin. Yksityisillä laboratorioilla tämä testi maksaa n. 100€, jos asiakas sellaisen haluaa.

Virusten aiheuttamiin jälkitauteihin kuolee Suomessa tuhansia ihmisiä ihan joka vuosi. Osa joutuu sitä ennen teholle tai sairaalan petiin ja osa kuolee kotona.

Nämä ovat yleensä monisairaita ihmisiä.

Lähde: Terveyskirjasto

Ja mitä kasvomaskeihin tulee, niin paketissakin lukee, että se tarjoaa vain bakteerisuojan. Virus on moninkertaisesti pienempi ja läpäisee maskit mennen tullen, avoimista visiireistä nyt puhumattakaan. Kasvomaskit eivät siis estä tartuttamasta tai saamasta virustartuntoja (korona, influenssa, flunssa). Kansanmaskien eli kankaisten maskien käytön hyödyistä ei ole olemassa tieteellistä tutkimusnäyttöä. Tähän kun vielä lisää, että suurin osa käyttää maskia väärin, niin lopputulos on tasan nolla minkään pöpön torjunnassa. Pahimmillaan maskit voivat olla erilaisten pöpöjen levittäjiä, jos oikeanlaisesta hygieniasta ei pidetä huolta. Väärin käytettynä kasvomaski lisää epäpuhtauksien määrää hengitysteiden edessä.

Tällä hetkellä jokainen nuhanenä tai köhäkurkku sekä täysin oireettomat ja terveet kehoitetaan menemään PCR testiin. Testin ongelmat liittyvät siihen, ettei se kerro korona viruksen löytymisestä vaan viruksen perimässä olevan lyhyen RNA-molekyyliketjun esiintymisestä. Tämä ketju voi olla peräisin muualta kuin toimintakykyisestä SARS-COV-2-viruksesta: esimerkiksi viruksen palasesta.Väärän positiivisen tuloksen koronasta ja tämän takia muka koronaan sairastuneita ja altistuneita tulee joka päivä lisää. Uutisoidaan myös että, moni "sairastaa" koronan tietämättään tai täysin oireettomana, kun ei heillä ole koko sairautta koskaan ollutkaan.”