Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet tämän ilmiön: hyvin moni nykyään oikein toivoo, että voisi saada jonkin diagnoosin?

Vierailija
16.01.2021 |

Uskotaan ja toivotaan, että oltaisiin esim. autisteja, pakko-oireisia, bipolariisia tms?

Johtuuko tämä nykypäivän minäkeskeisyydestä eli kulutetaan suurin osa ajasta miettimällä pelkästään itseään ja kun käperrytään siihen omaan itseensä, mielenterveys alkaa rakoilla ja aletaan sitten mietiskellä että kyllä minussa on nyt jotain pahasti vialla ja päädytään tekemään nettitestejä milloin mistäkin autismeista ja persoonallisuushäiriöistä?

Menkää ulos ja yrittäkää suunnata ajatuksenne johonkin muuhun kuin omaan likaiseen napaanne.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, diagnoosi on ainoa keino saada terapiaa tai kuntoutusta, jos et oo lotossa voittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen jolla on elämää häiritseviä oireita haluaa diagnoosin. Juuri kaltaisiesi mielestä kaikki on vain laiskuuttaa ja minä keskeisyyttä vaikka ihminen kärsisi kuinka.

Vierailija
4/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän, koska diagnoosi antaisi jonkinlaisen selityksen esimerkiksi jatkuvalle pahalle ololle.

Vierailija
5/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin eläkkeelle kun oli diagnoosi. Ilman sitä oisin jäänyt heitteelle, työttömäksi työkyvyttömänä.

Vierailija
6/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole huomannut, enkä ilmeisesti kuulu tähän AP:n tarkoittamaan ryhmään. En olisi millään halunnut, mutta siitä huolimatta sain joululahjaksi syöpädiagnoosin ja pikaisen leikkauksen.

Vierailija
7/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihan vasten tahtoani diagnoosin ykköstyypin diabeteksestä varhaisteininä. Vaihtaisin milloin tahansa pois ja eläisin terveenä, nyt on sairaus tehnyt tehtävänsä ja lisäsairauksia löytyy myös, on se ihan helvetin raskasta. Kuntoutusta sain jossain vaiheessa kerran, yhtä tyhjän kanssa, ei se tilannettani auttanut yhtään. Normaalia elämää ei tämän kanssa voi elää, sori vaan mutta näin se vaan on.

Vierailija
8/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yli 20 diagnoosia. Ei kylläkään yhtään mielenterveyteen liittyvää. Luopuisin mielelläni edes muutamasta, mutta minkä näille perinnöllisille vaivoille voi.

Vierailija
9/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän, koska diagnoosi antaisi jonkinlaisen selityksen esimerkiksi jatkuvalle pahalle ololle.

APn mielestä paha olo johtuu vain siitä, että tuijottaa omaan likaiseen napaansa ja on minäkeskeinen. Kyllä se siitä, kun ei vain ajattele itseään! Sairaudet häipyy.

Itse toivon, että löytyisi diagnoosi ja parannuskeino. 

Vierailija
10/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain elämääni helpottavat lääkkeet diagnoosilla. Ilman en voisi opiskella tai käydä töissä. En minä siitä diagnoosista muuten iloitse ja harva siitä edes tietää.

Vierailija
11/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medikalisoituminen, ihmisten persoonallisuuspiirteistä on tehty sairauksia. Saisin diagnosoitua itselleni nettitestien perusteella ties mitä adhd:sta kaksisuuntaiseen. Joku masennusdiagnoosi taitaa löytyäkin, en ole koskaan käynyt kannassa kurkkaamassa. Lääkeittä innolla tyrkyttivät, mutta nykyään pärjään ihan hyvin, vaikka en niitä silloin nuorena suostunutkaan ottamaan. Väitänpähän vain että yksikään ihminen ei ole täysin "normaali" ja terve, jos vertaa johonkin oppikirjaesimerkkiin täydellisestä ihmisestä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi