Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla velkaa?

Vierailija
16.01.2021 |

Laskuja ulosotossa ja 2 perintäfirmassa,Elatusapu velkaa Kelan perinnässä.Ostoja luottotilille.
Luottotiedot meni.Aloin maksamaan laskun kerrallaan pois.Meni noin 4-5 vuotta.
Tuli todella kalliiksi maksaa laskut perintäfirmojen ja ulosoton kautta.
Sitten tuli päivä ettei velkaa enää ollut.Nyt on jo luottotiedot kunnossa.

Kommentit (272)

Vierailija
101/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ikinä aloinkaan luottokorttia käyttämään... melkeen 5000e aivan turhaa velkaa

Vierailija
102/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa jotain 25 000€, autolainaa jäljellä vielä 7000€, muita kulutusluottoja joitakin tuhansia. Tilillä on 2,3€ ja kuun lopulle erääntyneitä laskuja, joita en saanut siirrettyä, on muutaman sadan euron edestä ja työttömyyspäivärahahakemuksen käsittelyssä menee arviolta 18 arkipäivää. Edelliskuulta en saa tukea ja opintotukikin peritään takaisin kun valmistuin liian ajoissa (mutta siltä ajalta en saa kuitenkaan työttömyyspäivärahaakaan). Työt alkavat vasta parin kuukauden päästä (edellisestä tuli opiskeluaikana lähtö yt:iden takia), enkä oikeasti tiedä miten selviän sinne saakka. Auton myynti olisi helpoin, mutta jos tuleekin työkeikka, niin sitten olen ongelmissa ja tarvitsen sitä joka tapauksessa töihin pääsyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kakkihan on maksettava eikös juu mitä tässä maailmassa velkaantuu...."

Vierailija
104/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olette käyttäneet luottoa? Kiinnostaa.

Vierailija
105/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto- ja mökkilainaa on yhteisvastuullisesti puolison kanssa yhteensä 403000€. Asunto toivottavasti vaihdetaan halvempaan viimeistään eläkepäivien kynnysellä, muuten joudutaan maksamaan näitä velkoja nykyisellä tahdilla 70-vuotiaaksi asti.

Vierailija
106/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortilla 3000, muuta velkaa pari tonnia.

Lapsen pikavippien maksussa oon auttanut :( Niitä on riittänyt tasaisesti valitettavasti, perintätoimistoilta tippuu vuosienkin takaisia 

Vierailija
107/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 000 euroa asuntolainaa.

Siinäkin riittää

Vierailija
108/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin olette käyttäneet luottoa? Kiinnostaa.

Mm. hammashoitoon ja lääkärikäynteihin (julkisella), lääkkeisiin, uusiin silmälaseihin (ovat aivan järkyttävän kalliit jos et ole "tarpeeksi" silmäsairas korvauksiin), ruokaostoksiin ja asumiskuluihin (omistusasujana en saanut siihen tukea opiskellessani).

-102

Vierailija
109/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asuntolainaa jäljellä 73 000 ja muuta lainaa 41 000. Tuo muu laina oli pakko ottaa jotta sain maksettua yrityksen konkurssista minulle henkilökohtaisesti langenneet vastuut (Finnvera yriryslaina jossa pakollinen henkilötakaus). Korona murskasi yrityksen kasvusuunnitelman ja romahdutti liiketoiminnan niin rankasti ettei ollut muuta vaihtoehtoa kuin konkurssi. Työttömäksi joutui 19 henkeä ja itse nyt palkkatöissä ulkopuolisella. Yrittäjäksi en enää halua uudelleen ryhtyä koskaan. Maksan tuota muuta lainaa 575€ kuukaudessa ja talous on niin tiukalla että edessä on kohta minullakin luottohäiriömerkintä.

Aina olen ollut vastuullinen ja erittäin tarkka rahasta. On julkeaa ajatella että kaikki luottotiedottomuus johtuisi kerskakulutuksesta.

Vierailija
110/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran peeaa olen, ettei ole ollut varaa ottaa mitään velkoja. Ei velkaa, ei omaisuutta.

"Käymään vain tänne tultiin eikä olemaan", sanoisin tästä lyhyestä elämästä.

Vierailija
111/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2013 oli ulosotossa velkaa 153.000 euroa. Nyt kun katsoin, on sitä jäljellä vähän vajaa 75.000 euroa. Vuonna 2025 tämä kurimus loppuu ja olen saanut maksettua kaiken pois. Kyllähän nuo ulosoton kulut ja korot vähän kirvelee, mutta vapautta kohti kuljetaan.

Vierailija
112/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2013 oli ulosotossa velkaa 153.000 euroa. Nyt kun katsoin, on sitä jäljellä vähän vajaa 75.000 euroa. Vuonna 2025 tämä kurimus loppuu ja olen saanut maksettua kaiken pois. Kyllähän nuo ulosoton kulut ja korot vähän kirvelee, mutta vapautta kohti kuljetaan.

Arvostan asennettasi. Moni olisi tuossa tilanteessa heittänyt pyyhkeen kehään ja alkanut elää yhteiskunnan tuella sekä antanut velkojen vanhentua.

Vierailija
113/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa alkaa velkaantumaan, kun vihdoin inflaatio alkaa juoksemaan ja syö aikanaan velan osittain pois.

Vierailija
114/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa alkaa velkaantumaan, kun vihdoin inflaatio alkaa juoksemaan ja syö aikanaan velan osittain pois.

Ei ikinä, jos ei ole aivan pakko. Nää velkavivulla rikastujatkin kompastuvat pian omaan näppäryyteensä.

Vierailija
115/272 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä, jos ei ole aivan pakko. Nää velkavivulla rikastujatkin kompastuvat pian omaan näppäryyteensä.

0,5-1,5 % velan korko, sijoitusten tuotto 4,0 - 25,0 %, mikä tuossa on näppärää johon voi kompastua?

Vierailija
116/272 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,eipä ole.

Vierailija
117/272 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ñäin on, mutta kannattaa huomioida, että inflaation noustessa nousee myös korko.

Vierailija
118/272 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0,5-1,5 % velan korko, sijoitusten tuotto 4,0 - 25,0 %, mikä tuossa on näppärää johon voi kompastua?

Sijoitukset voivat mennä miinukselle

Vierailija
119/272 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen kun velkaa ei enää ole.

Vierailija
120/272 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän