Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nuoret aikuiset tyttärenne ajattelevat prisuhteista? Kerron oman mietteet.

Vierailija
17.01.2021 |

Omani on 19-v. Hän on sitä mieltä, että nuoret miehet ovat kaikki huonoja.

Arvelee, ettei löydä kunnollista miestä ja kokee, että voi elää yksin mieluummin kuin huonon miehen kanssa.

Jollei löydy kunnollista, aikoo tehdä lapset yksin myös.

Seurusteli 3 vuotta ja sen jälkeen on ollut lyhyissä tapailusuhteissa muutaman kanssa. Nyt seurustelee hyvin kevyesti yhden kanssa. (Eli ei tapailemuista, mutta tuon yhden kanssa on hiukan. Tunteita pelissä)

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 27 vuotias nainen, deittaillut ja ollut 3 suhteessa jokainen max 2-4 vuotta.

Nykyään olen sinkku ja onnellinen. Minustakin monet miehet ovat mitään sanomattomia, ei ole omaa mieltä tai itseään ja ajatuksiaan ei tuoda esille, monilla ei ole tavoitteita tai unelmia elämässä tai mitään harrastuksia. Ottaisin itseni tasoisen miehen jolla on samat arvot kuin minulla ja tykkää harrastella ja kehittää itseään mutta eipä tule vastaan. 

Ongelma on monissa miehissä se että he ovat tottuneet passaamiseen eivätkä ole itsenäisiä, esim. suhteessa joutuisin varmasti tekemään työtä enemmän kuin mies, ei osata keskustella asioista, ei haluta kehittyä ihmisenä, minä ainakin haluan aina olla parempi versio itsestäni. Jos lapsi hankitaan niin ongelmia tulee siinäkin ettei mies auta lapsen hoidossa tai tee kotitöitä. 

Entinen eksäni oli tosi mukava ja hauska mies mutta hirveän laiska kotitöissä ja loppujenlopuksi olin hänellekkin itsestään selvyys.

Haluaisin kuulla kaltaisiltasi naisilta, että millaisia nämä paasaamiseen tottuneet, mitäänsanomattomat miehet arjessa oikeasti ovat ja miten se ilmenee? Itse olen 5 vuotta asunut yksin enkä ole koskaan ollut parisuhteessa, niin en tiedä miten itse toimisin sellaisessa.

Osaan kuitenkin pestä itse pyykkini, kasata huonekaluni, siivota, sisustaa ja huolehtia kaikesta kun ei sitä kukaan puolestanikaan tee. Eikö muut ikäisemme miehet ole tämmösiä?

Tuota "olla parempi versio itsestä" en kyllä joka tilanteessa itse aina ymmärrä, miksi pitäisi jatkuvasti olla parempi, eikö voi tyytyä jossain vaiheessa siihen mitä on? Ja jos haluaa kehittyä, kehittyy sitten. Miksi siitä pitää tehdä tuollainen pakkomielle, ettei koskaan voi olla paikallaan ja tyytyväinen elämäänsä?

M26

Nykyaikana ihmisiä tuntuu hiukan vaivaavan se että mikää ei riitä. Odotetaan aina vain jotakin parempaa. Joillakin se näkyy siinä että odotetaan itseltä aina vain enemmän joillakin odotukset kohdistuu siihen mahdolliseen kumppaniin. Häneltä odotetaan niitä asioita mihin itse ei ylletä. Onnellisessa parisuhteessa pitäisi kuitenkin molempien voida olla sellaisia kuin ovat. Kotona pitää voida kehittää itseään tai levätä ilman jatkuvia vaatimuksia jos se siltä tuntuu. Jos sen hyväksyminen ei onnistu molemmilta, kannattaa parisuhde unohtaa.

Vierailija
62/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen aloitus naisista poistuisi sekunneissa.

#MIESVIHANÄKYVÄKSI

Voisitko mennä muualle spämmäämään tuota sovinistista agendaasi?

Mene sinä feministi muualle tai hyväksy sitten se että naisia saa haukkua samalla tavalla ja aihetta varmaan olisikin.

Miksi tulet haukkumaan naisia naisten palstalle? 

Vaikka juuri ulithan tuota harrastavat. Ihan oikeasti, eikö näitä äijäpalstojen reppanoita saada poistettua täältä? Tulevat vain sotkemaan naisten keskusteluita typerillä "sivalluksillaan". 

Näinpä, se on ikävää kun ei saa rauhassa vihata miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdeasenteet muuntuvat nähdäkseni sukupolvittain. Tämän hetken kolmi- ja nelikymppisillä on vaikeaa, sen näen, mutta itse syyttäisin tästä pikemminkin yleistä yhteiskunnallista ilmapiiriä. Osansa on sillä mieskulttuurilla, johon he ovat kasvaneet.

Nuoremmilla ikäluokilla asiat voivat olla toisin. Heidän kiinnostuksensa kohdistuu toisenlaisiin asioihin.

Ja taas sait kaiken miesten ja mieskulttuurin syyksi. Naiset taas on viattomia uhreja vaikka pettävät enemmän ja ovat väkivaltaisempia tuossa ikäluokassa mitä äitinsä.

Puhuin tuossa pätkässä pelkästään miehistä. Ja käytin ilmaisua "osansa".

Vierailija
64/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi mielenvikainen uli sontimassa keskustelua. 

Tässä on syy miksi KUKAAN ei teitä halua..

Vierailija
65/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau miten jollain meni tunteisiin. Sanonnan kaikessa merkityksessä.

Vierailija
66/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap itse aloitti tämän haukkumalla miehiä surkimuksiksi ja maalaamalla kuvan että naiset on aina täydellisiä.

Vierailija
67/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Modet ne taas fistaa itseään molempiin reikiin TÄSSÄKIN miesvihaketjussa mukana onanoiden.

Ihan oikeasti tällainen paskamaalittaminen mitä tahansa muuta ihmisryhmää kohtaan olisi poistunut jo aikoja sitten, mutta miesvihaaminen se vaan on modevittujen suojeluksessa. 

Ilmeisesti et lue kommentteja?

Miten helvetin talidomi pitää olla, ettei ymmärrä aloituksen olevan paska-asenteellinen ja miesvihainen?

VASTAAVA ALOITUS NAISISTA POISTUISI HETI.

MITÄ SÄ ET TÄSSÄ YMMÄRRÄ? LIIKAA PILLUTELINEEN AIVOILLE HAHMOTTAA? 

Olisi mukava potkia sinua palleille stiletti koroilla. Katsotaan miten paljon mies turpa vielä louskuttaa sen jälkeen. 

Toovottavasti Supo julistaa feminismin ääriliikkeeksi. Sinä juuri sen osoitit sillä feministit lietsoo jo väkivaltaakin.

Vierailija
68/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Modet ne taas fistaa itseään molempiin reikiin TÄSSÄKIN miesvihaketjussa mukana onanoiden.

Ihan oikeasti tällainen paskamaalittaminen mitä tahansa muuta ihmisryhmää kohtaan olisi poistunut jo aikoja sitten, mutta miesvihaaminen se vaan on modevittujen suojeluksessa. 

Ilmeisesti et lue kommentteja?

Miten helvetin talidomi pitää olla, ettei ymmärrä aloituksen olevan paska-asenteellinen ja miesvihainen?

VASTAAVA ALOITUS NAISISTA POISTUISI HETI.

MITÄ SÄ ET TÄSSÄ YMMÄRRÄ? LIIKAA PILLUTELINEEN AIVOILLE HAHMOTTAA? 

Olisi mukava potkia sinua palleille stiletti koroilla. Katsotaan miten paljon mies turpa vielä louskuttaa sen jälkeen. 

SINÄ ET SAA EDES SITÄ LÄSKIPERSETTÄSI PENKISTÄ YLÖS, HIIVAVITTUPASKANAAMAHUORA 

#NAISVIHANÄKYVÄKSI

Vierailija
69/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että teidän kusipäähuorien paskalässytys on asiallista? 

#NAISVIHANÄKYVÄKSI

Vierailija
70/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toin esille, että nuoret miehet voivat olla kivojakin. Mutta sekin heti teilattiin ja vääristeltiin. Juu.

Vierailija
71/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 27 vuotias nainen, deittaillut ja ollut 3 suhteessa jokainen max 2-4 vuotta.

Nykyään olen sinkku ja onnellinen. Minustakin monet miehet ovat mitään sanomattomia, ei ole omaa mieltä tai itseään ja ajatuksiaan ei tuoda esille, monilla ei ole tavoitteita tai unelmia elämässä tai mitään harrastuksia. Ottaisin itseni tasoisen miehen jolla on samat arvot kuin minulla ja tykkää harrastella ja kehittää itseään mutta eipä tule vastaan. 

Ongelma on monissa miehissä se että he ovat tottuneet passaamiseen eivätkä ole itsenäisiä, esim. suhteessa joutuisin varmasti tekemään työtä enemmän kuin mies, ei osata keskustella asioista, ei haluta kehittyä ihmisenä, minä ainakin haluan aina olla parempi versio itsestäni. Jos lapsi hankitaan niin ongelmia tulee siinäkin ettei mies auta lapsen hoidossa tai tee kotitöitä. 

Entinen eksäni oli tosi mukava ja hauska mies mutta hirveän laiska kotitöissä ja loppujenlopuksi olin hänellekkin itsestään selvyys.

Haluaisin kuulla kaltaisiltasi naisilta, että millaisia nämä paasaamiseen tottuneet, mitäänsanomattomat miehet arjessa oikeasti ovat ja miten se ilmenee? Itse olen 5 vuotta asunut yksin enkä ole koskaan ollut parisuhteessa, niin en tiedä miten itse toimisin sellaisessa.

Osaan kuitenkin pestä itse pyykkini, kasata huonekaluni, siivota, sisustaa ja huolehtia kaikesta kun ei sitä kukaan puolestanikaan tee. Eikö muut ikäisemme miehet ole tämmösiä?

Tuota "olla parempi versio itsestä" en kyllä joka tilanteessa itse aina ymmärrä, miksi pitäisi jatkuvasti olla parempi, eikö voi tyytyä jossain vaiheessa siihen mitä on? Ja jos haluaa kehittyä, kehittyy sitten. Miksi siitä pitää tehdä tuollainen pakkomielle, ettei koskaan voi olla paikallaan ja tyytyväinen elämäänsä?

M26

Koska kehitys on elämän (ja kuoleman) tarkoitus. Niin yksilö- kuin lajitasolla. Muutoin evoluutio ei toteutuisi.

Vierailija
72/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär ei halua parisuhteita eikä lapsia. Sanoo olevansa aseksuaali. Eli on tainnut tulla minuun. Itsekin olen. aseksuaali enkä koskaan ole asunut kenenkään miehen kanssa tai ollut naimisissa. Lapsi tuli opiskeluaikana koetun lomaromanssin seurauksena kuitenkin. 

Vierailija
73/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika julmaa ja itsekeskeistä tehdä tarkoituksella isätön lapsi maailmaan.

Vierailija
74/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmiantanut tämän keskustelun mieshäirikön monta kertaa mutta kummallisesti pysyy vaan ja saa jatkaa. On aivan selvää että mode on tuo mielenvikainen naisvihaaja. Kiva palsta naisille lol. 

Vierailija
75/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmiantanut tämän keskustelun mieshäirikön monta kertaa mutta kummallisesti pysyy vaan ja saa jatkaa. On aivan selvää että mode on tuo mielenvikainen naisvihaaja. Kiva palsta naisille lol. 

Haukuit muita mieshäiriköiksi ja itse tihkut misandriaa. Ei tämä palsta ole vain naisille. Miksi vaaditte että miehen pitää hoitaa lasta mutta hän ei saa olla vauvapalstalla?

Vierailija
76/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa kysyttiin parisuhteista, joten voin varmaan myös vastata, vaikka 24-vuotias tyttäreni on kiinnostunut naisista eikä miehistä. Hänellä on ollut yksi vähän vakavampi suhde, noin vuoden pituinen muutama vuosi sitten. Ei ole oikein sen jälkeen osoittanut mielenkiintoa deittailuun, tai ainakin siltä se vaikuttaa näin äidin näkökulmasta.

Tytär on aika omissa maailmoissaan pysyttelevää sorttia eikä hirveästi avaudu asioista, vaikka kyselen ja olen kiinnostunut. Kerran kuitenkin totesi, että suurin osa ihmisistä vaikuttavat hänen mielestään itsekkäiltä ja häikäilemättömiltä, joten rauhallista, luotettavaa ja empaattista ihmistä pidetään helposti itsestäänselvyytenä ja käytetään jopa hyväksi milloin missäkin asiassa. On kuulemma paljon helpompaa olla yksin.

Vierailija
77/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsesi seurustellut koko teini-ikänsä? On 19 v. jo ehtinyt olla 3 v. suhteessa ja "pettyä".

19 -vuotiaan ihan hyvä itsenäistyä ja aikuistua ennen parisuhdetta.

En tiedä missä piireissä tyttäresi oikein pyörii, mutta omassa tuttavapiirissä myös miehet osallistuvat kotihommiin.

No eihän tuolla trollilla mitään tytärtä ole, mutta toki mammat tämänkin miesvihaprovon uskoivat.

Miehistä sallittua kertoa vain hyviä asioita ja kuinka ihanaa on olla parisuhteessa miehen kanssa!!

Vierailija
78/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika julmaa ja itsekeskeistä tehdä tarkoituksella isätön lapsi maailmaan.

Kyllä se jonku saa maksamaan elarit

Vierailija
79/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap itse aloitti tämän haukkumalla miehiä surkimuksiksi ja maalaamalla kuvan että naiset on aina täydellisiä.

Luitkohan aloituksen "hieman" asenteellisesti?

Vierailija
80/105 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsesi seurustellut koko teini-ikänsä? On 19 v. jo ehtinyt olla 3 v. suhteessa ja "pettyä".

19 -vuotiaan ihan hyvä itsenäistyä ja aikuistua ennen parisuhdetta.

En tiedä missä piireissä tyttäresi oikein pyörii, mutta omassa tuttavapiirissä myös miehet osallistuvat kotihommiin.

No eihän tuolla trollilla mitään tytärtä ole, mutta toki mammat tämänkin miesvihaprovon uskoivat.

Miehistä sallittua kertoa vain hyviä asioita ja kuinka ihanaa on olla parisuhteessa miehen kanssa!!

haaste: laita näytille yksi ketju jossa on positiivista keskustelua miehistä