Onko sinulla velkaa?
Laskuja ulosotossa ja 2 perintäfirmassa,Elatusapu velkaa Kelan perinnässä.Ostoja luottotilille.
Luottotiedot meni.Aloin maksamaan laskun kerrallaan pois.Meni noin 4-5 vuotta.
Tuli todella kalliiksi maksaa laskut perintäfirmojen ja ulosoton kautta.
Sitten tuli päivä ettei velkaa enää ollut.Nyt on jo luottotiedot kunnossa.
Kommentit (272)
Opintolainaa jotain 25 000€, autolainaa jäljellä vielä 7000€, muita kulutusluottoja joitakin tuhansia. Tilillä on 2,3€ ja kuun lopulle erääntyneitä laskuja, joita en saanut siirrettyä, on muutaman sadan euron edestä ja työttömyyspäivärahahakemuksen käsittelyssä menee arviolta 18 arkipäivää. Edelliskuulta en saa tukea ja opintotukikin peritään takaisin kun valmistuin liian ajoissa (mutta siltä ajalta en saa kuitenkaan työttömyyspäivärahaakaan). Työt alkavat vasta parin kuukauden päästä (edellisestä tuli opiskeluaikana lähtö yt:iden takia), enkä oikeasti tiedä miten selviän sinne saakka. Auton myynti olisi helpoin, mutta jos tuleekin työkeikka, niin sitten olen ongelmissa ja tarvitsen sitä joka tapauksessa töihin pääsyyn.
"Kakkihan on maksettava eikös juu mitä tässä maailmassa velkaantuu...."
Mihin olette käyttäneet luottoa? Kiinnostaa.
Asunto- ja mökkilainaa on yhteisvastuullisesti puolison kanssa yhteensä 403000€. Asunto toivottavasti vaihdetaan halvempaan viimeistään eläkepäivien kynnysellä, muuten joudutaan maksamaan näitä velkoja nykyisellä tahdilla 70-vuotiaaksi asti.
Luottokortilla 3000, muuta velkaa pari tonnia.
Lapsen pikavippien maksussa oon auttanut :( Niitä on riittänyt tasaisesti valitettavasti, perintätoimistoilta tippuu vuosienkin takaisia
50 000 euroa asuntolainaa.
Siinäkin riittää
Vierailija kirjoitti:
Mihin olette käyttäneet luottoa? Kiinnostaa.
Mm. hammashoitoon ja lääkärikäynteihin (julkisella), lääkkeisiin, uusiin silmälaseihin (ovat aivan järkyttävän kalliit jos et ole "tarpeeksi" silmäsairas korvauksiin), ruokaostoksiin ja asumiskuluihin (omistusasujana en saanut siihen tukea opiskellessani).
-102
Minulla asuntolainaa jäljellä 73 000 ja muuta lainaa 41 000. Tuo muu laina oli pakko ottaa jotta sain maksettua yrityksen konkurssista minulle henkilökohtaisesti langenneet vastuut (Finnvera yriryslaina jossa pakollinen henkilötakaus). Korona murskasi yrityksen kasvusuunnitelman ja romahdutti liiketoiminnan niin rankasti ettei ollut muuta vaihtoehtoa kuin konkurssi. Työttömäksi joutui 19 henkeä ja itse nyt palkkatöissä ulkopuolisella. Yrittäjäksi en enää halua uudelleen ryhtyä koskaan. Maksan tuota muuta lainaa 575€ kuukaudessa ja talous on niin tiukalla että edessä on kohta minullakin luottohäiriömerkintä.
Aina olen ollut vastuullinen ja erittäin tarkka rahasta. On julkeaa ajatella että kaikki luottotiedottomuus johtuisi kerskakulutuksesta.
Sen verran peeaa olen, ettei ole ollut varaa ottaa mitään velkoja. Ei velkaa, ei omaisuutta.
"Käymään vain tänne tultiin eikä olemaan", sanoisin tästä lyhyestä elämästä.
Vuonna 2013 oli ulosotossa velkaa 153.000 euroa. Nyt kun katsoin, on sitä jäljellä vähän vajaa 75.000 euroa. Vuonna 2025 tämä kurimus loppuu ja olen saanut maksettua kaiken pois. Kyllähän nuo ulosoton kulut ja korot vähän kirvelee, mutta vapautta kohti kuljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2013 oli ulosotossa velkaa 153.000 euroa. Nyt kun katsoin, on sitä jäljellä vähän vajaa 75.000 euroa. Vuonna 2025 tämä kurimus loppuu ja olen saanut maksettua kaiken pois. Kyllähän nuo ulosoton kulut ja korot vähän kirvelee, mutta vapautta kohti kuljetaan.
Arvostan asennettasi. Moni olisi tuossa tilanteessa heittänyt pyyhkeen kehään ja alkanut elää yhteiskunnan tuella sekä antanut velkojen vanhentua.
Nyt kannattaa alkaa velkaantumaan, kun vihdoin inflaatio alkaa juoksemaan ja syö aikanaan velan osittain pois.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa alkaa velkaantumaan, kun vihdoin inflaatio alkaa juoksemaan ja syö aikanaan velan osittain pois.
Ei ikinä, jos ei ole aivan pakko. Nää velkavivulla rikastujatkin kompastuvat pian omaan näppäryyteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä, jos ei ole aivan pakko. Nää velkavivulla rikastujatkin kompastuvat pian omaan näppäryyteensä.
0,5-1,5 % velan korko, sijoitusten tuotto 4,0 - 25,0 %, mikä tuossa on näppärää johon voi kompastua?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ñäin on, mutta kannattaa huomioida, että inflaation noustessa nousee myös korko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0,5-1,5 % velan korko, sijoitusten tuotto 4,0 - 25,0 %, mikä tuossa on näppärää johon voi kompastua?
Sijoitukset voivat mennä miinukselle
Olen onnellinen kun velkaa ei enää ole.
Miksi ikinä aloinkaan luottokorttia käyttämään... melkeen 5000e aivan turhaa velkaa