Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kollega vain katoaa?

Vierailija
18.01.2021 |

Onko teillä käynyt koskaan niin, että kollega vain katoaa? Yksi tiiviin työryhmämme jäsen ei ole meillä enää töissä. En usko, että hän on irtisanoutunut, koska meillä on 2 kuukauden irtisanomisaika. Mutta nyt hän ei enää ole meillä töissä.

Henkilöstöjohtaja lähetti hyvin lyhyen viestin, että P. P. ei ole enää meidän palveluksessamme. Ei mitään selityksiä, läksiäisiä, keräyksiä tai mitään. Kollega, jonka kanssa olemme pitäneet päivittäin yhteyttä, on vain kadonnut.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus?

Vierailija
2/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain yrityksissä ja organisaatioissa voidaan toimia näin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi selittää, jos kyse on esimerkiksi sairastumisesta tai rikoksesta? Jos työkaveri on teihin ollut paljon yhteydessä, niin hän itse kertokoot, mikäli kokee sen tarpeelliseksi.

Vierailija
4/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on saanut potkut. Sopimus PURETTU jolloin lähtö on heti.

On lukuisia syitä. Kavallus, väärennetyt matkalaskut, kollegan pahoinpitely, esimiehen uhkaaminen tai pahoinpitely, firman omaisuuden ryöstö... monenlaista olen nähnyt ja esim noista syistä purkanut tai irtisanonut. T. HR

Vierailija
5/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi selittää, jos kyse on esimerkiksi sairastumisesta tai rikoksesta? Jos työkaveri on teihin ollut paljon yhteydessä, niin hän itse kertokoot, mikäli kokee sen tarpeelliseksi.

No ei tietty tavitse. Olen vain järkyttynyt.

Vierailija
6/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit haki pedofiilin kesken päivän, kuultiin vasta vuoden päästä miksi.

Vierailija
7/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöstön tyypit ei saa kertoa muuta. Heitä sitoo vaitiolovelvollisuus henkilötietolain puitteissa. Ko. henkilö kertoo itse jos kertoo. Jos hän ei halua kertoa eikä kaipaa mitään läksiäisiä tmv. , niin asia ei teille kuulu.

Vierailija
8/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lukuisia syitä. Kavallus, väärennetyt matkalaskut, kollegan pahoinpitely, esimiehen uhkaaminen tai pahoinpitely, firman omaisuuden ryöstö... monenlaista olen nähnyt ja esim noista syistä purkanut tai irtisanonut. T. HR

Meillä lähti juurikin rikollisesta toiminnasta työpaikalla yksi työkaveri noin, kuin tuhka tuuleen. Ei me kollegat tietenkään tiedetty hänen touhuistaan, mutta esimiehelle tieto kulki ja siitä sitten eteenpäin.

Vierailija
9/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kadonnut. Minusta työnantaja ei ole tilivelvollinen kertomaan syitä. Enkä itse osallistunut siihen juoruiluun ja vellomiseen joka siitä seurasi. Kukaan kun ei ole tilivelvollien kenenkään elämästä, ei omastaan eikä työntekojöidensä.

10/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa on asenteellinen kommentti? Miten sinulla unohtui että on aina kaksi osapuolta. Voihan olla että työnantaja on kavaltanut jotain ja tuo henkilö on huomannut sen! Tai työnantaja huijaa verottajaa matkalaskuissa ja tuon henkilön omatunto ei salli sitä.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
11/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla aloilla kilpailijalle siirtyminen tarkoittaa myös lähtöä heti. Toki silloin ehkä käytettäisiin toista sanamuotoa ilmoituksessa. 

Kai teillä joku yhteys on entiseen kollegaan: puhelinnumero, some, edes LinkedIn?

Vierailija
12/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi irtisanomisaika, niin siitäkin selviää yleensä rahalla. Jos toisaalta on tarjottu superpestiä, jossa olisi tarve aloittaa heti niin neuvottelemalla esimiehen ja HR:n kanssa yleensä toimii. Monesti työvelvoite loppuu het, kamojen palautus ja kassan kautta ulos. Ei siinä tarvitse mitään läksiäisiä tai selittelyjä. 

Vierailija
13/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt näin. Kollega vain hävisi, ja olin ihan ihmeissäni.   Myöhemmin selvisi, että hänet oli irtisanottu alkoholismin takia. 

Ja kaikki varhaisen välittämisen keinot, hoitoonohjaukset yms. yms. oli tehty, hän oli saanut lukuisia varoituksia jne., näistä ei vaan tiedetty, niinkuin toki oikein onkin.  Ja tokikin oli tiedossa, että ko. henkilö on kova ottamaan alkoa, esim. kerran yhdellä työmatkalla tyyppi vaan katosi, kun oli niin kännissä, löytyi sitten vasta seuraavana päivänä. Oltiin tosi huolissamme koko yö, missä hän on. 

Mutta silti, jotenkin järkytti ja yllätti.

Vierailija
14/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töissä kohutussa Chance Lingerie -ketjussa? :D Niissä lehtijutuissahan kerrottiin, että monien muiden epäkohtien lisäksi työntekijät eivät saaneet kertoa muille lopettamisestaan edes vikassa työvuorossa, vaan heidän piti vain kadota.

Tuli vaan mieleen. Eihän nuo esimiehen sähköpostit ym. oikeasti kuulosta siltä, että olisit palvelualalla.

Vierailija
15/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa on asenteellinen kommentti? Miten sinulla unohtui että on aina kaksi osapuolta. Voihan olla että työnantaja on kavaltanut jotain ja tuo henkilö on huomannut sen! Tai työnantaja huijaa verottajaa matkalaskuissa ja tuon henkilön omatunto ei salli sitä.

En vaivaudu edes vastaamaan tähän... eiköhän laki sanele ne olosuhteet joiden perusteella puretaan tai irtisanotaan. Voiko noin naiivia ihmistä edes olla? T. HR

Vierailija
16/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas. Todennäköisintä on kyllä juurikin työntekijän törttöily, joka johtaa irtisanomiseen.

Vierailija
17/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan hän voinut tehdä sen  2 kk:n irtisanomisajan töitä ja sitten lähtenyt. 

Vierailija
18/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämästä irtautuneen viherpunikki-maailmanhalaajan ajatukset, vol. 257. :D

Vierailija
19/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä tapahtuu ilman mitään selkeää syytä. Ei siis rikoksia tai alkoholismia.

Vierailija
20/93 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietty tavitse. Olen vain järkyttynyt.

Toki varmasti järkyttää ja juuri tuollaisesta nouseekin yleensä melkoiset spekulaatiot ja juoruilut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän