Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mitä koirarotua " pelkäät" eniten ja miksi?

Vierailija
03.08.2006 |

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 04:05"]

AAH HAH HAA! Aikuset ihmiset täällä pelkää "tappajakoiria" jotka on ulkomuodollisesti jalostettu tappamaan! Siis, voisiko joku kertoa että minkä tappamiseen esimerkiksi rottweiler on jalostettu? :''''D APUA AIKUSET IHMISET NAURETTAVAA.

Mutta joo, naurettavan tasolle kun päästiin ni mä pelkään kaikkia sutturoita, eli sellasia tyyliin 10kg painavia valkosia läjiä joista ei erota kumpi pää on naama ja kumpi perse kuin laskemalla silmät! Hirveen äkäsiä ja aina näykkimässä, puremassa ja räksyttämässä. Näiden lisäksi pelkään kultasianoutajia, labradorinnoutajia ja muita vastaavia suosittuja rotuja, vaikka ovat lepsukannäköisiä niin aivan sekopäiksi jalostettuja!

Mukavia koiria on just rottweilerit, saksanpaimenkoirat, bulldoggit (siis kaikki, niin ranskan, kuin englannin, jne), colliet, ....no, tosi monia mukavia löytyy!

[/quote]

Pelkään koiria, joitten omistajien teksti on tätä tasoa ja omistajalla on ilmeisesti jokin näistä vaativista roduista. KALLIS koira-ajokortti tällaisille olisi ihan välttämätön jos tiettyjä rotuja mielivät.

[/quote]

No huh huh, sun huumorintajuttomuutes perusteella lähdet tuomitsemaan mut koiranomistajana? Itse taidat olla sitten juuri sellainen jonka ei ole tarviinnut edes harkita koira-ajokorttia ollenkaan, kun hankit ylivilkkaat, agressiivisen ja purevan bishon minkälie puuhkasi, kun eihän pientä koiraa tarvii kouluttaa kun eihän se haittaa jos se uhittelee muille ku sen on niin pieni, tai puree ko eihän se satu ku bishon on niin pieni?

Meillä on ollut aina "vaativia" koirarotuja, totuushan on tosin se että esimerkiksi saksanpaimenkoirat ja rottweilerit on jalostettu koulutettaviksi palveluskoiriksi, kun taas kaiken maailman polvea matalammat sutturat on jalostettu olemaan kamalia (ja sutturan koulutus on ihan tosissaan haastavampaa entä yhdenkään palveluskoiran). Meillä sakemannit ovat olleet poliisilla töissä ja nykyinen rotikka harrastaa tottista todella hyvällä menestyksellä, että mitä olitkaan sanomassa? :-------DDDDD Se on ihan tosisti niin että huumorintajunen ja sosiaalinen omistaja suuren palveluskoiran kanssa on paljon turvallisempi parivaljakko kuin tuollainen neuroottinen nitromamma kukkahatun ja puudelin kanssa.

[/quote]

Väität siis olevasi huumorintajuinen ja sosiaalinen. Epäilen. Haukut pieniä koiria kouluttamattomiksi sutturoiksi, todellista avarakatseisuutta joo..  Kuule, sinä et todellakaan kuullosta fiksulta koirankouluttajalta. Toki koira kuin koira oppii tottista jos sitä opetetaan, isompi kysymys on miten omistaja sitten koulutetaan suvaitsemaan muut koirarodut ja omistajat..

Vierailija
22/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää mitään koiria elleivät ole olemukseltaan arvaamattomia ja vihaisia (siihen ei vaikuta koko eikä rotu). Minua on purrut 3 pikkukoiraa. Yksi oli ystäväni kääpiöpinseri, joka oli ihan päästään vialla ja huonosti koulutettu, istuin sohvalla ja koira hyppäsi päälleni ja puri olkapäähän ja oli varmaan valmis käymään kaulaankin kiinni ellen olisi tönäissyt pois.

Toinen oli tätini joku villakoira, kun olin lapsi. Tiedettiin, että koira oli todella aggressiivinen ja aina sanottiin ettei lapset saa mennä lähelle, kun se ei tykkää lapsista. Kerran se minua sitten puraisi kunnolla reiteen ja jouduin tikattavaksi.

Kolmas oli yhden tuttavaperheen beagle, joka antoi ensin rapsuttaa ja kiehnäsi, mutta puraisi sitten yllättäen käteen.

En näitäkään koiria pelkää, mutta yksikään iso koira ei ole koskaan ollut minua kohtaan aggressiivinen tai arvaamaton. Mielelläni en pikkukoiria silittele, kun ne saattaa ihan oikeasti tehdä todella äkkinäisiä liikkeitä. Ehkä tappamaan ne ei aikuista ihmistä pysty, mutta saa kyllä aikaan aikamoisia jälkiä ja pikkulapsen kyllä tappaa. Itselläni ei ole koiria, mutta pidän kyllä niistä paljon koulutettuina ja sellaisina, kuin koiran kuuluu ollakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dogo argentino ja pitbull pahimmasta päästä.

Vierailija
24/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vain muutamaa rotikkaa, jotka asuvat lähistöllä. Ensimmäinen hyökkäsi yht'äkkiä koirani kimppuun ja omistaja vain tuijotti tekemättä mitään. Toinen rotikka murisee joka kerta ja yrittää hyökätä kimppuun. Kerran se oli vapaana ja tuli nurkan takaa. Jähmetyin paikalleni ja katsoin ympärilleni, että tiedän minne mennä koirani kanssa suojaan. Onneksi omistaja sai sen kiinni. Omistaja on nisti. :(

Vierailija
25/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikkia koiria. Joudun työn puolesta menemään ihmisten pihoille maanmittauksenmerkeissä. Maaseudulla irrallaan olevat koirat ahdistaa, vaikka olisi kuinka kiltti murre. Aiheesta vahtivat pihoja ja ok. Pitää vain olla tarkkana ja autolla mennä seuraavan kerran pihaan, jos omistajia olisi paikalla.... T. Tänään pellolla koiraa karkuun juossut :-D

Vierailija
26/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää mitään koiria mutta en pidä tietyistä isoista roduista kuten rotwailer ja dobermanni....en vaan tykkää.

Vierailija
27/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet koirat on yleensä pahimpia. Haukkuvat ja ovat herkkiä puremaan, jos ei ole omistaja viitsinyt kasvattaa, kun "eihän niin pieniä tartte"....

Ns. tappelukoirat on toki oma lukunsa, mutta en ole kovin usein niihin törmännyt. Rottweiler, dobermanni ja saksanpaimenkoira on oikeissa käsissä aivan ihania rotuja kaikki, varsinkin rotikat on parhaimmillaan tosi lutuisia. Väärin pidettynä koira kuin koira voi olla arvaamaton ja vaarallinen. 

Vierailija
28/69 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kun on tarvittaessa nyrkillä tapettavia :) Eli, kuten joku jo aiemmin mainitsi, pieniä koiria ei välttämättä kouluteta mitenkään koska " nehän voi nostaa aina syliin" tai " ei se haittaa jos se vetää, koska se on niin pieni" . Eläinlääkärillä näkee just näitä pikkukirppanoita, jotka purevat, haukkuvat, murisevat. Isot koirat käyttäytyvät useimmiten mallikkaasti, koska ne on pakko kouluttaa. Tosin kaikki ei kouluta sittenkään... Kyllä olis pentukurssi/jonkin sortin koirakoulu tultava pakolliseksi kaikille koiran ostajille!

Vierailija
29/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysellääs taas vanhoja. Eli mitä koirarotua pelkäät eniten ja miksi?

Vierailija
30/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään koiria jonkin verran, mutta eniten pelkään sellaisia, jotka haukkuvat ja murisevat minulle ja näyttävät hampaitaan. Inhoan myös sitä, että koirat hyppivät päin minua.

Huonoja kokemuksia on mm jostain staffeista, schäferistä, bouvierista, bulldogista, pinseristä

Vierailija
31/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää myöntää mutta minua pelottavat pienet koirat, kuten chihuahuat ja terrierit. Sen sijaan saksanpaimenkoirien, collieiden ja huskyen kanssa tunnen oloni turvalliseksi.

Vierailija
32/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kans chihuahuajuja! Pelkään että pudotan sellasen tai astun päälle tai tönäsen sohvalta alas ja sitten se murtaa jalkansa!

Vierailija
33/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAH HAH HAA! Aikuset ihmiset täällä pelkää "tappajakoiria" jotka on ulkomuodollisesti jalostettu tappamaan! Siis, voisiko joku kertoa että minkä tappamiseen esimerkiksi rottweiler on jalostettu? :''''D APUA AIKUSET IHMISET NAURETTAVAA.

Mutta joo, naurettavan tasolle kun päästiin ni mä pelkään kaikkia sutturoita, eli sellasia tyyliin 10kg painavia valkosia läjiä joista ei erota kumpi pää on naama ja kumpi perse kuin laskemalla silmät! Hirveen äkäsiä ja aina näykkimässä, puremassa ja räksyttämässä. Näiden lisäksi pelkään kultasianoutajia, labradorinnoutajia ja muita vastaavia suosittuja rotuja, vaikka ovat lepsukannäköisiä niin aivan sekopäiksi jalostettuja!

Mukavia koiria on just rottweilerit, saksanpaimenkoirat, bulldoggit (siis kaikki, niin ranskan, kuin englannin, jne), colliet, ....no, tosi monia mukavia löytyy!

Vierailija
34/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,

Tohon kuvailuun sopiva suttura painaa mulla BTW 4,5kg. Eli sä yliarvioit ton painon. :)

Vierailija
35/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuckraokoiraa

Vierailija
36/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesta se riippuu. Olen pelännyt viime vuosina schäferiä ja harvinaista isoa taistelukoiraa. Toinen haukkui ja hyppäsi kohti metsässä kun olin lenkillä (oli hihnassa). Toinen oli hihnassa kaupan oven edessä ja haukkui tasaisesti hirveän kumeaa ja kovaa haukkua. Menin muualle kauppaan. Tämä koirayksilö oli vähän aiemmin hyökännyt toisen koiran(ulkoiluttajan) kimppuun.

Koiraihminen olen itsekin ja rotuni on tässä ketjussa mainittu. Vielä 10-15 vuotta sitten ns. taistelukoirat olivat turvallisimpia koska niitä omistivat vain todella vannoutuneet hc-harrastajat. Tavalliset ihmiset eivät edes tunteneet noita rotuja. Sitten ne tulivat muotiin ja kävi kuten susikoirille ja dobermanneille 80-90-luvulla, jolloin joka räkälänkin pihalla oli yksi tai kaksi pelottelemassa.

Vierailija
37/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bullterrierejä. Rumiakin ovat kuin mitkä. 

Vierailija
38/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riehuvia, leikkiviä pittbulleja. Silloin menen toiseen suuntaan ja ihan syystä.

Vierailija
39/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaa mitään tiettyä rotua pelkää. Enemmän pelkoa aiheuttaa yhdistelmä osaamaton omistaja ja hallitsemattomasti käyttäytyvä koira.

Vierailija
40/69 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 04:05"]

[/quote]

Pelkään koiria, joitten omistajien teksti on tätä tasoa ja omistajalla on ilmeisesti jokin näistä vaativista roduista. KALLIS koira-ajokortti tällaisille olisi ihan välttämätön jos tiettyjä rotuja mielivät.