Olenko ainut nainen palstalla, jonka mielestä sukupuolten välinen tasa-arvo on mennyt jo liian pitkälle?
Mä olisin tykännyt olla kotiäiti lasten kanssa. Olisin tykännyt että mies elättää perheen. Mun mielestä se että naiset "saavat" olla mukana työelämässä ei ole kovin positiivinen juttu. Mielelläni käyttäisin enempi aikaa perheen ja miehen tukemiseen ja kodin pitämiseksi siistinä ja viihtyisänä.
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koska sua ei työnteko kiinnosta, tasa-arvo on huono asia?
En mä usko että sä työvoimaksi kelpaisitkaan.
Kodista, miehestä ja lapsista huolehtiminen seitsemän päivää viikossa yötä päivää ei tietenkään mitenkään edes muistuta työtä.
Se ei ole eikä siitä tule työtä vaikka asiaa miten vatvoisi. Normaalit naiset hoitavat kotia ja lapsia töidensä lisäksi.
Suurin osa on parisuhteessa aikuisten miesten kanssa joita ei tarvitse hoivata kuin lapsia tai kehitysvammaisia.
Juuri tällaisten kommenttien takia monilla on iso kynnys jäädä kotiin, vaikka OMASTA HALUSTA hoivaisivat sitä miestään, kotia ja lapsia. Tulee olo, että on paskinta pohjasakkia tällainen kotona oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua estää jäämästä kotiäidiksi? Tuleeko joku pakottamaan sut väkisin töihin?
Ei se olisi realistista nykymaailmassa ainakaan minun kohdallani. Elintaso on kaikilla hulppea, koska molemmat vanhemmat käy töissä. Lapseni elisivät hyvin köyhää elämää verrattuna kavereihinsa jos olisin "vain" kotona. Ympäristö ei arvostaisi ratkaisua takuulla eikä edes mieheni. En löytänyt sellaista miestä jonka mielestä kotiäitiys usean lapsen kanssa olisi vaimolleen ihan jees vaihtoehto. Epäilen onko sellaisia edes.
ap
Halusit elintason johon tarvitaan kahden ihmisen palkka. Se ei ole tasa-arvosta riippuva ongelma vaan sinun valinta. Tai toivottavasi teidän perheen.
Vierailija kirjoitti:
جوكا ليندهولم
Aavee armon vuonna 2021.
Haluan esittää yhden tarkentavan kysymyksen AP:lle, siis ennenkuin kosin häntä!
Oletko myös sitä mieltä, että naisen tulee arvostaa ja kunnioittaa miehensä seksuaalisia tarpeita, eli suostua seksiin aina kun mies haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja samaa mieltä. Nykyajan "tasa-arvo" on kääntynyt enemmän niin päin, että nainen saa tehdä mitä haluaa, milloin haluaa ja miehen pitää kyykkiä ja passata. Lähipiirissä todella paljon tällaisia "tasa-arvoisia" pariskuntia ja perheitä.
Nykyajan tasa-arvossa on vikana se, että nainen tekee nyt naisten JA miesten työt. Olipa todella fiksua hankkia kunnon orjan elämä. 24/7 pelkkää työtä. Miehillä on enää vastuu käteen vetämisestään. Ei mistään muusta.
Lähipiirini perheissä asia on juuri päinvastoin, mies tekee kotityöt, hoitaa lapset ja käy töissä. Nainen käy omasssa työssään, mutta vapaalla pitää jatkuvasti saada omaa aikaa ja korkkarit kattoon.
Meilläpäin naiset vetää töissä korkkarit kattoon, siitä maksetaan.
Ei kotiäitiydellä ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Yksilöllisyys ja erilaisuuden hyväksyminen olisi tärkeämpiä. Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että kotiäitiyttä ja vaikka kotiapulaista arvostetaan yhtä paljon kuin virkanaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodista, miehestä ja lapsista huolehtiminen seitsemän päivää viikossa yötä päivää ei tietenkään mitenkään edes muistuta työtä.
Se ei ole eikä siitä tule työtä vaikka asiaa miten vatvoisi. Normaalit naiset hoitavat kotia ja lapsia töidensä lisäksi.
Suurin osa on parisuhteessa aikuisten miesten kanssa joita ei tarvitse hoivata kuin lapsia tai kehitysvammaisia.
Juuri tällaisten kommenttien takia monilla on iso kynnys jäädä kotiin, vaikka OMASTA HALUSTA hoivaisivat sitä miestään, kotia ja lapsia. Tulee olo, että on paskinta pohjasakkia tällainen kotona oleva nainen.
Missä kohtaa tuossa sanotaan että ovat pohjasakkaa? Työntekoa se vaan ei ole eikä sellaiseksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tullut tuollaista olo vaikka viisi vuotta hoidin ensimmäistä lastani kotona. Miksi ihmeessä olisi? Se oli oma päätös, ei muiden. Katsos kun naiset saavat itse päättää mitä tekevät asian suhteen. Mutta ilmeisesti se on vääärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa tuossa sanotaan että ovat pohjasakkaa? Työntekoa se vaan ei ole eikä sellaiseksi muutu.
Melko kapea-alainen näkemys. Sinä varmaan asut yksin? Minun työni on paljon rennompaa ja leppoisampaa "työntekoa" kuin kotiin palatessani perheen ja kodin hoito. Eli jos vaikka istuu työkseen tekemättä mitään mutta saa siitä palkan, tekee enemmän työtä kuin monilapsisen perheen hoitaja ja kodin siivoaja, pyykkääjä ja ruuanlaittaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä masennu näistä kommenteista!
Voin vakuuttaa, että tällä palstalla on todella paljon miehiä, jotka arvostaa juuri kaltaistasi, perinteistä naista! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä masennu näistä kommenteista!
Voin vakuuttaa, että tällä palstalla on todella paljon miehiä, jotka arvostaa juuri kaltaistasi, perinteistä naista! :)
Mutta ensitreffeillä naisen pitää maksaa omansa ja mieluummin myös miehen kahvi/ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua estää jäämästä kotiäidiksi? Tuleeko joku pakottamaan sut väkisin töihin?
Ei se olisi realistista nykymaailmassa ainakaan minun kohdallani. Elintaso on kaikilla hulppea, koska molemmat vanhemmat käy töissä. Lapseni elisivät hyvin köyhää elämää verrattuna kavereihinsa jos olisin "vain" kotona. Ympäristö ei arvostaisi ratkaisua takuulla eikä edes mieheni. En löytänyt sellaista miestä jonka mielestä kotiäitiys usean lapsen kanssa olisi vaimolleen ihan jees vaihtoehto. Epäilen onko sellaisia edes.
ap
On. Minun mielestäni vaimoni tekee paljon tärkeämpää työtä, kun on kotona lapsia hoitamassa. Sitten kun lapset aloittavat koulun hän voi mennä takaisin töihin. Lapsia on kaksi.
Eli sinä siis päätät että vaimosi on kotona kunnes lapset menevät kouluun. Silloin hän ”voi” mennä töihin eli sinä annat siihen luvan.
Huoh.
Kas kun ette koskaan sano miten miehen valta meni liian pitkälle? Miksi miesten takia tyttöjä poistetaan väestöstä? Se on heteroille pikkujuttu.
Toivottavasti pojille mahdollistetaan sama kohtelu. Sitten ollaan aidosti tasa-arvoisia.
Ap, jos taloudellinen tilanne sen sallisi, niin olisiko sinusta ok, että pitäisit itse äitiysloman ja sen jälkeen lapsen/lasten isä jäisi heidän kanssaan kotiin? Jos ei, niin miksi ei?
En usko ap että olet nainen. Ja miten tasa-arvo estää ketään jäämästä kotiin? Se on nimenomaan valinnan vapautta...
Vierailija kirjoitti:
جوكا ليندهولم
Kopioin tämän sanan ja pistin kuvahakuun ja tulokseksi tuli sarjaku rista ja penttilän kuvia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen feminismi muuttanut yhteiskunnan sellaiseksi ettei nykyään taloudellisesti tai sosiaalisesti järkevää tai mahdollista.
Oikein hyvin onnistui minulta. Luovuin vain elintasosta joka meillä ennen oli. Ap ei samaa halua tehdä vaan syyttää muita.
Paskanjauhamista jonneilta. Tasa-arvossa ei ole MITÄÄN pahaa. Nainen olisi PAKOTETTU jäämään kotiin ja ottamaan äkkiä joku elättäjä ilman tasa-arvoa. Nyt on vaihtoehtoja ja mahdollisuus elättää itsensä ilman miestä. HALOO!?
Miust ei oo menty tarpeeks pitkälle. :D Ajatelkaa sitä huutamista, jos mies sanois, et haluu elää naisen rahoilla… :D Et jos oikeesti mies ja nainen olis tasa-arvosii, nii mies sais elää naisen rahoilla. Ite en tollasee alkas, mut tuli vaan mieleen. :)
On. Minun mielestäni vaimoni tekee paljon tärkeämpää työtä, kun on kotona lapsia hoitamassa. Sitten kun lapset aloittavat koulun hän voi mennä takaisin töihin. Lapsia on kaksi.