Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauan olet ollut masennuksen takia sairauslomalla?

Vierailija
17.01.2021 |

Enimmillään siis. Itsellä alkais huomenna neljäs viikko voimakkaan ahdistuksen ja masennuksen vuoksi. Lääkitys aloitettiin 3 vko sitten eikä mikään ole muuttunut, pelkään ettei ensi viikkokaan riitä vaan taas haettava jatkoa sairauslomalle joka vain lisää ahdistusta. Vertaistukea?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta

Vierailija
2/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke sinulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkään kun oli mahdollista. Sen jälkeen muuttui kuntoutustuelle ja nautin elämästä. Vakuutusyhtiö maksaa elämiseni

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
4/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Itse irtisanouduin juuri tuosta syystä, ahdistuin vain lisää, kun tipottain sairaslomaa annettiin ja sen jatkuvan painostuksen kautta, mitä lääkärikäynti aiheutti. Olin lopulta vuoden pois työelämästä ja sen jälkeen aloitin uudelleen. Riippuu tietenkin alasta kuinka helppo uudestaan työllistyä, onneksi omalla alalla töitä riittää.

Vierailija
5/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden olin sairauslomalla. Sitten kuntoutustuelle moniksi vuosiksi. Lopulta pysyvälle eläkkeelle.

Vierailija
6/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko! Kauanko!

Vierailija
7/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisimmillään vissiin vuoden, sitten kuntoutuksen kautta osa-aikaeläkkeelle ja lopulta kokonaan hylkyyn.

Vierailija
8/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta "lomalla". Pää ei kestä työelämää.

Vierailija
9/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuoden sairauslomalla, pari vuotta kuntoutustukipätkillä ja sitten työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
10/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 päivää

Vierailija
11/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta. Ensin luulin että selviän parilla viikolla, mutta vuosia olin jo painanut eteenpäin voimien äärirajoilla, joten lääkäri ehdotti heti aluksi 3kk, mutten uskaltanut, koska tiesin mikä hellvetti työpaikalla olisi irti. Loppujen lopuksi mentiin muutama viikko kerrallaan ja lopuksi kuukausi kerrallaan. 

Taloushan siinä meni ja koska uutta työpaikkaa ei vaan löytynyt, oli pakko palata takaisin ja muutamassa viikossa tilanne oli taas tismalleen sama.

Vierailija
12/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä on näillä työpaikoilla se ongelma, miksi masennus ja ahdistus tulee? Meilläkin on ongelmia, mutta vasta yksi on jäänyt mt-syiden vuoksi pois.

Vierailija
13/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti "sairaslomalla" (osa liiton rahoilla ja nykyään kuntoutustuella), mutta vastaus on, kohta 6 vuotta.

Vierailija
14/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta poissa työelämästä.

Vierailija
15/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teillä on näillä työpaikoilla se ongelma, miksi masennus ja ahdistus tulee? Meilläkin on ongelmia, mutta vasta yksi on jäänyt mt-syiden vuoksi pois.

Olen oireillut yläasteiästä lähtien, amiksen lintsasin lähes kokonaan kun en pystynyt käymään siellä, ei siis ole kyse työpaikasta vaan esim tällä hetkellä helpompi sanoa mikä ei ahdistaisi kuin mikä ahdistaa. Ei tässä olotilassa pysty tekemään 8 h työpäiviä kun suoli aivan sekaisin, ruokahalu tiessään, univaikeuksia ja paniikkia 247. Pelkkä elossa oleminen ahdistaa, edes yksin kotona en osaa rentoutua.

Vierailija
16/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oireillut yläasteiästä lähtien, amiksen lintsasin lähes kokonaan kun en pystynyt käymään siellä, ei siis ole kyse työpaikasta vaan esim tällä hetkellä helpompi sanoa mikä ei ahdistaisi kuin mikä ahdistaa. Ei tässä olotilassa pysty tekemään 8 h työpäiviä kun suoli aivan sekaisin, ruokahalu tiessään, univaikeuksia ja paniikkia 247. Pelkkä elossa oleminen ahdistaa, edes yksin kotona en osaa rentoutua.

Sama juttu täällä.      Auttaako siihen pelkästään kuoleminen?

Vierailija
17/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä.      Auttaako siihen pelkästään kuoleminen?

No mä toivon että lääke auttaa, tosin epätoivo puskee kun kolme viikkoa mennyt eikä pientäkään helpotusta näy. Ajattelin että auttaisi edes jonkin verran viikossa, max kahdessa. No huomenna psykiatri, katsotaan vaihtaako lääkkeen.

Vierailija
18/18 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta. Nyt aloitin työt uudessa paikassa kylmiltään. Suoraan vaan kolmen vuoden jälkeen sorvin ääreen ja täydellä työajalla. Olen jo nyt kuukauden jälkeen ihan loppu. Itken ja olen niin ahdistunut ettei mitään rajaa. En kykene toimimaan ”täydellä pakalla”. Olen hajamielinen, ilmeetön ja henkisesti täysin poissaoleva vaikka yritän tietoisesti olla hoksaavainen, ripeä ja läsnäolevan oloinen. Huomaan kuitenkin tuijottavani tyhjyyteen ja olevani käpertynyt omaan maailmaani. Varmaan jo töissä ihmettelevät että mikä kummajainen olen. Tämä on kova paikka itselleni huomata etten pärjää muiden kyydissä. Ennen pärjäsin.