Ystävän tytär Romaniaan opiskelemaan lääketiedettä
Ystäväni tytär lähti Romaniaan lääketiedettä opiskelemaan ja nyt naurattaa kun ystävä ylpeänä kertoo asiasta. En halua tietää millaisia lääkäreitä sieltä valmistuu enkä ymmärrä asialla ylpeilyä. Jos ei Suomeen päässyt niin ei kai riittänyt aivot.
Kommentit (298)
Hyvä nyt on haukkua mua huonoksi ystäväksi, katsotaan kun se sama Romania lääkäri tulee tänne takaisin hoitamaan sinua
Terveisin AaPee tuo edellinen siis
Jos ei Suomeen päässyt niin hyvä että pääsi muualle. Suomessa on lääkäripula.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyt on haukkua mua huonoksi ystäväksi, katsotaan kun se sama Romania lääkäri tulee tänne takaisin hoitamaan sinua
Tai sinua, jos vaihtoehto on jäädä ilman hoitoa.
T ap
Et taida ymmärtää tämän kaiken seurauksia
Vierailija kirjoitti:
Jos ei suomeen päässyt niin ei koko ihmisen pitäisi olla lääkäri jos on niin vähän aivosoluja. En mä tätä ystävälle päin naamaa voi sanoa, suuttuu. Mutta siinä minun mielipide.
T. ap
Eipä sillä tyhmyyden kanssa ole mitään tekemistä. Kisa on kova ja ne parhaimmatkin saattaa pyrkiä monta kertaa. Mikäs sä AP olet ammatiltas?
Sillä ei ole väliä kuka minä olen. Menestynyt kuitenkin olen ja ihan helsingin yliopiston käynyt. En romanian :D
Sinnev pääsee helpommin mitä Suomessa.
LOL,
Romanian saavutukset tieteissä noin yleisesti ovat kovin ohuenlaiset. Varmaan laadukasta opetusta :D
Tätä en ymmärrä, että suomesta lähdetään muualle lääkäriopintoihin, mutta samalla TK:t täynnä kielitaidottomia lääkäreitä. Pitäisikö jotakin tehdä, lääkäriliitto?
Fiksu tytär kun ei jää tänne kyykytettäväksi.
Vai oikein Helsingin yliopiston käynyt 🤣
Kiva ystäväsi tyttärelle että pääsi opiskelemaan, mutta pari romanialaista ihmistä tuntevana ja heidän kokemuksia kuunnelleena voin sanoa että siellä ei ainakaan sairaaloissa ole kehumista.
Vastannee osimoilleen kotimaista ensiapukurssia.
Tuskin niillä papereilla suomessa virkaa saa. Hieno juttu, jos hän jää sinne lääkäriksi.
Lääkärikoulutus on joka maassa samanlaista.
Samat tiedot ja taidot opetetaan jokaisessa lääkäriä kouluttavissa maissa.
Kummallista, että Romaniassakin leikataan sydänsairaita, syöpiä, keuhkoja, munuaisia ja hoidetaan lapsipotilaita terveeksi.
Kummallista, että sielläkin on sairaaloita ja hoitolaitoksia olemassa, eikä siellä kuole tavallista enempää ihmisiä kuin muuallakaan Euroopassa.
Aloitus on niin puhdasverinen provo, että yököttää.
Ja jos ei sattuisi olemaan provo, niin se on sitten täynnä sairasta kateutta.
Muissa maissa koulutetaan enemmän lääkäreitä, kuin Suomessa.
Siellä suuremmat sisäänotto määrät lääkärikoulutukseen.
Suomessa Lääkäriliitto pitää tahallaan lääkärikoulutuksen alhaalla, eli erittäin vähäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei suomeen päässyt niin ei koko ihmisen pitäisi olla lääkäri jos on niin vähän aivosoluja. En mä tätä ystävälle päin naamaa voi sanoa, suuttuu. Mutta siinä minun mielipide.
T. ap
Suomessa on paljon lääkäreitä jotka ei Suomessa ole opiskelleet. Ja Suomesta ei löydy länsimaailman parhaat korkeakoulut vaan USAsta, Englannista ja ehkä jostain Saksasta, Sveitsistä tai Hollannista. Joten monilla muualla opiskelleilla on enemmän aivosoluja kuin Suomessa opiskelleilla.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole väliä kuka minä olen. Menestynyt kuitenkin olen ja ihan helsingin yliopiston käynyt. En romanian :D
En tiedä millä vuosikymmenellä elät, mutta akateemisella tutkinnolla keuliminen oli juttu ehkä joskus 40 vuotta sitten.
Minuakin vähän arveluttaa nämä ”lääkärit”, jotka ovat valmistuneet jostakin Tartosta tms. Ex-Itäblokista. Millainen on heidän tietämyksensä taso?
Puhumattakaan näistä lääkäreistä, jotka ovat syntyjään sieltä eivätkä edes suomen kieltä osaa, kun menet heille terveysasemalla vaivojasi kertomaan. Silmäongelmaa hoidetaan korvavaivana :)
Vähän kuin nämä uudet taksikuskit, jotka kyselevät asiakkaalta, että miten sinne ajetaan.
Käy sääliksi "ystävääsi", että hänellä on sinun kaltainen lyttääjä ja lannistaja elämässään.