H&M ”bisnesvaatteet”, mitä ihmettä?
Olen kokoa 40 oleva ”täti”, iältä nelikymppinen, urheilullinen ja kroppa muuten hyvässä kunnossa mutta ehkä pömppistä vähäsen. olen nyt opintovapaan jälkeen taas palaamassa töihin ja nyt kun rahaa ei ole liikoja niin yritin hankkia garderobia henkalta. Korostan siis että mulle menee vaatteista koot 38-40, ja lantion ympäryd on itse asiassa siellä koon 38 puolella.
Ja mitä ihmettä? KAIKKI nuo vaatteet oli todella oudosti mitoitettu, paitsi sifonkimekot jotka oli ihan reilun kokoisia.
Kotelomekosta koko 46 meni juuri ja juuri kiinni, kiristä ja jäi muhkuroita.
Jakkupuvun takki 44 oli kireä ja kittana, 46 sitten vyötäröstä ok mutta liian pitkät hihat.
Housuista sentään 42 ja 44 meni jalkaan.
Paras oli hame jossa koko 46 oli PIENI eli kiristi lantiosta.
Sain nyt sit paitapuseroita ja pari jättikoon hametta ostettua. Ja joo, ymmärrän kyllä että tuo ei ole mun kauppa.
Mutta jäin miettimään olenko vain minä väärän mallinen vai onko nuo vaatteet nyt jotenkin outoja. Oletteko muut ostaneet noita ja mahdutteko normaaliin kokoon?
Sen sijaan muut hennesin osastot (siis arkivaatteet, collarit, alusvaatteet) on ihan hyvin mahtuvia ja se oma kokoni menee hyvin.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, mulla menee sieltä usein jopa normikokoa pienempi. Olen kokoa 42-44 mutta noita him:n jakkuja mulla on useampi koossa 40.
Kiinnostuksesta kyselen oletko isorintainen? Mulla on kanssa tuo bleiseriongelma eli joudun ottamaan sielä 2-3 kokoa isomman mutta vain siksi että rinnan kohdalta muuten ei mene kiinni. (D-kuppi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malliesimerkki henkilöstä joka ei huomaa omaa painonnousua
No voi olla sitäkin, mutta Lindexille menin tuon jälkeen ja oikein loistavasti ilman kiristämistä siellä meni koon 40 mekot ja hameet ja housut päälle. Jos sun teoria olisi totta niin sitten lindexin vaatteetkin olisi olleet pieniä, vaan ei olleet!
Jos et ole ostanut itse noita HM modern classics linjan vaatteita, et todennäköisesti ymmärrä mitä tarkoitan oudolla mitoituksella. Sp
Laita nyt ne mittasi vaan. Jos et niitä tiedä, niin aika huolestuttavaa.
Nimim. Lenkille lähdössä
Ai jaa, onko huolestuttavaa, jos ei tiedä mittojaan? Täytyy tunnustaa, että en ole vielä ikinä mitannut itseäni. Miksi ihmeessä pitäisi? Vaatteet sovitan kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, mulla menee sieltä usein jopa normikokoa pienempi. Olen kokoa 42-44 mutta noita him:n jakkuja mulla on useampi koossa 40.
Sinulla taitaa olla tosi kapeat hartiat.
Eikä tissejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei noissa MC -mallistoissa ihan noin isot koko heitot ole. Mutta usein noista malliston vaatteista puuttuu jousto, enkä sen vuoksi joutuu kokoa suuremman ostaan. Mutta itse jätän kauppaan tuotteen josta joutuisin isomman koon ostamaan mitä normisti käyttän, koska usein sellainen vaate ei istu jostain toisesta kohtaa. Olen kokoa 38/40 itsekin ja tuosta mallistosta menee housut koossa 40, vaikka olen reitevä. Yläosat usein kinnaa käsivarsista.
Joo tämä on ihan kauheeta, kun paidoissa on nykyään aina niin kireät hihat. Sitten, kun ei kiristä olkavarsista, niin on tektta eikä näytä enää hyvältä
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. H&M vaatteet eivät kertakaikkiaan istu päälleni. Kokeilin vuosi sitten mekkoa, koko 44 oli sopiva ylhäältä ja muuten aivan löysä säkki. Ostin mekon Lindexiltä, kokoa M. Vilasta löysin lisää vaatetta, kaikki kokoa M. En ymmärrä, kuka niitä H&M vaatteita pystyy käyttämään.
Jep. Omenavartaloille ja isorintaisille ei istu HM-vaatteet. Tiimalasivartaloille löytyy ihan hyvin vaatteita. Lindex ja Kappahl isompi mitoitus vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostuksesta kyselen oletko isorintainen? Mulla on kanssa tuo bleiseriongelma eli joudun ottamaan sielä 2-3 kokoa isomman mutta vain siksi että rinnan kohdalta muuten ei mene kiinni. (D-kuppi)
Sama ongelma, ja sitten kun vaate mahtuu rinnan kohdalta, niin se pussittaa muuten, eikä istu.
Vinkki: Gerry Weberin vaatteissa on rintavalle hyvä leikkaus. Osa vaatteista on omaan makuuni turhan tätimäisiä, mutta hakemalla löytyy kivojakin seasta. Varsinkin ihan perussettiä kannattaa katsoa heiltä.
Ne on tehty aika tasapaksuille tyypeille ne HM vaatteet
Oot lihonu. Henkkamaukalla mitoitukset ihan ok, ehkä hiukan naftia.
Olen 50v. 159cm. ja 50kg. nainen. Henkkamaukan koko 34 on iso minulle.
Vierailija kirjoitti:
Perus av ketju, sellaiset vastaa, jotka ei ole ikinä kyseisiä vaatteita nähneetkään, ja ihan vain siksi että ilkeyttään pääsee haukkumaan. Av ei petä koskaan.
Niinpä. Haukutaan lihavaksi vaikka ei ole nähty koko ihmistä ja kerrotaan omat mitat vaikka kukaan ei kysy tai ole kiinnostunut. Kehaistaan omilla liikuntasuorituksilla.
H&M mitoitus on tehty pötkövartalolle ja housuissa todella lyhyet lahkeet. Omalle tiimalasille, pitkille jaloille ja isohkoille rinnoille olen löytänyt halvemmista merkeistä Espritiltä istuvia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus av ketju, sellaiset vastaa, jotka ei ole ikinä kyseisiä vaatteita nähneetkään, ja ihan vain siksi että ilkeyttään pääsee haukkumaan. Av ei petä koskaan.
Niinpä. Haukutaan lihavaksi vaikka ei ole nähty koko ihmistä ja kerrotaan omat mitat vaikka kukaan ei kysy tai ole kiinnostunut. Kehaistaan omilla liikuntasuorituksilla.
Kiinnostaa kyllä AP:n pituus ja paino, sen verran oudolta kuulostaa että noin radikaalisti yhtäkkiä vaatekoko kasvaa. Kun en itse ole niitä hemarin bisnesrättejä nähnyt.
Tiimalasin pitää olla aika loiva pötkylä HM vaatteita ajatellen. Tyyliä kruununprinsessa. Ei kunnon rintoja ja peppua eikä kovin kapeaa vyötäröä
Vierailija kirjoitti:
AP pituus ja paino?
Mitä ne mihinkään liittyy? Ap on kertonut ympärysmittansa, ja niitten mukaan vaatteet ostetaan, ei painon.
Siellä koot 36-40 on koko S
Koko M on 42-46
Mitkä mittasi ovat? Ne kertovat mitä kokoa olet minkäkin yrityksen mallistossa. Olen pitkä ja latonotyyppinen tiimalasi. Isompien ketjujen vaatteet alkoi istua paremmin vasta kun hoikkenin normaalipainon alarajoille ja ryhti suoristui, kurvikkaampana vaatteet pussitti aina jostain, samoin ryhdin vuoksi.
Paitapuseroa etsin ja kävin myös kokeilemassa h&m:n business vaatteita. Normi koko 36, oli vaikea saada päälle hartioista, 38 hartiat ok, rinnoista tiukka. Ostin muualta koon 36 paitapuseron. Olen siis samaa mieltä, malliston mitat ovat pienemmät.
H&M:n mitoitukset vaihtelevat hyvinkin mielenkiintoisesti. Minulla on kaksi toppia, jotka ovat saman mallisia, mutta eri värisiä. Toinen kokoa S, ja toinen XL. Ne ovat samankokoisia!
Eipä siinä mitään, ei minulla ole mitään sääntöä että voin pukeutua vain S-koon vaatteisiin, mutta kyllähän tuo naurattaa. Kannattaa tosiaan aina sovittaa vaatteet ennen ostopäätöstä. Ei sillä ole mitään merkitystä mitä koko-lappu sanoo, jos vaate istuu hyvin. Ja jos ei istu, niin älä osta.
Olen huomannut saman. H&M vaatteet eivät kertakaikkiaan istu päälleni. Kokeilin vuosi sitten mekkoa, koko 44 oli sopiva ylhäältä ja muuten aivan löysä säkki. Ostin mekon Lindexiltä, kokoa M. Vilasta löysin lisää vaatetta, kaikki kokoa M. En ymmärrä, kuka niitä H&M vaatteita pystyy käyttämään.