Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut nainen palstalla, jonka mielestä sukupuolten välinen tasa-arvo on mennyt jo liian pitkälle?

Vierailija
17.01.2021 |

Mä olisin tykännyt olla kotiäiti lasten kanssa. Olisin tykännyt että mies elättää perheen. Mun mielestä se että naiset "saavat" olla mukana työelämässä ei ole kovin positiivinen juttu. Mielelläni käyttäisin enempi aikaa perheen ja miehen tukemiseen ja kodin pitämiseksi siistinä ja viihtyisänä.

Kommentit (352)

Vierailija
41/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ittelläni ihan sama olo. Jotenkin tuntuu siltä, että yleinen ilmapiiri on sellainen, että jos jäisi kotiin ja haistattaisi pskat jollekin uran luomiselle, niin se olisi loukkaus muita naisia kohtaan ja voitto konservatiivipelleille.

Vierailija
42/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koska sua ei työnteko kiinnosta, tasa-arvo on huono asia?

En mä usko että sä työvoimaksi kelpaisitkaan.

Kodista, miehestä ja lapsista huolehtiminen seitsemän päivää viikossa yötä päivää ei tietenkään mitenkään edes muistuta työtä.

Se ei ole eikä siitä tule työtä vaikka asiaa miten vatvoisi. Normaalit naiset hoitavat kotia ja lapsia töidensä lisäksi.

Suurin osa on parisuhteessa aikuisten miesten kanssa joita ei tarvitse hoivata kuin lapsia tai kehitysvammaisia.

Juuri tällaisten kommenttien takia monilla on iso kynnys jäädä kotiin, vaikka OMASTA HALUSTA hoivaisivat sitä miestään, kotia ja lapsia. Tulee olo, että on paskinta pohjasakkia tällainen kotona oleva nainen.

Missä kohtaa tuossa sanotaan että ovat pohjasakkaa? Työntekoa se vaan ei ole eikä sellaiseksi muutu.

Melko kapea-alainen näkemys. Sinä varmaan asut yksin? Minun työni on paljon rennompaa ja leppoisampaa "työntekoa" kuin kotiin palatessani perheen ja kodin hoito. Eli jos vaikka istuu työkseen tekemättä mitään mutta saa siitä palkan, tekee enemmän työtä kuin monilapsisen perheen hoitaja ja kodin siivoaja, pyykkääjä ja ruuanlaittaja?

En asi yksin. Työnteko on sitä hommaa mistä saadaan palkkaa elämiseen. Oman kodin siivoaminen ja omista lapsista huolehtiminen on ihan normaalia elämää vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua estää jäämästä kotiäidiksi? Tuleeko joku pakottamaan sut väkisin töihin?

Tämä!

Persujen logiikalla jokainen edistysaskel tarkoittaa että pitää itse osallistua, koska ilmeisesti muuten jää osattomaksi, siksi homoliitot yms. on kauhistus.

Vierailija
44/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä "naisena en ymmärrä"- sarjaa?

" naisena" eli peräkammarin runkkarina.

Vierailija
45/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pitkän linjan kotiäiti/kotirouva. Ihmetyttää kaikki kotiäitiyteen liittyvät hämärät sivumerkitykset. Kotiäiti/kotirouva pitää kodin siistinä, laittaa ruokaa, hoitaa lapset ja mitä milloinkin kodin piiriin liittyvää. Voisi sanoa, että on alan ammattilainen. Sitten mielikuvat ovat, että antaa seksiä miehelle aina kun tämä haluaa, on tyhmä kuin saapas eikä ole mitään omia mielipiteitä! Miten ihmeessä ne kotiäitiyteen liittyvät? Ihan sama kuin ihmisiset supisisivat, että "tiedäthän Pirjon, se on optikko, no ilmankos sillä ei rahat pysy käsissä, tietäähän nuo optikot" tms. ihan yhtä mielivaltaista. Kyllä kotiäitejä on tosi monenlaisia, kuten nyt vaikka niitä optikoita :) Itselleni ajatus, että kotiäitejä ei arvosteta, koska tasa-arvo on mennyt liian pitkälle, on ihan vieras. Siinä vaiheessa kun tasa-arvoa ei ole, nimenomaan ei arvosteta: esim. kotiäitejä voi olla silloin paljon, mutta ei arvostusta. Minulle tasa-arvo on mm. sitä, että nainen voi olla kotiäiti tai ansioäiti ja arvostus on sama. Aina pyritään saamaan ihmiset tukkanuottasille hakemalla vastakohtia, mutta en kotiäitinä ole ikinä väheksynyt ansioäitejä. No, näin meitä naisia kai hallitaan: kun eukot riitelee av:lla naisen asemasta, miehet tekee mitä lystää...

Vierailija
46/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina väkisinkin naurattaa kun palstalla (ja muuallakin) matalan äo:n konservatiivit jauhavat kuola suupielessä perinteisistä naisista.

Jos Suomessa haluaa elää kuin perinteinen nainen, lähdetään synnytyssaunasta suoraan peltoa kyntämään ja hevosia ruokkimaan. Ei täällä ole missään vaiheessa ollut mitään passaava kotirouva-kuvioita kuin ihan poikkeustapauksissa.

Vierailija
47/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja samaa mieltä. Nykyajan "tasa-arvo" on kääntynyt enemmän niin päin, että nainen saa tehdä mitä haluaa, milloin haluaa ja miehen pitää kyykkiä ja passata. Lähipiirissä todella paljon tällaisia "tasa-arvoisia" pariskuntia ja perheitä.

Nykyajan tasa-arvossa on vikana se, että nainen tekee nyt naisten JA miesten työt. Olipa todella fiksua hankkia kunnon orjan elämä. 24/7 pelkkää työtä. Miehillä on enää vastuu käteen vetämisestään. Ei mistään muusta.

Mites tuo asevelvollisuus ilman palkkaa ja eläkekertymää, huonompi terveydenhuolto ja kiintiötyöpaiakt naisille että kumpi se olikaan sorrettu sukupuoli?

Kertoisitko lisää tuosta huonommasta terveydenhuollosta, kiitos.

Vierailija
48/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja samaa mieltä. Nykyajan "tasa-arvo" on kääntynyt enemmän niin päin, että nainen saa tehdä mitä haluaa, milloin haluaa ja miehen pitää kyykkiä ja passata. Lähipiirissä todella paljon tällaisia "tasa-arvoisia" pariskuntia ja perheitä.

Nykyajan tasa-arvossa on vikana se, että nainen tekee nyt naisten JA miesten työt. Olipa todella fiksua hankkia kunnon orjan elämä. 24/7 pelkkää työtä. Miehillä on enää vastuu käteen vetämisestään. Ei mistään muusta.

Minä taas näen paljon pareja/perheitä, joissa sekä mies että nainen tekee yhtä paljon kotitöitä, lastenhoitoa, jne perinteisiä naisten töitä, mutta LISÄKSI mies tekee perinteiset miesten hommat, esim. tekniikkaan, voimankäyttöön, remontoimiseen liittyvät työt.

Vierailija
49/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta ollaan poistettu paljon vastauksia, ihmiset eivät halua totuutta esiin

Vierailija
50/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, jää kotivanhemmaksi, tai jopa ilman lapsia vaan himaan virumaan. Mutta jos heittäytyy avuttoman vauvan asemaan ei kannata vinkua myöhemmin. Omat raha-asiat pitää jotenkin sitten järkätä ja olla itsenäinen ihminen.

Joskus toivoisin että koko avioliitto kiellettäisiin niin loppuisi tämä puolisossa taaperon asemassa roikkuminen.

Vierailija
51/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas näen paljon pareja/perheitä, joissa sekä mies että nainen tekee yhtä paljon kotitöitä, lastenhoitoa, jne perinteisiä naisten töitä, mutta LISÄKSI mies tekee perinteiset miesten hommat, esim. tekniikkaan, voimankäyttöön, remontoimiseen liittyvät työt.

No ehkä et vain tiedä ihan mitä kaikkea se nainen puuhastelee. Jospa se kerää vaikka marjoja puskista sillaikaa kun mies raahaa sitä jotain vesitynnyriä.

Vierailija
52/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koska sua ei työnteko kiinnosta, tasa-arvo on huono asia?

En mä usko että sä työvoimaksi kelpaisitkaan.

Kodista, miehestä ja lapsista huolehtiminen seitsemän päivää viikossa yötä päivää ei tietenkään mitenkään edes muistuta työtä.

Se ei ole eikä siitä tule työtä vaikka asiaa miten vatvoisi. Normaalit naiset hoitavat kotia ja lapsia töidensä lisäksi.

Suurin osa on parisuhteessa aikuisten miesten kanssa joita ei tarvitse hoivata kuin lapsia tai kehitysvammaisia.

Juuri tällaisten kommenttien takia monilla on iso kynnys jäädä kotiin, vaikka OMASTA HALUSTA hoivaisivat sitä miestään, kotia ja lapsia. Tulee olo, että on paskinta pohjasakkia tällainen kotona oleva nainen.

Älä masennu näistä kommenteista!

Voin vakuuttaa, että tällä palstalla on todella paljon miehiä, jotka arvostaa juuri kaltaistasi, perinteistä naista! :)

Mutta ensitreffeillä naisen pitää maksaa omansa ja mieluummin myös miehen kahvi/ruoka.

Kyllä. Muuten on lompakkolooooooinen (palstasensuuri). Myös kotona hoitovapaalla pienen vauvan kanssa oleva äiti on myös automaattisesti lompakkolooooooinen. Paitsi jos on kotoisin Thai-maasta, silloin - mystistä kyllä - ei olekaan.

Vierailija
53/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi: kyllä olet.

Vierailija
54/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tuo asevelvollisuus ilman palkkaa ja eläkekertymää, huonompi terveydenhuolto ja kiintiötyöpaiakt naisille että kumpi se olikaan sorrettu sukupuoli?

Miesten lyhyempi elinikä, miesten syöpiä ei seulota eikä miesten kokemaa väkivaltaa parisuhteessa oteta vakavasti.

Vierailija
55/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, ap, tasa-arvo on mennyt mielestäsi liian pitkälle? Miksi kaipaisit epätasa-arvoa eli että miehillä olisi enemmän mahdollisuuksia ja päätösvaltaa kuin naisilla?

Juuri näin. Tasa-arvoa on se, että ihmiset saavat itse päättää miten elämäänsä elävät ja pariskunnat voivat yhdessä päättää, millainen perhemalli heille sopii. Näissä asioissahan Suomion ihan maailman huippuluokkaa ja todella pitkällä verrattuna suurimpaan osaan maailman maita.

Vierailija
56/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja haluan mahdollisimman helpon elämän.

14-29 olen bilettämässä 

30v ehkä joka vakituinen poikaystävä

40v-55v avioliitto

55v etsin loppuelämän kumppania

Vierailija
57/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan molemman elämän

Oma ura vaan silloin kun tekee sitä mieli mutta perhe-elämä siinä sivussa. Siis kun olen 30v+ tietysti.

Miehet ovat minulle  vain objekteja, ensin seksiin ja sitten lompakkoina.

Vierailija
58/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet ainoa h u l l u.

Vierailija
59/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten lyhyempi elinikä, miesten syöpiä ei seulota eikä miesten kokemaa väkivaltaa parisuhteessa oteta vakavasti.

Kerro minulle, mitkä miesten syövät on kansantaloudellisesti kannattavaa seuloa (eli seulomalla löydetään syöpiä, joiden hoitaminen on inhimillisesti mutta erityisesti kansantalouden eli veronmaksajien kannalta edullisempaa löytää ajoissa kuin hoitaa - et suinkaan kuvitellut, että papa- ja mammografiaseuloja tehdään ihan vain hyvää hyvyyttään)?

Entä miten voimme lisätä miesten elinikää?

Vierailija
60/352 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa naiset synnyttää, hoitaa lapset, käy töissä, hoitaa kodin, maksaa puolet kaikesta ja kuvittelevat olevansa tasa-arvoisia.

Ainoastaan lapseton nainen pääsee lähemmäksi tasa-arvoa ja siltikin on työmarkkinoiden näkökulmasta aina väärän ikäinen ja saa huonompaa palkkaa kuin mies.

Suomessa tasa-arvo on naisille pelkkiä velvollisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän