Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kummalliset vatsaoireet

Vierailija
17.01.2021 |

Sekä mahalaukku että suolisto on nyt kuvattu, eikä mitään vakavaa löydy. Minulla on silti ajoittain todella kipeä vatsa (niin kipeä että olen harkinnut ambulanssin kutsumista kun olen kaksinkerroin lattialla) ja se liittyy jotenkin suolistoon. Nyt parina päivänä on ollut jonkin sortin refluksia. Sellainen tunne kuin vatsa olisi ylitäysi ja nousee hiukan oksennusta suuhun.

En todellakaan tiedä mikä minua vaivaa ja mitä tässä edes voisi enää tutkia. Olen lopen kyllästynyt käymään näistä vaivoista lääkärillä. Suoliston vaivoina minulla on ollut sekä ummetusta että ripulia. Mahalaukusta löytyi vain punoitusta, ei mitään vakavaa. Suolisto oli siisti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti osaa auttaa

Vierailija
2/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyvän suolen oireyhtymä? IBS?

Kasvaimet jo pois suljettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan ärtyvän suolen oireyhtymältä. Siinä voivat vatsakivut olla todella voimakkaat.

Vierailija
4/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala, mullakin on maha kuin raastinraudalla hangattu. Ei oo ruokahaluu enkä oikeestaan voi edes syödä kuin muutamaa ruokaa. Muuten alkaa se inhottava polte ja porina ja maha ihan löröllä. Nyt yritän syödä asidofilusjuttuja ja kauranlesettä. Varmaan nuoruuden rankka anoreksia jätti jälkensä koko suolistoon.

Vierailija
5/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi aiheuttanut kierteen, jossa stressaannut lisää oireista ja se pahentaa oireita?

Jos ap on naisoletettu, kannattaa käydä gynekologilla. Ainakin endometrioosi voi oireilla myös noilla tavoilla, jos on levinnyt suolistoon.

Vierailija
6/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan nousu viittaa alkavaan refluksitautiin, onko närästystä?

Ärtyvän suolen oireyhtymästä voi olla kyse, joko on laktoosi ja keliakia poissuljettu?

Vierailija
7/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piere hyvä ihminen!

Vierailija
8/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi ehkä

Vierailija
9/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminnallinen oire, psykosomaattista.

Vierailija
10/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee maha kipeäksi, jos käytän suuvettä. Vaikka syljen sen huolellisesti pois.

Vierailija
11/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan ärtyvän suolen oireyhtymältä. Siinä voivat vatsakivut olla todella voimakkaat.

Suoli on jo tähystetty ja siinä ei löytynyt poikkeavuuksia. Ei haavoja eikä punoitusta. Ei mitään mikä viittaisi IBS:ään.

Juuri nyt närästys on todella pahaa ja tuntuu että sen mukana nousee hiukan verensekaista oksennusta. En kuitenkaan voi sanoa oksentavani verta, joten en pääse päivystykseen.

AP

Vierailija
12/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Endometrioosi ehkä

Kipukohtaus hellittää kun saan ulostettua. Kyse ei kuitenkaan ole ummetuksesta silloin.

AP

Vierailija
13/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärtyvän suolen oireyhtymästä voi olla kyse, joko on laktoosi ja keliakia poissuljettu?

Ei ole kumpaakaan. Refluksia voi olla mutta se ei ole aiemmin oireillut. Tämä on alkanut ihan vasta parin päivän sisällä kun muut oireet on kuukausia kestäneitä.

AP

Vierailija
14/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi aiheuttanut kierteen, jossa stressaannut lisää oireista ja se pahentaa oireita?

Jos ap on naisoletettu, kannattaa käydä gynekologilla. Ainakin endometrioosi voi oireilla myös noilla tavoilla, jos on levinnyt suolistoon.

Suolistoon levinnyt endometrioosi on mahdollinen, mutta miksei se näkynyt suolen tähystyksessä?

Minusta kipu voisi hyvin liittyä endometrioosiin mutta se vaan ei sisälly sukuelimien alueella.

AP

Vierailija
15/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tähystettiin suoli kesällä ja juuri se ettei sieltä löytynyt mitään oli merkki siitä, että oireet tod näk oli peräisin ärtyvästä suolesta. Sitähän ei näe mistään eikä voi todistaa testeillä. Oireista voi päätellä kunhan sulkee muut vaihtoehdot pois eli keliakian, kasvaimet ym.

Vierailija
16/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kokeilla: hiivatonta leipää ym. Pois fodmap-tuotteet: sipulit, omenat... mahdollisesti myös paprika ja vehnä, mausteet ja einekset joissa hiivauutteita tai natriumglutamaattia. 

Karsimalla muutamaksi viikoksi perustuotteisiin: kanaa, kalaa, kesäkurpitsaa, salaattia... ja löytämällä itselle sopivan ruokavalion voi päästä kivuttomaksi ja elää ilman turvotuksia ja närästyksiä, mutta aikaa voi mennä viikkoja tai kuukausia.

Vierailija
17/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kumpaakaan. Refluksia voi olla mutta se ei ole aiemmin oireillut. Tämä on alkanut ihan vasta parin päivän sisällä kun muut oireet on kuukausia kestäneitä.

AP

Selvittikö ne siellä tähystyksessä keliakian? Refluksiin kannattaa hakea apteekista esomepratzolia ja syödä viikon kuuri ja katsoa auttaako mitään.

Vierailija
18/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei erikoislääkärit tiedä, niin seuraava vaihtoehto on palsta.

Vierailija
19/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut lähes täsmälleen samat oireet kun sinulla! Jatkuivat pari viikkoa ja soitin jo lääkäriin aikaa, kun sanoivat että katsoisin vielä muutaman päivän kun heillä aikoja niin huonosti, oireet katosivat pikkuhiljaa ja nyt ovat poissa! Ripulia eikä ummetusta minulla tosin ollut, vatsa vaan oli kipeä ja nimenomaan vatsalaukussa ja suolistossa kipuilut ja oli niin pahat että heräsin yöllä kipuun.

Mutta ohi meni, onneksi.

Vierailija
20/21 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kauan näitä kohtauksia kun tuntui, että maha halkeaa tuosta ylävatsan kohdalta ja kipu oli kaamea. Tähystettiin, eikä mitään löytynyt. Olin sitten vuositarkastuksessa ja taas valittelin ajoittaisia rajuja kipuja, niin lääkäri laittoi lähetteen ultraan, löytyi sappitakko täynnä kiviä. Kuukauden päästä pääsin leikkaukseen ja mikä autuus, kun kohtaukset loppuivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä