Oletteko kaikki tykästyneet induktiolieteen? Vai kaipailetteko tavallista?
Itse ainakin vähän kaipailen sitä tavallisen lieden "hitautta", että kun napsauttaa nuppia pykälän pienemmälle, kiehuminen ei lopu kuin salamaniskusta, vaan lämpötila muuttuu vähitellen.
Kommentit (27)
Tätä ei varmaan saisi sanoa ääneen, mutta minä en oikein pidä induktioliedestä. Silti sitä pitäisi ylistää ja jumaloida. Minusta se on kliininen ja sieluton, ja outo.
Minä sain pari viikkoa sitten induktiolieden ja olen todella tyytyväinen siihen.
Vanhassa kunnon pattihellassa on tunnelmaa!
Olen käyttänyt viimeiset 9 vuotta induktioliettä ja se on ihan huippu. En ikinä enää halua palata vanhoihin malleihin.
Meillä on ollut 3 vuotta induktioliesi ja odotan sitä päivää, kun se hajoaa. Ostan valurautaisen lieden sen tilalle. Vihaan induktiolieden voimakasta sirinää. Vihaan sitä, että se on on-off, hyvää kompromissia ei löydy. Jälkilämpöä ei ole.
Ainoa hyvä puoli on siinä, että se on helppo puhdistaa.
En ikinä enää jaksais odotella vanhanaikaisen hellan kanssa. Induktioliesi best, saa kokattua just nyt eikä sitten, ku pannu viitsii lämmetä tai vesi alkaa kiehua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut 3 vuotta induktioliesi ja odotan sitä päivää, kun se hajoaa. Ostan valurautaisen lieden sen tilalle. Vihaan induktiolieden voimakasta sirinää. Vihaan sitä, että se on on-off, hyvää kompromissia ei löydy. Jälkilämpöä ei ole.
Itse ottaa päähän, kun vaihtoehdot on a) kiuhuu voimakkaasti b) ei kiehu ollenkaan. Vanhalla liedellä sai säädettyä sopivasti eli kiehumaan hillitysti!
En tiedä vielä. Olen asunut tässä asunnossa vasta 3 kk, enkä ole jaksanut lukea lieden enkä uunin käyttöohjeita. Sen tiedän, että paras kattilani ei toimi (magneetti ei tartu pohjaan) ja olen pettynyt.
Nyt olen jotenkin jo tottunut siihen, että oin tehdä ruokaa vain mikrossa tai vedenkeittimellä. Mutta kyllä kaipaan vanhanaikaista liettä, jota osaisin käyttää lukematta ohjeita.
Tämä on muuten ihan tosi tarina, vaikka provolta kuulostaa.
Aivan ihana on. Ei teidän tarvitse mitään jälkilämpöä hyödyntää kun voit pienentää sitä tehoa ja heti vaikuttaa. Voit laittaa ajastimen itse katkaista sen pikkulämmön sitten pois. Ei kiehu yli kun lämpötila reagoi heti. Ja voi Imiten ihanan helppo se on puhdistaa. Meidän laadukas infuktiotaso ei siritä isosti edes ollessaan täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaa päähän, kun vaihtoehdot on a) kiuhuu voimakkaasti b) ei kiehu ollenkaan. Vanhalla liedellä sai säädettyä sopivasti eli kiehumaan hillitysti!
Höpöhöpö. 9 tasoa valittavissa, joten kyllä saa kiehumaan sopivasti. Ja ykkönen on se jälkilämpö. Sirinää en ole kuullut koskaan, taitaa joillakin siristä korvien välissä.
On ylivertaisen hyvä! En kaipaa liedelleni sielua, vaan napakkaa tehoa, nopeutta ja tyylikästä ulkonäköä.
En tykkää. Meillä on toisessa asunnossa iso kaasuliesi ja se on täydellinen. Induktiotaso on jäännyt vähälle käytölle.
En huolisi enää ikinä induktiota. Hajoaa eli halkeaa helposti, aina karsean näköinen, vaikea puhdistaa, sammuu roiskeista, ylikuumenee hernekeitolla, ei toimi kaikilla pannuilla. Jos joku ratkoo nämä ongelmat ja kehittää induktio vol 2:sen niin katsotaan. Mutta vielä nuo on ihan roskaa.
Puulla toimiva liesi on paras. Kaasuhella tulee kakkosena. Sähköllä toimii vain hieromasauva.
Vierailija kirjoitti:
En huolisi enää ikinä induktiota. Hajoaa eli halkeaa helposti, aina karsean näköinen, vaikea puhdistaa, sammuu roiskeista, ylikuumenee hernekeitolla, ei toimi kaikilla pannuilla. Jos joku ratkoo nämä ongelmat ja kehittää induktio vol 2:sen niin katsotaan. Mutta vielä nuo on ihan roskaa.
Minkä merkkinen hajoaa? Meillä ollut 10 vuotta Siemensin induktioliesi, enkä ole saanut rikki millään. Muutamia pieniä naarmuja kyllä näkyy, mutta reunatkaan eivät ole lohkeilleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkinen hajoaa? Meillä ollut 10 vuotta Siemensin induktioliesi, enkä ole saanut rikki millään. Muutamia pieniä naarmuja kyllä näkyy, mutta reunatkaan eivät ole lohkeilleet.
Samaa ihmettelen täällä, Siemensin omistaja minäkin. Ei naarmuja, ei ole haljennut, lohjennut, yhtään mitään sellaista. Maailman helpoin puhdistaa.
Ikinä en enää valurautahellaa hanki. Induktion tarkkuus ja nopeus on niin parasta. Kaasulla pääsee samaan, mutta ei se ole oikein käytännöllinen vaihtoehto, jos pitää pullojen kanssa pelata.
10 vuotta ollut induktio, en ole pois vaihtamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko sinulla on huono hella tai sitten et osaa säätää sitä. Ei meidän induktioliedessä on tuollaista ongelmaa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä sun hellassa vain on/off?
En tajuu että jollain on vielä vanhanaikainen hidas liesi