Oletteko kaikki tykästyneet induktiolieteen? Vai kaipailetteko tavallista?
Itse ainakin vähän kaipailen sitä tavallisen lieden "hitautta", että kun napsauttaa nuppia pykälän pienemmälle, kiehuminen ei lopu kuin salamaniskusta, vaan lämpötila muuttuu vähitellen.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut 3 vuotta induktioliesi ja odotan sitä päivää, kun se hajoaa. Ostan valurautaisen lieden sen tilalle. Vihaan induktiolieden voimakasta sirinää. Vihaan sitä, että se on on-off, hyvää kompromissia ei löydy. Jälkilämpöä ei ole.
Ainoa hyvä puoli on siinä, että se on helppo puhdistaa.
Itse ottaa päähän, kun vaihtoehdot on a) kiuhuu voimakkaasti b) ei kiehu ollenkaan. Vanhalla liedellä sai säädettyä sopivasti eli kiehumaan hillitysti!
Epäilen, että säädät liian nopeasti levyä pienemmälle, kun keitos alkaa kiehumaan. Lämpö ei ole vielä jakautunut tasaisesti koko keitokseen, ja kiehuminen lakkaa, kun vähennät tehoa nopeasti. Kokeile odottaa vähän pidempään ennen kuin pienennät tehoa.
Meillä ollut Ikean induktiotaso reilut kaksi vuotta käytössä. Se on edellisten asukkaiden vuonna 2014 hankkima. On edelleen lähes uudenveroinen pinnaltaan. Universal Stonella sain putsattua pinttymät (jotka aiheutin itse).
Minusta induktioliesi on kätevä, mutta siritys tiettyjen kattiloiden kanssa on kieltämättä ärsyttävää (ehkä kyseisten kattiloiden pohja on kierossa). Ja ääntä se pitää ihan vaan lämmetessäänkin, mutta se ei ole ärsyttävä. Eniten mietin, mahtaako tuollainen systeemi säteillä jotenkin haitallisemmin kuin tavallinen keraaminen liesi.
Mulla on induktio ja puuliesi, ihan huippuja molemmat enkä kaipaa välimuotoja.
Vuokrakämppään laitoin halvan induktion, se kyllä sirisee ja naksuu ärsyttävästi. Omilla rahoilla jos ostaa omaan käyttöön, niin kannattaa hankkia laadukkaampi
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei varmaan saisi sanoa ääneen, mutta minä en oikein pidä induktioliedestä. Silti sitä pitäisi ylistää ja jumaloida. Minusta se on kliininen ja sieluton, ja outo.
Kerää sikana pölyä. Kattilat liukuu siinä, kun sekoittelee.
Palasin perinteiseen, enkä vaihda enää.
Eli ei kannata vaihtaa keraamista pois?
Ei, mutta säätö on portaittain.