Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M ”bisnesvaatteet”, mitä ihmettä?

Vierailija
16.01.2021 |

Olen kokoa 40 oleva ”täti”, iältä nelikymppinen, urheilullinen ja kroppa muuten hyvässä kunnossa mutta ehkä pömppistä vähäsen. olen nyt opintovapaan jälkeen taas palaamassa töihin ja nyt kun rahaa ei ole liikoja niin yritin hankkia garderobia henkalta. Korostan siis että mulle menee vaatteista koot 38-40, ja lantion ympäryd on itse asiassa siellä koon 38 puolella.

Ja mitä ihmettä? KAIKKI nuo vaatteet oli todella oudosti mitoitettu, paitsi sifonkimekot jotka oli ihan reilun kokoisia.

Kotelomekosta koko 46 meni juuri ja juuri kiinni, kiristä ja jäi muhkuroita.
Jakkupuvun takki 44 oli kireä ja kittana, 46 sitten vyötäröstä ok mutta liian pitkät hihat.

Housuista sentään 42 ja 44 meni jalkaan.

Paras oli hame jossa koko 46 oli PIENI eli kiristi lantiosta.

Sain nyt sit paitapuseroita ja pari jättikoon hametta ostettua. Ja joo, ymmärrän kyllä että tuo ei ole mun kauppa.

Mutta jäin miettimään olenko vain minä väärän mallinen vai onko nuo vaatteet nyt jotenkin outoja. Oletteko muut ostaneet noita ja mahdutteko normaaliin kokoon?

Sen sijaan muut hennesin osastot (siis arkivaatteet, collarit, alusvaatteet) on ihan hyvin mahtuvia ja se oma kokoni menee hyvin.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutesi ja painosi?

Vierailija
2/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malliesimerkki henkilöstä joka ei huomaa omaa painonnousua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, että normaalisti menee 38-40 ja nyt 46 kiristää. Oletko lihonut huomaamattasi? Minä lihoin joulun aikaan 3 kiloa, mutta en sitä tajunnut, koska olin lökövaatteissa. Vasta puntari kertoi totuuden. Peilistäkään en sitä havainnut.

Vierailija
4/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi olla sitäkin, mutta Lindexille menin tuon jälkeen ja oikein loistavasti ilman kiristämistä siellä meni koon 40 mekot ja hameet ja housut päälle. Jos sun teoria olisi totta niin sitten lindexin vaatteetkin olisi olleet pieniä, vaan ei olleet!

Jos et ole ostanut itse noita HM modern classics linjan vaatteita, et todennäköisesti ymmärrä mitä tarkoitan oudolla mitoituksella. Sp

Vierailija
5/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi olla sitäkin, mutta Lindexille menin tuon jälkeen ja oikein loistavasti ilman kiristämistä siellä meni koon 40 mekot ja hameet ja housut päälle. Jos sun teoria olisi totta niin sitten lindexin vaatteetkin olisi olleet pieniä, vaan ei olleet!

Jos et ole ostanut itse noita HM modern classics linjan vaatteita, et todennäköisesti ymmärrä mitä tarkoitan oudolla mitoituksella. Sp

Laita nyt ne mittasi vaan. Jos et niitä tiedä, niin aika huolestuttavaa.

Nimim. Lenkille lähdössä

Vierailija
6/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM on ruotsalaisille vartaloille suunniteltu. Eli heillä on tooooodella kapea lantio. Siksi suomalaisnaisten leveät lantiot ei noihin vaatteisiin mahdu.

Tätä ei tajua jos ostaa sieltä vain joustavia vaatteita, niistähän menee pieni koko. Mutta sitten just joustamaton, kireä, vielä ehkä vuoritettu kotelomekko pitää olla joku xxl että menee lantiosta. Muuten menisi M.

Vierailija
7/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. Lenkille lähdössä

Oliko tämä keskustelunn aihe? Ympärysmittani ovat koko 40 yläosa ja koko 38 alaosa. Ja tastusti lenkkeilen enemmän kuin sinä, yli 40 km viikossa. Ap

Vierailija
8/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaan että ei niitä kukaan juuri osta. Alessa kävin, muut vaatteet jo menneet mutta noita bisnesvaatteita valtavat rekit siellä myynnissä alessa.

Vierailija
9/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus av ketju, sellaiset vastaa, jotka ei ole ikinä kyseisiä vaatteita nähneetkään, ja ihan vain siksi että ilkeyttään pääsee haukkumaan. Av ei petä koskaan.

Vierailija
10/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. Lenkille lähdössä

Oliko tämä keskustelunn aihe? Ympärysmittani ovat koko 40 yläosa ja koko 38 alaosa. Ja tastusti lenkkeilen enemmän kuin sinä, yli 40 km viikossa. Ap

Minä lenkkeilen 30 km / vk, viimeiset 24 v. Lapsia on 4, joten pidän hyvänä suoritteena.”

Vierailija
11/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. Lenkille lähdössä

Minä lenkkeilen 30 km / vk, viimeiset 24 v. Lapsia on 4, joten pidän hyvänä suoritteena.”

Menisit sellaiselle ikuiselle lenkille palstalta.

Vierailija
12/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin samaa ostaessani sieltä bleiseriå, Jouduin ostamaan pari kokoa suuremman kuin tavallisesti.

Vierailija
13/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap tutustunut Stockalla myytävään Opus merkkiin? Espritillä vois myös olla.

Suht edullinen tuo Opus ja taatusti kestävämpi kuin H&M. Itselläni niiden vaatteita ja olen todennut hyväksi.

Vierailija
14/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelin samaa ostaessani sieltä bleiseriå, Jouduin ostamaan pari kokoa suuremman kuin tavallisesti.

Ah, viimein järkevä vastaus ihmiseltä joka tirtää mistä puhutaan! Kiitos!

Ja tosiaan siinä mitoituksessa on jotain todella outoa, en vaan vielä keksinyt mitä. Tästä kertoo se että kaikki nuo tiukat/joustamattomat/vuorilliset oli sen 3 kokoa liian pieniä!

Ap

Vierailija
15/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexillä on kyllä todella reilu mitoitus vaatteissan.

Vierailija
16/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim. Lenkille lähdössä

Menisit sellaiselle ikuiselle lenkille palstalta.

Opettelisit olemaan lähimmäisille kohtelias ja ystävällinen.

Vierailija
17/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, mulla menee sieltä usein jopa normikokoa pienempi. Olen kokoa 42-44 mutta noita him:n jakkuja mulla on useampi koossa 40.

Vierailija
18/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa MC -mallistoissa ihan noin isot koko heitot ole. Mutta usein noista malliston vaatteista puuttuu jousto, enkä sen vuoksi joutuu kokoa suuremman ostaan. Mutta itse jätän kauppaan tuotteen josta joutuisin isomman koon ostamaan mitä normisti käyttän, koska usein sellainen vaate ei istu jostain toisesta kohtaa. Olen kokoa 38/40 itsekin ja tuosta mallistosta menee housut koossa 40, vaikka olen reitevä. Yläosat usein kinnaa käsivarsista.

Vierailija
19/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ap tutustunut Stockalla myytävään Opus merkkiin? Espritillä vois myös olla.

Suht edullinen tuo Opus ja taatusti kestävämpi kuin H&M. Itselläni niiden vaatteita ja olen todennut hyväksi.

Tuo on ihan outo merkki, kiitos vinkistä, täytyypä tutustua kun seuraavan kerran tulen pk-seudulle. Ap

Vierailija
20/80 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, mulla menee sieltä usein jopa normikokoa pienempi. Olen kokoa 42-44 mutta noita him:n jakkuja mulla on useampi koossa 40.

Sinulla taitaa olla tosi kapeat hartiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan