Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei siivoustyö kiinnosta ihmisiä?

Vierailija
17.01.2021 |

Nyt etenkin korona-aikaan tarvitaan entistä enemmän ihmisiä tarkempaan siivoukseen. Miksei työ nappaa? Onhan se fyysistä mutta plussaa on se ettei tarvitse kökkiä samassa paikassa pitkiä aikoja. Se on myös itsenäistä hommaa ja sopii myös introverteille ihmisille hyvin, ei tarvitse höpistä joutavia.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen maisteri ei minua enää palkata noihin töihin, vaikka hainkin kyllä, kun en halua olla työtön edes lyhyitä aikoja.

Vierailija
2/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas, tylsä työ ja surkea palkka. Aikataulut vedetty liian tiukoiksi.

Vierailija
4/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi joutuu tekemään kolmen työt, huono palkka ja eikä kenellekään kehtaa sanoa olevansa siivooja.

Vierailija
5/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman rahan saa pupukurssilta. Paljon mieluummin askartelen pupuja 4h päivässä pari kertaa viikossa kuin teen raskasta ja epäkiitollista kokopäivätyötä.

Vierailija
6/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin riemusta kiljuen tältä istumalta luuttuamaan mitä tahansa halleja, laitoksia tai koteja jos huolittaisiin. Paikallisissa ilmoituksissa kuitenkin vaaditaan yleensä aina omaa autoa, osassa alan koulutusta eikä minulla suomalaiseen alakastiin syntyneenä pätkä- ja osa-aikatyöllistettynä ole ollut varaa hankkia edes ajokorttia. Ei tunnu olevan enää siivoushommia joissa huolehdit yhdestä paikasta työssäsi/vuorosi aikana, tai ainakaan niihin ei tarvita lisää tai uusia tekijöitä.

Vierailija
7/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä olen siivousta tehnyt, niin siinä ei saa olla liian tarkka, vaan nopea ja suurinpiirteinen. Itse olen semmonen pilkunviilaja, etten sovi siivojaksi alkuunkaan. Raskasta työtä, olematon palkka.

8/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se stigma aika paljon vaikuttaa, ja tietysti pitkälti se mainitsemasi fyysisyys. 

Minulla on ainakin sellainen mielikuva, että siivojan pitää olla tehokas ja vikkelä, saada nopeasti aikaan täsmällisen tarkkaa jälkeä. En sovi tähän kuvaukseen. Terveydentilankin pitää siivojalla olla aika hyvä.

Vierailija
9/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti usein välttämätön, pitää suhata minuuttiaikataululla ympäri pitäjää.

Vierailija
10/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroshoitajana en pärjännyt, koska olin liian hidas. Ei sovi luonteelleni tehdä hommia vähän sinne päin, vaan haluaisin tehdä oikeasti puhdasta jälkeä. Sehän ei ole siinä työssä mahdollista, koska aikataulu on niin tiukka. Ne huoneet pitää hutaista puhtaan näköisiksi.

Muita siivoushommia en ole hakenut. Totesin, että jos tahti on muuallakin tuo, niin parempi suosiolla jättää nopeammille nuo työt...

Vierailija
11/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen maisteri ei minua enää palkata noihin töihin, vaikka hainkin kyllä, kun en halua olla työtön edes lyhyitä aikoja.

Älä paljasta että olet maisteri. Minäkin olen ylemmän akateemisen tutkinnon suorittaneena tehnyt palkallista siivoustyötä; olisivat halunneet että jatkaisinkin, mutta olin jo sitä ennen saanut myöhemmin alkavan toisen työpaikan.

Vierailija
12/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kiinnostuin junasiivouksesta, mutta työ oli järjestetty niin että klo se ja se tulee juna asemalle, jolloin sinulla on tietty minuuttiaika siivota se, esimerkiksi puoli tuntia. Tästä puolesta tunnista maksetaan palkka. Sitten on kaksi tuntia palkatonta odottelua, jolloin ei ole järkeä lähteä kotiin eikä edes kahvilaan voileivälle, koska sen hinta on suurinpiirtein koko päivän palkka. Sitten tuleekin uusi 15 min - 30 min palkallinen siivoustuokio, ja sitten 1,5 tuntia palkatonta odotteluaikaa, jonka jälkeen vielä yksi siivouskeikka. Viettäisin koko päivän tunnin, kahden palkalla asemapenkeillä istuen taskulämmintä ruisleipää nakertaen päivästä toiseen. Paremmat tienestit samalla ajalla saa kesällä pulloja keräämällä.

Vierailija
13/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on asiakaspalvelua töissä, ehkä jossain yksinäisessä iltasiivouskohteessa ei ole. Ja kanssakäymistä työkaverien ja pomon kanssa.

Esimiehiä on monenlaisia, eivätkä kaikki sovi siihen työhön.

Vierailija
14/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kiinnostuin junasiivouksesta, mutta työ oli järjestetty niin että klo se ja se tulee juna asemalle, jolloin sinulla on tietty minuuttiaika siivota se, esimerkiksi puoli tuntia. Tästä puolesta tunnista maksetaan palkka. Sitten on kaksi tuntia palkatonta odottelua, jolloin ei ole järkeä lähteä kotiin eikä edes kahvilaan voileivälle, koska sen hinta on suurinpiirtein koko päivän palkka. Sitten tuleekin uusi 15 min - 30 min palkallinen siivoustuokio, ja sitten 1,5 tuntia palkatonta odotteluaikaa, jonka jälkeen vielä yksi siivouskeikka. Viettäisin koko päivän tunnin, kahden palkalla asemapenkeillä istuen taskulämmintä ruisleipää nakertaen päivästä toiseen. Paremmat tienestit samalla ajalla saa kesällä pulloja keräämällä.

Tuo silpputyö on alan pahimpia ongelmia.

Vierailija
15/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaa vakinainen paikka ja maksa palkkaa vaikka 4100 euroa / kk, niin sanon oman työni irti, ja tulen sulle siivoamaan.

Vierailija
16/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ei valittu hommaan ja syy oli varmaan se kun sanoin olevani tarkka. Päädyinkin sitten sairaalaan. Keskipalkka oli 10v sitten 2400e rennosta kaksivuorotyöstä ja nykyään olisi 3500e että ihmettelen millä pupukurssilla tuollaiset rahat saa.

Vierailija
17/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin siivoustöitä mutta olivat monet niitä pari tuntia illalla-pari tuntia aamulla-paikkoja eli ei sillä palkalla elä millään.

Vierailija
18/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka, kiire, arvostuksen puute. Siinä syyt.

Vierailija
19/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ei valittu hommaan ja syy oli varmaan se kun sanoin olevani tarkka. Päädyinkin sitten sairaalaan. Keskipalkka oli 10v sitten 2400e rennosta kaksivuorotyöstä ja nykyään olisi 3500e että ihmettelen millä pupukurssilla tuollaiset rahat saa.

Mikä rento kaksivuorotyö sairaalassa?

Vierailija
20/66 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo korkeakoulutettu siivooja voi olla työnantajalle riski siinä mielessä, että sitä ei voi kyykyttää, kun osaa lukea lakipykäliä.

Menee työnantajalta yöunet miettiessä, että kuinka siitä pääsee eroon maksamatta muutaman kuukauden palkkaa irtisanottaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan