Minkä ikäisenä tytöillä loppuu pituuskasvu?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Sen ikäisenä kun ei pituutta enää tule lisää.
Yleensä?
Mut mitattiin edellisen kerran 17-vuotiaana, ja olin 167, sitte heti seuraavan kerran muutama vuosi sitte, ja oonki 168 😃 Eli varmaan siinä 18v. sitte täs tapaukses
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä?
Ei vain yleensä vaan ihan joka ainoa.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mut mitattiin edellisen kerran 17-vuotiaana, ja olin 167, sitte heti seuraavan kerran muutama vuosi sitte, ja oonki 168 😃 Eli varmaan siinä 18v. sitte täs tapaukses
Itse olin 14v 159cm ja nyt 21v 160. Välitietoja en tiedä
Yksilöllistä. Ei ole mitään varmaa mitraria. Itsellä loppui jo 13- 14 vuotiaana ja yhdellä tytölläni vasta 19- 20 vuotiaana. Hän kasvoikin 178cm.
Mä olen 11-vuotiaasta asti ollut saman mittainen kuin nytkin.
Kun menkat alkaa niin pituuskasvu loppuu.
Vierailija kirjoitti:
15-20
Joo, tuossa 16-20v itselläni tuli viimeiset neljä senttiä pituuteen.
Vierailija kirjoitti:
No ei täysin. Itellä alkoi 11v ja ei loppunut heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä?
KVG..KVG.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene kaikilla noin. Menkkojen alkaessa olin 10cm lyhyempi kuin parikymppisenä.
Myös tyttärelläni jatkunut pituuskasvu normaalisti kuukautisten alkamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
15-20
Korreloi kuukautisten alkamisikään: mitä aikaisemmin ne alkavat, sitä aikaisemmin loppuu pituuskasvu.
Yleensä siinä main kun kuukautiset alkavat, pituuskasvu pysähtyy.
Isoäidilläni loppui pituuskasvu noin 80 vuotiaana. Ensin kasvoi tietyn mittaiseksi jonka jälkeen pysyi kymmeniä vuosia tietyn mittaisena kunnes alkoi kasvaa negatiiviseen suuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan mene näin.
Just mittasin. Meillä toukokuussa 14v. täyttävä tyttö on nyt 169cm. Kasvanut 0,5cm puolessa vuodessa, joten kasvu selvästi hidastumaan päin. Tytär itse toivoo, ettei kasvaisi enempää.
Luulen, että tuossa 13-14 ikävuoden jälkeen ollaan jo lähes aikuispituudessa. Joitakin senttejä saattaa vielä tulla, mutta taitaa olla yksilöllistä se.
puolita vaivasi, ryhdy olemaan ainoastaan huilessasi