Onko sinulla velkaa?
Laskuja ulosotossa ja 2 perintäfirmassa,Elatusapu velkaa Kelan perinnässä.Ostoja luottotilille.
Luottotiedot meni.Aloin maksamaan laskun kerrallaan pois.Meni noin 4-5 vuotta.
Tuli todella kalliiksi maksaa laskut perintäfirmojen ja ulosoton kautta.
Sitten tuli päivä ettei velkaa enää ollut.Nyt on jo luottotiedot kunnossa.
Kommentit (272)
0 €. En edes käytä luottokorttia, vaan otan säästöistä tarvittaessa. Kivampi näin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole velkoja. En voi ymmärtää miten on niin paljon ihmisiä joita ei osaa hoitaa raha-asioitaan ja joutuu ulosottoon muutaman tuhannen euron vuoksi. Itse olen tehnyt aina pienipalkkaista/korkeintaan keskituloista työtä ja aina on säästöjä joista voinut maksaa yllättävät menot. Kouluun olisi varmaan hyvä ottaa ihan oppiaine rahankäytöstä.
Eiköhän monilla ihan muut asiat ole johtaneet velkaantumiseen. Esim. yksinäisyys, masennus, päihdeongelmat, muut riippuvuudet jne. Ilman noita taloudenpito voisi ollakin kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolainaa on enemmän mitä asunnon arvo nykyään ja putkiremonttikin tulossa lähivuosina. Hyvin menee...
Monella suomalaisella varsinkin omakotitaloasujalla tämä tilanne.
Omakotitalossa putkiremppa on lähes ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole velkoja. En voi ymmärtää miten on niin paljon ihmisiä joita ei osaa hoitaa raha-asioitaan ja joutuu ulosottoon muutaman tuhannen euron vuoksi. Itse olen tehnyt aina pienipalkkaista/korkeintaan keskituloista työtä ja aina on säästöjä joista voinut maksaa yllättävät menot. Kouluun olisi varmaan hyvä ottaa ihan oppiaine rahankäytöstä.
Eiköhän monilla ihan muut asiat ole johtaneet velkaantumiseen. Esim. yksinäisyys, masennus, päihdeongelmat, muut riippuvuudet jne. Ilman noita taloudenpito voisi ollakin kunnossa.
Työttömyys, pätkätyöt ja tulottomat kaudet ajavat ihmisiä siihen, että laskut ja velat kasaantuvat. Myös pienyrittäjillä vaikeaa. Eivät läheskään kaikki, joilla on liikaa lainaa tai velkoja ulosotossa, ole riippuvaisia. Taustalla voi olla myös esim ero.
Ei ole velkaa. Kodinkin ostin käteisellä.
Velan pelko on vaurastumisen este. Itsellä 80k+65k asuntolainoja ja 120k sijoitusluottoa. Omaisuuden arvo kuitenkin 850k.
Kyllä on mukavaa kun ei ole.