Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuusivuotiaana kouluun

Vierailija
17.01.2021 |

Kannattaako?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella?

Vierailija
2/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kannatti ehdottomasti. Luokan yli hyppääminen on ainoa lahjakkaalle lapselle tarjolla oleva tukikeino koulussa. On parempi aloittaa suoraan oman luokan kanssa kuin hypätä ykkönen tai kakkonen yli.

Tälle vuodelle olette kyllä jo myöhässä, täytyy olla teetetyt koulukypsyystestit, että oppilaaksiotto on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Minä menin aikoinaan. Olin kyllä luokan paras, mutta sosiaaliset taidot eivät olleet vielä kehittyneet. Kun luokkakaverit kuulivat ikäni, niin minua jotenkin pidettiin liian nuorena johonkin asioihin. Olin kyllä luokkani pisimpiä tyttöjä, mutta kyllä se ikä joskus tuli ilmi.

Vierailija
4/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin, eikä ollut koskaan mitään ongelmia. Jos lapsi on koulukypsä, niin sinne vaan.

Vierailija
5/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lyhentää lapsuutta yhtään?

Vierailija
6/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi olisi akateemisilta taidoiltaan muita edellä, hänellä voi olla harjoiteltavaa vielä jollakin toisella osa-alueella.

Vierailija
7/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien lasteni mielestä (heitä on monta) eskarivuosi ja tarhan viskarivuosi ovat olleet ihan parasta aikaa, nykyään ne on rakennettu tukemaan sekä koulukypsyyden kehitystä että sosiaalisia taitoja ajatellen. Älkää viekö näitä vuosia pois lapseltanne, antakaa elää leikin ja huolettomuuden maailmassa niin opiskelukin maistuu kun aika on.

Vierailija
8/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun aloittaminen ei lyhennä lapsuutta.

Päinvastoin, antoi lisää leikkiaikaa ja vapaa-aikaa, sillä koulupäivä on 4 h pituinen eikä vanhempien työpäivä + matkat, kuten päiväkotipäivät ovat.

Vierailija
9/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe, että "vuotta nuorempi" alkuvuoden lapsi olisi yhtään kypsymättömämpi kuin oikeana vuonna loppuvuodesta syntynyt lapsi. Yksilökohtaista tietysti.

Vierailija
10/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No...jos on syntynyt 1.1.ja toinen joulukuun viimeinen niin on vuoden ikäero. Kaverit menee rippikouluun niin ei pääse samaan aikaan,tai lukiossa ajokortti...siinähän kävelet.

Kyllä se meinaa joissain asioissa

Vierailija
11/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut laitettiin koiluun 6v ikäisenä, olin aina luokan nuorin, sain mopon vuotta myöhemmin kuin kaverit, sama ajokortin kanssa, jotenkin vitutti aivan suunnattomasti

Vierailija
12/12 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://chartsbin.com/view/z87

Aika myohaan Suomessa mennaan kouluun. Muiden maiden lapset kehittyneempia?