Tarvitsen neuvoa - nuorena aloitettu parisuhde osihde
Hei, täällä kirjoittelee 28-vuotias nainen, jota huolettaa oma parisuhde. Me ollaan oltu todella pitkään yhdessä - pian tulee täyteen 11 vuotta. Monet aina ihastelee "ai noinko pitkään, wau".
Totuus on toinen. Mieheni on ollut todella väkivaltainen, siis käyttänyt henkistä väkivaltaa. Suhteen alussa, nuorena jo totesi, että hänen tekisi mieli lyödä. Kun yritin mainita asiasta myöhemmim, ei halunnut puhua asiasta. Muita juttuja on ollut mm. puheluilla ja viesteillä tyyliin "missä VITUSSA SÄ OLET", jos en vastannut heti puheluihin, jos vaikka törmäsin vanhaam tuttuun julkisessa. Opiskelumatkalla (kesti n. Viikon), soitti opettajalleni kun en vastannut hetkeen, että onko mulle sattunut jotain. Tästä hirveä haloo kun opettaja säikähti,luonnollisesti. Mies on soittanut töihin kun olin ylitöissä(en ilmoittanut heti siitä hälle) ja nimeäni kuulutettiin ympäri työpaikan. Se jos mikä oli nöyryyttävää. Tässä nämä päällimmäiset. Ollaan riidelty ja oon sanonit, et ei voi kohdella mua noin.
Tämän ikäisenä ympärillä alkaa olla jo lapsiperheitä, raskausuutisia jne. Mä oon yrittänyt miettiä tätä tilannetta järjellä - mulla on kuitenkin katto pään päällä, ruokaa ja vaatteita. Ja lyhyt työmatka. En vpi sille mitään, että noi jutut vaivaa.
Mitä ihmettä voin tehdä? Jos tää suhde loppuisi, eihän mulla olisi enää mitään. Auttakaa joku🖤
Kommentit (11)
Onko puolisossasi jotain hyviäkin puolia? Työpaikan läheisyys ja kämppä ei ole oikein hyviä syitä jäädä huonoon suhteeseen. Ehtisit vielä uudelle kierrokselle...
Miehesi on sairaalloisen mustasukkainen. Silti sinäkin voisit vastata puheluihin ja ilmoittaa, jos olet myöhässä. Jos tuo ei auta, niin pistä lusikat jakoon.
Onko se äijä saanut sut uskomaan, ettei sinulla olisi kotia, ruokaa tai vaatteita ilman häntä?
Vierailija kirjoitti:
Onko puolisossasi jotain hyviäkin puolia? Työpaikan läheisyys ja kämppä ei ole oikein hyviä syitä jäädä huonoon suhteeseen. Ehtisit vielä uudelle kierrokselle...
Noin karmeaa suhdetta ei mitkään hyvät puolet onnistu pelastamaan. Juokse ap! Onneksi et ole vielä lisääntynyt tuon hirviön kanssa. Pelasta itsesi ja tulevat lapsesi vielä, kun se on helppoa. Älä jää toisen kiusattavaksi loppuelämäksesi. Oikeasti hyviä miehiäkin on olemassa. Olet vielä nuori ja sinun on helppo löytää uusi suhde. Ota tästä opiksesi, äläkä lankea enää samaan ansaan, vaan vaadi asiallista kohtelua kumppaniltasi. Jos et sitä saa, niin etsi parempi mies. Niitä kyllä löytyy. Kusipään kanssa ei kannata tätä ainutkertaista elämää pilata. Tsemppiä sinulle!
Lähde äkkiä, ennenkuin teet lapsia! Nimimerkillä oli elämäni suurin virhe. Ajattelin ennen lapsia juuri tuollain, että menetän kaiken, mitään ei jää. Olin täysin eristäytynyt muusta maailmasta, en oikein edes tiennyt paremmasta. Lasten jälkeen aloin arvostaa itseäni ja tajusin kuinka idiootti olin ollut tuolloin nuorempana. Muka menetän kaiken, hah! Kun olisinkin tajunnut, että tuossa vaiheessa vielä oli kaikki ovet avoinna! Nyt parin lapsen eronneena äitinä on muuten aika moni ovi jo sulkeutunut lopullisesti. Ja mä vasta eron jälkeen aloin oikeasti ymmärtää, kuka olen ja mitä elämältäni olisin halunnut. Toivon, että lapsistani kasvaa viisaampia, eivätkä toista minun virheitäni.
No mitä itse ajattelit vaihtoehdoiksi? Että jäät suhteeseen ja teet lapsia väkivaltaisen, epävakaan miehen kanssa? Jotta mies saisi kiusata lapsiakin ja elämästäsi tulisi vielä hankalampaa, koska sitten ainakin on mahdotonta lähteä?
Kyllä ero on ihan vääjäämätön. Mies ei muutu. Sellaiseen toiveajatukseen on ihan turha tuudittautua. Ja miten niin sinulla ei olisi mitään ilman miestä? Uuden asunnon saa kyllä kuka tahansa. Sinulla sentään on vielä työpaikkakin, joten taloudellinen tilannekaan ei ole pahin mahdollinen.
Rupea valmistelemaan eroa mutta miehen selän takana. Koska mies on väkivaltainen ja mustasukkainen, sinulle voi käydä pahasti, jos mies saa vihiä asiasta. Alat etsimään asuntoa ja järjestät omia tavaroitasi hiljalleen turvaan vaikka sukulaisille tai ystäville, ettei mies hajota niitä kostoksi. Sitten muuttoa varten pyydät (miespuolisia) sukulaisia ja kavereita avuksi, ja panet osoitteen salaiseksi ja hankit uuden salaisen numeron, ettei mies rupea stalkkaamaan.
Jos kerran haluat lapsia ja perheen, niin nyt se hyppy tuntemattomaan pitää tehdä. Ehdit vielä löytää hyvän, henkisesti terveen miehen. Mutta ole sitten varovainen uusien miesten kanssa. Koska olet ollut yli 10 vuotta aivopestävänä ja manipuloitavana, sinun voi olla vaikea tunnistaa hyviä, turvallisia miehiä.
Ero kannattaa eli lähtö, ei oikein jää muuta vaihtoehtoa, mies ei muutu luonteeltaan. Kyllä sinulla on koti ja tulevaisuus, ilman sitä YHTÄ miestä. Uusi kumppani voi olla joku päivä ja sinkkuna ok. Suhteessa ja manipuloituna ei vain näe sitä, eron jälkeen huomaa että on muutakin elämää maapallolla.
Mieti, jos teet lapsia tuollaisen kanssa, niin sitten se vainoaa ja manipuloi niitä lapsiakin. Mieti, mitä tuollainen tekee lasten mielenterveydelle. Tai jos eroatte siinä vaiheessa, niin käyttää lapsia pelinappuloina sinua vastaan, tai pahimmassa tapauksessa vie lapset mennessään. Juokse nyt!
Nyt kuule tyttö, pakkaat kimpsut ja kampsut ja lähdet hemmettiin sen luota. Nyt ehdit vielä. Hakeudu terapiaan, jos tuntuu vaikealta. Tuollaisessa suhteessa hukkaat itsesi.