Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut valehtelemaan/liiottelemaan päästäksesi hoitoon

Vierailija
16.01.2021 |

Itse joutunut mm. hammashoitoon soittaessa väittämään etten saa luvuilta nukuttua ja ettei särkylääkkeet auta vaikka kipu ei olisikaan ollut niin paha. Muuten joutuu kiireettömään hoitoon pääsyä odottamaan ties kuinka kauan ja siinä ajassa ehtii hampaassa oleva reikä suurentua niin paljon että seurauksena juurihoito

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, työterveyteen.

Vierailija
2/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin jouduin, kun asioin tk:ssa. Nyt on onneksi varaa käydä yksityisellä. Siellä otetaan vaivat tosissaan vähemmälläkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/terveys/art-2000007739631.html tästä siis tuli mieleen. Pelkkä kipu ei riitä syyksi näköjään

Vierailija
4/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri suhtautui hyvin ärsyyntyneesti valitukseeni käsivaivasta, sanoin että toivoin jotain lastaa tms kun pienikin liike sattui julmetusti (olin kaatunut rinteessä). Kun oli pistämässä pihalle niin kysyi että sairaslomaako haluan ja paljon, sanoin että ei, kun mua sattuu ja haluaisin siihen käteen jonkun tuen. Sitten katsoi silmät pyöreänä hetken ja laittoikin röntgeniin. Vastustin, kun olen murtanut luitani ennenkin ja tiesin ettei se ole murtunut. No ei auttanut, kiireinen röntgen, tulos ei murtumaa ja eivät kuulema paketoi, itse pitää mennä apteekkiin ostamaan tavarat. Helvett mikä painajainen ja kaikenlainen heiluminen vaan tuotti tuskaa koko ajan ja koko päivä meni. Mutta eka en meinannut siis saada mitään apua kun lääkäri oli haistavinaan saikuttajan :D

Vierailija
5/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeisiä kiputiloja minulla, en ole kuntoutunut kunnolla. Sen perusteella en kuitenkaan saa sairauslomaa kun työyerveyslääkäri laittaisi vaan korvaavien töihin. Minulla myös masennusta ja unettomuutta ollut aiemmin. Niinpä hän niiden perusteella sairauslomaa vaikka syy oikeasti ihan eri

Vierailija
6/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hammaslääkärin särkypäivystykseen on munkin pitänyt valehdella, että on särkyä, vaikkei ole ollutkaan, en ala jonkun viiltävän teräväksi lohjenneen hampaan kanssa odottelemaan kuukausia.

Muuten ei ole tarvinnut valehdella tai liioitella.

Vierailija
7/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä se juuri on. Kipuja ei oteta tosissaan. Ensin ehdotellaan mielenterveysongelmia stressiä ja kysellään ootko miten paljon syönyt lääkkeitä. Lopulta kun jalat menee alta todetaan MS tauti. Näin kävi eräälle ystävälleni :(

Vierailija
8/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan omista sairauksistani. Ja olen miettinyt, että se varmaan tulee koitumaan kohtalokseni. Kerron totuuden, jos sitäkään. Eli jos pitäisi valita niin mieluummin vähättelisin. Ja jos lääkäri yhtään tekee samaa niin lähden vaan helpottuneena pois. 

Vierailija
9/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu ja ei. Koko ikäni olen kuullut lääkäreiltä vähättelyä, joten olen aina myös ajatellut, että tietty määrä kipua vain kuuluu jotenkin kestää ja on ihan normaalia ihmiselämää. Siksi eräänkin kerran menin lääkäriin hakemaan sairauslomaa kivuliaaseen nokkosihottumaan. Lääkäri kirjoitti parin päivän sairausloman ja jotain rasvaa ja pelkäsin, miten pärjään sen jälkeen töissä. Noh, uskaltauduin sitten sairausloman jälkeen uudestaan lääkärille ja lääkäri passitti pitkin hampain verikokeisiin ja heti tulosten tultua minulle soitettiin, että nyt kipin kapin keskussairaalaan. Tulehdusarvot olivat ihan järkyttävät eikä minua päästetty sieltä enää kotiin. Siellä sitten makasin 4 päivää ja olin toista viikkoa saikulla. Onneksi en uskonut sitä lääkäriä, jonka mielestä olisin ihan hyvin voinut mennä töihin sen rasvapurkin voimin. Mutta enhän tietenkään osannut kertoa, miten iso tuska se oli, kun lapsesta asti on saanut kuulla, että mitään ei ole vialla, kun ei edes kuume nouse. 

Vierailija
10/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin alennusmyynnistä verenpainemittarin ja sain kauheita lukemia: alapaine yli sata ja yläpaine yli kaksisataa, vaikka mitään korkean verenpaineen oireita ei ollut. Soitin lääkäriaseman ajanvaraukseen, josta sanottiin, että jollei oireita ole, ei ole asiaa lääkärille. Etsin netistä oireet, syötin puhelinvastaajalle emävalheita ja varasin ajan. Lääkäri oli aika kauhistunut tuloksista, ja koska olin tehnyt hyvät tilastot parin viikon ajalta, sain lääkereseptin heti mukaani.

Kummallisinta tässä oli se, että minulla oli tuolloin erittäin kallis yrittäjän sairausvakuutus, joka kattoi melkeinpä kaiken, mitä olisin voinut keksiä. Kai yksityisellä lääkäriasemalla sitten oli jokin hyvä syy estää hoitoon hakeutuminen.

Vierailija
11/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta enhän tietenkään osannut kertoa, miten iso tuska se oli, kun lapsesta asti on saanut kuulla, että mitään ei ole vialla, kun ei edes kuume nouse. 

Mulla myös lapsuudessa näitä kokemuksia. Muistan miten mua raahattiin lääkäriin milloin mistäkin ja harvoin löytyi mitään. En ole edes aikaisemmin ajatellut, että voiko näillä asioilla yhteyttä, mut nyt aikuisenakin kokisin jotenkin tosi nolona, jos olisinkin valittanut jotain "pikkuvaivaa". Ja helpottunut olisin myös, hyväksyisin vastauksen heti. En varmaan kovin helposti kehtaisi mennä uudestaan samasta aiheesta valittamaan.

8

Vierailija
12/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin nielurisaleikkaukseen julkisella puolella. Voi olla että olisin päässyt muutenkin isojen risojen ja proppujen takia mutta varmuuden vuoksi sanoin, että minulla on jatkuvasti nielutulehduksia... Tämä ei kuitenkaan pitänyt paikkansa. Eniten kärsin siitä, että hengitykseni haisi.

Vierailija
13/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta enhän tietenkään osannut kertoa, miten iso tuska se oli, kun lapsesta asti on saanut kuulla, että mitään ei ole vialla, kun ei edes kuume nouse. 

Mulla myös lapsuudessa näitä kokemuksia. Muistan miten mua raahattiin lääkäriin milloin mistäkin ja harvoin löytyi mitään. En ole edes aikaisemmin ajatellut, että voiko näillä asioilla yhteyttä, mut nyt aikuisenakin kokisin jotenkin tosi nolona, jos olisinkin valittanut jotain "pikkuvaivaa". Ja helpottunut olisin myös, hyväksyisin vastauksen heti. En varmaan kovin helposti kehtaisi mennä uudestaan samasta aiheesta valittamaan.

8

Tämä niin tuttua, kun tulee joku vaiva niin ikäänkuin anteeksipyytävänä menee lääkäriin että anteeksi kun olen kipeä :(

Vierailija
14/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lääkärin asenne oli se että turhaan saikkua haen kun oli selkäkipua. Päivän sain sairauslomaa tk lääkäriltä. Viikonloppuna soitin päivystykseen ja liiottelin pahasti oireeni. Sain 2 viikkoa sairauslomaa ja vahvat kipulääkkeet. Näillä lähtivät kivut ja sairausloman jälkeen olin jo kunnossa. Veikkaan että jos yhden päivän jälkeen olisin mennyt takaisin fyysisesti raskaaseen työhön niin tilanne olisi vaan pitkittynyt

Vierailija
15/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin jouduin, kun asioin tk:ssa. Nyt on onneksi varaa käydä yksityisellä. Siellä otetaan vaivat tosissaan vähemmälläkin. 

Eipä yksityisellä ole oikeastaan mitään syytä joka blokattaisiin pois, lääkäriltä voi varata ajan vaikka kysyäkseen lääkärin kuulumisia jos siltä tuntuu, kunhan maksaa kassalla.

Vierailija
16/29 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Tämä niin tuttua, kun tulee joku vaiva niin ikäänkuin anteeksipyytävänä menee lääkäriin että anteeksi kun olen kipeä :(

Mietin vielä tätä, niin ei ehkä sekään pelkästään, että on viety lääkäriin voi olla selitys? Mun vanhemmat on kaikesta aina miettineet ja korostaneet, että on tärkeää mitä muut ajattelee. Ja nolostuneet milloin mistäkin, siis "kaikesta". Ehkä tuo kaikki yhdistelmänä vaikuttaa? En muista miten olisivat käyttäytyneet lääkärissä, mut voin kuvitella...

Vierailija
17/29 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin väittämään myöskin etten saa nukuttua, muuten olisin ollut kiireetön potilas enkä olisi jaksanut hetkeäkään enää käden kipuilun kanssa. Rannekavaoireyhtymä siitä lopulta löytyi vaikka sairaanhoitaja olikin sitä mieltä ettei lääkäriä tarvita ainoastaan buranaa

Vierailija
18/29 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitin et mulla itsetuhoisia ajatuksia, oikeesti ei ollu, mut stressaava elämäntilanne ja univaikeudet ja paha paniikkihäiriö ei ollu tarpeeks hyvä syy päästä lääkäriin

Vierailija
19/29 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te itsekeskeiset valehtelijat ja oireittenne liioittelijat viette resursseja sellaisilta, jotka oikeasti tarvitsevat nopeata hoitoon pääsyä.

Vierailija
20/29 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolen joutuu liioittelemaan oireitaan. Mutta onneksi on työterveys joka laskutuksen kiilto silmissä mielellään tutkii varmuuden vuoksi vähän liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi