Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M ”bisnesvaatteet”, mitä ihmettä?

Vierailija
16.01.2021 |

Olen kokoa 40 oleva ”täti”, iältä nelikymppinen, urheilullinen ja kroppa muuten hyvässä kunnossa mutta ehkä pömppistä vähäsen. olen nyt opintovapaan jälkeen taas palaamassa töihin ja nyt kun rahaa ei ole liikoja niin yritin hankkia garderobia henkalta. Korostan siis että mulle menee vaatteista koot 38-40, ja lantion ympäryd on itse asiassa siellä koon 38 puolella.

Ja mitä ihmettä? KAIKKI nuo vaatteet oli todella oudosti mitoitettu, paitsi sifonkimekot jotka oli ihan reilun kokoisia.

Kotelomekosta koko 46 meni juuri ja juuri kiinni, kiristä ja jäi muhkuroita.
Jakkupuvun takki 44 oli kireä ja kittana, 46 sitten vyötäröstä ok mutta liian pitkät hihat.

Housuista sentään 42 ja 44 meni jalkaan.

Paras oli hame jossa koko 46 oli PIENI eli kiristi lantiosta.

Sain nyt sit paitapuseroita ja pari jättikoon hametta ostettua. Ja joo, ymmärrän kyllä että tuo ei ole mun kauppa.

Mutta jäin miettimään olenko vain minä väärän mallinen vai onko nuo vaatteet nyt jotenkin outoja. Oletteko muut ostaneet noita ja mahdutteko normaaliin kokoon?

Sen sijaan muut hennesin osastot (siis arkivaatteet, collarit, alusvaatteet) on ihan hyvin mahtuvia ja se oma kokoni menee hyvin.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et ole sekoamassa! Olen hoikka ja urheilullinen 28v nainen, BMI 20.7 ja tosiaan noi H&M vaatteet on mitoitettu miten sattuu. Mulla on sieltä vaatteita kaikkea kokojen 36 ja 42 väliltä. Ja jokainen istuu yhtä hyvin :D

Vierailija
42/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miten luulisit olevasi mitoitusta 38-40 niin totuus voi olla aivan toinen. Minäkin olen mittataulukoiden ja mittojeni mukaan kokoa 38-40, mutta totuus on se, että ne ei mene päälle. Esim lantionympärykseni on 94cm ja päälle menee housuista koko 42. Silloin ei kiristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää tuijottaa sitä kokonumeroa? Jos löytyy hyvä ja istuva vaate, niin ostan sen riippumatta numerosta. Toki vartaloita on erilaisia, niin paljon kuin on meitä ihmisiäkin. Joillekin sopii tietynmalliset vaatteet toiselle toisenlaiset.

Vierailija
44/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindexillä on kyllä todella reilu mitoitus vaatteissan.

Niin on.

Vierailija
45/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelin samaa ostaessani sieltä bleiseriå, Jouduin ostamaan pari kokoa suuremman kuin tavallisesti.

Jakuissa on todella kapeat hihat, joutuu tosiaan ostamaan isommassa koossa kuin muualta

Vierailija
46/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexillä on todella reilut koot, itse oon vähän pyöreä yli 40 vuotias, niin hyvin menee M-koko Lindexillä.

HM vaatteita ei ole välttämättä ajateltu aikuiselle naiselle. Mutta kyllä ne koot siellä ainakin omalla kohdalla täsmää.

Vierailija
47/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää tuijottaa sitä kokonumeroa? Jos löytyy hyvä ja istuva vaate, niin ostan sen riippumatta numerosta. Toki vartaloita on erilaisia, niin paljon kuin on meitä ihmisiäkin. Joillekin sopii tietynmalliset vaatteet toiselle toisenlaiset.

Näin juuri. Tiedän ihmisiä, jotka tuijottavat sitä kokolappua ja tulee ostettua vaatteita, jotka eivät istu, on liian pientä tai isoa.

Vierailija
48/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, mulla menee sieltä usein jopa normikokoa pienempi. Olen kokoa 42-44 mutta noita him:n jakkuja mulla on useampi koossa 40.

Kiinnostuksesta kyselen oletko isorintainen? Mulla on kanssa tuo bleiseriongelma eli joudun ottamaan sielä 2-3 kokoa isomman mutta vain siksi että rinnan kohdalta muuten ei mene kiinni. (D-kuppi)

Mulla on kyllä isot rinnat. En melkein ikinä pidä bleiseriä kiinni ja jos pidän niin yksi nappi rintojen alta seistessä. En osaa siis sanoa kinnaako rinnoista, hyvin todennäköisesti, mutta mulle bleiserissä tärkeintä on hartioiden istuvuus. Olen mallilta tiimalasi, isot rinnat ja perse, mutta vyötärö on kapea.

Vierailija
49/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP pituus ja paino?

Mitä ne mihinkään liittyy? Ap on kertonut ympärysmittansa, ja niitten mukaan vaatteet ostetaan, ei painon.

Ei kertonut edes mittoja, vaan vaatekokonsa joka ei kerro oikein mitään.

Vierailija
50/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nyt osta mitään ”bisnes”vaatteita jostain H&M:ltä? Eihän niitä nyt ole niinku ihmisille tehty. Jos ostat räätälöityjä vaatteita, on pakko panostaa laatuun. Muuten pitää pysyä trikoossa, jotta venyy...

Vierailija
51/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, mulla menee sieltä usein jopa normikokoa pienempi. Olen kokoa 42-44 mutta noita him:n jakkuja mulla on useampi koossa 40.

Joo Lindex on nykyään tosi reilua mitoitusta. Niiden m-koko vastaa muiden merkkien L-kokoa. M/38 -kokoisena mahdun helposti s-koon vaatteisiin. Olen 170 cm pitkä ja painan noin 64 kg.

Vierailija
52/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokomitoitus vaihtelee eri liikkeiden ja jopa eri mallistojen välillä. Esimerkiksi itselläni Prisman 36 on H&M:n 39. Jos osan kiinakaupasta tai eteläeurooppalaisesta liikkeestä, niin saatan olla jopa 41.

t. 170 cm/67 kg

Vierailija
53/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP pituus ja paino?

Mitä ne mihinkään liittyy? Ap on kertonut ympärysmittansa, ja niitten mukaan vaatteet ostetaan, ei painon.

No minua kiinnostaa ainakin. Osaisi jotenkin suhteuttaa tätä asiaa. Itselleni istuu henkkiksen vaatteet ihan hyvin. Olen 168 cm ja 62 kg. Housut on M tai L, 38-40. Paidoista ostan aina vain todella löysiä, kokoani suurempia. En ole kokeillut noita bisnesvaatteita, mutta kiinnostaa, että olisiko ne itsellekin sitten kokoa 46?

Vierailija
54/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H&M:n mitoitukset vaihtelevat hyvinkin mielenkiintoisesti. Minulla on kaksi toppia, jotka ovat saman mallisia, mutta eri värisiä. Toinen kokoa S, ja toinen XL. Ne ovat samankokoisia!

Eipä siinä mitään, ei minulla ole mitään sääntöä että voin pukeutua vain S-koon vaatteisiin, mutta kyllähän tuo naurattaa. Kannattaa tosiaan aina sovittaa vaatteet ennen ostopäätöstä. Ei sillä ole mitään merkitystä mitä koko-lappu sanoo, jos vaate istuu hyvin. Ja jos ei istu, niin älä osta.

Noita on ollut muissakin liikkeissä, luultavasti kyse ei ole malliston mitoituksesta vaan tuotannossa tapahtuneesta virheestä. Sovittaessa ikävää mutta muuten kannattaa ostaa vaate joka istuu kokolapusta huolimatta.

Vierailija
55/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H&M:n mitoitukset vaihtelevat hyvinkin mielenkiintoisesti. Minulla on kaksi toppia, jotka ovat saman mallisia, mutta eri värisiä. Toinen kokoa S, ja toinen XL. Ne ovat samankokoisia!

Eipä siinä mitään, ei minulla ole mitään sääntöä että voin pukeutua vain S-koon vaatteisiin, mutta kyllähän tuo naurattaa. Kannattaa tosiaan aina sovittaa vaatteet ennen ostopäätöstä. Ei sillä ole mitään merkitystä mitä koko-lappu sanoo, jos vaate istuu hyvin. Ja jos ei istu, niin älä osta.

Olen huomannut saman. Koko vaihtelee ja kokolappuun ei todellakaan voi luottaa. Tämä muutos on henkkamaukassa tapahtunut muutaman vuoden aikana. M saattaa olla pienempi kuin S tai ihan mitä vain. En ymmärrä miten laadunvalvonta voi pettää noin pahasti.

Vierailija
56/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoltahan nuo mitat löytyy sentteineen. Jos on tottunut käyttämään trikoovaatteissa M-kokoa niin sehän nimenomaan vastaa bisnespuolella 42-44 kokojakin. Siihen vielä isot rinnat ja ollaan helposti koossa 46.

https://www2.hm.com/fi_fi/customer-service/sizeguide/ladies.html

Vierailija
57/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää että ketju meni AP:n painon puimiseksi! Mutta vastaan silti, että olen samaa mieltä ylipäätään H&M istuvista vaatteista. Olen kokoa s/m/38, trikoovaatteissa jopa xs. Enkä ole ikinä tykännyt H&M:n vaatteista, osin siksi että lähes kaikki heidän naistenvaatteet ovat muovia, mutta erityisesti koska mitoitus on niin hanurista. Kokeilin joskus siellä jotain koon 40 housuja ja sain ne juuri ja juuri puoleenväliin reisiä! Levehköt harteeni mahtuvat niiden kauluspaidoissa juurikin johonkin 44 kokoon, ja muualta paita on aivan valtava teltta. Ei maksa vaivaa, haen H&Mltä enää vain sukkia. Itse siirryin asioimaan kirppiksillä, sieltä ostetut vaatteet ei myöskään hajoa ekassa pesussa...

Vierailija
58/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M vaatteet eivät mahdu naisille, joilla on leveät hartiat.

Itse olen normaalipainoinen (painoindeksi alle  25) mutta useimmat paidat, bleiserit ja takit kiristävät hartioista, selästä ja kainalon alta. Selkä ei KAPENE treenaamalla. Päin vastoin. Selkä vain levenee kun lihaskunto kasvaa.

Vierailija
59/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos käyttää Zizzin 38-40 koon vaatteita, niin aika varmasti H&M:n vastaavat koot on liian pieniä.

Vierailija
60/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, etteivät hm:n bleiserit istu minulle ollenkaan. Vaikea sanoa mikä on pielessä. Ehkä vyötärö on noissa liian tiukka, tai liian alhaalla minulle. Eli siis vyötäröni on kapea, mutta hm:n bleiserissä ”vyötärön” kohta on minulle liian alhaalla, josta johtuen se on liian tiukka ja johtaa siihen, että kiinni ollessaan takki lähtee nousemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän