Oletko joutunut valehtelemaan/liiottelemaan päästäksesi hoitoon
Itse joutunut mm. hammashoitoon soittaessa väittämään etten saa luvuilta nukuttua ja ettei särkylääkkeet auta vaikka kipu ei olisikaan ollut niin paha. Muuten joutuu kiireettömään hoitoon pääsyä odottamaan ties kuinka kauan ja siinä ajassa ehtii hampaassa oleva reikä suurentua niin paljon että seurauksena juurihoito
Kommentit (29)
Joo, menin kipeän selän takia lääkäriin. Kipu oli niin kamalaa etten pysynyt kunnolla pystyssä ja jaloissa oli puutumisoireita.
No, eihän lääkärin mielestä nuorella ihmisellä mitään vakavaa ole.
Valehtelin sitten että olen virtsannut alleni, jotta pääsisin tutkimuksiin. Ja onneksi valehtelin, tutkittiin ja olin seuraavana päivänä leikkauspöydällä. Jos en olisi valehdellut, voi olla etten kävelisi enää.
Vierailija kirjoitti:
Te itsekeskeiset valehtelijat ja oireittenne liioittelijat viette resursseja sellaisilta, jotka oikeasti tarvitsevat nopeata hoitoon pääsyä.
Juu toki tuokin lehden syöpäpotilas olisi joutanut odottamaan mutta itsekeskeisyyttään valehteli ja pääsi hoitoon. Voi olla vakava kun juttu joskus mutta jos ei pääse tutkimuksiin niin ei voi tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te itsekeskeiset valehtelijat ja oireittenne liioittelijat viette resursseja sellaisilta, jotka oikeasti tarvitsevat nopeata hoitoon pääsyä.
En valehdellut, mutta en kyllä sitten päässyt hoitoonkaan.
Hammas halkesi ja se puolikas siis kokonaan irtosi, suuhun jäi vain puolikas hammas. Jos saa nukuttua särkylääkkeitä käyttäen, niin ei ole kuulemma päivystystapaus. Näin Helsingissä, voit mennä lukemaan kriteerit nettisivuilta - niin minutkin ohjeistettiin tekemään, kun yritin väittää tarvitsevani ajan päivystävälle hammaslääkärille. Lisäksi voi mennä apteekista hakemaan paikka-aineen (ilman reseptiä) ja paikata hampaan itse, kyllä se kuulemma pysyy siinä tämmösessäkin tapauksessa. Näin minulle neuvottiin.
Joo, seuraavalla kerralla valehtelen. Eikä omatunto kolkuta yhtään.
Minulle kävi myös näin. Paikkaan hampaan itse ja odottelin 2 kk hoitoon pääsyä. Hammaslääkäri vielä kehtasi sanoa että jos olisin tullut ajoissa hammas olisi voitu pelastaa, nyt ei auttanut muu kuin poisto
Aina saa lukea siitä jos sinulla näitä ja näitä oireita hakeudu hoitoon, mutta sitten kun niitä on ja soitat niin et todellakaan pääse lääkäriin. Tädilläni esim. pohjekipu. Ei saanut lääkäriaikaa. Oli sitten veritulppa
Aina pitää vähän suurennella, ei muuten mitään hoitoa saa, ellei ole jotkut tulehdus yms. arvot huippulukemissa.
Vierailija kirjoitti:
Aina pitää vähän suurennella, ei muuten mitään hoitoa saa, ellei ole jotkut tulehdus yms. arvot huippulukemissa.
Ja niitä tulehdusarvoja ei saa selville kuin labrassa, jonne yllätys yllätys tarvitaan lähete.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammas halkesi ja se puolikas siis kokonaan irtosi, suuhun jäi vain puolikas hammas. Jos saa nukuttua särkylääkkeitä käyttäen, niin ei ole kuulemma päivystystapaus. Näin Helsingissä, voit mennä lukemaan kriteerit nettisivuilta - niin minutkin ohjeistettiin tekemään, kun yritin väittää tarvitsevani ajan päivystävälle hammaslääkärille. Lisäksi voi mennä apteekista hakemaan paikka-aineen (ilman reseptiä) ja paikata hampaan itse, kyllä se kuulemma pysyy siinä tämmösessäkin tapauksessa. Näin minulle neuvottiin.
Minulle kävi myös näin. Paikkaan hampaan itse ja odottelin 2 kk hoitoon pääsyä. Hammaslääkäri vielä kehtasi sanoa että jos olisin tullut ajoissa hammas olisi voitu pelastaa, nyt ei auttanut muu kuin poisto
Ihmettelen, mihin ne päivystysajat sitten on tarkoitettu, huonounisilleko?
Vierailija kirjoitti:
Aina saa lukea siitä jos sinulla näitä ja näitä oireita hakeudu hoitoon, mutta sitten kun niitä on ja soitat niin et todellakaan pääse lääkäriin. Tädilläni esim. pohjekipu. Ei saanut lääkäriaikaa. Oli sitten veritulppa
Tiedä olisko sekään sitten auttanut. Ensimmäinen lääkärikäynti on aina sama: ota pari päivää särkylääkettä, ja varaa uusi aika, jos ei mene ohi.
En edes tiedä, miksi ekaa käyntiä edes tarvitaan. Sinne vois palkata jonkun työttömän kertomaan ton saman. Tai pelkkä nauhoitekin riittäis.